niby admin
Zarejestrowany: Mar 2011
Postów: 1,018
|
Co zostało zmienione
Lista zmian w aktualizacji
Zmiany w systemie umiejętności - umiejętności będą liczone od 1 (nie od 10 jak do tej pory)
- maksymalna wartość umiejętności będzie wynosiła 250 (z bonusami etc), albo 200 wbijając ją normalnym treningiem czy też punktami nauki,
- wartości starych umiejętności zostały odpowiednio przeliczone i przeskalowane do nowych
- wprowadzono górny limit dla umiejętności (magia,alchemia) na dany poziom doświadczenia
Dodanie umiejętności siły - ze starych danych przeliczona będzie jako stara walka wręcz + doświadczenie w odpowiednich proporcjach,
- nowym systemem będzie można ją trenować za pomocą
- punktów nauki,
- walki wręcz,
- atakując broniami też ją wbijamy, jednakże w mniejszym stopniu niż trenując walkę wręcz,
- naprawiania opancerzenia młotkami płatnerskimi
- wpływa na:
- udźwig - każdy 1 punkt tej umiejętności powiększa udźwig o 20
- atak broni jednoręcznych, dwuręcznych, dystansowych - siła wpływa na mnożnik tego ataku, w sensie każdy 1pkt siły powoduje że atak używanej broni jest większy o 0.1%
- wartość uderzeń krytycznych,
- skuteczność obrony tarczą - każdy pkt siły powiększa tą skuteczność o około 0.18%
- liczona jest przy atakach takich jak hoxe alp, oraz haper rago
Zmiany w prędkości - podstawa wyliczania prędkości postaci została podwyższona,
- prędkość jest redukowana na podstawie obładowania postaci (w sensie ile % maksymalnego udźwigu mamy wykorzystane). Dla każdej profesji jest inna:
- zwiadowca - najmniej odczuwa zwolnienie przy obładowaniu,
- wojownik - średnio odczuwa,
- mag - najbardziej odczuwa
- zrewidowane zostały w związku z tym wszystkie przyspieszenia i paraliże jakie są dostępne w grze.
Uderzenia krytyczne - wprowadzono możliwość uderzeń krytycznych, na którą wpływają
- na częstość wpływa umiejętność zręczności, w proporcji 1pkt przekłada się na 0.025% większą częstość uderzenia
- siła - modyfikuje wartość
- atak, bron, poziom umiejętności itp - tak jak w przypadku normalnych ataków również wpływa na wartość uderzenia krytycznego
- uderzenie, które będzie krytyczne będzie oznaczone wykrzyknikami,
- uderzenia krytyczne dotyczą broni 1h, 2h, dystansowych
- uderzenia krytyczne dotyczą też ataków, które używają broni (odes rago, odes kpiro itp)
Walka oburącz - wprowadzono możliwość używania w walce dwóch broni naraz
- bronie których można używać to jednoręczne bronie lekkie czy też rzucane,
- atakując w tym trybie wzrasta nasza prędkość ataku,
- obrażenia zadawane takim sposobem są zredukowane, przy czym im większy poziom zręczności tym mniejsza jest ta redukcja
Atak i Obrona - różdżki, kostury oraz dystansowe bronie zyskały atak, który podlega pod ten sam mechanizm wyliczania jak i broni zwykłych (jedynie umiejętność która brana jest do wyliczania zmienia się)
- wykorzystanie pancerza różni się dla profesji
- wojownik - najskuteczniej wykorzystuje opancerzenie,
- zwiadowca - średnio,
- mag - najsłabiej
- sposób wyliczania zadawanych obrażeń na podstawie ataku broni został zmieniony (patrz wykres)
Oś pionowa - przykładowy maksymalny atak, oś pozioma - wartość umiejętności, każda linia reprezentuje broń z innym atakiem.
Widać, że nie zawsze na starcie opłaca się używać najlepszej broni, gdyż nie wykorzystamy w pełni możliwości jakie nam daje. Dopiero od pewnego poziomu umiejętności zaczyna być widać różnice. Wartości obrażeń podane są orientacyjnie na wykresie.
