PDA

Zobacz pełną wersję : Poradnik dla Rycerza by Eletrix


tomakeo
21-02-13, 00:29
Poradnik aktualizowany dnia: 07.10.2017

https://i.imgur.com/lzHYMcq.png
https://i.imgur.com/M9U0241.png

1. Opis postaci
2. Promocje
3. Skillowanie
3 a) Skillowanie rycerzem 1h
3 b) Skillowanie rycerzem 2h
4. Punkty nauki (PN)
5. Poziom magiczny
6. Subprofesje
7. Zestawy
8. Zdobywanie doświaczenia
9. Plusy i minusy rycerza


1. https://i.imgur.com/YBjB4QM.png
Niewątpliwie najważniejszymi cechami rycerzy są siła i odwaga. Altarońskiego rycerza możemy podzielić na dwie klasy, biorąc pod uwagę broń przez niego używaną, tak więc moze to być rycerz posługujący się bronią jednoręczną lub rycerz używający broni dwuręcznej. Założeniem rycerza posługującego się bronią jednoręczną jest "tankowanie" mobów, podczas gdy shooterzy mogą swobodnie bić monstra z dystansu.
Rycerz posługujący się bronią dwuręczną zadaje większe obrażenia od rycerza 1h, jednak musi przyjmować większe obrażenia ze względu na brak tarczy.
Dodatkowo mamy możliwość posługiwania się 2 broniami jednocześnie (dual wield). Obrażenia jakie zadajemy w tym przypadku, zależą od umiejętności walki bronią jednoręczną oraz zręczności.


2.https://i.imgur.com/fyjvhak.png
W grze mamy dostęp do dwóch promocji.
20 poziom - wojownik -> rycerz - cena. 80 srebrników
55 poziom - rycerz -> elitarny rycerz - cena. 4 talary, dodatkowo wymagany status szlachecki

Wiele osób pyta czy jeżeli wykupimy drugą promocję, a skończy nam się status, to czy promocja przepada ? Odpowiedź brzmi nie. Promocja po prostu zostaje "wstrzymana" do ponownego zakupu statusu. Wielu graczy twierdzi, że jeżeli nie wykupią statusu szlachcica i drugiej promocji wraz z wbiciem 55 poziomu, to ich postać będzie odstawała od tych, którzy ten status i promocję posiadają. Fakt, poniekąd tak jest, jednak wraz z zakupieniem statusu i drugiej promocji nasze hp i mana zostaną przeliczone tak, jakbyśmy tę promocję mieli od 55 poziomu. Zatem można spokojnie expić, bo i tak prędzej czy później status wykupimy czy to za realne pieniądze, czy też za pieniądze w grze.
Obie promocje zakupimy u naszego "szefa" czyli Zawiszy.
http://img14.imageshack.us/img14/8264/zawiszaj.jpg
(http://imageshack.us/photo/my-images/14/zawiszaj.jpg/)


3.https://i.imgur.com/eBJKMPN.png
Skillowanie, a raczej podnoszenie umiejętności, jest niewątpliwie jednym z ważniejszych aspektów gry jeżeli chodzi o rycerza. Wiadomą rzeczą jest, że im wyższy poziom umiejętności we władaniu bronią białą, tym większe obrażenia zadaje nasza postać. Sugestii na temat skillowania jest sporo, a niektóre różnią się diametralnie. Jedni sugerują, żeby nie skillować w ogóle, podczas gdy inni nie wyobrażają sobie gry ryckiem, bez usłyszenia jakże popularnego słowa podczas treningu, jest nim oczywiście "skills?". Przedstawię swoją propozycję trenowania rycerzem 1h i 2h.

3 a) Skillowanie rycerzem 1h
Tak jak wspominałem, sugestii na temat skillowania jest wiele, ale najpopularniejszą wśród rycerzy władających bronią jednoręczną jest wbicie przynajmniej 100/120, a następnie rozdanie PN (o tym później). Sam zalecam takie rozwiązanie, ponieważ gdy już poświęcimy czas na samym początku gry na trening, później zwyczajnie go ominiemy. Jak trenować? Metoda jest bardzo prosta. Zakładamy jakiś mieczyk (na początku może to być krótki miecz), kupujemy paczkę u Rufusa na poczcie i udajemy się pod miasto na czerwie. Szukamy odpowiedniego miejsca, kładziemy paczkę tak, aby bił nas tylko jeden czerw (opcjonalnie można pozwolić żeby dodatkowo bił nas szczur) i szukamy odpowiedniego ustawienia typu ataku.

http://img832.imageshack.us/img832/3986/skillo.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/832/skillo.jpg/)

https://i.imgur.com/mNS4xHV.png

Na zdjęciu zamieściłem 3 typy ataku w jakich możemy wybierać i jest to.
Pierwszy od góry - Pełen atak - postać używa całej siły, kosztem zmniejszonej obrony.
Drugi - Balans - postać skupia się zarówno na ataku jak i na obronie (oczywiście nie będzie biła tak jak na pełnym ataku, bądź blokowała uderzenia jak na pełnej obronie.
Trzeci - Pełna obrona - postać skupia się głównie na blokowaniu ciosów.

Co należy zapamiętać? Przede wszystkim to, że żeby trening był efektywny, należy zadawać przeciwnikowi co uderzenie jakieś obrażenia Jeżeli nie zostanie spełniony ten warunek, umiejętność po prostu się zablokuje do momentu ponownego zadania obrażeń.

Oczywiście spełniając wymagania siłowe, możemy założyć lepszy ekwipunek i od razu zacząć trenować z dwoma czerwiami.

