PDA

Zobacz pełną wersję : [wprowadzone] Mikstury


sebcio12
04-09-12, 01:07
Jak wszyscy wiemy nasz superfajny update przyniósł nam możliwość robienia mikstur w dużej ilości. Oczywiście składy ich się zmieniły również. TO ŚWIETNIE! ale... Chciałbym tu wspomnieć że ekonomicznie gra stała się dużo dużo trudniejsza, zwłaszcza dla zwiadowcy i maga. Droższe mikstury maga, mniejszy lot z wielu potworów... itd. ale nie chcę w tym temacie narzekać.

Kontynuując... Z pewnością administracja chciała aby gracze częściej bawili się w alchemie, która jest nadal mało popularna ze względu na czasochłonność. Czyż nie? Chciałbym zaproponować parę rozwiązań które by pomogły w jej rozwoju.

1. Zacznę od najmniej prawdopodobnej, a o której było wiele tematów i propozycji. Otóż alchemia powinna być dostępna moim zdaniem, dla wszystkich graczy. Wiem, że jest to swojego rodzaju "unikalna profesja". Ale w końcu każdy ma pasek alchemii w swoich umiejętnościach... Hmmm? Może po prostu powinna być ograniczona do podstawowych mikstur jak mikstury maga, wyzdrowienia? Można dać dużo argumentów za i przeciw. Ale przemyślcie to. Była również mowa o "zawodach" które były ciekawą propozycją :) Co do zawodów napiszę jeszcze oddzielny temat. Tak samo chcę napisać artykuł o ekonomii, ale to jeszcze kiedyś :P

2. Skoro chcemy zachęcić do robienia mikstur, to powinna zostać wprowadzona zmiana w składzie i w dropie składników z potworów. Myślę, że wszystko starano się przemyśleć. Tyle, że testy nieco zawiodły, albo po prostu za mało liczono, a tu przede wszystkim chodzi o liczenie! I tu przykłady.

mikstura maga - składniki które ciężej zdobyć i trzeba się trochę pomęczyć
-rogi dicerosa, powiedzmy nazbieramy ze 100-150 / 1h
-oczy owada, tu szybko się zbiera na słabych potworach lub mysmeriach, ale bardzo dużo ich trzeba, żeby uzbierać z 400 a to nie jest dużo jak na skład 1-2 h
-niebieska róża - tu jest pies pogrzebany, krzaków niewiele, a z tego co wiem z 1 potwora leci, a tych potworów jest może 6? na całej mapie :O Co redukuje możliwość do uzbierania 10 róż /1h na parę osób w grze.
- plus jeszcze inne składniki

i teraz licząc: żeby zrobić z 300 mikstur maga, czyli przeciętny hunt dla lvl 80+ potrzeba 5h? i to przy małym expie (80-140k/h) . Co jest totalnie nieopłacalne. W 5h można uzbierać pieniądze na słabszych potworach na dużo więcej mikstur. Trzeba to przetestować lepiej, jeszcze raz sprawdzić drop z potworów, skład mikstur. Naprawdę zauważyłem, że administracja nie skupia się na testach tego typu rzeczy. Na innych owszem, ale na takich "błahostkach" mniej.

Kolejny przykład to mikstura wyzdrowienia, tu nie ma co się zastanawiać. Łuski czerwonego smoka? Nikt się na to nie skusi, bo lepiej zrobić smoczy set. Tu chyba każdy się ze mną zgodzi. Ten składnik bym zmienił na starcie. To tyle. Może dokładnie nie policzyłem ale starałem się mniej więcej wykalkulować :P

3. Przedłużyć czas trwania mikstur. Otóż mikstury, jak mikstura celności, szermierki itd. nie są popularne, gdyż działają stanowczo za krótko. A nosić to w dużych ilościach to oczywiście problem udźwigu i trzeba ciągle tego pilnować. Oczywiście za proste by było aby wypić 1 miksturę i działała ona godzinę. Ale tu wymyśliłem sposób na zrobienie np. "skondensowanej mikstury celności +1, +2, +3" i tak na przykład do 10. Do kostki transmutacji wrzucamy 2 takie same mikstury i dostajemy za to podwójny czas po wypiciu. I tak mikstura na +10 działa do godziny. Myślę, że stały by się te mikstury bardzo popularne wśród graczy.

