PDA

Zobacz pełną wersję : Attax proponuje - Nowe Subprofesje


Attax
13-02-12, 22:54
NOWA SUBPROFESJA DODANA - JUBILERSTWO PATRZ STRONA 4
STRONA 7 - REASUMUJĄC
Witam w kolejnej odsłonie moich propozycji, dziś z wielką przyjemnością chciałbym przedstawić kolejny pomysł dotyczący nowych profesji aby ubarwić czy tez urzeczywistnić świat Altaronu. Do setna pierwszą subprofesją która tu omówię jest KOWALSTWO.

1. KOWALSTWO.

Od bardzo długiego czasu ludzie potrafią nadawać metalowi odpowiednie kształty oraz pożądane właściwości dlatego tez uważam ze tej subprofesji brakuje w Altaronie.


Kowalstwo przede wszystkim rozbudowało by gospodarkę oraz uzbrojenie naszych Altarońskich Wojowników - Łuczników. Kowalem mógłby zostać oczywiście rycerz mógłby on rozkładać obecne bronie na specjalne metale potrzebne do wykucia nowych broni, tarcz czy też pancerzy. Ekwipunek przygotowywany przez kowala nie byłby dostępny z potworów a do przygotowania broni potrzebowałby materiałów takich jak metale pozyskiwane z innych broni np upadły miecz - metal czarnej mocy (itp) oraz przedmioty pochodzenia zwierzęcego - do wykonania rękojeści chociażby skóry smoka , czy tez pajęczyny. Do wykonania uzbrojenia mógłby wykorzystywać metal jak i łuski smoka. Cała gospodarka ruszyłaby dzięki takim dodatką chciałbym dodać ze z potworów mogłyby lecieć receptury, które można by odsprzedawać kowalą oczywiście za odpowiednią sumę.

Kowalstwa uczyli by dwaj płatnerze z Neolitu co jest oczywistością oraz nawiązaniem do obecnej fabuły w końcu jeden z płatnerzy poszukuje pracownika do pomocy.


Mniej więcej przedstawiłem swoją wizję tego jakby miało wyglądać kowalstwo, teraz pozwolę sobie przedstawić wam KRAWIECTWO.

2. KRAWIECTWO

Krawiec - no tak w czymś ludzie muszą chodzic , przechowywać przedmioty , dobry krawiec z kawałka materiału potrafi zrobić cudo - i na to cudo zasługuje właśnie czarodziej.

Krawiec w świecie Altaronu mógłby szyć nowe szaty które miałby by specjalne atrybuty magiczne zwiększenie regeneracji many o 5%, plecaki które miałyby więcej miejsc oraz uwaga zmiejszały by ciężar przedmiotu który sie w nim znajduje o pare % jak wiadomo magowie maja problem z udźwigiem, a to wszystko było by wykonywane ze materiałów oraz nici. Nowe nici wypadałyby np z elfów, kapłanów , inkwizycji i innych takich. Krawieć mógłby uszyć nam nowe outfilty na wzorzec tych którzy maja inni (chodzi mi tu oto ze np krawiec uszyłby magowi duchownemu podobną szatę jaką ma mag nekromanta) oczywiście za pewną ilość materiałów , nici , guzików.
EDIT :Wiedzą na temat krawiectwa chętnie podzieliby się z nami miejscowy krawiec ktory siedzi w swoich fachu juz kupe lat :)

Hmm mam nadzieje że jak narazie to nie przynudzam i ktoś to jeszcze czyta. Wiec teraz chciałem zaprezentować cos dla zwiadowców - RUSZNIKARSTWO


3. RUSZNIKARSTWO

Bieganie z kuszą do końca życia mi również nie odpowiada, alchemicy od dawna znają recepturę prochu tworząc przy tym zabójczo niebezpieczne bomby i zapewne odsprzedali by Ci trochę świeżo sporządzonego prochu, my - zwiadowcy potrafili byśmy wykonywać bronie palne , oraz celowniki do już obecnych. Broń wykonana byłaby z metalu przetopionego już wcześniej u kowala, oraz z odpowiedniego drewna, drewno byłoby można pozyskać na parę sposobów np za pomocą siekiery uderzyć w drzewo (im więcej zręczności tym większa szansa na odrąbanie kawałka) oraz oczywiście wypadało by z drzewców , entów. Broń palna zadawała by duży dmg lecz byłaby jeszcze skomplikowana do obsługi dla laików , taka broń wymagała by już pewnego doświadczenia i sprawnego oka zwiadowcy. Amunicja którą byśmy mogli używać była by wszelaka od kamiennych kul , po kule wykonane z elfickiej stali - najlepszej stali pod wschodem Altarońskiego słońca.

EDIT:
Rusznikarstwo CD.
Wykonanywaniem kul zajmowałby sie kowal, proch musiałby być specjalna mieszanina z różnych ziół oraz produktów pochodzenia zwierzęcego np kleiste oczy wpływałyby na prędkość wystrzału, broń palna oczywiście była by silniejsza niż obecne kusze dmg np + 7-10% nie byłoby można tej broni ulepszać oraz czasem potrafiła by sie zacinać wiec trzeba by było nosić przy sobie odpowiedni zestaw narzędzi oraz starą niezawodną kuszę :)

A co Wy o tym sądzicie?
pozdrawiam Attax RR

negrula
14-02-12, 16:16
Okey Atti. Przebiłam się przez Twoje wypociny ;p

Szczerze to naprawdę mnie tym hmm.. zaintrygowałeś więc mam parę pytań.

1. Co do tych 3 subprofesji - jak sobie to wyobrażasz, w sensie ja jestem duchowny alchemik i mogę np. kowalstwo wziąć jako 3 specjalizację? Czy ono będzie wchodziło w skład 4 subprofesji i pozostaniemy przy tym, że można mieć tylko 2?
2. Czy będą do nich wymagane jakieś określone wymagania typu lvl itd?
3. Jeśli byłabym kowalem to tworząc, rozkładając mieczyki itd to rośnie mi co w skillach? Alchemia czy zręczność?
4. Odnosząc się do kowalstwa to wg mnie mogliby nimi być tylko alchemicy - w końcu oni posiadają moc ulepszania broni. Czy nie byłoby to krzywdzące w stosunku do innych profesji?
5. Co do rusznikarstwa.. nie jestem do końca przekonana, co do broni palnej. Mamy różdżki, miecze itd. a tu nagle bum! leci kula, pocisk? Troszkę mi to nie pasuje.
6. Jakie skille rosłyby w krawiectwie? Rozumiem, że zręczność.. I krawiectwo dla każdej profesji?

To chyba tyle. Pomysł wg mnie dobry, ale.. czekam na odpowiedzi.

Mervakis
14-02-12, 16:21
Wg. mojej opinii nie byłaby to subprofka, a coś w stylu: idziemy do kowala, krawca, etc. i zostajemy jego czeladnikami, byłby to sposób na dodatkowy zarobek, alternatywa dla uciążliwego bicia potworów w celu zarobku. Czeladnikiem można by było zostać tylko u jednego z mistrzów.

Attax
14-02-12, 17:32
Okey Atti. Przebiłam się przez Twoje wypociny ;p

Szczerze to naprawdę mnie tym hmm.. zaintrygowałeś więc mam parę pytań.

1. Co do tych 3 subprofesji - jak sobie to wyobrażasz, w sensie ja jestem duchowny alchemik i mogę np. kowalstwo wziąć jako 3 specjalizację? Czy ono będzie wchodziło w skład 4 subprofesji i pozostaniemy przy tym, że można mieć tylko 2?
2. Czy będą do nich wymagane jakieś określone wymagania typu lvl itd?
3. Jeśli byłabym kowalem to tworząc, rozkładając mieczyki itd to rośnie mi co w skillach? Alchemia czy zręczność?
4. Odnosząc się do kowalstwa to wg mnie mogliby nimi być tylko alchemicy - w końcu oni posiadają moc ulepszania broni. Czy nie byłoby to krzywdzące w stosunku do innych profesji?
5. Co do rusznikarstwa.. nie jestem do końca przekonana, co do broni palnej. Mamy różdżki, miecze itd. a tu nagle bum! leci kula, pocisk? Troszkę mi to nie pasuje.
6. Jakie skille rosłyby w krawiectwie? Rozumiem, że zręczność.. I krawiectwo dla każdej profesji?

To chyba tyle. Pomysł wg mnie dobry, ale.. czekam na odpowiedzi.

Samna :

1. Widze to tak ze kazda profesja rycerz, mag , zwiadowca może uczyć sie u swojego "mentora" kolejno Rycerz - Kowalstwo , Mag - Krawiectwo , Zwiadowca - Rusznikarstwo oczywiscie Rycerz mogłby nosić jakies plecaki wykonane przez Krawca ( maga ) czy tez zwiadowca mogłby uzywać zbroi wykonanej przez kowala ( rycerza ) mam nadzieje ze rozumiesz o co chodzi.

2. Ja to widzę tak bez jakiś specjalnych ograniczeń lecz przepisy na wykonanie placaka , zbroi czy tez nowej strzelby wymagały by lvlu oraz od odpowiedniego poziomu umięjetności, a przepisy wypadały by z potworów, lub tez byly by dostępne na odpowiednim lvlu za punkty nauki.

3. Ani to ani to rosło by Ci "Kowalstwo" które byłoby wymagane do tworzenia coraz to lepszych przedmiotów.

4. Alchemicy hmm ja alchemika odbieram tak - Profesja która potrafi robic rózne mikstury. Nie wiem czemu wlasnie alchemicy moga ulepszac bronie w kostce bardziej to by pasowalo do kowala wlasnie np dodanie do broni jakis dodatkowych zębów itp nie uwazasz ze ktoś kto robi wywary z np czerwonych smoczych lusek nagle ulepsza ci broń ? To tak samo jakby nauczyciel chemi mial uczyć jak zabijać wrogów na polu bitwy.

5. Samna tak samo jak bomby? mamy różdzki magie itp a tu nagle bomba? , broń palna nie jest czymś "nowoczesnym" nie mówie tu o karabinach tylko o kawałku rury z kolba i zamkiem z miejscem na wsypanie prochu który i tak przygotowywany byłby wlasnie przez alchemików no i dodałem również ze broń palna mogla by sie zaciąć.

6. Krawiectwo dla magów lecz można byłoby kupować od nich ich wyroby.

@

Może nie jako subprofka ale wlasnie jako zostanie czeladnikiem ale np płatnerz nie chciałby zatrudniać maga ktory cale zycie biega w szatach a miecz to widział tylko u kumpla gdy ten rozpłatał nim smoka na 6 części.

Merv : Dodałbym że mozna zostać tylko u swojego "mistrza" bo jakieś konsekwencje muszą być z gry magiem , rycerzem czy zwiadowcą.