- jako ze różdżki i kostury zyskały atrybut ataku, od teraz z potworków będą wypadać również takie, ze zmienionym atakiem etc.
- wyliczanie obrony tarcza również zostało zmodyfikowane. Od teraz używanie najlepszej tarczy dla małego poziomu umiejętności obrony da gorsze efekty, niż użycie słabszej (przy małym poziomie umiejętności nie umiemy po prostu w pełni wykorzystywać możliwości jakie daje obrona najlepsza).
Oś pionowa - wartość obrony daną tarczą (orientacyjna), oś pozioma - poziom umiejętności. Każda linia reprezentuje tarcze z inną obroną.
Na wykresie zobrazowano przykładowe 4 tarcze, gdzie def niebieskiej < def czerwonej < def oliwkowej < def zielonej.
- Od poziomu 100 umiejętności, oraz od obrony tarczy 60+ tarcza również ochrania nas przed magicznymi obrażeniami (max 25% ochrony przy umiejętności 200 oraz obronie tarczy 150)
Zużycie przedmiotów - przedmioty opancerzenia oraz tarcze będą się zużywały,
- zużycie będzie zmniejszało ich atrybut obrony/pancerza tj. zużycie 10% spowoduje, ze dany element będzie miał o 10% mniejszy dany atrybut,
- maksymalne zużycie wynieść może 90%,
- przedmioty będzie można naprawiać używając młotków płatnerskich, bądź też u kowala (licor),
- młotków można używać od poziomu 70 umiejętności siły,
- przy naprawie młotek może się złamać, ale nie musi (zależy od zręczności i siły tego, który naprawia)
- używając młotka zmniejszamy zużycie o X procent, gdzie X zależy od siły postaci która naprawia
- przedmioty wypadające z potworów będą miały losowe zużycie
- każdy atak blokowany pancerzem / tarcza będzie powodował zwiększenie ich zużycia jako (arm,def * dmg * 0.00000033) %
Zmiany w zestawach, wymaganiach elementów opancerzenia, broni, run itp - bonusy uzyskiwane od zestawów zostały zrewidowane i odpowiednio zmniejszone oraz przesunięte bardziej na płaszczyznę odporności/obrony niż na zwiększanie poziomu życia/many,
- usunięto wymagania od profesji, subprofesji, poziomów na dane przedmioty,
- zastąpiono je wymaganiami od siły, zręczności, poziomu magicznego
- można używać broni, której wymagań nie spełniamy, jednakże obrażenia zadawane taką bronią będą o 50% mniejsze,
- zrewidowano wymagania używania run i teraz bazują jedynie na poziomie magii, a nie poziomie doświadczenia
System ulepszania - wprowadzono system ulepszania przedmiotów magicznymi kamieniami (oraz innymi ulepszaczami),
- zdobywane elementy opancerzenia, będą posiadały losowa liczbę wnęk (1, 2, 3)
- przedmioty trudniejsze do zdobycia będą posiadały większe szanse na większą liczbę wnęk niż przedmioty pospolite,
- obecne przedmioty, które posiadają gracze, zostały dostosowane do tego i nadane im zostały wnęki
- ulepszać możemy poprzez użycie ulepszacza na danym przedmiocie,
- ulepszacze pochodzić mogą, albo od alchemików (którzy wykonają je za pomocą transmutacji odpowiedniej liczby kamieni szlachetnych), albo z innych źródeł,
- zmiana może wyjść, albo na plus, albo na minus - to zależy od zręczności tego, który umieszcza ulepszacz w przedmiocie,
- będzie istniała możliwość bezpowrotnego usunięcia ulepszeń z przedmiotu za pomocą młotków absorbujących, jednakże podczas takiego usuwanie przedmiot zyska uszkodzenia.
