Xevred
27-04-11, 17:56
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jest to mój pierwszy post więc prosił bym o (sporą) wyrozumiałość.
Kiedyś przez pewien okres czasu przeglądałem sobie różne ots'y, szukałem ich plusów i wad, porównywałem je itp. Pewnego dnia stworzyłem konto na kolejnym ots'ie. Podczas gry jedna rzecz bardzo mi się spodobała i właśnie ją chciałbym tu przedstawić.
Mianowicie, na ów ots'ie był pewien system, który powodował że napotkane potwory nie zawsze były tak samo silne i szybkie. Wybierając się np. do kopalni gdzie były krasnoludy, klikając na nich "look" wyświetlał się napis w którym była podana liczba procentów, które właśnie sprawiały, że ten krasnolud był silniejszy bądź słabszy od pierwowzoru, np:
Mamy normalnego krasnoluda (załóżmy, że to jest nasz "pierwowzór"), który ma 100 hp, prędkość 20, wartość ataku wynosi 20, a obrony 10. Jestem w tej kopalni, patrze idzie na mnie kilka krasnoludów i klikając na nich "look" widzę, że jeden ma -20% czyli jego życie wynosiło 80hp, prędkość 16, atak 16 i obrona 8. Inny ma np 16% czy 30% czyli analogicznie posiada 116/130hp, jego prędkość wynosi (w zaokrągleniu) 23/26, atak 23/26 a obrona 12/13. Różnica w ich prędkości, ilości zadawanych jak i przyjmowanych przez nie obrażeń oraz ilości ich życia były widoczne gołym okiem. Oczywiście doświadczenie, które otrzymujemy było odpowiednio większe lub mniejsze o %:)
Kolejna rzecz dotyczyła ekwipunku - broń oraz uzbrojenie. W Altaronie pancerz kolczy posiada 5 pkt. obrony - to będzie nasz pierwowzór.. Na ots'ie wyglądało to tak: (nazwy przed nazwą pancerza niekoniecznie były takie jak pisze, to tylko ma przedstawić "zarys" tego systemu)
Zardzewiały pancerz kolczy 3pkt.
Słabej jakości pancerz kolczy 4pkt.
Pancerz kolczy 5pkt. (<- nasz pierwowzór)
Bardzo dobrej jakości pancerz kolczy 6pkt (i ewentualnie)
Mistrzowskiej jakości pancerz kolczy 7pkt.
Oczywiście im lepszy pancerz tym rzadziej wypadał. Broni tyczyło się to samo. Atak gorszy od pierwowzoru o kolejno -2,-1, 0 (pierwowzór), +1, +2.
3 rzeczą jaką pamiętam były kamienie/runy które pozwalały udoskonalać ekwipunek (oczywiście uzyskanie ich nie było sprawą łatwą). Dodawały po 1 pkt obrony lub ataku, o ile mnie pamięć nie myli maksymalnie można było "dodać" 3 runy do przedmiotu. (nie 3 runy ataku i 3 obrony tylko 3 runy ataku albo 2 runy ataku 1 obrony itd. maksymalna suma użytych run na przedmiocie wynosiła 3), np: Mamy Słabej jakości pancerz kolczy, udoskonalamy go 3 runami obrony (baardzo nieopłacalne) i wartość obronna wynosi (4 + 3*1) 7pkt. Analogicznie gdybyśmy to samo zrobili z mistrzowskiej jakości pancerzem kolczym jego wartość obrony wynosiła by (7 + 3*1) 10pkt. obrony.
Można by również dodać runy, które dodawały by np: 5pkt many bądź 5pkt życia.
Oczywiście to wszystko trzeba by jakoś z balansować by runy i różne wersje pancerzy nie dawały za dużych premii w ataku itd.
Dziękuję za przeczytanie tych propozycji. Przepraszam za wszelakie, znalezione przez was, błędy. Czekam na ocenę w/w propozycji jak i na krytykę.
p.s. przepraszam za tytuł ale nie miałem pojęcia co tam wpisać.