Palladin
14-02-12, 17:35
Fajny pomysł po mimo tego że nie gram na już altaronie to poczytam takie (dobre)pomysły... Aż miło się robi czytając take propozycje :)

jasiek50
14-02-12, 17:39
z bólem przeczytałem xD
jak to powiedzieć, pomysł mi się podoba, aczkolwiek podejrzewam że strasznie by to pomieszało... gospodarka by się zawaliła, po za tym tak jak nergula napisała: to miała by być kolejna subprofesja którą każdy mógł by mieć czy wliczała by się do tych 4 aktualnych?
bo jeżeli ta druga opcja to wykluczało by z zabawy osoby z lvl 50+

co do rusznikarstwa... mamy bomby, czyli można było by iść tą drogą... świat idzie do przodu naukowcy namiestnika ciężko pracują nad nową bronią potrzebną do walki z najeźdźcą :)

edit: zastanawiałem się długo zanim napisałem i odpowiedz się tyczyła pierwszego postu :)

Attax
14-02-12, 17:46
z bólem przeczytałem xD
jak to powiedzieć, pomysł mi się podoba, aczkolwiek podejrzewam że strasznie by to pomieszało... gospodarka by się zawaliła, po za tym tak jak nergula napisała: to miała by być kolejna subprofesja którą każdy mógł by mieć czy wliczała by się do tych 4 aktualnych?
bo jeżeli ta druga opcja to wykluczało by z zabawy osoby z lvl 50+

co do rusznikarstwa... mamy bomby, czyli można było by iść tą drogą... świat idzie do przodu naukowcy namiestnika ciężko pracują nad nową bronią potrzebną do walki z najeźdźcą :)

edit: zastanawiałem się długo zanim napisałem i odpowiedz się tyczyła pierwszego postu :)

Własnie ten pomysl rozruszałby gospodarke teraz nikt nie skupuje np pajęczny, materiałów innych niż białe, np samoródków złota ktore potrzebne byly by do pozyskania zlotych nici , guzików wszystkie takie "dupelere" zyskaly by na wartosci. Również broń biała zyskała by na wartości spadł ci runiczny miecz? super Rycerz bedzie mógł go przekuć na coś o wiele mocniejszego.

EDIT : Kto z was ma problem ze sprzedaniem nowych toporów np żylety , smoczego tasaku itp. Wasz problem sie tu kończy z tych broni byloby mozna pozyskac cenny metal chociażby lub rzadką rekojeść

Dodałbym jeszcze że Kowal - Rycerz mógłby naostrzyć broń np na 1000 uderzeń dmg + 5% oczywiscie do ostrzenia potrzebny byłby kamień ścierny którego można pozyskać z górskich trolli :)

mario
14-02-12, 18:08
Merv dobrze myśli. Mozna byc pomocnikiem jednego z mistrzów. I mozna byc tylko jednym pomocnikiem. I od lvl mozna tylko byc tym pomocnikiem np. 100lvl
Bardzo mi sie podoba sie ten pomysl. Urozmaicilo by to grę oraz by ułatwiło np dla maga taki plecak który ma mały udźwig.

negrula
14-02-12, 18:45
Samna :

1. Widze to tak ze kazda profesja rycerz, mag , zwiadowca może uczyć sie u swojego "mentora" kolejno Rycerz - Kowalstwo , Mag - Krawiectwo , Zwiadowca - Rusznikarstwo oczywiscie Rycerz mogłby nosić jakies plecaki wykonane przez Krawca ( maga ) czy tez zwiadowca mogłby uzywać zbroi wykonanej przez kowala ( rycerza ) mam nadzieje ze rozumiesz o co chodzi.

2. Ja to widzę tak bez jakiś specjalnych ograniczeń lecz przepisy na wykonanie placaka , zbroi czy tez nowej strzelby wymagały by lvlu oraz od odpowiedniego poziomu umięjetności, a przepisy wypadały by z potworów, lub tez byly by dostępne na odpowiednim lvlu za punkty nauki.

3. Ani to ani to rosło by Ci "Kowalstwo" które byłoby wymagane do tworzenia coraz to lepszych przedmiotów.

4. Alchemicy hmm ja alchemika odbieram tak - Profesja która potrafi robic rózne mikstury. Nie wiem czemu wlasnie alchemicy moga ulepszac bronie w kostce bardziej to by pasowalo do kowala wlasnie np dodanie do broni jakis dodatkowych zębów itp nie uwazasz ze ktoś kto robi wywary z np czerwonych smoczych lusek nagle ulepsza ci broń ? To tak samo jakby nauczyciel chemi mial uczyć jak zabijać wrogów na polu bitwy.

5. Samna tak samo jak bomby? mamy różdzki magie itp a tu nagle bomba? , broń palna nie jest czymś "nowoczesnym" nie mówie tu o karabinach tylko o kawałku rury z kolba i zamkiem z miejscem na wsypanie prochu który i tak przygotowywany byłby wlasnie przez alchemików no i dodałem również ze broń palna mogla by sie zaciąć.

6. Krawiectwo dla magów lecz można byłoby kupować od nich ich wyroby.




no wszystko rozumiem. :) w sumie masz rację z tymi bombami.. Altaron w końcu nie powinien stać w miejscu tylko się rozwijać, rozwijać, rozwijać, z naciskiem na rozumny rozwój. podoba mi się ten pomysł aczkolwiek tak bym zrobiła jak napisał Merv - czeladnik.

nie wiem co z dołączeniem do skilli Kowalstwa itd - to takie jedno ALE/a znak ?

póki co Attax to chyba jeden z najlepszych Twych pomysłów, widać, że napracowałeś się przy nim, wszystko obmyśliłeś -> bardzo podobało mi się zdanie xD: zgodnie z fabułą gry; na wszystko jak widzę masz odpowiedź.
To tyle ode mnie.

brawo :)

jasiek50
14-02-12, 19:43
o dobry pomysł z tymi czeladnikami, ale nie od 100lvl (już sobie wyobrażam biegających attax-a i samne i krzyczących: sprzedam powiększone plecaki 50md za sztukę xD)
zrobić kilka zadań sprawdzających niezależnie od lvl.
i przykładowo większy plecak nie tylko by miał kilka miejsc więcej ale i by był lżejszy (nie wiele ale zawsze) i nie wymagał by nieziemskich składników tylko przykładowo szpule nici i 2x skóra Minotaura (bardzo łatwo je pozyskać).


pomysły można wymieniać w nieskończoność lecz czy administracja coś z tym zrobi?

Ser
15-02-12, 15:13
6. Jakie skille rosłyby w krawiectwie? Rozumiem, że zręczność.. I krawiectwo dla każdej profesji?



Moim zdaniem można by zamienić skill "walka wręcz" na "robótki ręczne" albo "kreatywność" czy coś w ten deseń. Im większy skill kreatywności tym więcej możliwości uszycia stroju (np. więcej kolorów itp.) czy stworzenie lepszego miecza lub części zbroi.

Attax
15-02-12, 16:13
Moim zdaniem można by zamienić skill "walka wręcz" na "robótki ręczne" albo "kreatywność" czy coś w ten deseń. Im większy skill kreatywności tym więcej możliwości uszycia stroju (np. więcej kolorów itp.) czy stworzenie lepszego miecza lub części zbroi.

Ja to widze tak :

Wykonanie Zbroi Wojownika :
50 hartowanej stali
100 rudy żelaza
60 surowej stali
czaszka kościanego smoka

Aby wykonać ten przedmiot potrzebujesz 40 poziomu umiejetności w sztuce kowalstwem.

Aby wykonać takowy pancerz trzeba zdobyć recepture jak go wykonać, recepturę można zdobyć na expie lub kupić za odpowiednią ilość PNów.

Widzisz Zbroje Wojownika (Pancerz:15).
Z tego przedmiotu prawidłowo korzystać może Wojownik o poziomie 45 lub wyższym. Pancerz ten dodaje 2% do życia
Waży 60.00 uncji.

Po to ten % aby przedmioty te byly bardziej pożądane niż normalne przedmioty np odpowiednikiem tej zbroi jest mosięzny pancerz ktory wart jest około 3 tysiecy , ta Zbroja Wojownika wart byłby 10 tysiecy. Co za tym idzie materiały nie są sprzedawane do npc po 10-20 miedziaków za sztuke tylko do ludzi za klikaset miedziaków.

Ser
15-02-12, 16:41
Receptury można by zdobyć po jakiejś misji u swojego mistrza, bądź u któregoś z NPC zajmującego się podobnymi sprawami. Receptur mogłoby być kilka i nie wszystkie musiałby by być prawdziwe, może trzeba by było połączyć składniki z kilku receptur aby uzyskać jakiś przedmiot. Metodą prób i błędów można by odkryć tajemnice receptur.

Aby zostać takim czeladnikiem trzeba by było posiadać odpowiedni lvl np 60-70 i przejść odpowiednie szkolenie wykonując misje. Przedmiot, który chcielibyśmy zrobić zależałby od poziomu umiejętności i nie zawsze udawałoby się stworzenie takiego przedmiotu, ponieważ jakby za każdym razem udało się stworzyć taki przedmiot jaki byśmy chcieli, to było by tego dużo na rynku i znów mały zbyt i spadające ceny.

Attax
15-02-12, 16:59
Receptury można by zdobyć po jakiejś misji u swojego mistrza, bądź u któregoś z NPC zajmującego się podobnymi sprawami. Receptur mogłoby być kilka i nie wszystkie musiałby by być prawdziwe, może trzeba by było połączyć składniki z kilku receptur aby uzyskać jakiś przedmiot. Metodą prób i błędów można by odkryć tajemnice receptur.

Aby zostać takim czeladnikiem trzeba by było posiadać odpowiedni lvl np 60-70 i przejść odpowiednie szkolenie wykonując misje. Przedmiot, który chcielibyśmy zrobić zależałby od poziomu umiejętności i nie zawsze udawałoby się stworzenie takiego przedmiotu, ponieważ jakby za każdym razem udało się stworzyć taki przedmiot jaki byśmy chcieli, to było by tego dużo na rynku i znów mały zbyt i spadające ceny.

Co do ograniczenia lvlu jestem na nie z prostej przyczyny gracze poniżej tego lvlu wyłączeni sia z procesów gospodarki zwiazanymi z tymi profesjami , żaden wojownik do tego lvlu nie skupywał by receptur, oraz przedmiotów potrzebnych do wykonania jakieś części ekwipunku.

Misje związane z tymi zawodami dotyczyły by tylko tego zawodu np. przekucia pewnej ilości rud żelaza w żelazo , za zadania dostawalibyśmy punkty umiejętności (potocznie - skille) im "trudniejsze" zadanie tym więcej umiejętności.
Przykładowe zadania dotyczące kowalstwa :

* Przekuj 100 rud żelaza na 25 sztab żelaza
* Z żelaza oraz domieszek stali sporządz 10 sztuk hartowanej stali
* Bez młota to nie robota - trzeba byłoby sie wybrać np do wioski albitanczyków i wykraść im mlot którym wykuwają uzbrojenie swoim oddziałom.

Jak widać powyższe zadania są proste i także jedno skomplikowane wiadomo że laik nie wybierze się na tą misje co za tym idzie nie będzie mógł wykonać jakiegos lepszego przedmiotu.

