PDA

Zobacz pełną wersję : [odrzucone] Drobne propozycje.


Legolas
04-09-12, 19:09
Witam , kiedyś rozmawiając z kimś na temat aktualizacji o balansie postaci otrzymałem odpowiedz ,że na pewno profesje na tym nie ucierpią.
Okazało się inaczej . Ja wypowiem się na temat Maga Nekromanty bo to moja profesja.
Mag Nekromanta zawsze różnił się tym od Maga duchownego, że Nekro to był Szalony zabójca , zabijał wszystko miał lepsze czary ofensywne .
Mag Duchowny (druid) bardzo dobrze leczył siebie jak i innych).
I teraz po przemyśleniu zaczynam myśleć czy ten balans pomiędzy tymi magami jest dobry.
Bo Duchowny dalej może leczyć i przydaje się na huntach aby chronić innych,
A magowi popsuliście ofensywny czar (nutki) jak i pocisk śmierci.
Daliście w zamian jakieś wyssanie życia.
I teraz pytanie do waszych testerów , kto to testował ? I uznał to za dobrą rekompensatę. Według mnie ten czar to gówno bo wymaga 200 many i efektów specjalnych nie ma.
Więc może wrócimy do starych zmian co do tego Maga albo znajdziemy jakieś zadowalające rozwiązanie.?

Mervakis
04-09-12, 20:17
Jeżeli uważasz, że 100 mag, który zabijał 60 maga na 1 sd było dobrym balansem to masz dziwne pojęcie balansu.

Zly On
04-09-12, 21:12
A kto mogl testowac? Sam wielki Merv sie przyznal ze to on oslabia sd'ki. Collegium nie ma magow to musza cos zrobic nie? :D W sumie dodali zajebisty czar wyssyanie zycia ktory zabieraj wiecej many niz daje hp ale spoko.

sebastianix
04-09-12, 21:18
Ogarnijcie się... Mag nekro ma nadal zajebisty dmg. A co ma powiedzieć paladyn bez kpirowania i bez leczenia takiego jakie było wcześniej? Nie macie co narzekać. Teraz wszystkie profesje mozna zrobić i nikt nie będzie poszkodowany. Najlepiej byście chcieli mieć maga któremu obrona leci jak dla rycka, z różdżki wali jak z bełtów i do tego ma czar SD kpiro, a najlepiej jeszcze tapen tawis ; To przykre że już nie może taki 60 mag pojść po jakiegoś 40-50 lvl i go ściągnąć na nutki i zabrać lota :P

Mervakis
04-09-12, 21:31
Kto mówi, że ten czar był w zamian za cokolwiek? Dążymy do zbalansowania profesji, a nie do umacniania czegoś co już jest zbyt silne. Ty Zły On skończ już hejtować bo to się stało nudne.

Legolas
04-09-12, 23:18
Wiem jakie były nuty .I wtedy balans był nie odpowiedni. Teraz zmieniliście to ale balans nie jest lepszy .
Mi chodzi bardziej o to ,aby dla maga nekro był jakiś czar.
Może jakiś wave ? Trochę słabszy od efo owla . ? W stylu tibijskiego exevo vis hur?
Nie mam zamiaru wam wytykać i pomimo że wszyscy się napracowaliście pisać ze zrobiliście shit tylko pytam czy można coś zmienić.
Bo tak nie uważam. Ale na tacy chcę wam podać co jest dalej źle .

Może można by było nam dodać jakiś lepszy czar?
Bo naprawdę to wyssanie życia nie wiem jaki ma cel.
Chodzi o to że sorc zawsze był lepszy w solowym expieniu od druida.
A tu mu teraz brakuje takiego lepszego czaru . Bo z tymi co expie to duchowny ma to samo .
Może dajmy nekromantą jakiś słup energii ? Jak exevo gran vis lux ? O to mi chodzi.
Bo czym teraz moja profesja w expieniu jest lepsza od druida jak używa to samo.

Attax
04-09-12, 23:39
Czemu Twoja postać ma być lepsza od druida? Na tym polega balans ze żadna postać nie jest lepsza. Szkoda ze ta gra nie jest tak ciężka że np aby isc na smoki potrzeba rycerza druida i 2 shooterow. A na demona to pół miasta idzie. Wtedy może przedmioty byly by cos warte.

ja mam tylko taka prośbę do Administracji aby wprowadzić ceny przedmiotów u npc np Bitewne Nogawice 15k +++ itp bo pewnie na tym nowym serwerze za 2 miesiące ceny będą takie jak na pvp czyli albo za grosze albo wcale nie sprzedaż.

tomakeo
05-09-12, 00:24
Ściąganie na cepa 60 maga z SD to jest balans ? Może jeszcze niech dodadzą ultra sd, żebyście mogli ściągać na cepa czarnoksiężnika, a co ...

