PDA

Zobacz pełną wersję : Mag - tworzenie run - które najopłacalniejsze?


pluskwa
08-01-13, 17:49
Temat na który wpływ ma masa różnych czynników, ja go ujmę czysto komercyjnie :)

Na początku kilka wstępnych informacji:

Cena plecaka + 20 kamieni runicznych - 215 miedziaków.
Tempo regeneracji many dla:
Maga - 3PM/3sek.
Czarodzieja - 3PM/2sek.
Elitarnego Czarodzieja - 4PM/2sek.

Krótkie przedstawienie opłacalnych form jedzenia:

Prawdziwek
Wypada z:
Dzika, Przemytnika, Czerwia Królewskiego, Czerwia, Żywiołaka Ziemi, Krasnoluda, Drzewca
1 pkt. udźwigu to 1320 sek. stanu najedzonego.

Pieczarka
Wypada z:
Rozbójnika, Szkieletu Wojownika, Krasnoluda, Szeregowca, Oficera, Generała, Drzewca, Mędrca, Bandyty
1 pkt. udźwigu to 240 sek. stanu najedzonego.

Ryba
Pokarm zdobywany głównie poprzez łowienie.
1 pkt. udźwigu to 29,69 sek. stanu najedzonego.

Dodajmy dla kontrastu:
Koźlarz
1 pkt. udźwigu to 1200 sek. stanu najedzonego.
Muchomorek
1 pkt. udźwigu to 4320 sek. stanu najedzonego.
Smoczy Stek
1 pkt. udźwigu to 24 sek. stanu najedzonego.

Podsumowując:
Najbardziej opłacalnymi formami jedzenia są Prawdziwek, Pieczarka oraz Ryba. Niektórzy mogą uznać pieczarkę za kontrowersyjną, lecz umieściłem ją tu ponieważ głównym źródłem podgrzybków są Krasnoludy. Podczas ich zbierania, pieczarka wypada z małych przyjaciół o 50% razy częściej niż podgrzybek i jest dosyć lekka więc warto również ją zebrać.

Ryby są rozwiązaniem dla leniwych :) Lecz równie przyjaznym mimo dużo mniejszego czasu stanu najedzonego. Powoduje to ich szeroka dostępność w wodzie :)

Nie opisuje tu takich form regeneracji many jak mikstury/pierścienie gdyż jest to nie opłacalne jeżeli tworzymy runy w celach komercyjnych.

Wróćmy do naszego głównego tematu.
Dalej będę używał pewnego kodu, jeżeli chodzi o profesje.
Mag
Czarodziej
Elitarny Czarodziej

Runy ofensywne:

Runa Zatrucia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Zatrucia.gifRuna Podpalenia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Podpalenia.gifRuna Porażenia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Pora%C5%BCenia.gif
Mana: 250
Mana na plecak: 5000
Ilość ładunków w plecaku: 100
Czas wytworzenia plecaka: 5000 sek. - 84 min./3334 sek. - 56 min./2500 sek. - 42 min.
Opłacalność: jedynie na użytek własny
Opcjonalna sprzedaż: 10-15 srebrników.

Runa Kamiennego Pocisku http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Kamiennego_Pocisku.gifRuna Pocisku Energii http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Pocisku_Energii.gifRuna Ognistego Pocisku ( błędna ikona na wiki )
Runa Świętego Pocisku http://wiki.altaron.pl/images/Runa_%C5%9Awi%C4%99tego_Pocisku.gifRuna Pocisku Mroku http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Pocisku_Mroku.gifRuna Lodowego Pocisku http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Lodowego_Pocisku.gif
Mana: 300
Mana na plecak: 6000
Ilość ładunków w plecaku: 100
Czas wytworzenia plecaka: 6000 sek. - 100 min./4000 sek. - 67 min./3000 sek. - 50 min.
Opłacalność: Są to dobrze wspomagające runy podczas zdobywania doświadczenia dla Maga oraz Zwiadowcy.
Opcjonalna sprzedaż: 22-26 srebrników.

Runa Kuli Ognia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Kuli_Ognia.gifRuna Gradobicia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Gradobicia.gifRuna Burzy http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Burzy.gifRuna Kamiennego Deszczu http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Kamiennego_Deszczu.gif
Mana: 450
Mana na plecak: 9000
Ilość ładunków w plecaku: 80
Czas wytworzenia plecaka: 9000 sek. - 150 min./6000 sek. - 100 min./4500 sek. - 75 min.
Opłacalność: Mocniejsze czary obszarowe, szczególnie pożądane na obszerne respawn`y przez graczy o wyższym poziomie. Niestety dosyć trudno je sprzedać.
Opcjonalna sprzedaż: 30-34 srebrników.