Reasumując :
Ograniczenie poziomowe tylko do wykonywania przedmiotów,
Ograniczenie ogólnie dla kowalstwa - 20lvl (czyli tak jak w przypadku innych zawodów)

Receptury :

Metodą prób i błędów jeżeli chodzi o receptury to raczej to pasuje do alchemików którzy mają czas na jakies dochodzenie, Kowal to prosty chlop który ma krzepe w łapie i troche wiedzy na temat uzbrojenia.

Ser
15-02-12, 17:17
Receptury :

Metodą prób i błędów jeżeli chodzi o receptury to raczej to pasuje do alchemików którzy mają czas na jakies dochodzenie, Kowal to prosty chlop który ma krzepe w łapie i troche wiedzy na temat uzbrojenia.

Tak, Kowal to prosty chłop prosto ze wsi, tylko żeby zostać tym doświadczonym kowalem to musi się nauczyć co z czym powinno być połączone, prawda? Jedyne receptury jakie może poznać na początku, bądź w kolejnych fazach rozwoju to znane wszystkim bronie bądź zbroje, np. Płytowy set lub Szczerbiec. Aby tworzyć lepsze przedmioty musiałby łączyć ze sobą poznane receptury i wtedy stworzyłby Pancerz Wojownika lub Zagięty Miecz.

Attax
15-02-12, 17:25
Tak, Kowal to prosty chłop prosto ze wsi, tylko żeby zostać tym doświadczonym kowalem to musi się nauczyć co z czym powinno być połączone, prawda? Jedyne receptury jakie może poznać na początku, bądź w kolejnych fazach rozwoju to znane wszystkim bronie bądź zbroje, np. Płytowy set lub Szczerbiec. Aby tworzyć lepsze przedmioty musiałby łączyć ze sobą poznane receptury i wtedy stworzyłby Pancerz Wojownika lub Zagięty Miecz.

Możemy tutaj teraz się spierać jak to powinno wyglądać a prawda jest taka ze i tak tego nie wprowadzą

ja mam inna wizje, Ty masz inna wizje - Oni i tak zrobią po swojemu.

Ser
15-02-12, 17:29
Wizję to mamy podobną tylko chodzi tu o to, żeby nie uprościć tak tego. Chyba się ze mną zgodzisz, że jeżeli za każdym razem uda Ci się zrobić daną rzecz to rynek znów upadnie. Im trudniej zrobić daną rzecz tym lepiej.

Wprowadzą czy nie wprowadzą to temat jest godny zainteresowania się.

Attax
15-02-12, 17:31
Wizję to mamy podobną tylko chodzi tu o to, żeby nie uprościć tak tego. Chyba się ze mną zgodzisz, że jeżeli za każdym razem uda Ci się zrobić daną rzecz to rynek znów upadnie. Im trudniej zrobić daną rzecz tym lepiej.

Wprowadzą czy nie wprowadzą to temat jest godny zainteresowania się.

Ser oczywiscie dobrze by bylo jakby byla szansa na zrobienie przedmiotu jak i na zniszczenie go.

jasiek50
15-02-12, 20:19
attax.. weź pod uwagę że cena hartowanej stali aktualnie stoi po 400-500md surowa stal jeszcze nie dawno poszła za 250md, ruda różnie... na te 3 składniki jest popyt.

hartowaną pozyskuje się tylko z przemytników, surową z władców młota i cyklopa robotnika, rude żelaza można wylocić w dużych ilościach.
więc jak było potrzeba ich coraz więcej to trzeba by było kilku mobą dodać to żeby z nich wypadały.

mario
15-02-12, 21:11
Chłopaki fajne pomysły macie. Bardzo mi sie podoba tylko zeby cos takiego wprowadzili to by bylo git :) troche nowości a nie same starocie

voagar
15-02-12, 22:05
attax.. weź pod uwagę że cena hartowanej stali aktualnie stoi po 400-500md surowa stal jeszcze nie dawno poszła za 250md, ruda różnie... na te 3 składniki jest popyt.

hartowaną pozyskuje się tylko z przemytników, surową z władców młota i cyklopa robotnika, rude żelaza można wylocić w dużych ilościach.
więc jak było potrzeba ich coraz więcej to trzeba by było kilku mobą dodać to żeby z nich wypadały.
Hartowana z gorskich jeszcze leci. Chyba :D

Attax
15-02-12, 22:20
attax.. weź pod uwagę że cena hartowanej stali aktualnie stoi po 400-500md surowa stal jeszcze nie dawno poszła za 250md, ruda różnie... na te 3 składniki jest popyt.

hartowaną pozyskuje się tylko z przemytników, surową z władców młota i cyklopa robotnika, rude żelaza można wylocić w dużych ilościach.
więc jak było potrzeba ich coraz więcej to trzeba by było kilku mobą dodać to żeby z nich wypadały.

Podałem te materialy bo to jedyne obecnie metale dostepne w grze.

jasiek50
15-02-12, 22:59
według mnie można wprowadzić nowe, na przykład:
z bandytów, orka wojownika, elfa łucznika: kawałek skórzanego pancerza
z konkwistadorów i abitańskich mieczników: kawałek stalowego pancerza
z inkwizytor, kusznik, mistrz wojny: kawałek płytowego pancerza
z kapłana, mędrca, abitańskiej szamanki: kawałek szaty maga
to by było na zbroje + jakieś dodatki które sprawiają że zbroja ma bonusy.
przykładowe plecaki (bo o nich wspominaliśmy):
-skórzany plecak: 2x skóra Minotaura, szpula nici (właściwości: waga 13 miejsca 20)
-powiększony plecak: 5x skóra Minotaura, 2x skóra smoka, 1x łapa wilka, szpula nici (właściwości: 24 miejsca, waga 15)
-magiczny plecak: 100piórka, 2x biały materiał, 4x czerwony materiał, 10x zielony materiał, 20x brązowy materiał, 20x pióro gryfa (właściwości: waga 10, miejsca 20, ciężar ekwipunku znajdującego się w plecaku zmniejszona o 5%)

dodatkowo można było by robić różnego koloru wykorzystując ekstrakty robione przez alchemików.


jeżeli pomysły mają szanse wejść w życie to mogę więcej wypisać, ale jeżeli administracja ma to po prostu olać to niech powie to od razu, żebym nie marnował czasu. czekam na odpowiedź

Attax
15-02-12, 23:18
według mnie można wprowadzić nowe, na przykład:
z bandytów, orka wojownika, elfa łucznika: kawałek skórzanego pancerza
z konkwistadorów i abitańskich mieczników: kawałek stalowego pancerza
z inkwizytor, kusznik, mistrz wojny: kawałek płytowego pancerza
z kapłana, mędrca, abitańskiej szamanki: kawałek szaty maga
to by było na zbroje + jakieś dodatki które sprawiają że zbroja ma bonusy.
przykładowe plecaki (bo o nich wspominaliśmy):
-skórzany plecak: 2x skóra Minotaura, szpula nici (właściwości: waga 13 miejsca 20)
-powiększony plecak: 5x skóra Minotaura, 2x skóra smoka, 1x łapa wilka, szpula nici (właściwości: 24 miejsca, waga 15)
-magiczny plecak: 100piórka, 2x biały materiał, 4x czerwony materiał, 10x zielony materiał, 20x brązowy materiał, 20x pióro gryfa (właściwości: waga 10, miejsca 20, ciężar ekwipunku znajdującego się w plecaku zmniejszona o 5%)

dodatkowo można było by robić różnego koloru wykorzystując ekstrakty robione przez alchemików.


jeżeli pomysły mają szanse wejść w życie to mogę więcej wypisać, ale jeżeli administracja ma to po prostu olać to niech powie to od razu, żebym nie marnował czasu. czekam na odpowiedź

Ja tylko nie rozumiem jednego czemu chciałbyś aby do wykonania plecaka potrzeba bylo po parę sztuk nędznych materiałów?

Skoro na rynku jest ich setki, jeżeli by to miało tak wyglądać ze na jakiś plecaczek 2 skorki za 50 miedziaków, 1 szpulka nici za 14 miedziakow i heja to nie chce żadnych zmian. Bo to nic tylko darmowe ułatwienie a tego w końcu nie chcemy. To tak samo jakby miecz zrobic z 2 hartowanych stali i 3 rud żelaza co najmniej na taki plecak co nawet ma 20 slotów i wazy te 12 oz to do wykonania po 30 materiałów każdego rodzaju, skór Minotaura z 100+
i zlote guziki wykonane z 10 samorodków złota.

jasiek50
16-02-12, 01:46
i powiedz po co mi taki plecak? waży 5oz mniej a marnować tylko surowce, które mogę sprzedać, albo cokolwiek innego z nimi zrobić. niska cena produkcji sprawia że nie którzy będą się poświęcać aby go zrobić.

według mnie te nowe przedmioty mają być praktyczne, a nie tylko ładnie wyglądać.

mario
16-02-12, 07:19
Cena pośrednia pomiędzy waszymi propozycjami. Nie moze byc tania ani droga w przypadku tego najtańszego plecaka. Te lepsze to sie zgodzę aby były droższe bo wiadome nie moze byc ich duzo na rynku bo ceny za nie nie bd wygórowane. Najlepiej zeby ktoś z administracji sie wypowiedział na temat pomysłu czy wprowadzili by cos takiego czy nie ma szans na to.

Attax
16-02-12, 08:33
i powiedz po co mi taki plecak? waży 5oz mniej a marnować tylko surowce, które mogę sprzedać, albo cokolwiek innego z nimi zrobić. niska cena produkcji sprawia że nie którzy będą się poświęcać aby go zrobić.

według mnie te nowe przedmioty mają być praktyczne, a nie tylko ładnie wyglądać.

Te 5 oz mniej x 50 plecaków których mam przy sobie sprawia że mam dodatkowo 250 capa od tak czyli to jest równoważne 80 miksturą maga. Ty jako rycerz mozesz miec to gdzieś ale dla maga przykładowo nawet 170 capa wiecej to jest dłuższe expienie. Wiec na taki bonus było by trzeba wydać trochę talarków.

mario
16-02-12, 09:40
Zgadzam sie w toba. Każdy cap jest na wagę złota dla maga. Średnio starcza mi go na 2h exp Wiec musze wracać zeby to zostawić i dalej isc expic lub nie zbierać części loota

blanko2222
16-02-12, 10:27
Attax masz dobre pomysły ,kowalstwo i krawiectwo ok? jakby było komu by przeszkadzało? Rusznikarstwo lekkie przegięcie , wyobraziłem sobie jak to mogło by wyglądać(zwiadowca biegnie z strzelbą i poluje) ,no ,ale za chiny ludowe nie mogę sobie wyobrazić zwiadowcy z 'strzelbą' i czarem 'odes kpiro' ,chyba ,że i na to masz jakieś rozwiązanie.

mario
16-02-12, 10:34
No w takim wypadku to bd turbo strzelba strzelająca kilka pocisków na raz xd

Attax
16-02-12, 10:35
Attax masz dobre pomysły ,kowalstwo i krawiectwo ok? jakby było komu by przeszkadzało? Rusznikarstwo lekkie przegięcie , wyobraziłem sobie jak to mogło by wyglądać(zwiadowca biegnie z strzelbą i poluje) ,no ,ale za chiny ludowe nie mogę sobie wyobrazić zwiadowcy z 'strzelbą' i czarem 'odes kpiro' ,chyba ,że i na to masz jakieś rozwiązanie.