Punkty Nauki - zmieniono sposób wyliczania wymaganych punktów nauki na kolejny poziom umiejętności,
- od teraz za każdy zdobyty poziom dostaje się 7 punktów nauki,
- punkty nauki również przyznawane są za wykonane zadania,
- przy zalogowaniu zostanie zwrócona wam liczba punktów nauki za poziomy oraz wykonane zadania,
- wyświetlana w kliencie liczba punktów nauki może w rzeczywistości być znacznie większa (wyświetla się 256*k + X pnów)
- kiedy w interfejsie do rozdawania punktów nauki nie pojawia się liczba, oznacza to że rozdanie tej umiejętności kosztuje 1 punkt,
- kiedy liczba punktów przy jakiejś umiejętności wynosi 100 oznacza to, że nie możemy jej już więcej powiększać
Zmiany w potworach - dostosowany został loot wielu potworków, w szczególności kościanych smoków, diablików, i innych,
- obrażenia otrzymywane od smoków, czerwonych smoków, wiecznych pokutników i innych zostały zrewidowane i dostosowane do otrzymywanego za nie doświadczenia,
- od teraz nie zablokujemy się słabszym potworem. Silniejszy potwór będzie niszczył wszytsko co słabsze i nie należy do jego rasy żeby dojść do nas (dotyczy mobów od poziomu 40+)
Straty przy śmierci - Kiedy pokonany gracz posiada czerwoną czaszkę, to
- strata doświadczenia wynosi 6%,
- tracone jest całe opancerzenie i wszystkie przedmioty aktualnie niesione przez gracza,
- nie działają błogosławieństwa posiadane przez gracza (oraz nie będą utracone jeśli gracz wykupił je wcześniej)
- Strata doświadczenia w przypadku posiadania błogosławieństwa na doświadczenie wynosi 1.5%,
- Strata doświadczenia w przypadku nie posiadania błogosławieństwa na doświadczenie wynosi 3%,
- Umiejętności nie są tracone podczas śmierci
Zmiany w systemie PvP - Od teraz za pokonanie innego gracza będzie otrzymywało się punkty PvP,
- Liczba otrzymywanych punktów będzie zależała od różnicy poziomów (silniejszy-słabszy) atakującego i pokonanego,
- Zlikwidowano białe i niebieskie czaszki,
- Czerwoną czaszką oznaczeni będą gracze, którzy posiadają 45 i więcej punktów PvP,
- Powyżej 90 punktów PvP następuje blokada atakowania innych graczy,
- Wprowadzono system wojen klanowych (możliwość ustalenia przez stronę),
- Punktów PvP nie otrzymuje gracz, kiedy pokona innego gracza, który
- należy do tej samej drużyny,
- zaatakował pierwszy,
- posiada czerwoną czaszkę
Zmiany w obrażeniach z pkt. subprofesji - Posiadanie różnych subprofesji będzie modyfikowało zadawne obrażenia,
- Poniżna tabelka przedstawia ich relacje (przy czym 100% osiąga gracz, który nie posiada żadnej subprofesji)
- Atakowanie broniami (miecze, siekiery, bełty itp) zaczarowanymi żywiołami (energia, ogień, woda, ziemia) będą wynosiły 75% dla graczy niebędących elementalistami,
Inne - łowienie ryb powoduje wzrost umiejętności zręczności,
- została wprowadzona różnorodność połowu ryb, w niektórych miejscach częściej biorą inne gatunki ryb niż w innych miejscach,
- mikstury tworzone przez alchemików zapamiętują umiejętność alchemii na której zostały stworzone - wpływa to na ich używanie (nie tyczy się to mikstur stworzonych przed updatem),
- mikstury kupione w sklepie czy też te obecne dotychczas w grze, ustawione są na takie, jak stworzone przy 60 poziomie alchemii,
- nowych czarów nauczą was pomocnicy w poszczególnych gildiach,
- wiele nowych questów, zmian w istniejących już itp,
- zaszło również wiele zmian na mapie - doszły nowe tereny, istniejące zostały poprawione i poszerzone itp - trzeba poszukać,
- od 220 poziomu nastąpiła lekka zmiana wymaganego doświadczenia na kolejny poziom. Osoby z poziomami większymi zostaną odpowiednio przeliczone. W kliencie jednakże dla tych poziomów i większych błędnie będzie działało wyliczanie pozostałego doświadczenia dla poziomu,
- importowane opancerzenie i tarcze domyslnie maja losowe zepsucie,
- wrek tawis, owla tawis zostaly zastapione przez hape tawis,
Ostatnio edytowane przez pregusia ; 20-05-14 o 12:39
|