Główne bronie do treningu:


scyzoryk (atk:6, obr:2) http://wiki.altaron.pl/images/Scyzoryk.gif

nożyk (atk:5, obr:1) http://wiki.altaron.pl/images/No%C5%BCyk.gif


sztylet (atk:4, obr:1) http://wiki.altaron.pl/images/Sztylet.gif


Najlepiej jest zdobyć jedno z powyższych z wbudowanym bonusem do prędkości ataku (maks. +0,3s).

3 b) Skillowanie rycerzem 2h
Większość rycerzy 2h omija kompletnie trening i udaje się z marszu na respowiska czerwi. Nie jest to zły pomysł, więc na początku opiszę go.
Po wyjściu z alchipelagu licor, pierwszą rzeczą jaką powinniśmy zrobić, to zaopatrzyć się w broń. Dla niskopoziomowego rycerza 2h tą bronią powinien być topór obosieczny. Gdy już uda nam się zakupić toporek, resztę pieniędzy możemy przeznaczyć na elementy łuskowego seta czy też na czary.
Z toporkiem obosiecznym udajemy się do jednej z jaskiń z czerwiami i po prostu na nich wbijamy doświadczenie. Wraz z postępującym poziomem postci, postępować będzie też umiejętność władania bronią dwuręczną.
Powinniśmy wbić przynajmniej 85-95 skilla 2h, żeby myśleć o rozdaniu PN. Zdarza się, że gracze rozdają PN na mniejszym poziomie umiejętności, a później tego żałują.

Innym sposobem, aczkolwiek dość podobnym jest polowanie na czerwiach z toporkiem obosiecznym, ale z typem ataku ustawionym na pełną defensywę. Moim zdaniem najlepszy i najbardziej efektywny trening, bo nie dość, że wbijamy doświadczenie, to jeszcze sporo umiejętności.

No i pozostaje jeszcze "full skilling" czyli bierzemy najsłabszą broń do ręki i grzejemy czerwie. Do trenowania 2h posługujemy się kułakiem (atk:9, obr:2) http://wiki.altaron.pl/images/Ku%C5%82ak.gif lub kijkiem (atk:5, obr:1) http://wiki.altaron.pl/images/Kijek.gif
Należy jednak pamiętać, że pozbawieni tarczy, będziemy otrzymywali większe obrażenia niż rycerze 1h.


Bardzo ważną umiejętnością u rycerzy jest siła. Umiejętność ta rozwijana jest przez wszystkie profesje, wojownicy awansują w niej najszybciej, a magowie najwolniej, to od niej zależy m.in udźwig naszej postaci (zwiększa go o 20 co każdy poziom umiejętności). Wpływa na atak broni zwiększając go co poziom umiejętności o 0,3. Zwiększa wartość zadawanych obrażeń krytycznych. Zwiększa skuteczność obrony tarczą o około 0,18% na każdy 1 poziom siły. Zwiększa % naprawianego zużycia oraz zmniejsza szansę na zniszczenie młotka płatnerskiego. Determinuje czy możemy założyć daną broń/element ekwipunku. Najlepiej jest wytrenować siłę do wartości rzędu 85-95.
Jak trenować siłę? Po prostu uderzając w przeciwnika gołą pięścią.

Mniej ważną, aczkolwiek wartą do trenowania umiejętnością jest zręczność. Umiejętność ta rozwijana jest przez wszystkie profesje, to od niej zależy nasza szansa na złowienie ryby podczas wędkowania oraz szansa pozyskania różnego rodzaju roślin czy też skuteczność ulepszania ekwipunku przy użyciu kamieni szlachetnych. Zwiększa szansę na zadanie ciosu krytycznego 0,025% na każdy 1 poziom umiejętności. Zręczność wpływa także na efektywność walki dwiema broniami (dual wield), zmniejszając karę do obrażeń za ich używanie.


Jeżeli wybierzemy do gry świat pvp, skillować można na graczach. Wtedy tworzymy grupę (party) z wybranym graczem/graczami i dostosowujemy swój atak i obronę (zakładając lub zdejmując odpowiednie elementy uzbrojenia) tak, abyśmy zarówno my przebijali się przez pancerz gracza, którego bijemy, jak i gracz bijący nas.


Wielu nowych graczy, którzy poświęcają sporo czasu na początkowy trening, w pewnym momencie zauważa, że jego umiejętności "nie rosną". Dzieje się tak za sprawą blokady umiejętności na dany poziom. W Altaronie na dany przedział poziomów, przewidziany jest odpowiedni przedział umiejętności, jakie możemy wbić. Co to znaczy? To znaczy, że rycerz z 15 poziomem może mieć maksymalnie 70 poziom umiejętności (1h, 2h, Obrony). Po osiągnięciu 30 poziomu, możliwe jest wbicie 80 poziomu umiejętności (1h, 2h, Obrony).
Najlepiej zobrazuje to Wam tabela, w której zamieszczono wszystkie profesje i limity na dany poziom.

https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=4530&d=1507296401


W tym miejscu warto również wspomnieć, że trwają obecnie prace nad kalkulatorem redukcji obrażeń z danym ekwipunkiem i poziomem umiejętności. Kalkulator jest obecnie w fazie testów, ale już teraz możecie zobaczyć jak wygląda.
https://altaron.pl/altaron_calc.php

4.https://i.imgur.com/4m2HmUf.png
Zapewne wielu z was po opuszczeniu "wyspy nowych", zwróciło uwagę na napis "PN" przy naszym ekwipunku, oraz na dziwny plusik w depozycie.
Postaram się objaśnić to i owo. Zacznijmy od rozszyfrowania skrótu PN, P- punkty, N- nauki, punkty nauki. Przyznawane są one w ilości 7 po wbiciu każdego jednego poziomu. Innym sposobem na pozyskiwanie PN jest wykonywanie zadań. Ważne jest żeby wykonywać zadania w naszej gildii (tak zwane "dzienne"). Po wykonaniu określonej liczby tych zadań, otrzymujemy PN.
Należy dobrze rozplanować ich używanie, żeby później nie miało się pretensji do samego siebie. Rycerzem 1h najlepiej rozdać je po osiągnięciu przynajmniej 100/120 skilla, rycerzem 2h po osiągnięciu 85-95 skilla.
Bardzo ważne jest też przeznaczenie PN na siłę.


