PDA

Zobacz pełną wersję : [odrzucone] Powstanie serwera HARDCORE RPG


Siupek
22-02-13, 17:29
Witam serdecznie.

Tak jak napisałem w temacie chodzi o założenie serwera hardcore RPG. Na czym miałoby polegać funkcjonowanie takiego serwera? Już wyjaśniam, przy czym zaznaczam, iż moje pomysły będą zaledwie zalążkiem zmian, na których opierałaby się innowacyjność tego typu serwera.

Czy Altaron nie wydaje Wam się za łatwy? 60 - 70 poziom może expić na smokach zabijając ich setki, tysiące. Patrząc na to jak potężnym mitycznym stworzeniem jest smok woła to trochę o pomstę do nieba. Chodzi o to, aby gra była o wiele trudniejsza, aby dało się odczuć klimat RPG. Na tym serwerze byłoby mniej, dużo mniej potworów na respach, ale za to byłby one o wiele, wiele silniejsze, po to aby gracze wybierali się na nie w ekipach. Przykładowo Smoki – zaledwie kilka na dany resp, przy czym taką kreaturę pokonywałoby się w 5-10 osób. Zwiększenie siły potworów skutkowałoby tym, że gracze chcieliby grać w drużynach, ekipach i wybieraliby się na obozy bandytów, abitańczyków itp. w grupach (prawdziwe szturmy na obozy) – a nie pojedynczo zajmując dane respowiska na kilka godzin i nie dopuszczając do nich nikogo innego. Traktowano by wtedy drugiego gracza jako potencjalnego, chcianego sprzymierzeńca a nie jako wroga, który przeszkodzi nam w zdobywaniu doświadczenia i przedmiotów z tysięcy poległych przeciwników.

Kolejną rzeczą jaka uległaby zmianie to ilość przedmiotów gromadzonych przy sobie. Mikstur dałoby się zabrać np. 5 (przypinając je do paska jak alchemik) i nie odnawiałby one życia a przyśpieszały jego regenerację. Natychmiast odnawiały by punkty zdrowia tylko runy leczenia, które mogłyby być używane wyłącznie przez magów (na sobie lub na kimś). Słabsze runy leczące przez każdego maga lepsze tylko przez duchownego. Oczywiście takich run również można by zabrać tylko kilka.

Gracze dostawaliby mniejszą ilość życia i many co poziom a pn’ów potrzeba by więcej do podnoszenia umiejętności. Doświadczenie zdobywałoby się wolniej a questy „daily” robiłoby się raz dziennie albo dany quest w dany dzień – oczywiście przy zmniejszonej ilości doświadczenia za każdy z nich.

Grałoby się o wiele trudniej i wolniej ale śmierć byłaby też inaczej traktowana. Po śmierci gracz traciłby 10% - 20% punktów doświadczenia potrzebnych na poziom, który posiada (np. z 54 poziomu na poziom 55 potrzeba X punktów i z tego X te 10-20% byłoby odejmowane) a nie punktów, które od początku rozgrywki zdobył. Dodatkowo umiejętności spadałyby tylko gdy np. zginiemy 2 razy w ciągu jakiegoś określonego czasu (też o 10-20%) . Śmierć od potwora powodowałaby zawsze dodatkowo stratę plecaka i nic więcej – natomiast śmierć zadana przez innego gracza wzbogacona byłaby o możliwość stracenia losowego przedmiotu z ekwipunku.

Wiem, że wprowadzenie takich zmian jest czasochłonne i jest to reakcja łańcuchowa, która sprawi, że trzeba będzie pozmieniać inne rzeczy. Na razie jest to pomysł, ale być może podpisze się pod nim wystarczająca ilość graczy aby poważniej myśleć nad koncepcją powstania takiego serwera. W konsekwencji jeśli pomysł się przyjmie to może serwer taki kiedyś powstanie.

Zachęcam do wypowiadania się w temacie. Pozdrawiam.

Wicked
22-02-13, 17:49
Mi się podoba, pograłbym sobie tak. Może w końcu faktycznie byłoby wyzwaniem granie, a nie takie... meh. Jeszcze trochę i ktoś solo rokitę rozjedzie (Oczywiście gdyby się dało wejść drugi raz).

cinkiwonsz
22-02-13, 18:05
Jedzenie do tego mogłoby działać trochę dłużej, ale nie regenerować hp, a odwrotnie. Z głodu hp mogłoby powoli maleć. (przesadzam?) Wątpię w stworzenie takiego serwera, ale wierzę, że na niektóre rzeczy zwróci się uwagę.
Mi się tak, czy inaczej temat podoba.

Rian
22-02-13, 18:28
Pomysł fajny, ale raczej nie wprowadzą.

skyromk71
22-02-13, 19:03
A jak bys cie połaczyli swiat pvp z non-pvp :D ??? co wy na to ?