Kosiara
05-09-12, 04:56
Mhm, nie widzicie że Altaron oddala się od Tibii ile się da? Nie wiem, po co te porównania :P

Wicked
05-09-12, 06:13
Mag był lepszy w expieniu od druida... nie chce nic mówić, ale mag i tak strasznie szybko expi, a jak jeszcze go wzmacniać, to w ogóle będzie tak, że przy odrobinie chęci będzie orać po 8-9 lvli dziennie.
Co do PvP - z oczywistych względów głosu nie zabiorę.

beta2468
05-09-12, 10:21
Porównajcie sobie to wszytsko do beznadziejnego wojownika, który na wojnie nie zdziała praktycznie nic, bo w ludka wbije sie po 200 z miecza, o ile nie mniej. W potwory też nie ma rewelacji. Magowie i łucznicy maja jakieś tam czary, mogą rzucać sdki itd. Wyciągają do 700k/h na expie. A woj? Jak wyciągnie 300 to jest uśmiech na twarzy. Więc zanim będziecie narzekać to przyrównajcie to do innych profesji.
Teraz nie ma tak, że któraś profesja jest najlepsza. Kiedyś, jak ktoś zapytał jaką profesja grać to śmiało można było mu odpowiedzieć. A teraz? Nie raz pytają na pomocy jaka profesja jest najlepszym rozwiązaniem. Nie umiem im odpowiedzieć. Dlaczego? Bo moim zdaniem jest wszystko dobrze zbalansowane. Każdy ma swoje plusy i minusy. O to chodziło, żeby nie można jednoznacznie powiedzieć jaka postać najlepsza. Zawsze jest jakieś 'ale'. :) I mnie to cieszy, bo w końcu moja postać nie jest najgorsza :D:D

Uiop
05-09-12, 12:07
Mistycznego miecza w ogóle nie powinno dać się ulepszać. Chyba że po ulepszeniu zwiększałyby się zadawane nim obrażenia, czego do tej pory nikt nie zauważył. Mam mistyczny miecz +8 a bije nim tak samo jak zwykłym. Gracze którzy nie wiedzą, że ulepszanie mistycznego miecza nic nie daje, często tracą sporo pieniędzy tylko po to, by potem rozczarować się brakiem efektu ulepszania.

Legolas
05-09-12, 13:35
@Attax
Druid od leczenia a nie konkretnego zabijania.
Mag ten co go tutaj zmieni w Nekro miał takie + że posiadał wiecej czarow ofensywnych.
Tutaj czarow nie ma , bo nikt nie expi z efo owla czy nutek.
Więc na co mi nekro , jezeli moge zrobic duchownego i na expie i tak bede uzywac te same czary + czary leczace?
Nekromancie jakiś czar do expienia napewno jest potrzebny.
Poczytajcie historie sorcera w tibii potrafili rodzielic te 2 profesje .
I trzeba bylo myslec czy chcesz byc healerem czy tym lepszym shoterem (Sorc).
Moja postac nie ma byc najlepsza , ale od poczatkow gry mag byl potezniejszy od druida bo tamten potrfil leczyc.

Śliski
05-09-12, 14:48
#Czipsu

Pomysł godny uwagi, ale zapominasz o nastawieniu ludzi. Każdy chce, żeby był pseudo balans profesji, który jest praktycznie niemożliwy (w żadnej grze mmo nie ma idealnie równego balansu). Zawsze jest jakaś profesja w danej wersji gry ciut lepsza od innych. Tibia przeszła wiele zmian i do czasu kiedy w nią grałem nigdy nie było balansu, zawsze była obracanie kota (tzn raz palladyn był najlepszy, potem knight a jeszcze kiedy indziej mag). Nazywali to wyrównaniem szans, ale nigdy im się to nie udało czego dowodem są kolejne updat'y i zmiany w profesjach.

Co do samego maga nekromanty masz 100% rację. W zamyśle miał to być dmg dealer, z którego zrobili SD maker'a. Druid kiedyś był słabą profesja, dlatego mała cześć ludzi się decydowała na niego(zalety gry nim pojawiały się na wyższych poziomach). Po wprowadzeniu elementów typu lód,holy oraz UE lodowego, które było domeną magów zrobili z niego maszynę do zabijania.

Pokażcie mi, w którym mmo HEALER zadaje takie same obrażenia jak mag bojowy (popularnie zwany glass canon'em)? W żadnej sensownej, po to jest podział klas, który wymaga team play'u.

Kosiara
05-09-12, 17:45
Pokażcie mi, w którym mmo HEALER zadaje takie same obrażenia jak mag bojowy (popularnie zwany glass canon'em)? W żadnej sensownej, po to jest podział klas, który wymaga team play'u.

