PDA

Zobacz pełną wersję : [odrzucone] Zmieńmy oblicze Altaronu!


Sosnus
02-02-13, 17:56
Co jest nie tak?
Głównym problemem Altaronu na dzień dzisiejszy to fakt, że liczy się tylko i wyłącznie monotonne bicie lvl. Po co komuś odkrywać mapkę i fabułę skoro inny maniak w tym czasie wbije 3-4 poziomy i odniesie sporo większe korzyści. Problemem także jest to, iż expowiska zbyt często przynoszą ogromny profit w expie i kasie naraz (dla przykładu - Trolle).
Jak powinno być?
Moim zdaniem gra powinna polegać na dążeniu do robienia dużej ilości misji, misji które wymagają od nas poznania wielu wątków fabularnych. Poza tym fajnie byłoby gdyby dobre i szybkie expy wymagały dużej straty w kasie. Inaczej mówiąc zanim wybrałbym się na takie Trolle to musiałbym posiedzieć godzinkę czy dwie na nudnych oficerach żeby nie zbankrutować. (Zdaję sobie sprawę z tego że cały czas wymieniam tylko te Trolle ale na razie to właśnie na nich zauważyłem zbyt duże udogodnienia).
Co zrobić w związku z tymi problemami?
Po pierwsze chciałbym wprowadzić barierę ograniczającą maksymalny lvl i mnóstwo setów, niezwykle ciężkich do zdobycia setów dla każdej profesji. Gra wtedy nastawiona byłaby na to aby wbić maksymalny poziom a później kompletować rzeczy, maks lvl oscylował by w granicach 150-160 (ci co przekroczyli ten poziom musieliby zostać cofnięci w zamiast za parę SS-ów). Proponowałbym także, aby to właśnie sety były przewodnim elementem naszej postaci tzn. aby lvl dawał nam małe korzyści w manie i życiu, a sety duże bonusy. Co do drugiego problemu to wystarczy drastycznie zmniejszyć loota na expowiskach typu trolle ale zwiększyć na np oficerach.

Preludium
02-02-13, 18:12
Glupia propozycja glupiej osoby kiedys wszyscy chodzili na
Fanatyki teraz nikt lapy trola juz zostaly obnizone...a gorski to potwor ktory za 400 walnie wiec powinien byc lot taki jak jest

Agri
02-02-13, 18:13
Kolega grał w WoWa :D

Wicher
02-02-13, 18:42
Nie, nie i jeszcze raz nie.

Co do zarobku wcale nie jest taki ,,ogromny'' jak ci sie wydaje. Moze dla osoby nie walczacej dlugo w wojnie i nie tracacej na supple tempo zarobku jest ogromne. Tymczasem ja za kazdym dedem tracilem kolo 7 talarow na plecak + do tego mozliwosc straty jakiegos itemu z eq. Wiec jesli zwieksza ilosc spadanego expa tak ze nawet 100lvle musialyby kupowac blessy, zarobek bylby wtedy adekwatny do ponoszonych strat. Pewnie zarobki porownywales do tych tibijskich, jednak w Altaronie duzo wiecej sie wydaje, no i oczywiscie szybciej sie zarabia :P

Maxymalny lvl ? Bezsens ;D W tego typu grach podobalo mi sie wlasnie to ze lvl mozna bic w nieskonczonosc. Gdyby wprowadzic max lvl 160 to co by administracja miala zrobic z kazdym ktory ma wiekszy lvl od tego ktory proponujesz ? Cofnac im lvle ? :D I co tacy ludzie mieliby robic na tym altaronie ? Jagody po krzakach zbierac ?

Pozatym jedni lubia questy, inni nie. Dla mnie naprzyklad wiekszosc robionych questow to meczarnia, ktore robie tylko i wylacznie jesli musze. Questy powinnninbyc uatrakcyjnieniem gry, jesli ktos nie lubi monotonnego expienia :P

Shedol
15-02-13, 19:58
Jestem za żeby wprowadzić mnóstwo setów. Liczba setów obecnie jest śmiesznie mała. Jest brak zróżnicowania między graczami, bo każdy gracz na podobnych levelach ma taki sam set.

Przykład (wymyślam z głowy)

Level 40- taki set, a nie inny
Level 50- taki set a nie inny (bo innych nie ma)

voagar
15-02-13, 20:58
Kolega grał w WoWa :D

W większości mmorpg jest taki system.

leon
16-02-13, 00:43
oczywiście za Nie ja na przykład żadnego zadania nie robie tylko nie raz bo wole monotonie expić niech każdy ma własny wybór

smoku71
16-02-13, 01:43
@Shedol:
Jestem za żeby wprowadzić mnóstwo setów. Liczba setów obecnie jest śmiesznie mała.
Hmm... Sprawdziłem i naliczyłem w sumie ok. 36 różnych setów.
Chyba nie do końca wiesz o czym piszesz...
Jest brak zróżnicowania między graczami, bo każdy gracz na podobnych levelach ma taki sam set.
Chyba raczej nie da się zmusić graczy do noszenia "gorszych" setów, skoro mogą sobie kupić/wylootować najlepszy możliwy na swój poziom...
Przykład (wymyślam z głowy)
Level 40- taki set, a nie inny
Level 50- taki set a nie inny (bo innych nie ma)
Nie wymyślaj, tylko opieraj się na faktach.
Na 90 levelu, mam prawdopodobnie taki sam set jak każdy inny rycek, bo kupiłem najlepszy dla swojej profesji/subprofesji, co wcale nie oznacza, że alternatywy nie miałem...

