PDA

Zobacz pełną wersję : [odrzucone] Zmiana użycia kuszy.


WarlordPL
28-08-12, 17:57
Proponuje na zmiane lvl użycia kuszy z 45 na 30.
Co sądzicie o tym?
W poprzednim poscie moim narzekaliscie zeby nie robic podobnie do real tibi to niby czemu bronie od lvli są?
Powinno nie być tych lvli. Wtedy by wzrosly ceny wszystkiego.

Według mnie nie powinno być lvl na kuszę.
Powinno być więcej kusz od lvla

Wicked
28-08-12, 18:17
I darmowe bełty dla wszystkich! </ironia>

gonzoraz
28-08-12, 18:20
Jestem na nie bo dużo pracowałem zebym mogl pobawic sie kusza

WarlordPL
28-08-12, 18:29
Jestem na nie bo dużo pracowałem zebym mogl pobawic sie kusza

Rozumiem a powiedz mi jest roznica DMG? Miedzy lukiem a kuszą? Czy pewnie tylko bijesz 50 wiecej?? ..

beta2468
28-08-12, 20:11
Nie po to dla kuszy narzucono lvl żeby teraz to zmieniać.

Tyrond
28-08-12, 22:49
Póki jest tylko jeden łuk i jedna kusza to przeciw. Jeśli administracja w przyszłości postanowi ten stan rzeczy zmienić to można rozpocząć na nowo dyskusje.

MrMavado
29-08-12, 09:55
Powinna być mniejsza różnica poziomowa między poszczególnymi broniami ale dopóki są tylko 2 bronie to pomysł nie ma sensu.

Yashion
30-08-12, 00:02
Jestem tego samego zdania. Powinni wprowadzić więcej kusz jak i łuków :) Bo teraz nie ma co obniżać ;s

Sherrax
03-09-12, 18:03
Teoretycznie kusza jest łatwiejsza w użyciu od łuku wystarczy naciągnąć i wycelować a do łuku potrzebna jest nabywana latami technika wiec wydaje mi sie że ograniczenie lvlowe jest nielogiczne. Ograniczenie powinny dotyczyć skili czyli umiejętności a nie poziomu gracza. Mozna zawsze pomieszać to tak że możnaby używać broni od 30 lvl a np od 75 skila dopiero wykorzystywac pełen jej potencjał. To miałoby jakiś sens.

Wicked
03-09-12, 19:13
@up,

Spróbuj naciągnąć łuk. To jest trudne. Spróbuj naciągnąć kuszę parę razy. I jeszcze trzymać ją w międzyczasie, celować i insze takie. ;)

Sherrax
03-09-12, 19:44
Kuszy nie naciąga sie dłonią tylko korbą wiec powinna wymagac dłuższeg przeładowania co rekompensowałaby siła ognia Łuk słabszy strzelałby szybciej albo dalej (parabola) Wysokopoziomowa postać mogłaby być na tyle silna ze naciagałaby kusze szybciej i unikała kary za trudne ładowania
Poprostu szukam logicznego wyjaśnienia ograniczeń by nie były narzucane a jakoś sie wynikały same z siebie

MrMavado
03-09-12, 20:36
Kusza w praktyce wymaga około 15 sekund na załadowanie jednego strzału i udaje się to tylko gdy strzelec w czasie ładowania nie porusza się. Kusza ma większy zasięg i siłę rażenia (przebija niemal każdą zbroję).
Gdybyśmy mieli tak sztywno trzymać się faktów to ta gra wyglądałaby zupełnie inaczej. Wiem, że do pewnego stopnia prawdziwość buduje klimat ale kusza jest po prostu lepsza i już.
Co twórcy gry mogliby wprowadzić jako kolejną broń do arsenału łucznika? Może jakąś broń palną? Albo kuszę, która szybciej by strzelała?
Był już pomysł żeby łucznik taszczył ze sobą harpun czy balistę.


Kuszy nie naciąga sie dłonią tylko korbą wiec powinna wymagac dłuższeg przeładowania co rekompensowałaby siła ognia Łuk słabszy strzelałby szybciej albo dalej (parabola) Wysokopoziomowa postać mogłaby być na tyle silna ze naciagałaby kusze szybciej i unikała kary za trudne ładowania
Poprostu szukam logicznego wyjaśnienia ograniczeń by nie były narzucane a jakoś sie wynikały same z siebie

Akurat kusze nie zawsze (choć najczęściej) są naciągane na korbę. Istniały mniejsze wersje kuszy. Chińczycy lub inny podobny im lud wymyślili kuszę półautomatyczną co umożliwiało wystrzelenie jednej strzały na sekundę.

