PDA

Zobacz pełną wersję : 30%


Xevred
27-04-11, 17:56
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jest to mój pierwszy post więc prosił bym o (sporą) wyrozumiałość.

Kiedyś przez pewien okres czasu przeglądałem sobie różne ots'y, szukałem ich plusów i wad, porównywałem je itp. Pewnego dnia stworzyłem konto na kolejnym ots'ie. Podczas gry jedna rzecz bardzo mi się spodobała i właśnie ją chciałbym tu przedstawić.

Mianowicie, na ów ots'ie był pewien system, który powodował że napotkane potwory nie zawsze były tak samo silne i szybkie. Wybierając się np. do kopalni gdzie były krasnoludy, klikając na nich "look" wyświetlał się napis w którym była podana liczba procentów, które właśnie sprawiały, że ten krasnolud był silniejszy bądź słabszy od pierwowzoru, np:
Mamy normalnego krasnoluda (załóżmy, że to jest nasz "pierwowzór"), który ma 100 hp, prędkość 20, wartość ataku wynosi 20, a obrony 10. Jestem w tej kopalni, patrze idzie na mnie kilka krasnoludów i klikając na nich "look" widzę, że jeden ma -20% czyli jego życie wynosiło 80hp, prędkość 16, atak 16 i obrona 8. Inny ma np 16% czy 30% czyli analogicznie posiada 116/130hp, jego prędkość wynosi (w zaokrągleniu) 23/26, atak 23/26 a obrona 12/13. Różnica w ich prędkości, ilości zadawanych jak i przyjmowanych przez nie obrażeń oraz ilości ich życia były widoczne gołym okiem. Oczywiście doświadczenie, które otrzymujemy było odpowiednio większe lub mniejsze o %:)

Kolejna rzecz dotyczyła ekwipunku - broń oraz uzbrojenie. W Altaronie pancerz kolczy posiada 5 pkt. obrony - to będzie nasz pierwowzór.. Na ots'ie wyglądało to tak: (nazwy przed nazwą pancerza niekoniecznie były takie jak pisze, to tylko ma przedstawić "zarys" tego systemu)
Zardzewiały pancerz kolczy 3pkt.
Słabej jakości pancerz kolczy 4pkt.
Pancerz kolczy 5pkt. (<- nasz pierwowzór)
Bardzo dobrej jakości pancerz kolczy 6pkt (i ewentualnie)
Mistrzowskiej jakości pancerz kolczy 7pkt.
Oczywiście im lepszy pancerz tym rzadziej wypadał. Broni tyczyło się to samo. Atak gorszy od pierwowzoru o kolejno -2,-1, 0 (pierwowzór), +1, +2.

3 rzeczą jaką pamiętam były kamienie/runy które pozwalały udoskonalać ekwipunek (oczywiście uzyskanie ich nie było sprawą łatwą). Dodawały po 1 pkt obrony lub ataku, o ile mnie pamięć nie myli maksymalnie można było "dodać" 3 runy do przedmiotu. (nie 3 runy ataku i 3 obrony tylko 3 runy ataku albo 2 runy ataku 1 obrony itd. maksymalna suma użytych run na przedmiocie wynosiła 3), np: Mamy Słabej jakości pancerz kolczy, udoskonalamy go 3 runami obrony (baardzo nieopłacalne) i wartość obronna wynosi (4 + 3*1) 7pkt. Analogicznie gdybyśmy to samo zrobili z mistrzowskiej jakości pancerzem kolczym jego wartość obrony wynosiła by (7 + 3*1) 10pkt. obrony.
Można by również dodać runy, które dodawały by np: 5pkt many bądź 5pkt życia.

Oczywiście to wszystko trzeba by jakoś z balansować by runy i różne wersje pancerzy nie dawały za dużych premii w ataku itd.

Dziękuję za przeczytanie tych propozycji. Przepraszam za wszelakie, znalezione przez was, błędy. Czekam na ocenę w/w propozycji jak i na krytykę.

p.s. przepraszam za tytuł ale nie miałem pojęcia co tam wpisać.
Pozdrawiam:)

Sezamek
27-04-11, 18:15
Pomysł fajny wprowadza realistyki do gry tylko by nie widać było ile ma procent

Zyraf
27-04-11, 18:16
chyba za późno na tak potężne zmiany ;d

drazbeczka
27-04-11, 18:59
rzeczywiście pomysł dobry ale co zrobić z tym złomem wiesz ile by tego sie walało przecież nikt by nie zbierał tych słabych bądz średnich tylko te najlepsze ale szacu za pomysł

mopsiok
27-04-11, 19:08
@up
Z tym się akurat nie zgodzę. Po pierwsze - nie wydaje mi się, że cały serwer wyrzuca na ziemię z zabitego potwora wszystkie przedmioty, które są "niepotrzebne". Po drugie - gdyby różnica w cenie między najsłabszym a najmocniejszym odpowiednikiem przedmiotu nie byłaby jakaś duża, to i tak by zbierali.

Pomysł również uważam za genialny, szczególnie ten z potworami. To by było coś! Ale nie jestem pewien, czy będzie to możliwe do uzyskania bez jakichś gigantycznych nakładów pracy. Może lepiej poczekajmy aż wypowie się ktoś z Góry.

Ciamcia
27-04-11, 19:30
Dobry pomysł, tylko nie wiem czy da się już go wprowadzić :(

Dynd
28-04-11, 23:23
jest to bardzo dobry pomysł. W wiekszości gier rpg jakie grałem takie coś było.

Piluch
29-04-11, 20:37
Pomysł z kolczym armorem mi się spodobał bo jest z gry ( może jeszcze jakichś innych też ) The elder scrolls 4 : oblivion :}

pct
29-04-11, 20:49
Pomysł z potworami genialny :) 2 następne niekoniecznie

xXpakoXx
30-04-11, 22:10
ty ten pomysł z tymi stopniami zbroi wziołeś chyba z gry mount&blade :p

Tommy
30-04-11, 22:13
Bardzo fajna idea, popieram w 100%


~T

pct
30-04-11, 23:00
Tylko żeby obyło się bez takich nazw jak na przykład: wygięty przedmiot: Osiodłany koń :)

Van Taron
30-04-11, 23:22
Co do jakości przedmiotów i korzystania z run, kojarzy mi się z Diablo II. Nie wiem czy to dobry pomysł, jeżeli taki miał by być Altaron, to taki by był.

siwyus
01-05-11, 06:28
To było na grzybyOTS. Co do potworków mogłoby coś takiego wejść w życie ale nie sądze żeby tak się stało. EQ można ulepszać. A te zardzewiałe eq czy inne to zły pomysł. Powiedzmy idziesz na jakiegoś mobka, z którego leci jakiś fajny armor. Wypada Ci po 2h huntu słabej jakości i ma mniej obrony niż Twój... Ja bym tak nie chcial.

Slythia
01-05-11, 10:56
Już teraz można ulepszać broń oraz masz potworki o różnej sile. Raz trafi cię za 50, innym razem trafi się złośnik i będzie bił za 150 :).

Co do reszty propozycji - fajne, lecz za późno na tak duże zmiany. Trzeba byłoby wszystko od zera tworzyć, a chyba nie o to chodzi.