Runa Masowego Zatrucia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Masowego_Zatrucia.gifRuna Masowego Podpalenia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Masowego_Podpalenia.gifRuna Masowego Porażenia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Masowego_Pora%C5%BCenia.gif
Mana: 400
Mana na plecak: 8000
Ilość ładunków w plecaku: 60
Czas wytworzenia plecaka: 8000 sek. - 134 min./5334 sek. - 89 min./4000 sek. - 67 min.
Opłacalność: Nieopłacalne, jedynie na własny użytek.
Opcjonalna sprzedaż: ??

Runa Odparcia Zła http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Odparcia_Z%C5%82a.gif
Mana: 500
Mana na plecak: 10000
Ilość ładunków w plecaku: 100
Runa nieopłacalna, nikt nią nie handluje, dodatkowo koszt many jest większy o 20% od run podobnych do tej oraz wytwarzać może je tylko mag duchowny. Cena mniej więcej 40 - 45 srebrników.

Runa Pocisku Śmierci http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Pocisku_%C5%9Amierci.gif
Mana: 800
Mana na plecak: 16000
Ilość ładunków w plecaku: 60
Czas wytworzenia plecaka: 16000 sek. - 267 min./10667 sek. - 178 min./8000 sek. - 134 min.
Opłacalność: Kupuje je każdy zwiadowca/rycerz nekromanta o poziomie magicznym wyższym lub równym dwudziestemu.
Opcjonalna sprzedaż: 80-90 srebrników

Runy defensywne:

Runa Zniszczenia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Zniszczenia.gif
Mana: 150
Mana na plecak: 3000
Ilość ładunków w plecaku: 60
W chwili obecnej, runa nie ma żadnego zastosowania.

Runa Ściany Mocy http://wiki.altaron.pl/images/Runa_%C5%9Aciany_Mocy.gif
Mana: 750
Mana na plecak: 15000
Ilość ładunków w plecaku: 60
Czas wytworzenia plecaka: 15000 sek. - 250 min./10000 sek. - 167 min./7500 sek. - 125 min.
Opłacalność: Przydatne przy wypadach na mocniejsze potwory oraz wojnach gildii.
Opcjonalna sprzedaż: 72-80 srebrników

Runy lecznicze:

Runa Leczenia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Leczenia.gif
Mana: 160
Mana na plecak: 3200
Ilość ładunków w plecaku: 20
Czas wytworzenia plecaka: 3200 sek. - 54 min./2133 sek. - 36 min./1600 sek. - 27 min.
Opłacalność: Sprzedaje się głównie dla targetu poziomów 10-35.
Opcjonalna sprzedaż: 10 -15 srebrników

Runa Większego Leczenia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Wi%C4%99kszego_Leczenia.gif
Mana: 400
Mana na plecak: 8000
Ilość ładunków w plecaku: 20
Czas wytworzenia plecaka: 8000 sek. - 134 min./5334 sek. - 89 min./4000 sek. - 67 min.
Opłacalność: Sprzedaje się głównie dla targetu poziomów 35+.
Opcjonalna sprzedaż: 30 -40 srebrników

Runy wspomagające:

Runa Ładunku Mroku http://wiki.altaron.pl/images/Runa_%C5%81adunku_Mroku.gifRuna Ładunku Światła http://wiki.altaron.pl/images/Runa_%C5%81adunku_%C5%9Awiat%C5%82a.gifRuna Ładunku Ognia http://wiki.altaron.pl/images/Runa_%C5%81adunku_Ognia.gifRuna Ładunku Wody http://wiki.altaron.pl/images/Runa_%C5%81adunku_Wody.gif
Runa Ładunku Ziemi http://wiki.altaron.pl/images/Runa_%C5%81adunku_Ziemi.gifRuna Ładunku Energii http://wiki.altaron.pl/images/Runa_%C5%81adunku_Energii.gif
Mana: 220
Mana na plecak: 4400
Ilość ładunków w plecaku: 60
Czas wytworzenia plecaka: 4400 sek. - 74 min./2934 sek. - 49 min./2200 sek. - 37 min.
Opłacalność: Wręcz niezbędna runa dla zwiadowców, przydatna dla rycerzy. Zmiana dostępności w tworzeniu znacznie napędziła by gospodarkę Altaronu :)
Opcjonalna sprzedaż: 15 -22 srebrniki. Wyższa cena zazwyczaj można uzyskać za ładunki Mroku i Światła.