Ja tez nie moge wyobrazic sobie rycerza ktory ma na sobie uzbrojenie biegnie z tarcza i mieczem i nagle z kieszeni wyjmuje bombe. xD
No ale jak wspomniałem ta bron palna potrafiła by się zaciąć zresztam skoro w altaronie jest zegarek na rękę to czemu nie mialoby byc jakieś strzelby?
a raczej jako sztucer to widze
http://www.muzeumwp.pl/dictionary/sztucer-wyprodukowany-w-manufakturze-kozienickiej,46,duzy.jpg
ta turbo strzelba a raczej sztucer bedzie zadawala powiedzmy o 7-10% wieksze obrazenia niz kusza.
tak bym widzial strzelbe
http://www.tawerna.rpg.pl/dane/trpg/tawerna42/DP/img/strzelba.jpg
poza tym uważam ze te rusznikarstwo w porównaniu z krawiectwem czy tez z kowalstwem to mierność bo tylko profesja do wlasnego uzytku i nic na niej nie mozna zarobic, ale i tak nic innego nie pasuje do zwiadowcy.

blanko2222
16-02-12, 11:56
^up
rusznikarstwo to nie jest jakiś zły pomysł ,ale mi to nie pasuje. Wykorzystał bym to raczej do stworzenia następnej klasy postaci. Coś ala thief/assasin bijący z sztyletow/sztucera.

Ser
16-02-12, 13:13
Jakoś ze strzelbą czy karabinem mi się nie widzi aby kusznicy biegali :D Zawsze można by spróbować z procą, z której można by strzelać wybuchowymi kulkami.

Attax
16-02-12, 13:46
Jakoś ze strzelbą czy karabinem mi się nie widzi aby kusznicy biegali :D Zawsze można by spróbować z procą, z której można by strzelać wybuchowymi kulkami.

zawsze zamiast strzelb mozna dodać nowe zajebiste kusze czy tez luki :) jak wrocę do domu to pomysle nad tym i napisze cos sensownego.

Wicked
16-02-12, 16:02
Nie chcę nic mówić, ale o ile z łuku to faktycznie strzelało się nawet szybko, z kuszy wolniej, to w wypadku rusznic (wasze dążenie do autentyczności) sięgało około 1 - 1,5 minuty na jeden pocisk. Nie mówiąc już o tym, ze w biegu tego nie załadujesz, a jak przesadzisz z proporcjami proch - reszta to albo wybuchnie Ci w rękach albo nie wystrzeli za mocno albo wcale.
Chyba lepiej by było zostać przy kuszach/łukach, bo rusznice to całkiem inny styl walki, całkiem inaczej wszystko wyglądało.
Ew. jak już, to wcześniej tacy "szczelcy" musieli by przygotować ładunki, tj: bibuła czy insze, w to zawijało się odpowiednią ilość prochu i kul, potem zwyczajnie wyciągano i wsypywano całość na raz, oszczędzając trochę czasu.
Taka uwaga osoby nie grającej, ale troszkę rozeznającej się w broni. ;)

Attax
17-02-12, 09:43
Można zamiast rusznikarstwa wprowadzić jubilerstwo, ale i tak byłbym za tym aby było można w jakiś sposób robić lub znaleźć nowe łuki , kusze dla zwiadowcy.

Jubilerstwo - sztuka jubilerstwa sięga dość dawnych czasów pod terminem "złotnictwo" na rynku jest duża ilość dóbr takich jak ; kamienie szlachetne , klejnoty , samorodki złota.

Jubiler potrafiłby tworzyć nowe jak i stare pierścienie, amulety oraz "olśnić" uzbrojenie.
1. Olśnienie - polegałoby na tym że na dowolnej części ekwipunku było by można dodać rożne właściwości. Na elfickim mieczu byłoby można wyryć napis który dawałby + 2 do umiejętności władania bronią jednoręczną lub na tarczy + 1 do obrony tarczą, na różdżce + 2 do poziomu magicznego i tak dalej...
Ja to widzę tak ten napis po prostu byłby wyryty na runie a do wyrycia jego potrzebne byłyby różne wywary sporządzone przez alchemików oraz specjalne pióra, które stworzył by dla nas pewien pisarz który kiedyś poprosił nas o pomoc ;).
2. Pierścienie oraz Amulety - wykonywane byłby by z klejnotów oraz małych klejnocików. Tutaj przydała by się pomoc kowala aby on przetopił nam samorodki złota w odpowiednie formy amuletów czy pierścieni.
Odpowiednia ilość oraz ułozenie klejnotów, klejnocików dawała by rózne efekty z 3 szmaragdów i 5 rubinów powstawał by pierścień magicznej tarczy lub tez z 10 rubinów i 15 diamentów powstawałby pierścień który dodaje 3 do dystansu, poziomu magicznego czy też innej umiejętności oczywiście na jakiś czas np 20 minut. Można by też tworzyć pierścienie które zwiększałby by ilość many , życia z tym że ja to widze tak dodaje ci 5% życia kosztem many czyli -5% many i na odwrót. Tak samo pierścienie ataku np zwieksza na 5 minut twoją siłę o 10% ale też otrzymane obrażenie ranią cie 10% mocniej niż zazwyczaj.

Takich umiejętności uczyłby nas Altaroński Jubiler którego spotkać można obok banku.
Dobre strony dla gospodarki - Klejnoty oraz kamienie szlachetne zyskałyby jeszcze bardziej na wartości.
Odpowiednie pierścienie wymagały by odpowiedniego poziomu.

jasiek50
17-02-12, 11:01
z tym jubilerstwem to dobry pomysł, bo jeżeli dobrze pamiętam to do zadań były mi potrzebne tylko diamenty, a tak to reszta od razu na sprzedaż bo po co to trzymać xD

mario
17-02-12, 12:11
Kolejny fajny pomysl. Tega głowa:D aby cos weszło nowego

Goleczek
17-02-12, 12:25
Faktycznie kamienie szlachetne maja malo zastosowan. A co jakby alchemicy mogli przerabiac takie kamienie na magiczny proszek, dzieki ktoremu mozna by bylo ulepszyc w kostce rozdzki dla maga?? Bylo bo to o tyle dobre ze magowie rowniez mogli by ulepszyc bron. dodatkowo takie kamienie mozna by bylo dodawac do uzbrojenia lub do tworzenia broni
-Pozlacny miecz (~okolo 2 dodatkowego ataku.
Smoczy tasak z rubinem (jakis dmg od ognia)
diamentowe groty beltow (dmg +3%)

Oczywiscie jesli ulepszymy bron, nastepnie zechcemy zmienic bonus bron wroci do podstawowego atako na +0

Jubiler dodatkowo moglby oszlifowac nam kamienie, dopiero wtedy nadawaly byy sie do ulepszen. Jubiler moze opierac swoje zdolnosci na zrrecznosci co dodatkowo trosze rozwinie ta umietnosc.


przepraszam za bledy pisze z telefony.

Attax
17-02-12, 13:24
Faktycznie kamienie szlachetne maja malo zastosowan. A co jakby alchemicy mogli przerabiac takie kamienie na magiczny proszek, dzieki ktoremu mozna by bylo ulepszyc w kostce rozdzki dla maga?? Bylo bo to o tyle dobre ze magowie rowniez mogli by ulepszyc bron. dodatkowo takie kamienie mozna by bylo dodawac do uzbrojenia lub do tworzenia broni
-Pozlacny miecz (~okolo 2 dodatkowego ataku.
Smoczy tasak z rubinem (jakis dmg od ognia)
diamentowe groty beltow (dmg +3%)

Oczywiscie jesli ulepszymy bron, nastepnie zechcemy zmienic bonus bron wroci do podstawowego atako na +0

Jubiler dodatkowo moglby oszlifowac nam kamienie, dopiero wtedy nadawaly byy sie do ulepszen. Jubiler moze opierac swoje zdolnosci na zrrecznosci co dodatkowo trosze rozwinie ta umietnosc.


przepraszam za bledy pisze z telefony.

Zygi jak juz napisalem jubiler mogłby olśnić różdzkę
na różdżce + 2 do poziomu magicznego i tak dalej...

krzychy121814
18-02-12, 09:16
bardzo dobre pomysły jestem na tak ;D

jasiek50
20-02-12, 12:54
Można zamiast rusznikarstwa wprowadzić jubilerstwo, ale i tak byłbym za tym aby było można w jakiś sposób robić lub znaleźć nowe łuki , kusze dla zwiadowcy.

Jubilerstwo - sztuka jubilerstwa sięga dość dawnych czasów pod terminem "złotnictwo" na rynku jest duża ilość dóbr takich jak ; kamienie szlachetne , klejnoty , samorodki złota.

Jubiler potrafiłby tworzyć nowe jak i stare pierścienie, amulety oraz "olśnić" uzbrojenie.
1. Olśnienie - polegałoby na tym że na dowolnej części ekwipunku było by można dodać rożne właściwości. Na elfickim mieczu byłoby można wyryć napis który dawałby + 2 do umiejętności władania bronią jednoręczną lub na tarczy + 1 do obrony tarczą, na różdżce + 2 do poziomu magicznego i tak dalej...
Ja to widzę tak ten napis po prostu byłby wyryty na runie a do wyrycia jego potrzebne byłyby różne wywary sporządzone przez alchemików oraz specjalne pióra, które stworzył by dla nas pewien pisarz który kiedyś poprosił nas o pomoc ;).
2. Pierścienie oraz Amulety - wykonywane byłby by z klejnotów oraz małych klejnocików. Tutaj przydała by się pomoc kowala aby on przetopił nam samorodki złota w odpowiednie formy amuletów czy pierścieni.
Odpowiednia ilość oraz ułozenie klejnotów, klejnocików dawała by rózne efekty z 3 szmaragdów i 5 rubinów powstawał by pierścień magicznej tarczy lub tez z 10 rubinów i 15 diamentów powstawałby pierścień który dodaje 3 do dystansu, poziomu magicznego czy też innej umiejętności oczywiście na jakiś czas np 20 minut. Można by też tworzyć pierścienie które zwiększałby by ilość many , życia z tym że ja to widze tak dodaje ci 5% życia kosztem many czyli -5% many i na odwrót. Tak samo pierścienie ataku np zwieksza na 5 minut twoją siłę o 10% ale też otrzymane obrażenie ranią cie 10% mocniej niż zazwyczaj.

