PDA

Zobacz pełną wersję : [wprowadzone] Więcej sekretów, ukrytych miejsc!


Didrika
11-11-12, 10:27
Nie zauważyłem na altaronie zbyt wielu zagadek czy ładnie schowanych miejsc. Myślę, że mogłoby to urozmaicić rozgrywkę i zmusić troszkę bardziej do myślenia oraz to myślenie nagrodzić, w tej chwili każde zadanie polega praktycznie tylko na pokonaniu potworów po drodze do jakiegoś miejsca, bądź porozmawianiu z npc.
Ciekawie byłoby gdyby trzeba było rozwiązać jakieś zagadki by dotrzeć do pewnych miejsc związanych z zadaniem czy też nie.

To teraz parę przykładów takich łamigłówek:
* zapalenie wszystkich pochodni w podziemiach, bądź w odpowiedniej kolejności,
* wypełnienie pojemnika/pojemników jakimś płynem,
* dźwignie ukryte pod fieldami, śmieciami itd.
* nieznane języki, którymi trzeba się porozumieć z npc, a księgi zawierające badania nad nimi byłyby rozmieszczone w biblioteczkach na całym świecie

Oczywiście przykłady można wymieniać dość długo, ale teraz przejdę do funkcji jakie miałby pełnić.
Mianowicie wykonanie powyższych czynności prowadziłoby do otworzenia się ukrytego przejścia, pojawienia się czegoś(potwora, przedmiotu etc.) wymaganego do ukończenia zadania, usunięcia magicznych barier i tak dalej.

Sądzę, że zagadki stanowią dość ważną część gier rpg, a jaki uśmiech na twarzy gracza wywołałoby odnalezienie tego typu sekretu. Sam kiedyś grałem na serwerze z zagadkami tego typu i spędzałem godziny próbując coś wymyślić, a potem nagle olśnienie: "przecież jestem w zrujnowanym kiblu, a przed nim stoją koryta..." no i oczywiście nasikanie do jednego z nich powodowało otworzenie się przejścia.

Oczywiście przy bardziej skomplikowanych zagadkach mogłyby się pojawić pewne wskazówki, bądź w przypadku ukrytych miejsc npcowie by o nich plotkowali/oferowali nam pewne informację za przysługę.

Moim zdaniem jest to super sprawa i chciałbym to zobaczyć na altaronie, a Wy co o tym sądzicie? :)

beta2468
11-11-12, 10:46
Didrika, co dla Ciebie jest łatwe, dla innych graczy jest problemem, uwierz mi, nie wszytskie misje każdy uważa za banalne. Ale do rzeczy. Popieram Twój pomysł, ponieważ tutaj nie ma nawet miejsca gdzie można użyć kilof(chyba że nie spotkałam). Fajnie by było zwiedzając sobie mape natrafić na coś o czym wie tylko mała garstka osób i mieć satysfakcję, że jesteś taki bystry, że udało ci się na to wpaść xD Fajnie fajnie, urozmaicało by to grę.

Wicked
11-11-12, 11:10
@topic,

Co do płynów, to można nawet zrobić łamigłówkę z różną wagą substancji, że na przykład parę rodzajów płynów i trzeba tak wypełnić pojemniki, aby waga się zgadzała czy coś takiego.

Niezwykle fajną zagadką były krasnoludzkie zębatki i dźwignie na przeszłości, pod quarami (ile razy tam expię, to zawsze układam. :D )

Didrika
11-11-12, 11:24
@bet
Oj tam, po 100lvlu wiele już do roboty nie ma, więc raczej każdy mógłby poświęcić chwilkę czasu na szukanie sekretów, zresztą one konieczne do gry by nie były w końcu nie każde zadanie musi być do zrobienia dla każdego, a te które zostaną wykonane przez nielicznych nie ze względu na trudność potworów się tam znajdujących tylko przez łamigłówkę dadzą większą satysfakcję.

adamo199412
11-11-12, 12:36
Takie ciekawostki są moim zdaniem bardzo fajne. Tajemniczość ( trochę mi się rl z dzieciństwa przypomniała ;)

Zenon von Wons
19-11-12, 12:28
Pomysł jak najbardziej ciekawy! Już czuje ten klimacik jak biegnę przez Neolith, a to dwójka ludzi w tym stadzie npców którzy stoją i słuchają przemówienia tego jednego nagle zaczyna gadać coś o jakiejś ukrytej jaskini\skarbie :D Albo Jakiś npc ma 0.005% szans że nagle coś powie :D Biegniesz sobie do depo przebiegasz koło npca a ten nagle rzuca jakimś zagatkowym tekstem :D

Dreat
12-01-13, 20:59
Świetny klimat, przydało by się parę książek, które zawierałyby wskazówki. Dla samego poznania Lore'u świata, nie dla itemów.