5.https://i.imgur.com/briB3Pn.png
Na każdym kroku słychać, że rycerz jest "upośledzony" jeśli chodzi o magię. Nie do końca jest tak w świecie altaronu, gdzie do wyboru mamy kilka subprofesji, które posiadają różne czary (oprócz alchemika). Poziom magiczny ma wpływ na to jak chociażby się leczymy, czy to za pomocą run, czy to za pomocą czarów. Najlepiej jest posiadać maksymalny poziom magiczny, dostępny na nasz poziom doświadczenia. Kiedy rozdać PN w poziom magiczny? Uważam, że po osiągnięciu minimum 15 poziomu magicznego.



6.https://i.imgur.com/likeVKf.png
W Altaronie wyróżniamy cztery subprofesje i są nimi : nekromanta, duchowny, alchemik i elementalista. Na forum jest poradnik, gdzie są opisane wszystkie, więc opowiem tylko powierzchownie o każdej z nich w stosunku do rycerza.
Do swojej pierwszej subprofesji mamy dostęp już po osięgnięciu 20 poziomu. Należy wtedy wybrać się do gildii, w której stacjonuje dana subprofesja i wstąpić w jej szeregi. Drugą subprofesje możemy wybrać na 50 poziomie i wymagany do tego jest status szlachcica. Tak jak w przypadku promocji, tak i tutaj druga subprofka znika, wraz z wygaśnięciem statusu, a powraca wraz z ponownym jego zakupem.
Krótki opis subprofesji:

duchowny - specjalista w dziedzinie uzdrawiania, posiada silne czary leczące, czar zwiększający nasze statystyki władania bronią oraz rodzaj buffa podnoszący statystyki graczom będącym w naszym "party"
nekromanta - mroczna postać posiadająca silnego berserkera oraz wysysanie życia
alchemik - specjalista w wyrabianiu mikstur, tworzeniu strzał/bełtów, łączeniu run i ulepszaniu broni za pomocą kostki transmutacji
elementalista - pan żywiołów posiadający bonus do obrażeń zadawanych z żywiołów oraz tarczę żywiołów chroniącą przed obrażeniami od żywiołów lodu, ziemi, ognia i energii


Głównym bulidem jeśli chodzi o subprofesje rycerza posługującego się bronią jednoręczną, jest rycerz duchowny i alchemik, jednak co raz częściej zamiast alchemika wybiera się elementalistę, który to posiada tarczę żywiołów.
Dla rycerza posługującego się bronią dwuręczną polecam bulid nekromanta i elementalista. W tym przypadku niestety na wyższych poziomach musimy mieć zawsze pod ręką maga duchownego, który będzie nas leczył.

Różnicę pomiędzy subprofesjami dobrze pokazuje ta oto tabela:
https://i.imgur.com/7oNKloJ.png

7.https://i.imgur.com/dENLzPI.png

Łuskowy set na poziom 10 ~1k u graczy, 1150 mdz w sklepie
Zestaw płytowy na poziom 20 -4k u graczy
Zestaw stalowy na poziom 30 ~6-8k
Zestaw mosiężny na poziom 45 ~20k u graczy
Zestaw królewski na poziom 60 ~80k u graczy
Smoczy zestaw na poziom 75 u graczy
Bitewny zestaw na poziom 90 ~
Święty zestaw na poziom 125 ~


W tym miejscu należy napisać, że ważne jest aby naprawiać swój ekwipunek za pomocą młotków płatnerskich (można zdobyć z olbrzymów, bandytów etc.). Każdy punkt % zużycia odpowiada punktowi % obniżenia parametrów przedmiotu.
Przykładowo jeżeli mamy przedmiot o pancerzu 10, a jego zużycie wynosi 50%, to przedmiot ten ma pancerz równy 5.

