PDA

Zobacz pełną wersję : [wprowadzone] różnorodność eq


Veliothe
01-03-13, 20:41
Na początek chcę powiedzieć, że moja propozycja ma na celu poprawić przede wszystkim handel między graczami, proces przygotowania się przed polowaniami oraz wojnami jak i samą przyjemność z loocenia przedmiotów.

Eq na Altaronie wygląda dosyć nudno, żadnych szczególnie ciekawych przedmiotów. Proponuję zatem wprowadzić system różnych atutów. Każdy przedmiot, który zdobyliśmy mógłby mieć swoje własne właściwości magiczne począwszy od odporności na żywioły, % do many/hp, dodatkowe skille, odporność fizyczna i skończywszy na dodatkowym deffie lub ataku. Przedmioty mogłyby mieć 3 atuty lub mniej. Przedmioty takie można by podzielić na 3 grupy, których jakość atutów zależałaby od szczęścia jego zdobycia. Np:
1 grupa - przedmioty magiczne - atuty skille +1,2,3/ odporność na ogień, wodę itp 1%-3% Itp.
2 grupa - przedmioty zaklęte - atuty skille +4,5,6 odporność 4%-6% itp
3 grupa - przedmioty chucka norrisa - skille +7,8,9 odpornosci 7%-10%
(nazwy oczywiście dowolne)
Przedmioty z pierwszej grupy byłyby dosyć powszechne. Z drugiej grupy wypadałyby bardzo rzadko a z trzeciej - możliwość zdobycia poprzez questy lub z potwora o BARDZO niskiej możliwości lootu. Poza tym, żeby przedmioty z trzeciej grupy nie były przesadzone to skill +7,8,9 lub odporność z tej grupy byłaby tylko JEDNA. Reszta atutuów pochodziłaby z grupy drugiej. Można by tak samo zrobić z grupą drugą.
Co nam to daje? Znaczne możliwości handlu, dobierania eq pod expa i przede wszystkim możliwości. Jesteś słabym graczem, idziesz na krasnoludy a tam wypada Ci łuskowa tarcza +9 odporności od ognia i 5 % hp. Sprzedajesz ją magowi, który ma zamiar iść na smoki, za kasę kupujesz katanę z dodatkowymi obrażeniami od wody +2 i dodatkowym atakiem +3 (do głównego współczynnika ataku)

Co z ulepszeniami? Ulepszanie eq działałoby jak dotychczas, jednak podnosiłoby nam także główny atut przedmiotu. Np: mamy łuskowy pancerz z trzeciej grupy: +5 walka 1h, +4% hp, +8% odporność na ogień - gdzie ostatnia to główny atut przedmiotu. Po ulepszeniu odporność na ogień zwiększałaby się o 1% lub 0,5. (0,5 żeby nie przesadzić przedmiotów ale co ze skillami? mogłyby podnosić się o cały 1) Jeśli chodzi o pierwszą grupę, główny atut to ten o największym współczynniku - płytowe nogawice + 1 do walki na dystans, +2 odporność na ogień, +3 odporność na ziemię - gdzie ostatni to główny atut podnoszony po ulepszeniu.

Poprawiłoby to także możliwości toczenia wojen, każdy zakłada eq odpowiednie na przeciwników no i rośnie także możliwość złapania jakiegoś rare itema z trzeciej grupy ;)
Huncenie potworów nabrałoby także większego sensu - a może dziś mi się poszczęści?

Edit: dodam jeszcze, że przedmioty z atutami powinny wypadać znacznie rzadziej (nawet z 1 grupy) Z trzeciej zaś grupy powinny być tak rzadkie, że aż bezcenne.

Proponuję także podnieść siłę potworów, które stałyby się znacznie bardziej wymagające jeśli chodzi o dobór eq ;) Potrzebny także byłby balans jeśli chodzi o ich ataki. Np smokowi zmneijszyć obrażenia fizyczne a zwiększyć od ognia. Wymusiłoby to od gracza zastanowienia się nad doborem przedmiotów jak i samych atutów- ... Hmmm płaszcz z dodatkowym 4 mlvl i 3% many czy 5% odporności na ogień??? :l Ale to już pozostawiam do dyskusji.

sidexxx
01-03-13, 22:35
bonusy do broni zbroji itp były już wielokrotnie proponowane ale myslę że ty troszkę przesadziłeś z ilością bonusów nawet jeśli były by to bardzo rare itemki.
ale ogólnie jestem za.

cewix
01-03-13, 23:34
sądze ,że sposób bonusów jaki przedstawiłem tutaj: https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=5374
byłby znacznie lepszy ,ponieważ nie było by takiego burdelu ,ale to tylko moje zdanie.