PDA

Zobacz pełną wersję : Zamki do podbojów.


piotr1191
11-08-15, 18:21
Witam, od jakiegoś już czasu gram w Altaron na serwerze Non-PVP, z moich obserwacji wynika, że przydatną rzeczą, i na pewno urozmaicającą rozgrywkę było by wprowadzenie możliwości podbojów zamków, fortec, twierdz czy czego tam jeszcze przez gildie. Otóż w tym momencie o ile na serwerze PVP istnienie klanów, gildii ma sens ponieważ mogą toczyć miedzy sobą walki ( ale w sumie o co? ) o tyle na NPVP funkcje gildii ograniczają się do wspólnego umawiania się na hunty i wzajemnej pomocy. Myślę, że ciekawym pomysłem byłoby wprowadzenie kilku lokacji o które mogłyby rywalizowac klany.

Dla przykładu aby zdobyć taką twierdzę gracze z gildii musieli by pokonać jakąś przeszkode w postaci znajdujących się w srodku mobków, lub jeśli istnieje taka możliwość to na przykład jeżeli dana gildia zajmuje taki zamek to kolejna gildia chcąca go przejąć musi pokonać graczy władających nim.
Posiadanie takiego zamku mogło by dawać dodatkowe profity członkom gildii, czy to np. codzienną ilość md ( z podaków? :) ) czy coś innego sam niem wiem.
Takie rozwiązanie z pewnością wzmogłoby konkurencję miedzy klanami na obydwu serwerach, a do tego podnosiłoby prestiż danych gildii.
A myślę także, że skłoniło by więcej graczy do zakładania własnych klanów a co za tym idzie i zakupów SS :))
Pomysł taki słabo dopracowany, lecz jeśli ogólnie administracja i gracze widzą w nim sens to można się nad nim dłużej pochylić. Proszę o opinie ! :) Pozdrawiam.

kacpinio1
11-08-15, 18:55
Jakoś tego nie widzę nie wiem jak jest na non pvp ale na pvp są dwa "mocne klany" których gra polega na tym że kto ma więcej aktywnych graczy to gra a ci "słabsi" nawet się nie logują.Wiec nie byłoby konkurencji o taki zamek.Gdyby przybyło dużo nowych graczy to pomysł mógłby wypalić :)

piotr1191
11-08-15, 19:03
Problem tkwi w tym, że nie gram na PVP i nie bardzo się orientuje, lecz jeżeli dla przykładu nagroda za taki zamek rozdzielana była by na całą gildię i w dodatku w zależności od rangi w gildii ( czyli lider dostaje najwięcej, potem vc-lider itd.) wtedy mogłoby to skutkować np. tym że więcej graczy chciałoby mieć swoje własne klany. i może zapobiegłoby to hegemonii w jakiś sposób jednej z tych gildii.
Druga sprawą przemawiającą za tym może być wprowadzenie ograniczenia czasowego w jakim można by ten zamek "odbić" czyli np. jeżeli dany klan podbije go w danym dniu to próba odbicia może nastąpić najwcześniej za np. 48h czy coś takiego. Myślę, że to by też wzmogło chęć konkurowania ze sobą jesli profity byłyby odpowiednie, i wtedy żaden z klanów nie mógłby odmówić sobie takiej szansy na wspięcie się na szczyt :)

Dather
11-08-15, 19:20
Tutaj kolejny pomysł który nie może być zrealizowany ze względu na pvp.

Rzeczą niezbędną jest oddzielenie tych 2 opcji grania bo przepaść miedzy pvp i non pvp jest juz tak ogromna że Tylko i wyłącznie tworzy balast.

I przez to Altaron nie może się rozwijać. :zły2:

piotr1191
11-08-15, 19:28
Może i coś jest w tym rozdzieleniu serwerów, jednakże nie widzę tu przeciwwskazań do realizacji tego pomysłu zarówno na PVP jak i NPVP, na obu serwerach urozmaiciłoby to rozgrywkę i dodało jakieś nowe cele do zdobycia dla graczy, a także wzmogłoby konkurencję miedzy klanami.
Więc wydaje się, że i tu i tu same plusy.