8.https://i.imgur.com/aCnbvvA.png
10 poziom: czerwie (jaskinie na południe, północny wschód i północny zachód od neolith, czerwie w bekalelu), krasnale + taski, minotaury w kamieniołomie, czerwie + larwy na ankardii na zachód od dp., kopalnie ankardii Odsyłam do poradnika Didriki, który znajdziecie TUTAJ (https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=4794)
20 poziom:: bandyci zachód od neo +lootbag, bandyci ankardia +lootbag, krasnale + lootbag, raindar (potrzebne ładunki na duszki oraz potki), minotaury w kamieniołomie, możemy spróbować gryfy, elfy
30 poziom:: cyklopy na ankardii z lootbagiem obowiązkowo, taski na szeregowce, cyklopy na południowy wschód od bekalelu, minotaury i elfy na ankardii, gryfy, dicerosy
45 poziom:: nadal możemy bić cyklopy wszelakiej maści i na każdym respowisku, możemy zacząć expić na wiwernach (ankardia lub przy bramie żelaznej), smokach (farma harona) lub bagiennych smokach na południe od bekalelu. dla kasy i taska można spróbować oficerów + generałów
60 poziom: katujemy dalej smoki/wiwerny/bagienne smoki lub udajemy się do któregoś z obozu abi (polecam południowy od bramy żelaznej oraz ten oddalony bardziej na wschód), można jeszcze próbować trolle na północny wschód od bramy zamkowej, można już powoli szykować się na quary
75 poziom: no cóż dalej nam pozostają smoki/bagienne smoki, abitańce i trolle, można zmontować jakiegoś maga ducha o podobnym poziomie i iść na hydry, dochodzą quary (akweny południa, ankardia)
90 poziom: pozostajemy w kręgu smoków, aczkolwiek zmieniamy ich typ. Udajemy się na raindar na kościane smoki i bijemy pojedynczo. Jeśli mamy zrobioną przeszłość, to możemy iść na quary + węże wodne (całkiem przyzwoity exp, a profit mam zawsze), mamy też spory respawn smoków wraz ze starszymi smokami, więc w share z magiem możemy dobrze poexpić. Można też bić abitańców lub trolle.
Wspólne wypady na demony, profany, czarnoksiężników. Z czasem piaskowe hydry share najlepiej z magiem, wodniki, bagienne hydry, sekta, gargantuany (w kilka osób)

9.https://i.imgur.com/JuorWzX.png

+ sporo udźwigu
+ dużo punktów życia
+ w przypadku 1h duża obrona
+ łatwy w prowadzeniu
+ często brany na wspólne polowania jako tanker
+ łatwo się zarabia


- monotonne zdobywanie doświaczenia
- słaby w pvp
- w przypadku rycerza nekromanty - uzależniony od healera

mikus
21-02-13, 07:03
Gratuluje :)! Duzy + dla Cb ;).

jasiek50
21-02-13, 10:07
90+ dalej trolle (330-340k expa z bonusem, łatwo i przyjemnie)

kościane pojedynczo? proszę cię, za słaby exp, lurować po 2-3 i spamować odes rago (broń zaklęta na świętość).

tomakeo
21-02-13, 10:59
90+ dalej trolle (330-340k expa z bonusem, łatwo i przyjemnie)

kościane pojedynczo? proszę cię, za słaby exp, lurować po 2-3 i spamować odes rago (broń zaklęta na świętość).

Na 90 poziomie raczej nie pobijesz 3 kościanych z odes rago.

sidexxx
21-02-13, 11:00
fajnie, też myślałem nad tym aby zrobić poradnik dla rycerza jako że ten daarka nieaktualny
mógłbyś dodać jakieś screeny z expa :)

jasiek50
21-02-13, 13:05
teraz się rozpiszę

po pierwsze: tak da się rade trzem kościanym (jak najbardziej na ukos trzeba je mieć) oczywiście bazuje na swoim doświadczeniu, aczkolwiek miałem hape tawis (to ma również znaczenie).

po drugie: po co ulepszać mlvl do 9 i robić przerwę? znaczna większość ludzi padnie i straci to kilka % a jak ponownie rozdamy pn to doda nam tylko te kilka % więc jesteśmy stratni, polecam się pomęczyć i od razu dobić do fulla.

po trzecie: ten poradnik nie jest poradnikiem, nie odpowiada na najważniejsze pytania, większość informacji w nim zawartych jest skopiowana z faq itp.
powinieneś się rozpisać na temat sub-profesji, opierając je na doświadczeniu swoim jak i innych wojowników (nie posiadasz wszystkich sub-profesji, więc masz prawo nie wiedzieć o wszystkich zaletach i wadach)
przykładowo duchowny: aktualnie najlepszy wybór bo posiada zaawansowane leczenie które może nie jest konieczne ale sprawia że na wyższych poziomach gra jest wygodniejsza (rozpisujesz się na temat czarów),

przywódca - rzadko używany, tylko na wspólnych huntach z innymi profesjami (zwiększa umiejętności)
skupienie ducha - działa na zasadzie magicznego cięcia, zadaje obrażenia od świętości itp itd...

do opisu dodajesz swoje spostrzeżenia, swoje DOŚWIADCZENIE odnośnie tej klasy.


Poradnik jak każdy inny, większość informacji jest zawarte w innych poradnikach, jest on również bardziej o grze niż o wojowników (który jest w temacie)

moja rada: skasuj go i napisz od nowa (pomogę jak chcesz)
aktualnie jest to tekst napisany tylko dla statusu szlacheckiego i jeżeli w takiej formie zostanie zatwierdzony to będzie świadczyło o całkowitym spadku profesjonalizmu.

tomakeo
21-02-13, 13:16
Więc tak - po pierwsze: ciężko ustawić sobie 3 kościane tak aby każdy stał na skos. Jest bodajże jedno miejsce, które umożliwia ustawienie ich tak bez konieczności zmiany własnej pozycji.

po drugie: wymaxowanie mlvl na niższym poziomie mija się z celem, tracimy PN które możnaby wklepać w skille

po trzecie: poradnik nie ma na celu podania jak na tacy wszystkich aspektów gry. Wybór subprofesji powinien należeć tylko i wyłącznie do gracza. Narzucanie przyjętych reguł sprawia, że gracz nie może się usamodzielnić, co moim zdaniem jest lekką przesadą. Podałem jedynie główny bulid jaki jest wybierany dla rycka.

jasiek50
21-02-13, 13:25
ad1
kto mówi że WSZYSTKIE mają stać na ukos.
ad2.
kto mówi żeby maxować mlvl na niskim lvl, "proponuje się pomęczyć (wbijać poziomy z małym mlvl) i od razu do fula (za jednym zamachem)" ?

ad3
no ale to ma być wybór świadomy czy losowanie?
żaden nowy gracz nie zna się na nich więc to jest branie kota w worku, dlatego doświadczony gracz robiący poradnik powinien napisać o sub-profesjach jak one wyglądają w praktyce a nie tak jak powinny wyglądać.