Takich umiejętności uczyłby nas Altaroński Jubiler którego spotkać można obok banku.
Dobre strony dla gospodarki - Klejnoty oraz kamienie szlachetne zyskałyby jeszcze bardziej na wartości.
Odpowiednie pierścienie wymagały by odpowiedniego poziomu.


weźmy pod uwagę że już jest stworzonych sporo przedmiotów które można wykorzystać a nie mają zastosowania:
pierścionek z kryształem albo naszyjnik z wilczych kłów, nie mają zastosowania, a mogły by się stać w pewnym sensie bazą pod nowe amulety i pierścienie.

jubilerstwo by się przydało, zwiększyła by się wartość szlachetnych kamieni.


tylko pytanie czy takie zmiany da się wprowadzić?

mario
20-02-12, 13:56
Dla chcącacego nic trudnego. Pewnie sie da to zrobic. Jesli ktoś jest dobry wszystko zrobi. Tylko czy będą chcieli to zrobic:)

dawid2910
20-02-12, 21:57
Prawie jak w wowie brakuje jescze 2 profesji.

http://wow-space.info/menu/postac/profesje

Attax
21-02-12, 15:46
Szczerze mówiąc to profesje które są w WoWie odbiegają od tych które ja zaproponowałem. Nawet jeżeli przypomina Ci to WoWa to ja bym ten element chciał zobaczyć tu, na pewno gdyby te elementy zostały wprowadzone gra stała by sie bardziej ciekawa.

WoW to obecnie najlepsza gra w klimacie MMORPG na rynku. A dodam jeszcze jakby ktoś nie wiedział ze gra w nią 10 milionów ludzi więc pomysły które są w niej zawarte muszą coś jednak ze sobą nieść.

Czekam na więcej opinii oraz na wypowiedź kogoś z Administracji.

dawid2910
21-02-12, 18:33
Tak samo jak tibia ale nie o to chodzi zeby zzynac i robic posmiewisko z altarona.

Zresza niech tworcy zrobia co uwazaja za stosowne.

Attax
21-02-12, 18:55
Tak samo jak tibia ale nie o to chodzi zeby zzynac i robic posmiewisko z altarona.

Zresza niech tworcy zrobia co uwazaja za stosowne.

No faktycznie Altaron by sie osmieszyl gdyby wprowadzil Jubilerstwo , Kowalstwo oraz Krawiectwo. :rolleyes:

dawid2910
21-02-12, 19:57
Brakuje targowiska i mountow

Zreszta przeczytałem wszystyko co napisłaes i jesli ktos grał w wowa wie ze wszystko co napisałes pochodzi z wow . Moje zdanie jest takie ze lepiej wymyslic cos orginalnego niz bazowac na pomysłach innch.

Attax
21-02-12, 20:14
Brakuje targowiska i mountow

Zreszta przeczytałem wszystyko co napisłaes i jesli ktos grał w wowa wie ze wszystko co napisałes pochodzi z wow . Moje zdanie jest takie ze lepiej wymyslic cos orginalnego niz bazowac na pomysłach innch.

Targowisko oraz Mounty pochodza z wowa kolego...

dawid2910
21-02-12, 20:23
Grałem troszke w wowa i wiem co tam jest wiec jesli juz jedziemy z pomysłami z wowa to mozna by to dodac :D

jasiek50
21-02-12, 21:24
wow jest zeżnięty, to nie twórcy wowa wymyślili większość ras zawartych w grze, również jak byś się zagłębił to nie oni wymyślili większość nazw krain (jak byś poczytał mitologię i wiele rożnych książek to byś wiedział że wiele nazw jest po prostu skopiowana, zmieniona ale skopiowana)

a co do profesji twórcy wowa ich nie wymyślili, również je skopiowali nie wiem czy po prostu z życia codziennego czy co gorsza z innej gry!


jeżeli uważasz że jest masa lepszych pomysłów to je nam przedstaw.

i Altaron nie będzie pośmiewiskiem przez to że skopiuje coś, stanie się pośmiewiskiem jeżeli nie będzie się rozwijał oraz straci swoich zwolenników.

pozer89
22-02-12, 18:28
Co z tego że wow jest zerzniety?to nie znaczy zeby robic odrazu z altarona wowa. Wierzchowce i targ jak najbardziej, zglos swoja propozycje do cipsoftu napewno taka innowacja zostanie pozytywnie rozpatrzona :)

jasiek50
22-02-12, 19:11
o ile z targiem mógł bym się zgodzić bo to dobrze by popchnęło gospodarkę to mouty nie wprowadzają nic nowego

Attax
22-02-12, 19:16
Co z tego że wow jest zerzniety?to nie znaczy zeby robic odrazu z altarona wowa. Wierzchowce i targ jak najbardziej, zglos swoja propozycje do cipsoftu napewno taka innowacja zostanie pozytywnie rozpatrzona :)

A czy ktoś tu chce zrobic z Altarona wowa? czy ja gdzieś napisałem aby zrobić instancje , areny , bg , raidy , aby wprowadzić df oraz system Raf aby w depo postawić AH i żeby wprowadzić mounty... jestem przeciwny tym rozwiazania dla mnie mounty w grze 2d to syf.
To że w WoWie jest jubilerstwo , krawiectwo oraz kowalstwo to oznacza ze tych rzeczy nie moze byc w Altaronie? To czemu nie przeszkadzaja wam NPC ktore sa w wowie , czemu nie przeszkadza wam płatnerstwo , alchemia , wgl czemu w grze jest wojownik , lucznik czy tez mag kurde ludzie ogarnijcie sie elementy zawsze beda podobne. Kostka alchemika do złudzenia przypomina kostkę Horadrimów z Diablo to tez wam nie przeszkadza?

Naprawdę czytajcie całość a nie posty Analogsa

pozer89
22-02-12, 19:57
Nie piszę postów na podstawie jednej wypowiedzi, jak tu wchodziłem przeczytałem wypowiedzi wszystkich użytkowników, dla mnie pomysł jest spalony jako dodawanie nowych subprofesji, albo wybrac pare pozycji od ciebie i wrzucic do alchemika albo w ogole sie za to nie zabierac. Lepiej niech wprowadzą targ albo dodadza mozliwosc opychania wszystkich przedmiotow za rozsadna cene.

Attax
22-02-12, 20:00
Nie piszę postów na podstawie jednej wypowiedzi, jak tu wchodziłem przeczytałem wypowiedzi wszystkich użytkowników, dla mnie pomysł jest spalony jako dodawanie nowych subprofesji, albo wybrac pare pozycji od ciebie i wrzucic do alchemika albo w ogole sie za to nie zabierac. Lepiej niech wprowadzą targ albo dodadza mozliwosc opychania wszystkich przedmiotow za rozsadna cene.

Widać słabo przyłożyłeś się do czytania bo pare postów dalej zrezygnowałem aby to było w postaci sub profesji.

Co do reszty każdy ma swóją opinię jednym ten pomysł się podoba innym potrzebny jest targ - żywo ściągnięty z Silkroad , WoW , czy tez Tibii nie wiem jak w Metinie i innych podobnych bo nie grywałem.

jasiek50
22-02-12, 20:26
w metina można było zamienić kiedyś swoją postać w kram xD
trzeba było więc być online żeby ludzie kupili przedmioty.
nie wiem czy to się zmieniło ale też fajny pomysł :)

ale niech wreszcie wypowie się na ten temat ktoś z administracji.

Attax
27-02-12, 22:29
Podbijam proszę o wypowiedź Administracji oraz innych graczy świata Altaronu.

Wicked
28-02-12, 01:07
A jest jakaś ostateczna wersja tego co chcesz wprowadzić?

Attax
28-02-12, 08:24
A jest jakaś ostateczna wersja tego co chcesz wprowadzić?

Napisze dziś podsumowanie, pozdrawiam

Attax
28-02-12, 09:55
Wprowadzę po kolei 3 zawody żeby to wyglądało przejrzyście

KOWALSTWO

Kowalstwo byłoby dostępne tylko i wyłącznie dla Rycerzy z poziomem 20.

Zawodu tego uczyliby :

Dwaj płatnerze w mieście (jeden z nich nawet poszukuje kogoś do pomocy)


Kowalstwo :




Umiejętność pozyskiwania metali z broni
Umiejętność wykuwania uzbrojenia
Umiejętność przetapiania rud w sztaby
Umiejętność ostrzenia broni
Umiejętność uczenia się nowych receptur



System :

Z Mosiężnego Pancerza kowal mógłby uzyskać:


2-6 hartowanych stali
4-7 kawałków żelaza
1-3 kawałków mosiądzu


Lecz do wykonania Pancerza Wojownika który ma tyle samo pancerza i wymaga taki sam poziom doświadczania lecz dodaje 3% do ilości życia potrzebowałby :


25 hartowanych stali
20 kawałków żelaza
15 kawałków mosiądzu


Dlatego bo :
po 1. Aby zwiększyć wartość materiałów.
po 2. Aby zwiększyć wartość obecnego już ekwipunku
po 3. Różnica pozyskiwanych a potrzebnych materiałów musi być znaczna aby uzyskać efekt "ciągłej potrzeby" na dane materiały.
po 4. Procent do ilości życia po to aby zbroja ta była znacznie lepsza niż mosiężna.

Cały Set wojownika dawałby około 12% życia więcej oraz jakiś bonus do władania broniami

Przetapianie :

Na 1 sztabę żelaza potrzeba 10 rud żelaza
Na 1 sztabę mosiądzu potrzeba 1 sztaby cynku oraz 1 sztaby żelaza

Ostrzenie broni :

Kowal potrafiłby naostrzyć sobie broń +2% do obrażeń na 2000 uderzeń broń ostrzyłby na specjalnym kamieniu pozyskiwanym z górskiego trolla

Umiejętności :

Rycerzą dodana zostałaby nowa umiejętność : Kowalstwo , poziom umiejętności w tej dziedzinie wzrastałby na różne sposoby
1. Wykonywanie początkowych misji
2. Wykonywanie przedmiotów
3. Przetapianie
4. Pozyskiwanie materiałów

Receptury :

Receptury wypadały by z Albitańczyków , Elfów , Inkwizycji , Cyklopów , Krasnoludów.
Oraz można by je kupić u trenera za punkty nauki

Inne uwagi :



Aby nauczyć się danej receptury potrzeba odpowiedniego poziomu doświadczenia.
Przedmioty wykonywane przez kowala wymagają odpowiedniego doświadczenia w kowalstwie.
Przedmioty wykonywane przez kowala nie wypadają z potworów to rycerze decydują o wartości - ilości ich wyrobów na rynku.
Kowal może wykonywać uzbrojenie z metali jak i z smoczych lusek
Do świata Altaronu byłoby trzeba wprowadzić wiele metali wymienie kilka przykładowych : elficka stal , cynk , mosiądz , zloto , srebro , stal , żelazo , brąz , czarna hartowana stal (pozyskiwana z Upadłego Miecza) i inne.




O jubilerstwie oraz krawiectwie później jak znajdę chwilę czasu

jasiek50
28-02-12, 12:55
pięknie! teraz modlić się do niebios (czyt. administracja xD) aby to zostało wprowadzone.