Np w kronice Gracia Final w Lineage2, kiedy Bishopowi dali skill Inquisitor. Z totalnego healera (mogącego jednak expić na umarlakach) zrobili cuś mniej więcej opisanego tutaj:

http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=197831

Fakt, że nie może wtedy leczyć :rolleyes:

Mervakis
05-09-12, 17:57
Po wprowadzeniu elementów typu lód,holy oraz UE lodowego, które było domeną magów zrobili z niego maszynę do zabijania.

Z tego co w tym miejscu napisałeś zgadza się tylko "holy", elementy typu lód, UE lodowe to czary elementalisty, a nie duchownego.

Chyba, że chodzi Ci o tibię... Tak to wymieszałeś, że już sam nie wiem, które zdania są do czego.

Legolas
05-09-12, 21:22
No bo właśnie taka z wami dyskusja .
Jeżeli uważacie ,że wszystko jest dobrze to zamknijmy temat bo i tak zmian nie będzie.
No może w następnej aktualizacji.
Więc czekam na next zmiany w profesjach .

Śliski
05-09-12, 21:23
#Merv
Przyznaję rację, że w pośpiechu akapit ten wyszedł trochę zawiły. Podejrzewam jednak, że domyśliłeś się sensu tylko warto było się przyczepić do jedynego fragmentu zamiast ustosunkować się do reszty. Wracając do meritum druid był do pewnego etapu postacią wybrakowaną wg części graczy, ale to był jego swoisty urok (zabawa zaczynała się w grupowych polowaniach). Każdy chciał go mieć w party, a jednak było o nich ciężko. Potem przyszły zmiany i został heal'erem, dps, i chole*** wie czym jest obecnie. [dla Twojej jasności ta część dotyczy (Tibii)].

Jeszcze sprawa Waszej "polityki", która dotyczy realności i klimatu. Czy klimatycznym jest jednoosobowa eksterminacja przykładowo demonów, które jakby nie patrzeć są najsilniejszym stworzeniem (respiącym się regularnie)[tak wiem, nastąpiła zmiana z update, ale dotyczy to także innych kreatur}. Prawie każde mmo stawia na grę w party z prostego powodu, nie opłaca im się, ba jest praktycznie niemożliwe grać samemu na dalszych etapach.

Idea jest prosta obniżyć wartość bojową duchownego na rzecz nekromanty, jednocześnie zwiększając jego przydatność w party(obniżenie siły UH, hape tawis [wojownik] etc na rzecz sio/mass heal). Wtedy każdy będzie chciał biegać w duo/trio co przekłada się na tzw ducha RPG (podobno jest to Wasz cel?). Ostatecznym argumentem byłoby zwiększenie zdobywanego exp'a w zależności od ilości osób w party + stworzenie istot (nie tylko bossów), których eliminacja wymagałaby minimum 4 osób (tank,heal, 2x dps).

#Kosiara
Ehh stare dobre L2. Trzeba jednak pamiętać, że dodali transformacje w celu doexpienia się do S grade potem S80. Brak tej opcji uniemożliwiał solo exp do 76 ^^ (ile razy brało się na box'a SE/Clera byle tylko wbić pare % : d). Dodatkowo z tego co pamiętam jedyna możliwość exp'a na Inq był rift?

Mervakis
05-09-12, 21:31
@Śliski - Ja osobiście jestem zwolennikiem druida, który nie robi dmg z kosmosu, a jest typowo postacią leczącą.

@Czipsu - nie obrażaj się jeśli tutaj nie otrzymasz odpowiedzi od administracji, temat przeczytali, dyskusja na temat taiw fomes etc. trwa. Poczekaj proszę cierpliwie na rezultaty.

konradowalkero
06-09-12, 06:21
Balansacje profesji w dużym stopniu miesza ilość przyrastanego hp/mana na zdobyty poziom po wykupieniu drugiej promocji. Tylko tyle podpowiem, przeanalizować to musicie sami.

crunchips
06-09-12, 07:06
A co ja mam powiedzieć jak zwiadowcą który powinien walczyć na dystans stoję przy potworze jak rycerz która jest najnudniejszą profesja która stoi i wali, zwiadowcą mogłem sobie przynajmniej pobiegać koło tego potwora a teraz nic, ale nie zmieniajcie tego można zawsze 145 zwiadowca isc zbierać kasę na cyklopy wywalić z expa te 20 lvl i zbierać kase ale za to pvp jest lepsze
więc mogli byście coś zrobić żebym nie musiał wywalać 20 lvl z expa bo to jest trochę chore, jak wy chcecie nowych graczy jak h lvl expią tam gdzie low lvl

konradowalkero
06-09-12, 08:35
Ktoś powinien siąść nad tymi profesjami i je zbalansować raz a dobrze.