Zenon von Wons
21-02-13, 13:29
łuskowy może na u kowala kupić, nie wiem jak z innymi setami.

tomakeo
21-02-13, 13:41
ad1
kto mówi że WSZYSTKIE mają stać na ukos.


po pierwsze: tak da się rade trzem kościanym (jak najbardziej na ukos trzeba je mieć) oczywiście bazuje na swoim doświadczeniu, aczkolwiek miałem hape tawis (to ma również znaczenie).



łuskowy może na u kowala kupić, nie wiem jak z innymi setami.

Łuskowego już nie kupisz ani u Maćka, ani u Piotra.

Zenon von Wons
21-02-13, 14:39
Łuskowego już nie kupisz ani u Maćka, ani u Piotra.

od kiedy? bo kupowałem jakoś trzy lub cztery dni temu?

Rian
21-02-13, 15:10
Poradnik dobry, ale rozpisz dokładniej subprofki.

tomakeo
21-02-13, 18:55
od kiedy? bo kupowałem jakoś trzy lub cztery dni temu?

Dziwne, teraz mi jednak chce wcisnąć łuskowe śmieci ... Możliwe, a nawet całkiem prawdopodobne, że to ja się w czymś pomyliłem :)

Arkadiasz
21-02-13, 20:59
Jeżeli dobrze myślę, to stworka-potworka należy uderzyć raz na minutę, co daje 30 uderzeń, możliwe, że taki mały błąd. Bynajmniej tak jest to w Tibii. :p

@edit
Chyba bardziej zasugerowałem się postem, kogoś kto zwrócił uwagę, że nie ma opisu subprofek. :p Choć też już nie sprawdzałem i powtórzyłem to, co napisałeś. ;p

tomakeo
21-02-13, 21:53
Vailo - ale przecież coś podobnego zawiera mój poradnik

Krótki opis subprofesji:
-duchowny - specjalista w dziedzinie uzdrawiania, posiada silne czary leczące
-nekromanta - mroczna postać posiadająca silnego berserkera
-alchemik - specjalista w wyrabianiu mikstur, tworzeniu strzał/bełtów, łączeniu run i ulepszaniu broni za pomocą kostki transmutacji
-elementalista - pan żywiołów posiadający szereg czarów ofensywnych oraz tarczę żywiołów chroniącą przed obrażeniami od żywiołów lodu, ziemi, ognia i energii

Możliwe że przeoczyłeś.

Co do tego czy moba należy uderzyć raz na minutę. Musze to sprawdzić, bo ja (i pewnie nie tylko ja) byłem święcie przekonany, że raz na 30 sec. Sprawdzę i jeśli rzeczywiście tak jest, to edytuję w poradniku.

bomb
31-05-13, 00:50
Akurat zrobilem sobie rycka to skorzystam z twojego poradnika :D wielkie dzięki oraz GZ za świetny poradnik :)

frodo1
31-05-13, 15:10
po tym update ostatnim to chyba trzeba było by odświeżyć ten poradnik :)

musco
01-06-13, 17:03
A ja poleciłbym rycerzom na 30 poziomie raindar. Chodząc sobie do mostu można spokojnie wyciągać +40k expa. Do tego ze szkieletów i ghuli wypada tona złota ( jeśli dobrze pamiętam to 1,5h expa - 2bp miedziaków) a do tego można robić lootbaga(skrzyneczka przy wejściu, nie da się jej przeoczyć). Uważać trzeba oczywiście na duchy i truposze które potrafią mocno przywalić. w szególności rycerzom 2h. Bez potek i zaklinania broni się nie obejdzie ale ja jeszcze nigdy strat nie miałem.

adamo199412
01-06-13, 19:37
A ja poleciłbym rycerzom na 30 poziomie raindar. Chodząc sobie do mostu można spokojnie wyciągać +40k expa. Do tego ze szkieletów i ghuli wypada tona złota ( jeśli dobrze pamiętam to 1,5h expa - 2bp miedziaków) a do tego można robić lootbaga(skrzyneczka przy wejściu, nie da się jej przeoczyć). Uważać trzeba oczywiście na duchy i truposze które potrafią mocno przywalić. w szególności rycerzom 2h. Bez potek i zaklinania broni się nie obejdzie ale ja jeszcze nigdy strat nie miałem.

Faktycznie bardzo dobre miejsce. Jestem duchownym 2h i expi się wyśmienicie (już nie wspominam o pewnym zadaniu które przy okazji sobie zaliczam:D ) Co do potek to bez przesady. Na 1h expienia poszły mi 2 manaski. Wystarczy być najedzonym i nie włazić w większe grupy truposzy. A jak pięknie z odes rago się ghoule kładą :B

mickaz
09-06-13, 10:08
30 rycerz = minoski ok 60k exp /h :) Loot = wychodzisz na 0

Kagrenak
09-06-13, 20:28
Ja od 35 ciskałem viverny na ankardi. Fakt, trzeba było to robić ostrożnie ale lvl zapier****** jak głupi. 35-40 chwila :]

Arkadiasz
09-06-13, 22:13
Ja od 35 ciskałem viverny na ankardi. Fakt, trzeba było to robić ostrożnie ale lvl zapier****** jak głupi. 35-40 chwila :]

Koło Neolith (bardzo blisko) jest spoko resp Wyrwek.Na nim zaczynałem już koło 25 poziomu (stary system broni był :p), teraz radziłbym od około 30 chodzić. Można bić je tam po 6 naraz (najwyższe piętro) lub w miarę po 1 (czasem 2 naraz). Exp tak 30-60k/h, profit różnie.