Wicked
28-02-12, 15:55
Moje czepianie się będzie głównie natury drobiazgowej, bo taka ze mnie drobiazgowa bestia.

Kowalstwo :


Umiejętność pozyskiwania metali z broni
Umiejętność wykuwania uzbrojenia
Umiejętność przetapiania rud w sztaby
Umiejętność ostrzenia broni
Umiejętność uczenia się nowych receptur

Pozyskiwanie metali (przetop), przetapianie rud w sztaby (hutnictwo) to nie jest kowalstwo. Wiem, że tu może być inaczej, ale sama nazwa jednak ma jakieś znaczenie. Proponowałbym "metalurgia" czy coś takiego, bardziej z metalami, bardziej ogólnie.
+
Umiejętność uczenia się nowych receptur - takie trochę dziwnie wyglądające, tbh.

Z Mosiężnego Pancerza kowal mógłby uzyskać:
2-6 hartowanych stali
4-7 kawałków żelaza
1-3 kawałków mosiądzu

Mnie kole w oczy, że z mosiężnego pancerza dostajemy żelazo... ;)

Lecz do wykonania Pancerza Wojownika który ma tyle samo pancerza i wymaga taki sam poziom doświadczania lecz dodaje 3% do ilości życia potrzebowałby :
25 hartowanych stali
20 kawałków żelaza
15 kawałków mosiądzu

Jakiś %, bo 100% robienie itemów to imho przesada spora. Po parunastu dniach od wprowadzenia będziesz miał zalew itemów, a moim zdaniem raczej jakaś trudność i losowość powinna być, coby te itemy faktycznie miały wartość.

Ostrzenie broni :

Kowal potrafiłby naostrzyć sobie broń +2% do obrażeń na 2000 uderzeń broń ostrzyłby na specjalnym kamieniu pozyskiwanym z górskiego trolla

Już lepiej zrobić, aby kowal mógł wykonać osełkę, której potem może użyć każdy. Prostsze, logiczniejsze i jakoś tak bardziej ogarnięte.

Receptury :

Receptury wypadały by z Albitańczyków , Elfów , Inkwizycji , Cyklopów , Krasnoludów.
Oraz można by je kupić u trenera za punkty nauki

Receptury to są leków, dań czy innych rzeczy do przyrządzania. Do tworzenia prędzej dałbym "plany" lub jakieś "wzorce".

mario
28-02-12, 16:30
Moim zdaniem i tak jest to świetny pomysl. Oby to znalazło sie w upade.

Attax
28-02-12, 20:29
Wicked

Pozyskiwanie metali (przetop), przetapianie rud w sztaby (hutnictwo) to nie jest kowalstwo. Wiem, że tu może być inaczej, ale sama nazwa jednak ma jakieś znaczenie. Proponowałbym "metalurgia" czy coś takiego, bardziej z metalami, bardziej ogólnie.
+
Umiejętność uczenia się nowych receptur - takie trochę dziwnie wyglądające, tbh.

Wydaje mi się że za czasów barbarzyńców nie było hut jakoś kowale sami musieli pozyskiwać metal który później obrabiali. Oraz termin metaluriga wyklucza styczność z smoczymi luskami na których mi również zależy bo co jest lepszym materiałem na lekka oraz wytrzymałą tarczę jak parę smoczych łusek.

Mnie kole w oczy, że z mosiężnego pancerza dostajemy żelazo...

Te materiały które mielibyśmy pozyskać pokazałem tylko przykładowo ;)


Jakiś %, bo 100% robienie itemów to imho przesada spora. Po parunastu dniach od wprowadzenia będziesz miał zalew itemów, a moim zdaniem raczej jakaś trudność i losowość powinna być, coby te itemy faktycznie miały wartość.

Słuszna uwaga aczkolwiek szansa powinna zależeć od poziomu kowalstwa a przedmiot który nam nie wyjdzie bedzie można ponownie przetopić lub przekuć na materiały (oczywiście z dość sporą stratą).


Już lepiej zrobić, aby kowal mógł wykonać osełkę, której potem może użyć każdy. Prostsze, logiczniejsze i jakoś tak bardziej ogarnięte.

Można i nazywać to osełką byle by robić ja z np prochów wampira itp No a używać raczej bedzie jej rycerz bo mag nie naostrzy sobie różdżki :P no nie?

Receptury to są leków, dań czy innych rzeczy do przyrządzania. Do tworzenia prędzej dałbym "plany" lub jakieś "wzorce".

Plany - bardzo dobra nazwa.

Postaram się jeszcze dziś napisać coś o jubilerstwie czy tez krawiectwie, pozdrawiam.

Tak na przyszłość wszystkie nazwy, liczby podaje dla przykładu to jak wy to nazwiecie to już nie moja sprawa ( o ile ten pomysl ma szanse na byt)

Attax
28-02-12, 21:55
Nazwy oraz Liczby wymienione w tym temacie mogą się zmienić


JUBILERSTWO

Jubilerstwo byłoby tylko dla Zwiadowców z poziomem 20.

Zawodu tego uczyłby :

Jakub - miejscowy jubiler

Jubilerstwo :


Umiejętność tworzenia obecnych pierścieni oraz amuletów
Umiejętność tworzenia nowych pierścieni oraz amuletów.
Umiejętność wytwarzania bransolet
Umiejętność poznawania nowych planów
Umiejętność pozyskiwania wyjątkowych kamieni szlachetnych


System :

Przy użyciu odpowiednich kamieni szlachetnych lub pereł oraz przy użyciu odpowiedniej "formy" pierścienia, amuletu czy tez bransolety jubiler potrafi wykonać dla siebie jak i dla innych dany przedmiot.

Umiejętność tworzenia obecnych pierścieni :

Aby wykonać Pierścień Magicznej Tarczy potrzebujemy :


Poziom Doświadczenia - 50
Poziom Jubilerstwa - 35


Materiały :


Cynkowa forma pierścienia odlana wcześniej przez kowala.
10 sztuk szafirów
7 sztuk szmaragdów


Szansa na wykonanie pierścienia na poziomie 50 przy umiejętności 35 w Jubilerstwie : 51%

Umiejętność tworzenia nowych Pierścieni oraz Amuletów :

Aby wykonać Miękki Pierścień który zwiększa nam ilość udźwigu bohatera o 10% przez 20 minut potrzeba:


Poziom Doświadczenia : 65
Poziom Jubilerstwa : 50


Materiały :


Miedzianą formę przygotowaną wcześniej przez kowala
20 sztuk diamentów
15 sztuk rubinów
6 sztuk ametystów


Szansa na wykonanie tego pierścienia na poziomie 65 przy umiejętności 50 w Jubilerstwie : 51%

Umiejętność wytwarzania bransolet :

Tak samo jak w przypadku pierścieni, czy też amuletów. Przy odpowiedniej ilości kamieni szlachetnych Jubiler stworzy nam przykładową bransoletę :

Aby wykonać Bransoletę Ognia która wzmacnia nasze obrażenia od ognia o +50 do uderzenia ma 1000 ładunków potrzeba :


Poziom Doświadczenia: 100
Poziom Jubilerstwa : 75


Materiały :


Złotą formę bransolety przygotowaną wcześniej przez kowala.
40 sztuk rubinów
6 klejnotów specjalnych
10 białych pereł


Szansa na wykonanie tej bransolety na poziomie 100 przy umiejętności 75 w Jubilerstwie : 51%

Dlaczego tak to widzę :


Procent wykonania przedmiotu rósłby wraz z poziomem doświadczenia oraz umiejętnością w sztuce Jubilerstwa. Pierścienie które robiliśmy na 25 poziomie nie stanowiły by problemu na poziomie 90 gdyż szansa na jego wykonanie wzrosłaby o 35-40% sugeruję 1% na 3lvle doświadczenia lub 1% na 2lvle w Jubilerstwie


Umiejętność poznawania nowych planów :

Plany wypadały by z Elfów , Inkwizycji , Kapłanów , Krasnoludów, Mnichów oraz Czarnoksiężników
Oraz można by je kupić u trenera za punkty nauki

Umiejętność pozyskiwania wyjątkowych specjalnych kamieni szlachetnych :

Jak wiadomo w świecie Altaronu istnieją duże klejnoty jubiler po odpowiednim szkoleniu potrafi wytworzyć z nich odpowiednie klejnoty specjalne oczywiście nie za każdym razem mu się to uda. Klejnoty Specjalne potrzebne są do wykonania najlepszych wyrobów jubilerskich.

Inne uwagi :



Aby nauczyć się danego planu wykonania przedmiotu trzeba spełnić posiadać odpowiedni poziom doświadczenia i umiejętności w jubilerstwie
Przedmioty wykonywane przez Jubilera nie wypadają z potworów to zwiadowcy decydują o wartości - ilości ich wyrobów na rynku.
W świecie Altaronu musiałby by się pojawić odpowiednie formy oraz nowe klejnoty specjalne ja to widzę jako po prostu "kolorowe diamenty"

Tron
28-02-12, 22:44
No to się nazywa porządne opisanie i przedstawienie swojego pomysłu. Podoba mi się.

dawid2910
29-02-12, 05:36
http://wow.crafterstome.com/recipes/blacksmithing.html
http://wow-space.info/menu/postac/profesje/jewelcrafting
http://wow.battlenet.pl/portal/wow/52/555/Gornictwo_Mining.html
Zeby nie było kazdy widzi przyszłosc tej gry nieco inaczej ja nie chce czegos co było juz w innej grze i tam jest to dobrze dopracowane. Jesli bede chciał czegos takiego zagram w wowa. Niedługo ktos wyskoczy z pomysłem robienia petów z rappelz http://pl.rappelz.wikia.com/wiki/Bestie szczrze mowiac tam tez zrobili kawał dobrej roboty ale nie czegos takiego szukałem gdy znalazłem Altaron. Z Tymi pierwszymi linkami nie bede sie rozdrabniał ale moge poszukac reszty.

Attax
29-02-12, 08:15
http://wow.crafterstome.com/recipes/blacksmithing.html
http://wow-space.info/menu/postac/profesje/jewelcrafting
http://wow.battlenet.pl/portal/wow/52/555/Gornictwo_Mining.html
Zeby nie było kazdy widzi przyszłosc tej gry nieco inaczej ja nie chce czegos co było juz w innej grze i tam jest to dobrze dopracowane. Jesli bede chciał czegos takiego zagram w wowa. Niedługo ktos wyskoczy z pomysłem robienia petów z rappelz http://pl.rappelz.wikia.com/wiki/Bestie szczrze mowiac tam tez zrobili kawał dobrej roboty ale nie czegos takiego szukałem gdy znalazłem Altaron. Z Tymi pierwszymi linkami nie bede sie rozdrabniał ale moge poszukac reszty.