19960314
11-08-15, 19:34
Jest dokładnie tak jak mówi Dather. Altaron nie rozwija się przez serwer NonPvp.
Tak więc zamykam.
Nonpvp

Obles
11-08-15, 19:38
Jest już opracowany podobny pomysł, z pewnym dworkiem, opierający się na systemie Areny.
O "zdobądź twierdzę" dyskutowaliśmy jakieś 5 lat temu (gdybym miał z 30 lat życia więcej to bym poszukał tematu, ale ja to się ku końcowi już mam więc nie szukam) i ciężko Nam było wymyślić coś sensownego, opartego na dostępnych systemach.
Ale w Nowej Grze? Z nowymi możliwościami? Może i jakiś tower defense? Pożyjemy, zobaczymy.

Póki co pamiętajcie, że macie Arenę, z której nie korzystacie, a która zapewnia Wam walki bez jakichkolwiek strat i... wyobraźnię, która ma nieograniczone pole manewru w grze takiej jak Altaron. Przykre, że wszystko chcecie dostać na tacy.

Oddzielenie gry pvp/non-pvp wybijcie sobie z głowy.

piotr1191
11-08-15, 19:39
Myślę, że temat dotyczy czego innego, niż rozdziału serwerów. Także prosiłbym o odniesienie się do pomysłu przedstawionego wyżej.

Aceb
11-08-15, 19:51
Dałoby się to zrobić na zasadzie stworzenia fortecy i dźwigni w samym jej środku i/lub przed. Możliwość użycia dźwigni tylko dla kogoś kto jest w gildii i X kratek przed dźwignią jest zajęte (podobnie jak pewien stary słynny Tibijski quest dla 4 graczy...) i następuje przeniesienie graczy do podobnej lokacji po drugiej stronie + następuje spawn potworów losowanych z X puli.

Da się to zrobić, jednak wymaga to czasu i wysiłku (tym większego, im bardziej unikalne mają być moby/większy zakres).

Kuferek na końcu z losowymi nagrodami? (Zależność ubitych mobków/szczęścia/liczby załogi/trudności?)

piotr1191
11-08-15, 20:51
Wtedy sprowadzilibyśmy to do roli zwykłego questa. Mi chodziło by było to na zasadzie posiadania tego zamku przez dany klan, coś jak klanowy gh, którego to posiadanie dawałoby jakiegoś rodzaju profity, póki ktoś go nam nie odbije. Podział profitów mógby być np zwiazany z ilością członków w gildii lub po prostu stała wartość. Chodzi o to aby np. klan posiadający zamek w danym momencie mógł wpłynać na jego obronę np. choćby jako własnie taka arena PVP jeśli nie miało by być tam mobków.

Chciałbym też, aby wypowiedziała się w jakiś sposób administracja, czy są jakieś techniczne ograniczenia, czy inne tego typu przeszkody, na ile może nas ponieść wyobraźnia? chciałbym usłyszeć odpowiedź, ponieważ nie wiem czy ma sens gdybanie jeżeli Oni tego nie widzą w żaden sposób.

MrMavado
11-08-15, 21:35
Chodził mi po głowie pomysł, aby klany mogły tworzyć własne twierdze na kształt mini-miasteczek. Członkowie klanu rozwijaliby je dostarczając materiałów na budowę różnych obiektów dekoracyjnych i użytkowych.
Dla przykładu:
- sklep, w którym członkowie klanu wystawiają swoje oferty kupna\sprzedaży, a przejezdni mogą je zaakceptować
- kuźnia pozwalająca na łatwiejsze ulepszanie przedmiotów, bądź ich naprawę
- hotel dla gości i kwatery dla członków klanu, w zależności od ich pozycji
- lądowisko dla smoczych jeźdźców, w celu szybkiej podróży do i z miasta (nikt nie odwiedzi twierdzy jeżeli będzie na odludziu)
- labolatorium dla alchemików
- dekoracje takie jak fontanny, pomniki zasłużonych graczy, ogrody

Gracze mogliby wykonywać zadania dla drwali i minotaurów z kamieniołomu, poprzez zabijanie pewnych wrogów, aby zapewnić dostarczenie materiałów na budowę fortecy. Oprócz tego należałoby zdobywać np. piasek do wytapiania szkła i inne przedmioty, wypadające z co silniejszych przeciwników.
Każda gildia mogłaby mieć max jedną twierdzę, a w przypadku wygrania bitwy o kolejną z nich, pozostawałaby ona w rękach dotychczasowych właścicieli.
Profitem dla gildii byłyby zarobki wynikające ze wpływów od graczy, którzy za opłatą korzystaliby z dobrodziejstw twierdzy.