Sherrax
03-09-12, 21:05
"kusza jest po prostu lepsza i już" -nie zgodze się angielski długi łuk przeszywał ówczesną zbroję przy niesamowitym zasięgu. Pozatym doba w grze nie jest równa dobie w rl tak wiec twój argument odpada.Zauważ że dało sie jakoś wprowadzić wolniejszy atak dla broni 2 ręcznych co moglo by sie odbić w kuszach poprostu idąc na hunt można by było rozważyć czy bardziej opłaci nam sie zabrać szybkostrzlny łuk czy kusze z dobrym kopnięciem
Automatyczna kusza czemu nie. Ale czemu nie łuk kompozytowy krótki i długi?
Harpun to tylko inny typ włóczni na dodatek łowic ryby by sie dało a balista to jadnak fakt przesada :)

zoozol95
03-09-12, 21:17
"kusza jest po prostu lepsza i już" -nie zgodze się angielski długi łuk przeszywał ówczesną zbroję przy niesamowitym zasięgu. Pozatym doba w grze nie jest równa dobie w rl tak wiec twój argument odpada.Zauważ że dało sie jakoś wprowadzić wolniejszy atak dla broni 2 ręcznych co moglo by sie odbić w kuszach poprostu idąc na hunt można by było rozważyć czy bardziej opłaci nam sie zabrać szybkostrzlny łuk czy kusze z dobrym kopnięciem
Automatyczna kusza czemu nie. Ale czemu nie łuk kompozytowy krótki i długi?
Harpun to tylko inny typ włóczni na dodatek łowic ryby by sie dało a balista to jadnak fakt przesada :)

Tak dodajcie jeszcze strzelby i armaty.... Jesli tak trudno tobie wbic 45 lvl aby móc posługiwać się kusza to odpusc sobie i zagraj inna profesja a jesli nie to pomecz sie z lukiem i potem miej przyjemnosc z expienia.

Sherrax
03-09-12, 21:41
Strzelba i armata niestety nie pasują do klimatu wczesnego średniowiecza więc sie wstrzymam. To jest temat sugestii i propozycji. Pozwól że popuszczę sobie wodze fantazji i zasugeruje ze używanie takiego sprzętu powinna ograniczać ekonomika a nie sztucznie narzucony poziom Nigdzie nie napisałem niczego o expieniu wiec nie wiem o czym mówisz więc jeślibyś raczył byś powiedzieć cokolwiek na temat to prosze bardzo.

Milczman
03-09-12, 22:14
smoki też nie pasują do czasów wczesnego średniowiecza :D.
A tak na temat... Widać różnicę w strzelaniu z łuku czy z kuszy w obrażeniach i to bez zbędnego liczenia i kalkulowania. Po co ograniczenia ktoś pytał. po to że jak osoba wychodzi z początkowych wysp nie dostawała od razu elfickiego miecza od 'znajomego', tylko żeby poznawała stopniowo wszystkie bronie. wtedy właśnie kwitnie handel. tak to każdy by zbierał tylko kasę ile tylko wlezie żeby kupić od razu najlepszy miecz. Zaczęliście wyżej dyskusję o to czy długi łuk angielski przebije każdą zbroję tak jak kusza... Ch*j wie... może tak... ale czy ktoś kiedyś sprawdzał czy tak samo poradzi sobie ze zbrojami wykutymi przez elfów, krasnoludów, troli i ludzkich kowali ze świata altaronu? ... Może to nasz niewidzialny ojciec daje nam kuszę w swoim spadku kiedy przeżyjemy jakiś etap naszego 'altarońskiego życia' ? może najpierw w naszej gildii musimy zasłużyć i wykazać się doświadczeniem i umiejętnościami żeby otrzymać chociażby pozwolenie na używanie najbardziej prestiżowego narzędzia pracy cechu zwiadowców? Doróbcie sobie historię jaką chcecie. to tylko gra, ale jak napierdalasz (przepraszam za słowo, serio) tylko dla lvla, damedżu, złota... to nie pograsz za długo... Jestem tylko pionem w wojnie i spędzam mało czasu z odpalonym altaronem, ale jak nie dorobisz sobie jakiejś historyjki rpg, czy nie masz z kim pogadać o bzdurach, kobietach w rlu, studiach, szkole, pracy, tylko jak słyszysz cały czas "Ku*wa ty Ch*ju pie**olony ale zlamiłeś, ćwok jesteś, Wyp****alaj' to albo masz nudne życie , albo jesteś przyzwyczajony do braku szacunku, albo skończysz tu grać z nudów, albo będziesz grał rozrywkowo po kilka godzin w tygodniu żeby zabić chwilę nudy.

Ja czasami nawet nie musze odpalać altarona przez tych 'kochanych debili' których lubie i szanuję i słyszę w głośnikach. A noon nie raz powoduje że leże pod krzesłem i płaczę ze śmiechu :D

Pozdrawiam
A. (pion)

Kosiek
03-09-12, 22:29
Altaron jest grą fantasy w klimacie RPG. Nie próbujcie stosować jakiejkolwiek logiki do tej gry, jej klimatu i realiów, bo zwiedzie ona Was na manowce. ;)

Uproszczenia są urokiem gier. Dlatego właśnie są grami. Zgodzę się z tym, że system kusz i łuków wymaga ulepszeń, a chociażby proste arkebuzy, czy zmiany w systemie broni dystansowej, są warte rozważenia. ;)

Problem w tym, że twórcom nie zależy na dyskusji nad ulepszaniem tej gry.