4. Przyśpieszyć respawn roślin moim zdaniem nawet do paru minut. Znaczy żeby z krzaka można było co chwila zbierać roślinkę :P

5. Ostatnia krótka propozycja to zwiększyć ceny wytwarzanych mikstur do sprzedaży.

Mam nadzieję, że moje propozycje zostaną przynajmniej przemyślane przez altarońską załogę :D Może ktoś ma inne propozycje? 8)

Aj! machnąłem się. Proszę przenieść do propozycji :D

emilex
04-09-12, 14:34
Się rozpisałeś, ale propozycje dobre :) Szczególnie jak dla mnie 3 propozycja ciekawa z tym łączeniem mikstur.

sebastianix
04-09-12, 21:20
Brawo dla tych, którzy to przeczytają. Pomysły ciekawe.

gum
04-09-12, 21:46
Dlugie . Ale z tego wszystkiego podona mi sie laczenie mikstur


P.s czekam na artykul o ekonomi

neccoz
05-09-12, 16:40
Ciekawe propozycje. Tak a propo. Dodano nowy questy na Licorze, dzięki którym robi się mikstury (składniki się zanosi do NPC). Czemu by tak nie zrobić, że na głownym kontynencie można by robić je samemu, skoro znamy przepis na nie? :D

Haurix666
07-09-12, 16:36
W większości jestem za, szczególnie z niebiskimi różami masz rację.

Dresiarz
07-09-12, 17:00
Nie zgodzę się z podpunktem numer 1. To już w ogóle nie miałoby sensu, aby robić subprofesje Alchemik, nie licząc kostki.. Chyba ze zastapili by to czyms duzo ciekawszym ;d

beta2468
07-09-12, 17:15
Przyznam, że nie chciało mi się czytać całego, rzuciłam okiem i gdzieś wypatrzyłam problem z błękitnymi różami. Owszem, albo powinny one lecieć częściej i nie tylko z 1 potwora albo można je czymś zastąpić. No chyba że dorobią krzaki :D

Slythia
11-09-12, 08:44
Tak jak zauważyłeś, naszym celem było upowszechnienie alchemii, sprawienie, by stała się ona nareszcie opłacalna. Jednak sama widzę, że popełniliśmy parę błędów i w przyszłości postaramy się je naprawić.

1) Nie jestem przekonana co do umożliwienia tworzenia mikstur także dla graczy niealchemików. Zauważmy, że profesja ta, prócz kostki + mikstur oraz oczywiście stroju nie ma żadnych czarów ani innych dodatkowych bonusów. Powinna pozostać więc atrakcyjna, pozbawienie jej elitarności nawet w najprostszych przedmiotach to raczej działanie w drugą stronę.

Zawody będziemy rozpatrywać w przyszłości, w tej chwili nie planujemy wprowadzić ich do gry.

2) Skoro już wypisujesz nieopłacalne składniki to prosiłabym o pełną listę.

opłacalność rogu dicerosa nie została jeszcze przeze mnie sprawdzona, tak więc ciężko jest mi w tej chwili się doń ustosunkować;
oczy owada nie powinny być żadnym problemem, nie wyjaśnię jednak dlaczego by nie spoilować;
z niebieskimi różami jest rzeczywiście problem, lecą*tylko ze strzyg, zastanowię się jak rozwiązać ten problem;
zgadzam się co do łuski czerwonego smoka - zamienić na parę skórek
3) Łączenie czasu mikstur jest obecnie awykonalne. Jednak w zamian możemy albo przedłużyć działanie tychże napojów, albo zwiększyć ich siłę (np czas x2 albo siła x2). Która opcja jest ciekawsza?