Aceb
11-08-15, 22:48
Chodził mi po głowie pomysł, aby klany mogły tworzyć własne twierdze na kształt mini-miasteczek. Członkowie klanu rozwijaliby je dostarczając materiałów na budowę różnych obiektów dekoracyjnych i użytkowych.
Dla przykładu:
- sklep, w którym członkowie klanu wystawiają swoje oferty kupna\sprzedaży, a przejezdni mogą je zaakceptować
- kuźnia pozwalająca na łatwiejsze ulepszanie przedmiotów, bądź ich naprawę
- hotel dla gości i kwatery dla członków klanu, w zależności od ich pozycji
- lądowisko dla smoczych jeźdźców, w celu szybkiej podróży do i z miasta (nikt nie odwiedzi twierdzy jeżeli będzie na odludziu)
- labolatorium dla alchemików
- dekoracje takie jak fontanny, pomniki zasłużonych graczy, ogrody

Gracze mogliby wykonywać zadania dla drwali i minotaurów z kamieniołomu, poprzez zabijanie pewnych wrogów, aby zapewnić dostarczenie materiałów na budowę fortecy. Oprócz tego należałoby zdobywać np. piasek do wytapiania szkła i inne przedmioty, wypadające z co silniejszych przeciwników.
Każda gildia mogłaby mieć max jedną twierdzę, a w przypadku wygrania bitwy o kolejną z nich, pozostawałaby ona w rękach dotychczasowych właścicieli.
Profitem dla gildii byłyby zarobki wynikające ze wpływów od graczy, którzy za opłatą korzystaliby z dobrodziejstw twierdzy.

Za bardzo zrzynasz tu już z innych MMO i sądzę że silnik gry mocno to ogranicza. Nie mówię że nie da się, zdolność ludzka mogłaby większość z tego zrobić, jednak nie przesadzajmy. :P

Taco
12-08-15, 00:04
Tutaj kolejny pomysł który nie może być zrealizowany ze względu na pvp.

Rzeczą niezbędną jest oddzielenie tych 2 opcji grania bo przepaść miedzy pvp i non pvp jest juz tak ogromna że Tylko i wyłącznie tworzy balast.

I przez to Altaron nie może się rozwijać. :zły2:

N-PVP w ogóle nie powinno mieć możliwości walk PVP, więc nic tu nie spowalnia rozwoju. Po prostu system zamków itp nie powinien być wprowadzony na N-PVP.

Arkon
12-08-15, 03:35
ja to bym połączył serwery w 1 YOLO :owca2: :krewetka:

http://i.imgur.com/OYiRM.gif

beta2468
12-08-15, 08:14
Póki co pamiętajcie, że macie Arenę, z której nie korzystacie, a która zapewnia Wam walki bez jakichkolwiek strat i... wyobraźnię, która ma nieograniczone pole manewru w grze takiej jak Altaron. Przykre, że wszystko chcecie dostać na tacy.

Oddzielenie gry pvp/non-pvp wybijcie sobie z głowy.

Problem w tym, że nikt o niej nie wie. Albo nie pamięta. 2 zdania w styczniowym temacie zniknęły na tle ważniejszych wydarzeń.

Marancza
12-08-15, 08:17
Problem w tym, że nikt o niej nie wie. Albo nie pamięta

Albo wydaje mu się za droga... 2t na jedno wejscie to przesada

beta2468
12-08-15, 08:29
@up
dostęp masz przez cały tydzień, o ile mnie pamięć nie myli.

Obles
12-08-15, 09:39
Problem w tym, że nikt o niej nie wie. Albo nie pamięta. 2 zdania w styczniowym temacie zniknęły na tle ważniejszych wydarzeń.

Gdybyście zaczęli korzystać to Gracze zaczeliby o tym słyszeć. Zorganizowanie jakiegoś eventu związanego z Areną to też żaden problem, wszystko kwestia chęci.
A jeśli jest za drogo - zaproponować zmianę.

Shrime
13-08-15, 09:56
Wtedy sprowadzilibyśmy to do roli zwykłego questa. Mi chodziło by było to na zasadzie posiadania tego zamku przez dany klan, coś jak klanowy gh, którego to posiadanie dawałoby jakiegoś rodzaju profity, póki ktoś go nam nie odbije.