Zenon von Wons
10-06-13, 00:18
Elkaaaa, napisz, że jak wojek 2h zaopatrzy się w trollowy set, lub 1h w łuskowy to na luzie na bekalelu czerwie można. Taki 2h wyciska tam na 15lvlu z białą klingą 20k'h. Nie wiem jak na 1h :)

michu940107
10-06-13, 22:12
@UP
1h ma podbnie.

Arkadiasz
11-06-13, 14:31
Będąc w temacie low lvli.
Na czerwiach można ładny exp/h wyciągnąć.
Na larwach za to jest lepszy zarobek, a gorszy exp koło 12k/h.

musco
13-06-13, 09:10
jeśli siedzi się na czerwiach od ~~13 do 20 poziomu to można ze 300-350 gruczołów wyciągnąć.
Jeśli miałbym się zastanawiać czy czerwie czy coś innego to wg. mnie liczą się tylko krasnale. Exp nie jest specjalnie gorszy niż na czerwiach i diamenciki lecą;)

Arkadiasz
14-06-13, 09:12
Wbijając 3 poziomy moim magiem (16-19) zarobiłem 5k w mdz i mam koło 1,5 plecaka oczu owada :p

Zenon von Wons
14-06-13, 09:49
Musco naprawdę na krasnalach jest lepszy exp? Wątpie. Mam b. dobre porównanie bo akurat razem z kumplem zacząłem expić wojków 2h on krasnale ja czerwie. Od dopiero od ~18 lvla biega swobonie bo wcześniej padał od szeregowca, albo zostawało mu mał hp, zależnie jak wejdzie. U mnie a czerwiach 20k'h i bez możliwości śmierci:P

frodo1
14-06-13, 16:17
@up

na czerwiach jest lepszy exp, lecz nie tylko o exp się rozchodzi, bo ty mając inne postacie to nie zależy Ci czy zarobisz 1k czy 5k ale dla nowych graczy jest to różnica, moim zdaniem krasnale są dużo lepszym expowiskiem

maliniak1997
29-07-13, 13:42
Dla mnie poradnik całkiem spoko : >

adamo199412
29-07-13, 19:11
Na czerwiach można zbierać monstrualne ilości gruczołów. Jeśli znajdziemy alchemika który to od nas będzie kupował to zarobek jest dużo większy niż te pare diamentów wyżulowanych na krasnalach :p

BElluu
23-10-13, 15:10
Witam,
mam pytanie co do PN. Czy nadal opłacalne jest wbicie ich dopiero po osiągnięciu 1h 70/70 czy był jakiś patch który to spaprał :D?

tomakeo
23-10-13, 15:18
Nadal opłaca się rozdawać PN'y jak najpóźniej. Im później je rozdamy, tym szybciej wymaksujemy skille - logiczne :) Warto poświęcić ten tydzień na trening, jednak kwestia rozdania PN'ów, to sprawa indywidualna. W końcu przecież kiedyś tak czy siak wymaksuje się skille.
Pozdrawiam.

esmail
02-12-13, 15:11
Dobry poradnik, wszystko w nim jest.

Shala Len
21-01-14, 17:09
Pytanko, czy skill obrony daje cos, gdy nie mamy tarczy? Czy to jest tylko odnosi się do tarczy? I drugie pytanie, czy jest sens zrobic sobie rycka 2h połączony z 1h?:)

Blutok
03-03-14, 13:18
Shala Len co do rycka z 1h i 2h teoretycznie jest sens -1h do blokowania mobków dla ziomków, 2h do expienia, niestety nie przełoży się to w czasie na korzyść dla ciebie, PN zwyczajnie ci zabraknie do wymaksowania wszystkich 4 skilli (1h, 2h, mlvl, tarcza) a skillowanie na mobkach będzie raczej długie i męczące. Osobiście sensu nie widzę.

PS. poradnik świetny, tak trzymać! :)

tomakeo
20-05-14, 00:47
Aktualizacja poradnika do najnowszej wersji Altaronu. Jak czegoś brakuje to proszę pisać. Uzupełnię.

Tron
20-05-14, 01:41
Na siłę się mogę do jednego przyczepić, a raczej zaproponować. Mało potrzebne, ale co mi tam - sam ocenisz.

Możesz wprowadzić trochę BBCodu w ten twój spis treści w postaci tzw. "kotwiczek", które po kliknięciu przenoszą do wybranego miejsca w temacie. Zostało to użyte przykładowo w FAQ (https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=2619).

Walles
20-05-14, 01:47
Dobra robota Ele :)

Proponuje jeszcze dla tych starych wyjadaczy którzy jednak nie zajmują się obecnie płaczem na forum jaki to ich zwiadek duchowny w końcu jest słaby, aby mieli otwarte kanały pomocy, chatu itd. :) ostatnio zauważyłem sporo "ciekawskich = nowych" osób.

U was na non o pomoc bym się nie martwił bo choć gra was garstka to macie serducho dla każdego nowego zawodnika ;].

tomakeo
20-05-14, 02:08
Na siłę się mogę do jednego przyczepić, a raczej zaproponować. Mało potrzebne, ale co mi tam - sam ocenisz.