Magic1
22-02-13, 19:04
nie doczytalem tematu, myslalem ze chodzi o pvp enforced

Afganiec
22-02-13, 19:07
@up hah to by bylo niezle :D


a co do tematu , to pomysl zajebisty , ale raczej male szanse na wprowadzenie go

Wicked
22-02-13, 19:29
A jak bys cie połaczyli swiat pvp z non-pvp ??? co wy na to ?

Niektórych nie kręci PA i przemykanie cichaczem po expie w nadziei, że nikt z GTW nie siedzi tam akurat. Ale taki Survival Altaron. *-*
I najlepiej jeszcze zlikwidować 3/4 sklepów. Masakra, ale normalnie na czymś takim to serio by się pograło. Hunger Games w wersji Altaronowej. ;_____;

kaos
22-02-13, 19:46
Raffard,
Popieram Twój pomysł, jest na prawdę super!
Myślę, że rozwiązanie, które proponujesz, przyciągnęłoby niejednego fana RPG(nawet takiego, który nie miał wcześniej styczności z tibią/altaronem).
Granie stało by się czystą przyjemnością, a nie nudnym grindem.

Catthon
22-02-13, 20:54
Mi też się podoba. Dodałbym jeszcze konieczność napisania opowiadania na wstępie, by mieć w ogóle możliwość założenia konta. Jak w starych, dobrych tibijskich gildiach ;). Najprostsza selekcja pod słońcem.
Niestety, wszystko w sferze marzeń.

sadysta
22-02-13, 21:32
Byłoby hardcore rpg ale tylko na początku,grając tutaj od startu też miało się wrażenie,że jest to hardcore rpg, do czasu.. ;)
Problem polega na tym, że altaron jest strasznie ograniczony a fabuła jak i mapa rozwija się naprawdę w ślimaczym tempie.
Tak czy inaczej, potrzebne są zmiany i rozgrywka powinna być dużo trudniejsza.
Niektóre cechy tego serwera były podawane w sugestiach już wczesniej.
Zamiast tworzyć coś nowego, lepiej dopracować to co już jest,
jakby nie było początki są ciekawe i wciągające, potem to już monotonia ;]

eloelo320
23-02-13, 11:34
Co tu gadać, nie ma gry już na tych serwerach. Zbyt łatwa, monotonna i nudna gra sprawia że ludzie pograją tydzień - dwa i koniec. Prócz tych 10 osób online i Exorit które ciągle na marne expi nikt tu nie gra. Może pomyśleć od odstąpienia od głupiego trzymania się Neolitu i rozbudować mapę, wprowadzić wyspy, masę questów rzeczowych i potworów oraz bossów. Rozbudować system pvp i balans postaci. Odświeżyć miasta, kafelki i ogólnie budynki. Myślę że jakby tu było kilka takich questów jak na rl tibi które się robi tygodniami gra była by bardziej owocna. Powinno być więcej miejscówek gdzie można biegać w 3-4 i w tym rozbudowane podziemia i kopalnie.

dzikikasztan
23-02-13, 12:31
Byłoby hardcore rpg ale tylko na początku,grając tutaj od startu też miało się wrażenie,że jest to hardcore rpg, do czasu.. ;)
Problem polega na tym, że altaron jest strasznie ograniczony a fabuła jak i mapa rozwija się naprawdę w ślimaczym tempie.
Tak czy inaczej, potrzebne są zmiany i rozgrywka powinna być dużo trudniejsza.
Niektóre cechy tego serwera były podawane w sugestiach już wczesniej.
Zamiast tworzyć coś nowego, lepiej dopracować to co już jest,
jakby nie było początki są ciekawe i wciągające, potem to już monotonia ;]

Jak najbardziej jestem za, expienie jest nudne, a pomysl z graniem w grupach jest dobry.. Tylko teraz trzeba myslec o tym, ze jest 5cio osobowa ekipa na smoki a przy terazniejszym loocie spada jeden berdysz... niecałe 1k na osobe... Wszystko trzeba dopracowac, zeby stworzyc takie cos to nie jest kwestia miesiaca ale conajmniej 6ciu.
A ogólnie zgadzam sie najbardziej z panem powyżej, ponieważ myśli jak racjonalista :)

Tyrond
23-02-13, 12:41
Co tu gadać, nie ma gry już na tych serwerach. Zbyt łatwa, monotonna i nudna gra sprawia że ludzie pograją tydzień - dwa i koniec. Prócz tych 10 osób online i Exorit które ciągle na marne expi nikt tu nie gra. Może pomyśleć od odstąpienia od głupiego trzymania się Neolitu i rozbudować mapę, wprowadzić wyspy, masę questów rzeczowych i potworów oraz bossów. Rozbudować system pvp i balans postaci. Odświeżyć miasta, kafelki i ogólnie budynki. Myślę że jakby tu było kilka takich questów jak na rl tibi które się robi tygodniami gra była by bardziej owocna. Powinno być więcej miejscówek gdzie można biegać w 3-4 i w tym rozbudowane podziemia i kopalnie.
Co do ilości osób online to wracaj do przedszkola i ucz się od nowa liczyć. Mówisz o monotonii a pewnie nawet 50% gry nie odkryłeś. Mówisz o bossach i nowych terenach. Były 2 zwiastuny i już widać, że zostaną dodane bossy(i to najprawdopodobniej sporo ich będzie) oraz prawdopodobnie dojdą nowe tereny(lokacji z 2 przecieku nikt nie kojarzy).