Ty jestes jakis inny. Jak niby innaczej zaprezentowac kowalstwo co mam napisac ze zbroje i tarcze robi sie z lisci i klocków lego? Tu piszesz ze pomysly do bani itp ktos tam zaproponowal mining , mounty(ktore sa z wowa) a ty twierdzisz ze to zajebisty pomysl. Kazdy wie co o tym sadzisz juz masz tu kilka postów o tym samym mam nadzieje ze moja praca ktora poswiecilem na wymyslenie , napisanie tego w rzetelny sposob nie pojdzie na marne przez jakiegos Analogsa aha Alchemie tez wywal bo to wow a kostka alchemika to kostka horadrimow z diablo. Wez ogarnij.
ps. Idz wprowadzać dalej ACTA bo masz lagi.

jasiek50
29-02-12, 09:59
analogs twoje argumenty nie są zbyt mocne, a w ten sposób demotywujesz tylko innych.

Tron
29-02-12, 10:04
A jak ktoś nigdy w życiu nie grał w WoWa? Ja na przykład w życiu w niego nie grałem i nie rozumiem tego patrzenia przez pryzmat innych gier. To, że jakaś tam gra ma górnictwo to automatycznie wyklucza takie coś na Altaronie? Opatentowane to raczej nie jest.

dawid2910
29-02-12, 14:45
No moze i jestem inny attax ale przynajmniej nie przypisuje sobie tego co wymyslił ktos inny i nie robnie z siebie pro jak zerzne cudzy pomysł! Ja nie obraziłem ciebie tym co mowie. A co do pracy to mogł bys poswiecic swoj czas na wymyslenie czegos nowego a nie rozpisanie cudzych pomysłow. Tron ja grałem troszke w momo i ogarniam gdzie co było wykorzystane i jest jeszcze kilka rzeczy ktore mozna by zrobic.

mario
29-02-12, 14:55
Z czegoś cos musi byc zaczerpnięte. Inaczej to wyglada w wowie a inaczej bd wyglądać tutaj. Najlepiej zeby nic nie bylo i wtedy nie bd sie czepiac.

dawid2910
29-02-12, 15:05
Zgadzam sie ale jego wielke pomysły sa pisane prosto z wowa zero pomysłu wzsyzstko odgapione, jesli mam grac w wowa 2d to wole zafgrac w orginał.

Wicked
29-02-12, 15:50
To sobie, betonie, graj w WoWa. Pomysły są dobrze przemyślane, ładnie rozpisane i zgadzam się z Attaxem, że pewnych podobieństw uniknąć się zwyczajnie nie da. Poza tym, wiele gier bazuje na innych, wiele czerpie od tych "wielkich", jako wzoru. Na co na siłę wymyślać rozwiązania oryginalne, skoro się nie sprawdzą lub będą tak przekombinowane, że będą odrzucać tylko?
Attax, olej placka, pisz dalej. Jest gut, imho, propozycje do poważnego rozpatrzenia.
Zaznacz, że jedynie najprostsze plany na niższe poziomy byłyby dostępne u kupców/nauczycieli, a te lepsze, fajniejsze, wszystko leciałoby ze stworów.

Jeden pomysł ode mnie, może Ci podpasuje do wizji:
Można zrobić coś na zasadzie ruchomych widełek. Tzn?
Robisz np: pierścień obrażeń ognistych (nazwa użytkowa) +25 (standardowo).
Dając więcej szmaragdów możesz zrobić np: +30, ale jest większa szansa, że zepsujesz. I tak samo w drugą stronę. Będzie słabszy taki pierścień, ale za to łatwiej go wykonać i trzeba mniej surowca. ;)

negrula
29-02-12, 15:56
No Atti widzę, że bardzo ładnie i rzetelnie dopracowałeś swój pomysł. :)
Ode mnie tyle, bo już wypowiedziałam się na początku. Wszelkie niejasności rozwiałeś, temat się rozrósł, udoskonaliłeś pomysł tak więc chylę czoło.

dawid2910
29-02-12, 16:02
Wicked pewnych podobienstw? Normalnie zal mi to czytac all zerzneite i to wasze załosne pisanie ze to w wiekoszosci orginalny pomysł chyba komus cos sie pomyliło tutaj nic nie jest wymyslone przez tego goscia i niech nie gada ze to jego pomysły tylko otwarcie powie skad to wszystko.

Wicked
29-02-12, 16:13
http://www.youtube.com/watch?v=25C8xGm-Pl4
^ link dla pana wyżej, taka jest moja reakcja na Twój każdy post, reprezentujący poziom podbetonowy nawet.
Oczywiście, że będą pewne podobieństwa, bo niemal wszystko już było. Oskarż Tibię o plagiat, bo wykorzystują tolkienowskie elfy. A Tolkiena zaskarż o zerżnięcie z mitologi celtyckich. I krasnoludy też, zerżnięte jak nic. Inkwizycja - zerżnięte z autentycznej historii, fuj.
I Twój nick też jest zerżnięty od zespołu, boże, człowieku, spal się na stosie za takie perfidne podpitalanie pomysłów innym!

Innymi słowy: niemal wszystko już było, Tobie jednemu to przeszkadza i czepiasz się jak menel ludzi na parkingu.

Thorgerder
29-02-12, 16:19
Pomysł ciekawy, ale wydaje mi się, że 3/4 osób grających w Altarona obchodzi głównie PVP, więc jakby został wprowadzony, to czy ktoś by z niego korzystał w sposób inny niż lepsze zabijanie (innych graczy)?

cinkiwonsz
29-02-12, 18:18
@Wicked: Lepiej się tego nie dało napisać, popieram. Nie czepiajmy się koła tylko dlatego, że korzystali z niego starożytni. Idąc tym tropem, nigdy nie wytworzylibyśmy zapalniczki. (Bo zapałki były później, przypadkiem.;))
Żeby nie było, że administracja nie interesuje się tym tematem (bo tak to może dla niektórych wyglądać); te sprawy były poruszane i to dość dawno. Z tego, co wiem, to takie propozycje padały zanim sam zacząłem tu grać. Zapewniam, że "góra" ten temat, jak i każdy inny na tym forum, przegląda i wyciąga co bardziej wartościowe aspekty. W planach tego typu skille były i chyba nadal są, chociaż nie wiem, kiedy da się je wprowadzić.
Bardzo podoba mi się sposób przedstawienia swojego pomysłu przez autora tematu. Jakby każdy w ten sposób sprzedawał swoje myśli, życie byłoby o wiele prostsze. :)
Zachęcam do dalszej pracy i mam nadzieję, że jak najwięcej z tego, co tu opisano, przyjdzie na świat w takiej formie, jaka została przedstawiona.

Attax
01-03-12, 00:25
UŻYTE NAZWY ORAZ CYFRY MOGĄ ZOSTAĆ ZMIENIONE

Krawiectwo byłoby dostępne tylko i wyłącznie dla Magów z poziomem 20.
Nauczyciel :

Tego fachu uczyłby mistrz krawiectwa Joachim.

Krawiectwo :

Umiejętność "tworzenia" nici.
Umiejętność uszycia nowych szat magicznych.
Umiejętność uszycia nowych plecaków.
Umiejętność uszycia nowych stroi.
Umiejętność poznawania nowych schematów.
Umiejętność tworzenia "ekskluzywnych" materiałów.


Pierwszym krokiem w tym zawodzie jest pytanie co chcemy uszyć? Ponieważ każda rzecz czymś się wyróżnia dlatego najważniejszym zadaniem jest dobór materiałów z których chcemy przygotować nasz przedmiot.

Umiejętność "tworzenia" nici :


Nici tworzymy w zależności co chcemy uszyć jeżeli dostałeś zamówienie na nowy magiczny płaszcz to powinieneś uczynić to w ten sposób :


Ze zwykłymi nićmi udać się do znajomego Alchemika i po prosić go o sporządzenie odpowiedniego wywaru, następnie moczyć nici przez odpowiedni czas. Uważaj bo gdy będziesz je trzymał tam za długo to nić po prostu nie będzie się nadawać.


Aby wykonać nici do szaty potrzebujemy :

Poziom Doświadczenia - 30
Poziom Krawiectwa - 40


Materiały :


Nici
Odpowiedni wywar sporządzony przez Alchemika


Szansa na wykonanie nici na poziomie 30 przy umiejętności 40 w Krawiectwie: 51%

Jeżeli dostałeś właśnie zamówienie na powiększony plecak 24 slotowy to nici potrzebne do jego uszycia musisz pozyskać z pajęczych sieci pozyskiwanych z Wielkich Pająków. Tylko te nici są na tyle rozciągliwe i trwałe aby nie pęknąć w szwach od ilości przedmiotów zawartych w tym plecaku.

Aby wykonać pajęcze nici potrzebujemy :


Poziom doświadczenia : 45
Poziom Krawiectwa : 50


Materiały potrzebne do stworzenia 1 szpulki pajęczej nici :

12 sztuk pajęczyn


Szansa na wykonanie nici na poziomie 40 przy umiejętności 50 w Krawiectwie: 51%


Umiejętność uszycia nowych szat magicznych :

Do wykonania magicznych szat krawiec musiałby zużyć pewną ilość materiałów (tkanin), nici , oraz guzików.

Przykładowa magiczna szata :

Do wykonania Księżycowej Szaty [Pancerz :13] która dodaje 3+% do obrażeń od energii

["Pomysł Wickeda : Zwiększajac ilość przyszytych szafirowych księżyców zwiekszamy % do dmg
Uwaga zbyt duża ilość może się nie utrzymać więc trzeba to zrobić ostrożnie szansa na każdy 1 przyszyty księżyc maleje o 7%"]

potrzebujemy:

Poziom Doświadczenia : 70
Poziom Krawiectwa : 65


Materiały :


10 sztuk złotych guzików wykonanych wcześniej przez kowala
7 sztuk szafirowych księżyców wykonanych wcześniej przez jubilera
10 szpulek zaczarowanych nici
12 sztuk niebieskich materiałów
17 sztuk żółtych materiałów
3 sztuki białej tkaniny


Szansa na wykonanie Księżycowej Szaty na poziomie 70 przy umiejętności 65 w Krawiectwie: 51%

Umiejętność uszycia nowych plecaków :

Do wykonania odpowiedniego plecaka trzeba użyć odpowiedniego materiału , nici , oraz dobrać guziki.


Aby wykonać plecak 22 slotowy potrzeba :


Poziom Doświadczenia : 20
Poziom Krawiectwa : 25


Materiały :


35 sztuk skór Minotaura
10 sztuk szpulek nici
4 miedziane guziki wykonane przez kowala


Szansa na wykonanie 22 slotowego plecaka na poziomie 20 przy umiejętności 25 w Krawiectwie: 51%

Umiejętność uszycia nowych stroi :

Były by to po prostu nowe outfilty, wykonanie ich byłoby bardzo drogie a uszyć je potrafi prawdziwy mistrz igły i nici. To jak to by miało wyglądać zależy tylko i wyłącznie od grafików ja jedynie podam przykład który mi się podoba.

Przykładowy strój "Szlachcic z Peleryną"
http://images.tibia.pl/static/monsters/hero.gif
(Tak jest to Hero z Tibii) Oczywiście nie chodzi mi o to aby ten strój wyglądał tak samo ale żeby był "uszyty" na wzór tego.

