Wywra
12-04-17, 21:51
Obecnie wybór stylu walki jest bez sensu - magom nie daje nic, najczęściej biegają ze stylem defensywnym. Korzyści z trybu ofensywnego są mniejsze dla rycerzy, niż strata 67% więcej obrony. Rycerze jeśli rozumieją ten brak korzyści, biegają tylko z trybem normalnym, ofensywę włączając tylko na wrogów magicznych (i ew. dystansowych) lub niegroźnych przeciwników, a defensywy nie używa się prawie nigdy, wyjątkiem są sytuacje z bronią dwuręczną, ucieczki, czy afkowanie.
Tutaj można się doczepić, że jednak kilka zastosowań jest. Ja jednak pragnąc trochę trudniejszej gry niż klikanie na potworki i naprzemienne naciskanie klawiszy funkcyjnych, chciałbym, żeby tryb walki miał większe znaczenie, również takie, abyśmy musieli go przełączać podczas walki, aby być jeszcze lepszymi. Zarówno nie chcę, aby to był obowiązek i żebyśmy bez tego padali, więc dokładnie dobrałem swoje propozycje.
Wg mnie poniższe zmiany powinny działać dla 55+ z SS.
Tryb defensywny:
1. Wojownik:
- przyjmuje 1 więcej potworka na tarcze, gdy nie atakuje (przydatne gdy wojownik luruje na siebie masę mobów, a shooterzy biją z obszarówek)
- tarcza zużywa się 10% szybciej
- w zależności od poziomu obrony, może absorbować 1-10 procent obrażeń magicznych, powodując uszczerbek na zużyciu tarczy (w walce z magami prawie nikt nie używa defensywy, więc nie trzeba robić żadnego nowego systemu wybierania tej opcji :) )
- zmniejsza o 10% szansę na cios krytyczny
-
- obecne różnica +/- obrażeń i obrony zostaje
2. Łowca:
- w zależności od poziomu siły i obrony, może blokować małą część ciosów w zwarciu gołymi rękoma
- uniemożliwia jakikolwiek atak, poza inkantacją czarów
3. Czarodziej:
- bez zmian
2. Tryb normalny
1. Wojownik:
- bez zmian
2. Łowca:
- bez zmian
3. Czarodziej:
- zadaje 5% więcej obrażeń stojąc obok, 4% stojąc oddalony 1sqm, 3% jeszcze kratkę dalej, itd
- tylko jeden potwór jest brany na tarczę
3. Tryb ofensywny:
1. Wojownik:
- 15% więcej szans na cios krytyczny
- 0,1-5% szans na kontratak (pozaturowy, natychmiastowy atak - szansa rosłaby wraz z poziomem walki i zręczności)
- 0,1-5% szans na ogłuszenie przeciwnika (przeciwnik nie może się ruszać przez 0,5-2s, może jedynie się leczyć działa tylko na potwory, szansa rosłaby wraz z poziomem walki i zręczności)
- drugi przeciwnik od razu zadaje obrażenia na ciało/armor
- ochrona tarczy przed magią w ogóle nie działa
- mana shield nie działa
- armor zużywa się odrobinę szybciej
- dodatkowe 10% szans na przebicie tarczy dla aktualnie blokowanego potwora
2. Łowca:
- 2% więcej szans na cios krytyczny
3. Czarodziej:
- to samo co w trybie standardowym, ale podwojone
- tylko jeden potwór jest brany na tarczę
- 30% więcej szans, na przebicie tarczy
Dzięki takim zmianom, styl walki byłby ważniejszy, a gra ciekawsza. Odeszlibyśmy od tibijskiego stylu walki na dobre.
Oczywiście podane skutki to przykład, propozycją jest nadanie większego znaczenia stylowi walki.
Tutaj można się doczepić, że jednak kilka zastosowań jest. Ja jednak pragnąc trochę trudniejszej gry niż klikanie na potworki i naprzemienne naciskanie klawiszy funkcyjnych, chciałbym, żeby tryb walki miał większe znaczenie, również takie, abyśmy musieli go przełączać podczas walki, aby być jeszcze lepszymi. Zarówno nie chcę, aby to był obowiązek i żebyśmy bez tego padali, więc dokładnie dobrałem swoje propozycje.
Wg mnie poniższe zmiany powinny działać dla 55+ z SS.
Tryb defensywny:
1. Wojownik:
- przyjmuje 1 więcej potworka na tarcze, gdy nie atakuje (przydatne gdy wojownik luruje na siebie masę mobów, a shooterzy biją z obszarówek)
- tarcza zużywa się 10% szybciej
- w zależności od poziomu obrony, może absorbować 1-10 procent obrażeń magicznych, powodując uszczerbek na zużyciu tarczy (w walce z magami prawie nikt nie używa defensywy, więc nie trzeba robić żadnego nowego systemu wybierania tej opcji :) )
- zmniejsza o 10% szansę na cios krytyczny
-
- obecne różnica +/- obrażeń i obrony zostaje
2. Łowca:
- w zależności od poziomu siły i obrony, może blokować małą część ciosów w zwarciu gołymi rękoma
- uniemożliwia jakikolwiek atak, poza inkantacją czarów
3. Czarodziej:
- bez zmian
2. Tryb normalny
1. Wojownik:
- bez zmian
2. Łowca:
- bez zmian
3. Czarodziej:
- zadaje 5% więcej obrażeń stojąc obok, 4% stojąc oddalony 1sqm, 3% jeszcze kratkę dalej, itd
- tylko jeden potwór jest brany na tarczę
3. Tryb ofensywny:
1. Wojownik:
- 15% więcej szans na cios krytyczny
- 0,1-5% szans na kontratak (pozaturowy, natychmiastowy atak - szansa rosłaby wraz z poziomem walki i zręczności)
- 0,1-5% szans na ogłuszenie przeciwnika (przeciwnik nie może się ruszać przez 0,5-2s, może jedynie się leczyć działa tylko na potwory, szansa rosłaby wraz z poziomem walki i zręczności)
- drugi przeciwnik od razu zadaje obrażenia na ciało/armor
- ochrona tarczy przed magią w ogóle nie działa
- mana shield nie działa
- armor zużywa się odrobinę szybciej
- dodatkowe 10% szans na przebicie tarczy dla aktualnie blokowanego potwora
2. Łowca:
- 2% więcej szans na cios krytyczny
3. Czarodziej:
- to samo co w trybie standardowym, ale podwojone
- tylko jeden potwór jest brany na tarczę
- 30% więcej szans, na przebicie tarczy
Dzięki takim zmianom, styl walki byłby ważniejszy, a gra ciekawsza. Odeszlibyśmy od tibijskiego stylu walki na dobre.
Oczywiście podane skutki to przykład, propozycją jest nadanie większego znaczenia stylowi walki.