sidexxx
23-02-13, 13:11
ja jestem za takim serwerem, można by pomyślec też na stworzeniem serwera hardcore pvp taka różnorodnośc przyciągneła mi więcej grczy ;)

blanko2222
23-02-13, 14:51
Po co wstawiać kolejny serwer ,jeśli sami możecie sobie zrobić hardcore rpg. Wbijcie 10lvle w pięciu i idźcie na smoka? Pozniej wbijcie 15 lvle i idzcie na dle. Sami sobie możecie stworzyć hardcorowe warunki , nie trzeba do tego serwera.

Afganiec
23-02-13, 15:06
@up

to co Ty tu opisales jest juz po prostu bezsensowne , chodzi o to ,zeby nawet na czerwiach sie oplacalo wziac kolege do pomocy

Rusa Alium
23-02-13, 15:08
Mi się pomysł podoba, od razu przypomniały mi się nie przespane noce bo graliśmy jak ja to mówiłam w "papierowe rpg", zarąbista sprawa :)

cewix
23-02-13, 16:03
Dodam ,że "papierowe rpg" to po prostu rpg ,a "komputerowe rpg" to jest po prostu crpg
Pomysł fajny ,jednak nie możliwy do wprowadzenia ,tym bardziej ,że pierwotna wersja ,nie wiem nawet w połowie do kończona i jest wiele do zmiany..

Zenon von Wons
23-02-13, 20:44
Mi się podoba, pograłbym sobie tak. Może w końcu faktycznie byłoby wyzwaniem granie, a nie takie... meh. Jeszcze trochę i ktoś solo rokitę rozjedzie (Oczywiście gdyby się dało wejść drugi raz).


Poczekaj jeszcze troche, zabicie rokity solo to mój jedyny i końcowy cel w grze w altaron :D

Rian
01-03-13, 20:56
Tak teraz pomyślałem że trzeba wiele zmian dla takiego serwera np
1. Mana. Manasy jako poty przyspieszałyby regeneracje, ale co mi po regeneracji kiedy szarżuje na mnie stadko dli a ja chcę po prostu odpalić hape odes i uciec? Albo manasy działałyby normalnie, albo trzeba by było wprowadzić dla nich alternatywe.
2. Więc żeby iść na te dle trzeba by było zebrać ekipe, najlepiej woja 1h z wysokim lvlem, paru magów duch do siochania i dużo zwiadów/magów nekro do nawalania. Pomyślmy teraz, skąd wzięliby się ci gracze, skoro przeciętny newbie zaczynający grę w altaron raczej jest na tyle ogarnięty że nie wybierze w ramach zapoznania się grą serwera Hardcore RPG. Więc ludzi byłoby mało, może jedna grupka ludzi grających we własnym teamie. Reszta, chcąc zacząć grać musiałaby ogarnąc sobie kumpli do pomocy.

jacobs93
02-03-13, 10:06
Chętnie wskoczę na jakiś tego typu serwer :) Może być nawet typowo tibijski. Co do tematu.. Wyobrazam sobie 2 łuczników, 2 wojowników i maga ze słabym eq, bijących razem cyklopy ;> epic.. ;d Znasz moze tego typu gry? lub jakieś otsy? PW :D

Attax
02-03-13, 15:52
Chętnie wskoczę na jakiś tego typu serwer :) Może być nawet typowo tibijski. Co do tematu.. Wyobrazam sobie 2 łuczników, 2 wojowników i maga ze słabym eq, bijących razem cyklopy ;> epic.. ;d Znasz moze tego typu gry? lub jakieś otsy? PW :D

Zagraj w WoWa. 10 / 25 lub 40 osob bijacych 1 bossa w okreslony taktyką sposób. Również jezeli chodzi o PVP to 2vs2 , 3vs3 , 5vs5 // 10vs10 / 15vs15/ 40vs40/ a nawet wojna 500vs500.

Smile1
02-03-13, 16:05
Zagraj w WoWa. 10 / 25 lub 40 osob bijacych 1 bossa w okreslony taktyką sposób. Również jezeli chodzi o PVP to 2vs2 , 3vs3 , 5vs5 // 10vs10 / 15vs15/ 40vs40/ a nawet wojna 500vs500.

http://troll.me/images/fat-ninja/fuckin-love-you.jpg

jacobs93
03-03-13, 12:20
Zagraj w WoWa. 10 / 25 lub 40 osob bijacych 1 bossa w okreslony taktyką sposób. Również jezeli chodzi o PVP to 2vs2 , 3vs3 , 5vs5 // 10vs10 / 15vs15/ 40vs40/ a nawet wojna 500vs500.

Panie Attaxie :D chodzilo mi raczej o jakis OTS rpg :)