Nie jest możliwe zbalansowanie profesji dorzucając np rycerzowi jakiś czar a odejmując znowu coś zwiadowcy. W ten sposób nigdy nie dojdziecie do balansu bo będzie to wyglądało jakbyście chcieli zrównoważyć wage (taka co mam w awatarze) kładąc na szalki odważniki z zamkniętymi oczami.

Aby zbalansować profesje trzeba mieć plan. Balansacje profesji trzeba rozplanować.

Z racji tego że balans profesji opiera się na wielu czynnikach i ciężko jest zobrazować sobie wszystko w głowie najlepszym sposobem byłoby graficzne zobrazowanie balansacji na dużej kartce papieru.

Dzielimy kartke na cztery części i robimy rozpiske profesji.

Czynniki które musimy uwzględnić to:
-szybkość zdobywanego doświadczenia przez poszczególne profesje na poszczególnych poziomach
-ilość many/hp/cap na zdobyty kolejny poziom
-zdolność zarabiania pieniędzy (ilość gp/h) przez poszczególne profesje na poszczególnych poziomach
-czary i umiejętności pod kątem pvp i pve
-balansacja ekspowisk pod kątem balansacji profesji
-cena sprzętu dla poszczególnych profesji
-oraz wiele innych czynników które wyjdą wcześniej lub późnie podczas tworzenia się zarysu balansacji


Podsumowując.
1. Balans profesji to podstawa, nie ma nic ważniejszego rozpatrując balansacje zarówno pod kątem pvp jak i pve.

2. Ze wględu na to że na dobry balans profesji ma wpływ zbyt wiele czynników balansacja profesji bez odpowiedniego sposobu działania jest bardzo trudna. Ciężko ogarnąć wszystko w głowie mając pewność że jakiś ważny czynnik nie został pominięty.

3. Nie jest możliwe balansowanie na raty/po trochu co jakiś czas. Lepiej zbalansować profesje odrazu a raz na zawsze by mięć pewną bazę/punkt podparcia aby w przyszłości aktualizacje były robione w ścisłym oparciu o profesje np nowe ekspowiska.

Czekam na sugestie z waszej strony.

Pozdrawiam

Legolas
06-09-12, 12:21
Ja bym zwiekszył leczenie duchownym . To ich główna zaleta .
Mag Nekromanta powinien otrzymać czary ofensywne 1 lub 2 (Ciągle w głowie mam tibijskie wavewy z energii).
Łucznikom dodać lepszą amunicję od wzmocnionych bełtów lub wprowadzić lepsze kusze.
I myślę że chyba dla wszystkich było by to dobre.
Ale właśnie to wy macie test serwer. Więc nie wiem czy napewno ta propozycja jest trafna.

konradowalkero
06-09-12, 12:45
Hmm ale widzisz cieżko przewidzieć krótko i długofalowe konsewkwencje takich zmian. Lepiej balansacje rozłożyć na drobne kawałki aby później złożyć wszystko w logiczną całość. Zmiany które zapronowałeś ty czy ktoś inny, nie twierdze że są złe, tylko nie jestem wstanie przewidzieć jakie będą miały wpływ na ogólną rozgrywke. Dodanie np jednego, dwóch czarów bez dokładnego przeanalizowania jaki to będzie miało wpływ na całość może znów przesunąć szale na korzyść innej profesji. Przykładem może tu być zwiadowca, z odes kpiro był przekokszony, teraz po zmianie gdy ten sam czar może być używany tylko stojąc w miejscu każdy nażeka. Także widzisz taka drobnostka ale dla rozgrywki KAZDEGO gracza jest dużą zmianą. Profesje trzeba rozmontować i stworzyć/zbalansować na nowo raz a porządnie. Inaczej ten problem nie minie i administracja będzie chciała na ślepo ustawić wagę na równo dokładając lub ujmójąc na szalki odważniki.

Ps: i tak nikt nie posłucha haha jestem z Exorit :> :*

Śliski
06-09-12, 13:17
#Czipsu

Mam jedno ciche marzenie dotyczące zwiada (pojawiło się po zrobieniu paru misji dla obozu treningowego). Proch i muszkiety <3. Byłaby to bajka, gdyby wprowadzić jakoś sensownie funkcjonującą broń palną (w fabule jest wątek), więc można to spokojnie rozwinąć jako end game'ową broń strzelca (aka zwiada).

Co do ogólnego tematu ktoś musiałby się za to zabrać z sercem i czasem. Podejrzewam, że odpowiedź będzie jedna "mamy mnóstwo pomysłów do realizacji ten dodamy MOŻE do listy kiedyś tam". Cały czas przecież czekamy na magiczny silnik gry Altaron, który ma "zrewolucjonizować" arenę game'ingową gier 2D : C.