Milczman
03-09-12, 22:37
czemu nie zależy? zależy i to bardzo. cały czas coś jest poprawiane. potrzebny tylko dobry projekt. wg mnie nowe bronie dystansowe również są potrzebne, ale jak do tej pory każdy daje sobie z tym radę. z czasem na pewno ulegnie to zmianie. Na pewno nie będzie dzidy żadnej, bo prestiżowy zwiadowca to nie tępy dzikus. Wg mnie jest pewna różnorodność amunicji i możliwość ich czarowania, oraz ulepszania broni dystansowych. Nie jest źle, zawsze może być lepiej, ale po jakiego czorta od razu zwalać wszystko na administrację? czy każdy polak musi być tak głupio zaściankowy? jesteś mały? nieważny? malkontenctwo masz we krwi? narzekasz byle narzekać? "pluj na tych na górze! jak odpluną i Cię zgnoją to powiesz że dlatego że Ty mały a oni więcej mogą ale ja i tak wiedziałem lepiej i jestem poszkodowany i jestem ofiarą..." chyba dewiza pewnej grupy na tym serwerze...

I krótki apel do tych ludzi: - Nie podoba się !? WYPIERDALAJ ! kto Cię na siłę tu trzyma? po co narzekasz? masz gdzieś lepiej? to na chuj siedzisz tu masochisto a nie tam? jest źle? TO WON !

Majkul
03-09-12, 22:57
A tak swoją drogą to strzelby i armaty istnieją już w świecie Altaronu i są jak najbardziej zgodne z fabułą gry, tyle że nie ma ich na ziemiach neolitu. Ale wraz z którymś updatem jak wprowadzą pewną krainę to na pewno je zobaczycie, być może pojawi się jakiś muszkiet czy sztucer jako nowa broń dla zwiadowcy. Także ja bym osobiście poczekał.

Yossarian
04-09-12, 09:06
Zgadzam sie, rozwiazania dla zwiadowcy sa pilnie potrzebne, w tej chwili jest najsłabsza profesja.

Sherrax
04-09-12, 09:30
smoki też nie pasują do czasów wczesnego średniowiecza
Błąd smoki w średniowieczu odgrywały ważną rolę np Legenda o Świętym Jerzym
http://pl.wikipedia.org/wiki/Święty_Jerzy
Większość potworów ówczesnych gier RPG bazuje na mitologiach europejskich stąd Ork Troll Krasnolud czy Elf
Magiczne zbroje i bronie tak samo np Miecz Króla Artura włócznia Longinusa
Np bardziej klimatycznym rozwiązaniem byłoby to że jak newbie dostanie do reki niesamowity miecz bedzie mógł go trzymać ale nie bedzie w stanie go efektywnie wykorzystać taka sugestia. Dopiero po określonym lvlu lub skilu zacznie mu sie opłacać. Ciężka zbroja mogłaby pasować ale np spowalniała by ruchy słabego właściciela. Może nawet magiczny miecz niegodnej tego osoby kaleczył by ją i zwracał się przeciwko niej?

Altaron jest grą fantasy w klimacie RPG. Nie próbujcie stosować jakiejkolwiek logiki do tej gry, jej klimatu i realiów, bo zwiedzie ona Was na manowce. Gdyby każdy miał takie podejście do tematu nie powstałyby taka niesamowite gry Jak Baldurs Gate Troment czy NWN2 oparte na rewelacyjnym szczegółowym i dużo bardziej "logicznym" systemie Advanced Dungeons & Dragons będące do teraz wykładnią tego czym jest RPG a mimo to bazujące na bardzo logicznych i skomplikowanych systemach

I krótki apel do tych ludzi: - Nie podoba się !? WYPIERDALAJ ! kto Cię na siłę tu trzyma? po co narzekasz? masz gdzieś lepiej? to na chuj siedzisz tu masochisto a nie tam? jest źle? TO WON !
Wybacz ale Twój poziom rozmowy jest bliski dna nikogo tu nie obrażamy ani też nie narzekamy dyskusja ma charakter teoretyczny i na celu znalezienia kompromisowego rozwiązania nie masz pomysłu zamilcz i nie przeklinaj. Możesz się nie zgadzać ale podaj argumenty. Po co ta nienawiść i agresja?

sidexxx
04-09-12, 11:00
Zgadzam sie, rozwiazania dla zwiadowcy sa pilnie potrzebne, w tej chwili jest najsłabsza profesja.

lolz, zwiad najsłabsza profa? uzasadnij...

MrMavado
04-09-12, 13:55
Przed aktualizacją 100% społeczeństwa altaronu było zdania, że łucznik to najlepsza profesja bez dyskusji więc najwidoczniej co niektórzy często zmieniają zdanie.