Runa Rozładowania http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Roz%C5%82adowania.gifRuna Przemiany http://wiki.altaron.pl/images/Runa_Przemiany.gif
Są to runy sprzedawane głównie na sztuki.
Cena dla jednej sztuki runy rozładowania to: 150 md
Cena dla jednej sztuki runy przemiany to: 100 md
(ceny na podstawie: mikstura+kamień runiczny)

Runa Ożywienia Zwłok http://wiki.altaron.pl/images/Runa_O%C5%BCywienia_Zw%C5%82ok.gif
Mana: 350
Mana na plecak: 7000
Ilość ładunków w plecaku: 20
Czas wytworzenia plecaka: 7000 sek. - 117 min./4667 sek. - 78 min./3500 sek. - 59 min.
Opłacalność: Jedynie na własny użytek.
Opcjonalna sprzedaż: 30 -35 srebrników

Wyodrębniając tylko te opłacalne runy, przedstawiam zestawienie stosunków czasu do ceny: ( ceny są uśrednione )

Wszelkiego typu pociski (bez śmierci):
1min - 24 miedziaki/1min - 36 miedziaki/1min - 48 miedziaki

Pociski śmierci:
1min - 31 miedziaki/1min - 47 miedziaki/1min - 63 miedziaki

Runa Ściany Mocy:
1min - 30 miedziaki/1min - 45 miedziaki/1min - 60 miedziaki

Lekkie leczenie:
1min - 24 miedziaki/1min - 36 miedziaki/1min - 48 miedziaki

Większe Leczenie:
1min - 26 miedziaki/1min - 39 miedziaki/1min - 52 miedziaki

Ładunki:
1min - 25 miedziaki/1min - 37 miedziaki/1min - 50 miedziaki



Łatwo zauważyć że wygrywa Runa Pocisku Śmierci.

Do tego zestawienia dochodzi jeszcze wiele czynników takich jak: poziom gracza, czas zbierania pożywienia, czy najzwyczajniej w świecie popyt i podaż :) Resztę wniosków każdy wyciągnie sam dla siebie i dołoży własne czynniki.

Zanim ktokolwiek go przeniesie/usunie/przyklei proszę o ocenę i ewentualne propozycję poprawek które chętnie naniosę :)

mikus
08-01-13, 18:11
Ladnie, duzo pracowales, ale obawiam sie, ze na marne, poniewaz nie kazdy doceni twoje obliczenia. :(

pluskwa
08-01-13, 18:16
Hah, nie musi. Zawsze w takich grach interesowała mnie głównie gospodarka. Potężnie rozbudowana zawsze przyciąga wielu graczy.

Śliski
08-01-13, 18:29
Ja osobiście zawsze robię takie rozpiski : ).

Jedna rzecz, wojownicy i sd? Maksymalny poziom magiczny wynosi 15.
Można pokombinować trochę i zrobić 20, ale mało kto to wie i robi : )

majster.bro
08-01-13, 18:59
Run bez manasów prawie nikt nie robi... :d Runy to Tylko do ćwiczenia mlvla. Teraz z powou wojny jest większy popyt na runki SD, MW i UHy (czasem ktoś na hunt potrzebuje jeszcze jakies runy, ale to czaasem). Ogólnie poradnik wg mnie dobry, ale nie potrzebny (czemu-góra mego postu).

pluskwa
08-01-13, 19:20
Tak właściwie to dwa poradniki w jednym haha, teraz dostrzegłem że temat jedzenia też jest w proponowanych tematach a również go przerobiłem :)

Porarzka
09-01-13, 15:28
Dobry Poradnik <Bravo> myślę, że komuś się przyda. @majster.bro Poradnik nie jest nie potrzebny tylko ty nie widzisz jego zastosowań. Po za tym jak patrze na handlu jest duży popyt na runki leczenia.

Tron
03-03-13, 13:14
Poradnik trafia do odpowiedniego działu. Oczywiście status szlachecki trafił już do autora.