4) Raczej byłabym skłonna do dodania większej ilości roślinek na mapie.

5) Które ceny są*nieadekwatne i dlaczego?

MrMavado
11-09-12, 09:29
1) Nie jestem przekonana co do umożliwienia tworzenia mikstur także dla graczy niealchemików. Zauważmy, że profesja ta, prócz kostki + mikstur oraz oczywiście stroju nie ma żadnych czarów ani innych dodatkowych bonusów. Powinna pozostać więc atrakcyjna, pozbawienie jej elitarności nawet w najprostszych przedmiotach to raczej działanie w drugą stronę.


Skoro tak to może dobrym pomysłem będzie tak ulepszyć alchemika, że umożliwienie "niealchemikom" tworzenie niektórych mikstur nie będzie dla niego wielką stratą?

jasiek50
11-09-12, 09:32
Up
Co do składników które wymieniłaś:
-rogi dicerosa, łatwo jest je pozyskać, dodatkowy powód żeby expić na dicerosach
-błękitne róże, zdecydowanie potrzeba ich więcej na mapie
-oczy owada, przez to że wypadają z tych nowych pająków to jest ich dość na rynku ale i tak mało graczy je zbiera.
-czerwone smocze łuski, zmniejszył bym ilość potrzebnych ekstraktów z 2 na 1 i ilość wytwarzanych mikstur wyzdrowienia z 3 na 4 albo 5 + jeszcze jakiś składnik którego jest dużo na rynku.

sebcio12
11-09-12, 11:16
Dziękuję Slythia i innym, że przebrnęliście przez mój temat. Myślałem, że już poleciał na dół i nikt więcej go nie poczyta. Postaram się dzisiaj zrobić kontynuacje z tymi składnikami i pomyślę nad rozwiązanie problemu niebieskich kwiatków. Nawet mam już ciekawą propozycję :) Ale to na wieczór :P

Slythia
11-09-12, 13:37
Byłaby wdzięczna. Sama alchemię obserwuję, dodatkowa para oczu może jedynie pomóc :).

Kosiek
11-09-12, 14:00
3) Łączenie czasu mikstur jest obecnie awykonalne. Jednak w zamian możemy albo przedłużyć działanie tychże napojów, albo zwiększyć ich siłę (np czas x2 albo siła x2). Która opcja jest ciekawsza?
Długość. Bonusy są zdecydowanie OK. Do tego zauważyłem kilka niesnasków. Na przykład w miksturach odnowienia nie pojawia się żaden znak po użyciu, że jest się wzmocnionym albo przyspieszona jest regeneracja życia i many, przydałaby się taka, bo nie wiadomo teraz kiedy mikstura kończy działanie.

Dodatkowo, jeżeli chcemy upopularnić alchemię, to mam proste rozwiązanie: zabrać sprzedawcom sklepowym najmocniejsze mikstury, zaraz alchemicy będą mieli pracy na pęczki. ;) Przy okazji w takim wypadku będzie należało także jeszcze uprościć receptury.

Skoro tak to może dobrym pomysłem będzie tak ulepszyć alchemika, że umożliwienie "niealchemikom" tworzenie niektórych mikstur nie będzie dla niego wielką stratą?
Jestem przeciwny, jako alchemik. Rzeczywiście mamy mało, do tego pozyskiwanie składników alchemicznych jest trudne i czasochłonne, a na stworzone mikstury nie ma popytu, więc tworzymy je zazwyczaj wyłącznie na użytek własny. Nie mówiąc o tym, że warzenie może się nie powieść, i tracimy to, co zebraliśmy i zamiast miksturki, mamy kompot.

Slythia
11-09-12, 17:47
Informacja o końcu mikstury regeneracji, odnowienia i rekonwalescencji będzie się już jutro pojawiała.