Chyba najlepszym wyjściem byłoby jedno DOBRE expowisko pod nim. Wtedy z pewnością każdy klan chciałby mieć taką twierdzę - nikt nam nie wbije.
Dodatkowo można dodać jakiś outfit dla posiadacza takiej twierdzy.

piotr1191
13-08-15, 13:14
No co do profitów płynących z posiadania owego obiektu, można dyskutować, tu należy ruszyć troszkę głową, i z pewnością pomysły byłyby mega ciekawe. Kolega post wyżej myślę, ze ma dobry pomysł, aby pobudzić każdy klan do posiadania takiego zamku.

Myślę, że niepotrzebnie pojawił sie tu temat rozdziału serwerów ponieważ zaproponowane tu zmiany mogły by z powodzeniem uatrakcyjnić oba serwery! Jestem tego pewny, aczkolwiek administracja chyba spogląda na ten temat dość chłodno ponieważ nie wypowiada się wcale :)
Czekam na kolejne opinie i pomysły może coś wpadnie adminom w oko !

Tron
13-08-15, 14:42
Wszystko tutaj zaproponowane już było podrzucone administracji wieki temu, a później znów odświeżone przeze mnie na zamkniętych forach. Mało tego, sam dwór dla zwycięskiego klanu jest już o wieków gotowy. Nie jest on niestety dostępny bo czeka na to aż się programista nim zajmie, a mógłby on spokojnie funkcjonować w obecnej grze. Można go zobaczyć na serwerze testowym, a dostępna obecnie uproszczona arena walk jest częścią tego pomysłu.

A serwery nie zostaną rozdzielone z tego co wiem. Wręcz przeciwnie.

Czorny3303
13-08-15, 15:52
Wszystko tutaj zaproponowane już było podrzucone administracji wieki temu, a później znów odświeżone przeze mnie na zamkniętych forach. Mało tego, sam dwór dla zwycięskiego klanu jest już o wieków gotowy. Nie jest on niestety dostępny bo czeka na to aż się programista nim zajmie, a mógłby on spokojnie funkcjonować w obecnej grze. Można go zobaczyć na serwerze testowym, a dostępna obecnie uproszczona arena walk jest częścią tego pomysłu.

A serwery nie zostaną rozdzielone z tego co wiem. Wręcz przeciwnie.

Emeryt to się powinien cieszyć że dożył, a ty w jakiś tam sposób ciągle pracujesz... Nic się nie zmieniło od komora... NIC!

@topic

Jestem za areną!

piotr1191
14-08-15, 08:52
Jeżeli tematy już były, to przepraszam bo aż tak głęboko w forum nie kopałem. Cóż jeżeli pomysły czekają na wprowadzenie, to mam nadzieję że w końcu ktoś się tym zajmie! Bo to wpłynęło by mega pozytywnie na rozgrywkę. Może warto poszukać kogoś do pomocy jeżeli obecna ekipa nie ogarnia wszystkiego? Może ktoś kto się zna pomógłby na zasadzie wolontariatu lub za drobny upominek choćby w grze?

Dather
14-08-15, 16:03
Jeżeli tematy już były, to przepraszam bo aż tak głęboko w forum nie kopałem. Cóż jeżeli pomysły czekają na wprowadzenie, to mam nadzieję że w końcu ktoś się tym zajmie! Bo to wpłynęło by mega pozytywnie na rozgrywkę. Może warto poszukać kogoś do pomocy jeżeli obecna ekipa nie ogarnia wszystkiego? Może ktoś kto się zna pomógłby na zasadzie wolontariatu lub za drobny upominek choćby w grze?

DOKŁADNIE...................
Tyle ludzi chętnych. Jaki to problem.

Obles
14-08-15, 16:28
Proszę bardzo. Jeśli ktoś z Was umie tworzyć grafiki, skryptować w języku gry lub tworzyć content - niech wyślę próbkę swoich umiejętności mi na pw. Obiecuję, że zrobię wszystko co w mojej mocy, by umożliwić Wam pomoc przy tworzeniu Gry jeśli okaże się, że potraficie coś więcej prócz marudzenia.
Tylko mi nie zasypcie skrzynki.

Shrime
14-08-15, 17:02
Selbo kocham twoje przemyślane wypowiedzi, nie to co altarońscy krzykacze :uśmiech2: