PDA

Zobacz pełną wersję : [wprowadzone] Cios krytyczny


kasiek
28-08-12, 20:00
Hej. Na forum, jak i w grze jestem nowy, jednak już chcę wyjść z propozycją dla urozmaicenia świata Altaronu.

Czy nie sądzicie, że ciekawym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie tzw. "ciosów krytycznych"? Myślę, że to ciekawy sposób na częściowe zażegnanie monotonii, który jednocześnie nie niszczy balansu między profesjami. Już spieszę wyjaśnić na czym miałby ów cios polegać.

Cios krytyczny dotyczyłby jedynie ataków fizycznych. Oznacza to, że wpływałoby to na rozgrywkę jedynie w przypadku wojowników i łuczników.

Aby nie ingerować w grę zbyt drastycznie, przyjmijmy, że ilość obrażeń zadanych takim ciosem krytycznym wynosiłaby 150% obrażeń zadanych normalnym ciosem. Co do częstotliwości - proponuję na wstępie 5% (czyli teoretycznie 1 cios krytyczny przypada na 19 zwykłych).

Jednak to nie wszystko. Dla większego rozmachu, można by dodać kilka procent szans na cios krytyczny do bonusu w niektórych zestawach zbroi przeznaczonych czy to dla wojowników, czy dla łuczników.

Myślę, że takie rozwiązanie jest w stanie nawet zwiększyć zainteresowanie samym serwerem, co skutkować będzie po prostu większą ilością graczy. :)

Pozdrawiam,
Siewca Zagłady

WarlordPL
28-08-12, 20:15
z 1 strony to jest dobry pomysł a z drugiej do dupy...
Ja to widze tak po co dawać krytyki lepiej by było żeby bronie nie były od lvl kusze,miecze itp. wtedy większy dmg będzie.
Ale oczywiscie jestem za wprowadzeniem tych krytyków.
Tylko 1 nie rozumiem "proponuję na wstępie 5% (czyli teoretycznie 1 cios krytyczny przypada na 19 zwykłych)." Tzn. chodzi ci o to,że co 19 uderzenie to cios krytyczny?
Czy ogólnie danie szansy na trafienie ciosu krytycznego 5%?

kasiek
28-08-12, 20:24
Broń od lvla to świetne rozwiązanie i nie wiem po co je likwidować. Przynajmniej teraz nie ma 10lvl-owych łuczników z super-eq którzy pkują nowicjuszy w zestawach zwiadowcy.

5% szans na trafienie ciosu krytycznego (teoretycznie w 20 ciosach - 19 będzie zwykłych, a 1 krytyczny, ale wiadomo, że teoria znacznie odbiega od praktyki). Oczywiście, że może się zdarzyć tak, że na 100 ciosów żaden nie będzie krytyczny, a chwilę później 3 pod rząd siądą.

jasiek50
28-08-12, 21:09
Hmm.. Przykładowo wojownik zada obrażenia: 200, 5, 80, 120 (bywa i taka rozpiętość) to jak drugi cios dostanie krytyczne uderzenie to walniesz za 8, jak rozpoznasz który to krytyczny?
P.s może trochę chaotycznie ale mam nadzieje że zrozumiecie

kasiek
28-08-12, 21:15
Inna animacja niż bloodhit i już wystarczy. Dodatkowo to, że zarówno cios za 5 jak i cios za 200 mogą być krytycznymi sprawia, że gra będzie ciekawsza ;) Ewentualnie można ustawić jakieś minimum odnośnie ciosu krytycznego zależne od poziomu gracza, czy skilla.

Agri
28-08-12, 21:18
Się grało w Metina, co? Się grało... Już myślałem że napiszesz "dla wojowników, sur czy ninji".
Jestem na NIE, jak to zwykle przy pomysłach żywcem z innych gier (tylko się nie wypieraj).

Kosiara
28-08-12, 21:26
Niestety ta gra nie jest przystosowana do systemu krytów. Nie ma odniesienia przeciętnych stałych obrażeń, to nie Lineage* :P



* wstaw obojętnie jaki tytuł MMO z tym systemem

kasiek
28-08-12, 21:53
Nie grałem w śmiesznego metina, więc nie wiem o czym mówisz. Ciosy krytyczne można spotkać w wielu grach, nie tylko tych MMO. Faktem jest, że nie jest to pomysł który wleciał do mojej głowy od tak, ale przecież praktycznie niemożliwym jest wymyślenie czegoś, co nie zostało już gdzieś zastosowane (jeżeli chodzi o rozwiązania ingerujące w rozgrywkę typu właśnie ciosy krytyczne) chociaż w niewielkiej części.

Nie mów mi też, że gra nie jest przystosowana do systemu krytyków, bo tak nie jest. Wystarczy zoptymalizować obrażenia (skoro odcinamy się od Tibii, to dlaczego by tak nie zrobić?), chociaż to nie jest jedyny klucz do wprowadzenia ciosów krytycznych. Widziałem już serwery Tibii, w których podobne rozwiązania zostały zastosowane, więc na pewno nie jest to pomysł nie-do-zrobienia.

Nie rozumiem ludzi, którzy głosują na "NIE" gdy dany pomysł jest "rzekomo" zerżnięty z jakiejś gry (ciosy krytyczne są powszechne, więc nie można tutaj mówić o jakimkolwiek "xero"). Jak zaraz napiszę, że w prawdziwej Tibii nie ma ciosów krytycznych, to ta sama fala głosujących zmieni zdanie i napisze "Tak, wprowadźmy to, odetnijmy się od Tibii!".

siwyus
28-08-12, 21:54
A ja bym chciał zobaczyć ciosy krytyczne, bloki, uniki itp. Może później rozpiszę się na ten temat.

cado
28-08-12, 22:07
Dajcie magom coś w zamian, to może być.

kasiek
28-08-12, 22:07
Bloki tarczą już są - to te dymki ;)

Magom coś w zamian? Te całe "krytyki" to nie jest duża zmiana, a magowie i tak mają się dobrze, z tego co słyszałem. Największy exp/h robią właśnie oni.

Wicked
28-08-12, 22:26
2h rycerz i crit jak sfarci = pure ownage. Jak na moje to trochę makabryczny pomysł, bo potem będzie, że nagle ktoś wali za 600+ z ręki.

kasiek
28-08-12, 23:22
no właśnie, jak sfarci. czy nie jest lepiej, jak gra nie jest oparta tylko na suchych statystykach?

Kosiara
29-08-12, 14:09
Nie grałem w śmiesznego metina.. bla bla bla

Nazwij to po prostu best hitami i już masz kryty. Jeżeli chcesz to widzieć jak w innych grach to trza by było wprowadzić całkowicie inny system obrażen dla 'fizyków' w co osobiście wątpie żeby do tego doszło.

kasiek
29-08-12, 14:40
Po co wprowadzac calkowicie inny system obrazen? Tak jest dobrze. krytnie ci hit za 10 - uderzysz za 15 i powiesz slabo, krytnie ci ten za 200 - bijesz 300 :). dobre urozmaicenie, a nie bedzie jakies game-breaking. zawsze mozna ustawic to wylacznie w przypadku PVE (zeby kryty wchodzily tylko na potworki), przynajmniej odrobine ciekawszy exp dla rycka... i tak mag nadal bedzie wyciagal najwiekszy exp/h

Kosiara
30-08-12, 14:00
Cios krytyczny powinien zadawać POTĘŻNE obrażenia, inaczej gdzie tu sens w ogóle pakowania czegoś takiego. Jeżeli tylko po to żeby dodatkowo pisać pareset linijek kodu aby np kolor obrażen był inny lub jakaś dodatkowa informacja w konsoli wtedy mija się to z celem.

Piszesz kod -> sprawdzasz -> poprawiasz (zawsze!) -> znów piszesz.. (i kółko się zamyka póki efekty nie są zadowalające) Tak, proste łatwe ale czasochłonne. A jak widać po postępie prac - szkoda na to czasu.

kasiek
30-08-12, 17:33
Znalazłbym Ci dziesiątki innych przykładów, gdzie dla głupich pierdół skrypterzy musieli zarwać dobre kilka nocek, ale tu nie o to chodzi. Chodzi o urozmaicenie gry. Choćby głupie ciosy krytyczne i już gra staje się ciekawsza. Im częściej serwer jest aktualizowany o takie małe "nowości", tym lepiej.

Slythia
30-08-12, 17:37
Lecz z drugiej strony już teraz istnieje coś takiego jak 'cios krytyczny'. Wartość obrażenia losowana jest z przedziału od x do y i to y można określić*mianem 'cios krytyczny'. Także znacznie może się różnić od pozostałych obrażeń gdy x przyjmuje wartość 0, zaś y - 300, 400.

Abelarrian
30-08-12, 17:54
Się grało w Metina, co? Się grało... Już myślałem że napiszesz "dla wojowników, sur czy ninji".
Jestem na NIE, jak to zwykle przy pomysłach żywcem z innych gier (tylko się nie wypieraj).

Agri a Altaron to pomysł ściągnięty żywcem z tibi..
Więc jakie to ma znaczenie czy pomysły są sciągane z innych gier ?

Kosiek
03-09-12, 07:44
Slythia, uznanie górnego pułapu maksymalnego obrażenia za cios krytyczny zahacza delikatnie o populizm. Wiadomo, że cios krytyczny przebija bardzo zakres maksymalnego obrażenia.

Mimo, że pomysł wydaje się być dobry, jest w swojej koncepcji niedopracowany, ideowo i technicznie. Przede wszystkim pozostaje pytanie, jaki ma być trigger ciosu krytycznego. Czy zdarzenie losowe (które moim zdaniem jest lame), czy coś innego, jak na przykład walka pod presją (krytycznie niskie zdrowie / krytycznie niska mana, koniec amunicji, otoczenie przez przeciwników), wysoka stamina, czy cokolwiek innego, na co wpadniecie. Może także być tak, jak w życiu prawdziwym: powiedzmy cios krytyczny uznajemy za trafienie w głowę/szyję i w takim wypadku śmierć przeciwnika jest ze skutkiem natychmiastowym. :P

No i oczywiście zostaje pytanie, jak ma działać sam event. Może powiększyć zadawane obrażenia mnożnikiem, bądź dodać premię do zadanego obrażenia, bądź mieć na przykład efekt krwawienia (przeciwnik co rundę traci co raz więcej życia). Oczywiście musimy też w tym kontekście pomyśleć o PvP, żeby dodaniem tego czegoś, przypadkiem go nie uszkodzić.

Moim zdaniem jeżeli już wprowadzić cios krytyczny, to zastosować go do stworów słabych, na które trzeba teraz marnować czas na przykład w drodze na coś mocniejszego. Taki cios na pewno by był pomocą dla graczy o wyższych poziomach, którzy muszą się męczyć ze słabizną po drodze na coś mocniejszego.

I zdecydowanie nie odrzucałbym tego pomysłu jak Agri, tylko dlatego, że było to już w innej grze. Przecież możemy wprowadzić wszystko, co było gdzie indziej, tylko w zmienionej formie. ;)

Altrel
09-06-14, 03:00
Ciosy krytyczne zostały wprowadzone, bonusy w przedmiotach, które zwiększają szanse na ich zadanie również.