@ Topic:

1. "Wyścig szczurów" napędza całą grę - max lvlem, zabiłbyś motywację większości graczy.
Swoją drogą, SS napewno nie zrekompensowałby nikomu utraty takiej ilości expa (obniżenie wszystkich powyżej 160 lev w dół).

2. Fabuła, fabułą, ale rozgrywka nie powinna być liniowa (questy! questy! questy!)
Każdy ma prawo wyboru, jak chce grać. Dlatego Altaron przyciąga.

3. Exp i loot - pomijam już, że siedząc na oficerach na wysokim lvlu, blokujesz resp innym graczom. Naturalne, jest to, że na wyższych lvlach bijesz mocniejsze moby, w związku z tym masz wyższe wydatki, które musisz pokrywać.
Po co komu bić150 lev, skoro i tak musiałby siedzieć na oficerach i zbierać miedziaki??

Zenon von Wons
16-02-13, 02:16
A ja mam pytanie do założyciela wątku takie : Jaki wbiłeś lvl i ile misji wykonałes? bo pewnie nawet nie masz zrobionych 30% wszystkich misji w grze.

Slythia
16-02-13, 07:15
Pozwolę się nie zgodzić z założycielem tematu.

1) Expowiska
Jest to kwestia nad którą pracujemy niemalże cały czas. Jeśli widzę, że dane miejsce umożliwia zdobywanie dużej ilości zarówno punktów doświadczenia, jak i miedziaków to modyfikuję je tak, by stało się albo miejscem do zarabiania, albo do expienia. Trolle wcale nie są takie rewelacyjne - są po prostu dość bezpiecznym miejscem, stąd ich popularność. Milionów tam nie zarobisz.

2) Zadania a nabijanie poziomu
W Altaronie masz wybór - albo mozolnie wbijasz punkty na expowiskach, albo na zadaniach. Możesz także połączyć te dwie drogi. Znam graczy, którzy jakimś cudem mają wysokie poziomy mimo, że praktycznie nie expili. Trzeba chcieć... i umieć. Poza tym, zadań ciągle przybywa. Niemożliwe jest stworzenie ot tak ogromnej ich ilości, wymaga to niestety sporej ilości czasu. Poza tym, ile z obecnych zrobiłeś? Masz chociażby wykonane wszystkie w obozie treningowym?

3) Ograniczenie poziomu
Nie rozumiem czemu miałoby ono służyć. Brak wyzwań powyżej pewnej granicy? Zostaną dodane. Możliwość kolekcjonowania? A masz może zrobione wszystkie plecaki? Nie wydaje mi się. Dlaczego Twoja droga ma być jedyną słuszną? Jeśli ktoś chce zdobywać coraz wyższe poziomy to ma taką możliwość, jeśli zaś woli bawić się w kolekcjonera - także może to uczynić. Dlaczego mamy mu ograniczać na siłę jedną*z dróg?

4) Sety
Wiesz o istnieniu mieszanych zestawów?

cewix
16-02-13, 07:21
Zgodzie się tylko z tym ,że exp w porównaniu do wykonywania zadań przynosi za duże korzyści ,nie mówie ,żeby zmniejszyć exp ,czy go utrudnić ,ale żeby questy przynosiły większe korzyści ,pozatym na altaronie nie ma takich itemów które można byłoby dostawać z misji ,które by się po prostu przydały ,bo eq to tylko sety ,nic więcej ,przez to większość nagród z zadań to upominki,kasa i exp i jeszcze pare na outfit ,ogólnie mam jeszcze mały lvl więc do końca nie wiem ,ale jak narazie zauważyłem tylko takie coś...

Zenon von Wons
16-02-13, 11:33
elficki miecz jest z zadania, zadania umożliwiają wiele dodatkowych expowisk, miejsc, strojów, npców kupujących itemki - czytaj urban, plecaków itp itd, wystarczy szukać.

Tyrond
16-02-13, 13:54
@cewix
Właśnie questy dają za dużo expa. Nie expiąc w ogóle mogę dziennie na misjach powtarzalnych bez problemów wbić połowę lvl, a mam 160 poziom. To jest przesada!! Wystarczy, że kilka razy dziennie wbiję na ~10min plus jeden wypad na expa dziennie(1,5h) i spokojnie mam wbity 1lvl na półtora dnia. Na niższych lvl jest o wiele szybciej.

Shedol
16-02-13, 19:15
Hmm... Sprawdziłem i naliczyłem w sumie ok. 36 różnych setów

Jak ? Ja byłem właśnie na wiki i naliczyłem 16 setów

Tyrond
16-02-13, 19:30
@Shedol
Widać właśnie jak mało wiesz. Jest ~40 setów. Opierając się na wiki dla maga masz set na 40lvl a potem kolejny dopiero na 70lvl. Faktycznie kolejny jest już na 45lvl, inny na 60lvl.