Pozdrawiam:)
Kiedyś przez pewien okres czasu przeglądałem sobie różne ots'y, szukałem ich plusów i wad, porównywałem je itp. Pewnego dnia stworzyłem konto na kolejnym ots'ie. Podczas gry jedna rzecz bardzo mi się spodobała i właśnie ją chciałbym tu przedstawić.
Mianowicie, na ów ots'ie był pewien system, który powodował że napotkane potwory nie zawsze były tak samo silne i szybkie. Wybierając się np. do kopalni gdzie były krasnoludy, klikając na nich "look" wyświetlał się napis w którym była podana liczba procentów, które właśnie sprawiały, że ten krasnolud był silniejszy bądź słabszy od pierwowzoru, np:
Mamy normalnego krasnoluda (załóżmy, że to jest nasz "pierwowzór"), który ma 100 hp, prędkość 20, wartość ataku wynosi 20, a obrony 10. Jestem w tej kopalni, patrze idzie na mnie kilka krasnoludów i klikając na nich "look" widzę, że jeden ma -20% czyli jego życie wynosiło 80hp, prędkość 16, atak 16 i obrona 8. Inny ma np 16% czy 30% czyli analogicznie posiada 116/130hp, jego prędkość wynosi (w zaokrągleniu) 23/26, atak 23/26 a obrona 12/13. Różnica w ich prędkości, ilości zadawanych jak i przyjmowanych przez nie obrażeń oraz ilości ich życia były widoczne gołym okiem. Oczywiście doświadczenie, które otrzymujemy było odpowiednio większe lub mniejsze o %:)
Kolejna rzecz dotyczyła ekwipunku - broń oraz uzbrojenie. W Altaronie pancerz kolczy posiada 5 pkt. obrony - to będzie nasz pierwowzór.. Na ots'ie wyglądało to tak: (nazwy przed nazwą pancerza niekoniecznie były takie jak pisze, to tylko ma przedstawić "zarys" tego systemu)
Zardzewiały pancerz kolczy 3pkt.
Słabej jakości pancerz kolczy 4pkt.
Pancerz kolczy 5pkt. (<- nasz pierwowzór)
Bardzo dobrej jakości pancerz kolczy 6pkt (i ewentualnie)
Mistrzowskiej jakości pancerz kolczy 7pkt.
Oczywiście im lepszy pancerz tym rzadziej wypadał. Broni tyczyło się to samo. Atak gorszy od pierwowzoru o kolejno -2,-1, 0 (pierwowzór), +1, +2.
3 rzeczą jaką pamiętam były kamienie/runy które pozwalały udoskonalać ekwipunek (oczywiście uzyskanie ich nie było sprawą łatwą). Dodawały po 1 pkt obrony lub ataku, o ile mnie pamięć nie myli maksymalnie można było "dodać" 3 runy do przedmiotu. (nie 3 runy ataku i 3 obrony tylko 3 runy ataku albo 2 runy ataku 1 obrony itd. maksymalna suma użytych run na przedmiocie wynosiła 3), np: Mamy Słabej jakości pancerz kolczy, udoskonalamy go 3 runami obrony (baardzo nieopłacalne) i wartość obronna wynosi (4 + 3*1) 7pkt. Analogicznie gdybyśmy to samo zrobili z mistrzowskiej jakości pancerzem kolczym jego wartość obrony wynosiła by (7 + 3*1) 10pkt. obrony.
Można by również dodać runy, które dodawały by np: 5pkt many bądź 5pkt życia.
Oczywiście to wszystko trzeba by jakoś z balansować by runy i różne wersje pancerzy nie dawały za dużych premii w ataku itd.
Dziękuję za przeczytanie tych propozycji. Przepraszam za wszelakie, znalezione przez was, błędy. Czekam na ocenę w/w propozycji jak i na krytykę.
p.s. przepraszam za tytuł ale nie miałem pojęcia co tam wpisać.
Pozdrawiam:)