Możesz wprowadzić trochę BBCodu w ten twój spis treści w postaci tzw. "kotwiczek", które po kliknięciu przenoszą do wybranego miejsca w temacie. Zostało to użyte przykładowo w FAQ (https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=2619).

Dzięki za podsunięcie pomysłu. Wprowadzone :)


Dobra robota Ele :)

Proponuje jeszcze dla tych starych wyjadaczy którzy jednak nie zajmują się obecnie płaczem na forum jaki to ich zwiadek duchowny w końcu jest słaby, aby mieli otwarte kanały pomocy, chatu itd. :) ostatnio zauważyłem sporo "ciekawskich = nowych" osób.

U was na non o pomoc bym się nie martwił bo choć gra was garstka to macie serducho dla każdego nowego zawodnika ;].

Dzięki za opinię :) Co do płaczu to raczej nie będę się wypowiadał, a już na pewno nie w tym temacie. Popłaczą, popłaczą i przestaną. Proste.

Yooshi
20-05-14, 13:44
Piszesz tam, że dostaje się 5 punktów nauki, a z tego co wiem w tym 'dodatku' zmienili ich liczbę na 7.

Dodatkowo dopisz, ze siłę skiluje się bijąc 'z łapki'.

tomakeo
20-05-14, 13:45
O widzisz, o tym zapomniałem. Dzięki!

cewix
20-05-14, 15:28
na samym początku nie dodałeś, że można teraz posługiwać się dual wieldem.
Pozatym warto też potrenować zręczność ze względu na zwiększenie częstotliwości obrażen krytycznych, które działają również na czary jak odes rago, czy finto z którego na 100lvlu możemy uderzyć za grubo ponad 1.5k w moba

tomakeo
20-05-14, 16:39
Dodane. Dzięki :)

cewix
20-05-14, 17:48
dmg na dual wieldzie zależy tez od zręczności ^^

tomakeo
23-05-14, 19:55
Dodałem trochę info. Jeżeli czegoś brakuje, coś jest nie jasne, coś trzeba poprawić, to proszę o tym napisać.
Dzięki.

Walles
25-05-14, 04:00
Ele, expowiska są troszkę nie na czasie bo przykładowo trolle twardziele, abitańce wraz z mistrzami, czy bagienne można katować już od 50 levelu luzem, sam mam jak wiesz 57 level i nie mam żadnego problemu z expem na tych respach. Dobra opcja też jest dla duchownych wojowników 1h, którzy już od 70 poziomu z dobrymi skilami na lajcie sobie mogą expić na kościanych smokach robiąc przy tym profit.

Lajk
30-05-14, 02:31
Jakiego rycerza pod pvp polecacie?

Mcree
30-05-14, 12:19
@up
Szerze? Żadnego... Może jak skompletujesz seta na hp to 1h duch będziesz takim tankiem że nikomu nie uda się Ciebie zabić... dopóki poty Ci się nie skończą. A co do obrażeń 2h nekro to Agri (http://altaron.pl/p/Agri)by się musiał wypowiedzieć, ale wątpie by były jakieś porażające.

zalman94
30-05-14, 18:48
2h nekro jest dobrym wyborem, na 20lvl, bijac 20lvl zwiadowce, mozesz mu narobic niezlych szkod, oczywiscie jesli go dogonisz. Nietsty jesli zwiad bd dobrze wyskilowany, moze cie wykonczyc swoimi uczieczkami i duzymi hitami :).

malina97
01-06-14, 16:39
Dzieki przyda sie : )

Badyl Bamber
03-06-14, 13:25
A ja mam pytanko odnośnie tabelki subprofesji. Wszystkie bonusy % sa na zielono zaznaczone jeżeli są większe niż bazowe 100%, za wyjątkiem nekro-alchemika ze świętości według tabeli ma 110% na biało. I jeżeli dane są prawdziwe to czemu nekro-alchemik ma większy dmg ze świętości niżeli duchowny? Duchownemu się nie opłaca bić z mroku a nekro przy doborze alchemika ma już lepszy dmg ze świętości niżeli sami duchowni

Moje pytanie czy wkradł się błąd w danych w tabeli czy tak ma być

NinjaArabStrateg
03-06-14, 14:39
A ja mam pytanko odnośnie tabelki subprofesji. Wszystkie bonusy % sa na zielono zaznaczone jeżeli są większe niż bazowe 100%, za wyjątkiem nekro-alchemika ze świętości według tabeli ma 110% na biało. I jeżeli dane są prawdziwe to czemu nekro-alchemik ma większy dmg ze świętości niżeli duchowny? Duchownemu się nie opłaca bić z mroku a nekro przy doborze alchemika ma już lepszy dmg ze świętości niżeli sami duchowni

Moje pytanie czy wkradł się błąd w danych w tabeli czy tak ma być
Tak ma być. Tabelka jest wykonana przez administrację.

Badyl Bamber
03-06-14, 20:06
Nie zmienia to faktu, że trochę mnie to dziwi ale ok. Dzięki za odpowiedź

Xerion
03-06-14, 20:20
Przecież necro+alchem nie ma 110% ze świętości. Ma 95%, do tabeli wkradl sie błąd..

NinjaArabStrateg
04-06-14, 15:59
necro alchem ma -5% do świętości i +15% puntowych - razem 110%

RubSon
05-06-14, 18:21
A takie pytanie odnośnie tabelki... czy czasami jak jesteśmy nekro-alch to od zywiolow punktowo nie bijemy 85%? Przeciez bez sub elementalisty bijemy 70%, nekro daje 15% punktowych więc raczej powinno byc 85% a nie 115% przy nekro-alch. Czy wygląda to jakoś inaczej?

Pozdrawiam,
RubSon

NinjaArabStrateg
06-06-14, 22:37
Nekro alchemik bije 70% z żywiołów, ale tylko z bronią zaczarowaną na żywioł. Z czarów bije 100%.

Czyli z broni: 70% razy 115% (80%)
A z czarów: 100% razy 115% (115%)

Walles
12-06-14, 18:42
Eletrixie, podmień starą tabelkę na nowe :uśmiech2:

Madius
16-06-14, 12:24
Widzę, że wprowadziłeś zmiany w odniesieniu do pierwszej wersji, Ele, ale i tak mam parę pytań. Postaram się złapać cię online. :uśmiech:

Antyk
17-06-14, 01:07
Bardzo dobry poradnik. Z pewnością pomoże mi w rozwoju mojego rycerza ;)

Don Kule
26-07-14, 22:26
No poradniczek bardzo przydał mi się ;)
10/10 !

Ciastolini
13-03-17, 13:56
czy ten poradnik jest aktualny ? dalej wystarczy skiklowac do 120 ? zaczynam dopiero swoją przygodę a widzę że nie maporadników z aktualną data

Trixis
14-03-17, 23:49
czy ten poradnik jest aktualny ? dalej wystarczy skiklowac do 120 ? zaczynam dopiero swoją przygodę a widzę że nie maporadników z aktualną data

Nie aktualne

tomakeo
07-10-17, 18:03
Poradnik zaktualizowany. Jeżeli ktoś ma jakieś propozycje odnośnie zmian lub sądzi, że warto coś dodać, to proszę o komentarze.

Noratl
07-10-17, 18:21
tragiczny poradnik, bez obrazy, ale opis subprofesji i expowiska to bzdura.

tomakeo
07-10-17, 18:28
tragiczny poradnik, bez obrazy, ale opis subprofesji i expowiska to bzdura.

W takim razie zachęcam do podzielenia się informacjami. Bo z Twojej konstruktywnej wypowiedzi nie jestem w stanie wywnioskować, co należy dopisać w tych podpunktach. Bez obrazy.

Noratl
07-10-17, 19:11
większość expowisk jest przystosowana do danej subprofesji, teraz może zostało to zmienione i różnice zniwelowane, ale minusem nekromanty nie jest słabe leczenie jeżeli pójdziesz na moby które są wrażliwe na wysysanie.

biorąc pod uwagę tytuł "zdobywanie doświadczenia" to od 30 lvl można robić podejscie pod wampiry, gdzie wyciągniesz o wiele więcej expa niż na olbrzymach, dicerosach, czy gryfach.
na 60 lvlu z bonusem i w nocy robiłem na katakumbach 320k/h więc ciężko to przebić na innych respach wojownikiem.
jeśli chodzi o abitańców to najlepsze na początek są podziemia pod obozem questowym (brak szamanek), obóz masterboltera jest niebezpieczny i łatwo paść na tak niskim lvlu, dużego expa tam nie wyciągniesz, musisz biegać bardzo ostrożnie co wiąże się z tym że robisz słaby exp.

ogólnie wojownik 1h duch alch to kompletna kupa, nie opłaca się go wybierać, bo na expach gdzie musisz brać na klatę większą ilość potworów, jest nie wiele wytrzymalszy od wojownika 2h, który ma sporo większy dmg.

ogólnie tak jak piszesz o kościanych na przykład, rycerzem żeby dobrze expić, musisz spamować odes rago, mimo nerfa, robisz nim najlepszy dmg ;)

Rahilux
07-10-17, 19:53
Dorzuć tam -

Od 50 lvla jeżeli gramy knightem 1h duch ele to możemy sobie pozwolić na branie grupek orków (resp nad konkwi [resp amalaka]) po 5-6 mobów i uderzanie ich z haper rago,
trzeba pamiętać by mieć już wyskillowaną i rozdaną siłę na ponad 130 by móc efektywnie zabijać potworki.
Można tam wyciągnąć do 230k/h na bonusie z lekkim ryzykiem i przy szczęściu wynieść profit 1-2k.

Kiedy nerf haper rago xD.


Ino haper rago nadrabia to że nie żałuje wybrania elementalisty na drugą subprofe bo naprawdę chciałbym mieć większy heal z miks i robić je za bezcen.

Kelio
17-10-17, 14:42
Naprawdę poradnik bardzo bardzo fajny mi się podoba. A Ci co hejtują niech sami napiszą a my ocenimy:). PS- Przydało by się bardziej rozbudować punkty z Subprofesjami bo nie wiem czy wciskać się na duchowny-alchemik czy duchowny-elem. Jak byłby ładny opis to by było finito :D.

mario
17-10-17, 15:23
Duch ele jest najbardziej opłacalna profa dla Eka w tym momencie :)

Rahilux
17-10-17, 15:51
Duch daje hape tawisa, a ele tarcze zywiolow i haper rago, czego chciec wiecej?

Medalikarz
14-03-19, 12:24
Duch ele jest najbardziej opłacalna profa dla Eka w tym momencie :)



I do 2019 nic sie nie zmienilo.. drogi graczu nawet nie mysl by brac rycerza alchemika, a od nekromanty trzymaj sie dsleko.. chyba ze administracja cos wreszcie zmieni, zero wsparcia dla rycerzy nekro, a o dual nekro to zal pisac.

Alchem
18-03-19, 02:17
Ja jakoś nie narzekam z ele alchemika :)