Aby wykonać strój "Szlachcica z Peleryną" potrzebujemy :


Poziom Doświadczenia : 120
Poziom Krawiectwa : 90


Materiały :


100 sztuk niebieskich materiałów
100 sztuk brązowych materiałów
100 sztuk czerwonych materiałów
100 sztuk białych materiałów
50 sztuk pajęczych nici
25 sztuk złotych nici
15 sztuk ekskluzywnych tkanin
20 guzików z czarnych pereł wykonanych przez Jubilera


Szansa na wykonanie "Szlachcica z Peleryna" na poziomie 120 przy umiejętności 95 w Krawiectwie: 51%

Strój ten po użyciu zostawałby zapisywany do naszej kolekcji.

Umiejętność poznawania nowych schematów :

Schematy wypadały by z : Elfów , Inkwizycji , Kapłanów , Krasnoludów, Mnichów, Czarnoksiężników, Bandytów , Przemytników , Dezerterów oraz Łowców.

Oraz można by je kupić u trenera za punkty nauki

Pomysł Wickeda : Pierwsze najprostsze schematy można zakupić u Joachima, schematy te kosztują od 500 do 2500 lepsze schematy dostępne u Joachima tylko za Punkty Nauki.

Umiejętność tworzenia "ekskluzywnych" materiałów :

Jest to umiejętność wykonywania najlepszych najdroższych tkanin wykonanych przez najbardziej dokładnych pracowników Mistrza Joachima

Aby wykonać ekskluzywny materiał potrzeba :


Poziom Doświadczenia : 100
Poziom Krawiectwa : 80


Materiały :

25 sztuk niebieskich materiałów
25 sztuk białych materiałów
25 sztuk zółtych materiałów
25 sztuk czerwonych materiałów
25 sztuk zielonych materiałów
25 sztuk brązowych materiałów
30 sztuk złotych nici


Szansa na wykonanie Ekskluzywnego Materiału na poziomie 100 przy umiejętności 80 w Krawiectwie: 51%

Inne uwagi :


Aby nauczyć się danego schematu wykonania przedmiotu trzeba posiadać odpowiedni poziom doświadczenia i umiejętności w krawiectwie
Przedmioty wykonywane przez Krawca nie wypadają z potworów to Magowie decydują o wartości - ilości ich wyrobów na rynku.
W świecie Altaronu musiałby by się pojawić nowe materiały , nici , guziki.
Zlote nici mogły by być wykonywane z wywaru ze Samorodków Złota, a guziki po prostu z Samorodków Złota
Potwory takie jak : Elfy , Inkwizycja , Kapłani , Krasnoludy, Mnisi, Czarnoksiężnicy, Bandytyci, Przemytnicy , Dezerterzy, Łowcy mogliby zostawiać kawałki materiału , nici , czy tez guziki a działałoby to sposobem "skórowania" (mam nadzieje ze wiecie o co chodzi)


UWAGA DZIŚ DODAM JESZCZE TEMAT O NARZĘDZIACH POTRZEBNYCH DO PRACY PRZY JUBILERSTWIE , KRAWIECTWIE ORAZ KOWALSTWIE.

dawid2910
01-03-12, 03:23
Po pierwsze o ile sie nie myle przklinanie nawet przez linki jest zabronione tak samo jak obelgi wobec innych graczy. Kazdy gracz ma prawo wyrazac swoje zdanie na forum. Co do profesji typu zielarstwo czy gornictwo jest juz zrecznosc i niepotrzebne bedzie rozdrabnianie sie do takich rzeczy . Metale przetapiaja hutnicy nie gornicy^^ . Profesje typu kowalstwo czy tez krwawiectwo polegajace na szyciu nowych ubran było by tak samo bezuzyteczne jak robienie mikstur przy pomocy alchemi a dokładniej mowiac mikstury łatwiej kupic w sklepie niz poswiecac czas na ich robienie. Pomysł ze zbrojami mogł by sie sprawdzic jedynie gdyby graficy zrobili zbroje co około 5 pozomow. Jubilerstwo swietny pomysł do tego sam jubiler mogł by sobie przetapiac metale a twozenie nowych kamieni nie sadze by było potrzebne lepiej było by gdyby dodano je poprostu do potworow.Szycie plecakow i peleryn musze przyznac ze nie jest złym pomysłem pozniewaz wiekszosc materiałow nie ma zastosowania plecaki mogły by miec znacznie wieksza ilosc slotow niz 22 biorac pod uwage ze musimy przekładac tak rzeczy a jesli juz robimy peleryne mozna by tez zrobic pasy. A shematy o ktorych mowisz czyli jak sie nie myle Inscription powinny byc osobna profesja dzieki ktorej mozemy rozczytywac zwoje z przepisami jak i te do ulepszania ekwipunku. Do tego profesje te nie powinny kolidowac ze soba to znacyz ze pajeczyny nie powinny byc tak samo potrzebne do robienia mikstur w alchemi i plecakow poniewaz ceny takich znacznie by wzrosły a co za tym idzie jednej z profesji nie opłacało by sie robic danego przedmowiotu ze wzgledu na zbyt wysoka cene materiałow. I ostatnie bron palna w altaronie? To chyba zart ale jesli uwazasz ze to taki dobry pomysł mozna by przeprowadzic na ten temat ankiete.

Attax
01-03-12, 09:00
Po pierwsze o ile sie nie myle przklinanie nawet przez linki jest zabronione tak samo jak obelgi wobec innych graczy. Kazdy gracz ma prawo wyrazac swoje zdanie na forum. Co do profesji typu zielarstwo czy gornictwo jest juz zrecznosc i niepotrzebne bedzie rozdrabnianie sie do takich rzeczy . Metale przetapiaja hutnicy nie gornicy^^ . Profesje typu kowalstwo czy tez krwawiectwo polegajace na szyciu nowych ubran było by tak samo bezuzyteczne jak robienie mikstur przy pomocy alchemi a dokładniej mowiac mikstury łatwiej kupic w sklepie niz poswiecac czas na ich robienie. Pomysł ze zbrojami mogł by sie sprawdzic jedynie gdyby graficy zrobili zbroje co około 5 pozomow. Jubilerstwo swietny pomysł do tego sam jubiler mogł by sobie przetapiac metale a twozenie nowych kamieni nie sadze by było potrzebne lepiej było by gdyby dodano je poprostu do potworow.Szycie plecakow i peleryn musze przyznac ze nie jest złym pomysłem pozniewaz wiekszosc materiałow nie ma zastosowania plecaki mogły by miec znacznie wieksza ilosc slotow niz 22 biorac pod uwage ze musimy przekładac tak rzeczy a jesli juz robimy peleryne mozna by tez zrobic pasy. A shematy o ktorych mowisz czyli jak sie nie myle Inscription powinny byc osobna profesja dzieki ktorej mozemy rozczytywac zwoje z przepisami jak i te do ulepszania ekwipunku. Do tego profesje te nie powinny kolidowac ze soba to znacyz ze pajeczyny nie powinny byc tak samo potrzebne do robienia mikstur w alchemi i plecakow poniewaz ceny takich znacznie by wzrosły a co za tym idzie jednej z profesji nie opłacało by sie robic danego przedmowiotu ze wzgledu na zbyt wysoka cene materiałow. I ostatnie bron palna w altaronie? To chyba zart ale jesli uwazasz ze to taki dobry pomysł mozna by przeprowadzic na ten temat ankiete.


Ja Ci napisze tylko tyle , z broni palnej zrezygnowalem juz dawno strona 4.
Schematy/Plany/Przepisy - to po prostu kartka jak zrobić jakiś przedmiot.
Inskrypcja bardziej kojarzy mi się z pisaniem tych rzeczy lub tworzeniem nowych.
Co do plecaków jak napisałem wyżej to tylko przykładne przedmioty.
I bardzo dobrze że ceny by wzrosły
Ja tu nigdzie nie pisalem o górnictwie coś ci sie pomylilo. (pisalem tylko tyle ze sie gdzies na ten temat wypowiadales)
Nie wiedzialem ze w czasach barbarzynców byli hutnicy - czepiasz się jak zawsze.
Ciesze się ze wyrażasz swoje zdanie.

Wicked
01-03-12, 10:35
Po pierwsze o ile sie nie myle przklinanie nawet przez linki jest zabronione tak samo jak obelgi wobec innych graczy. Kazdy gracz ma prawo wyrazac swoje zdanie na forum. Co do profesji typu zielarstwo czy gornictwo jest juz zrecznosc i niepotrzebne bedzie rozdrabnianie sie do takich rzeczy . Metale przetapiaja hutnicy nie gornicy^^ . Profesje typu kowalstwo czy tez krwawiectwo polegajace na szyciu nowych ubran było by tak samo bezuzyteczne jak robienie mikstur przy pomocy alchemi a dokładniej mowiac mikstury łatwiej kupic w sklepie niz poswiecac czas na ich robienie. Pomysł ze zbrojami mogł by sie sprawdzic jedynie gdyby graficy zrobili zbroje co około 5 pozomow. Jubilerstwo swietny pomysł do tego sam jubiler mogł by sobie przetapiac metale a twozenie nowych kamieni nie sadze by było potrzebne lepiej było by gdyby dodano je poprostu do potworow.Szycie plecakow i peleryn musze przyznac ze nie jest złym pomysłem pozniewaz wiekszosc materiałow nie ma zastosowania plecaki mogły by miec znacznie wieksza ilosc slotow niz 22 biorac pod uwage ze musimy przekładac tak rzeczy a jesli juz robimy peleryne mozna by tez zrobic pasy. A shematy o ktorych mowisz czyli jak sie nie myle Inscription powinny byc osobna profesja dzieki ktorej mozemy rozczytywac zwoje z przepisami jak i te do ulepszania ekwipunku. Do tego profesje te nie powinny kolidowac ze soba to znacyz ze pajeczyny nie powinny byc tak samo potrzebne do robienia mikstur w alchemi i plecakow poniewaz ceny takich znacznie by wzrosły a co za tym idzie jednej z profesji nie opłacało by sie robic danego przedmowiotu ze wzgledu na zbyt wysoka cene materiałow. I ostatnie bron palna w altaronie? To chyba zart ale jesli uwazasz ze to taki dobry pomysł mozna by przeprowadzic na ten temat ankiete.

Odniosę się do tego po kolei, ładnie, abyś może w końcu zrozumiał.

1. Przeklinanie/obrażanie - pochwal się lepiej swoją PW jaką mi wysłałeś. Temat uważam za zamknięty. Chyba, że znowu chcesz mi jechać na Privie, go4it.
2. Każdy ma prawo, a jakże. A ja mam prawo zjechać głupie rozumowanie.
3. Huty powstały dopiero po XV wieku. Sam się na to złapałem parę stron temu, polecam najpierw poszukać informacji o czym się mówi. Na początku niekoniecznie górnicy przetapiali rudę, ale prędzej już kowale.
4. I nie wiem czy zauważyłeś, ale są mikstury/twory alchemiczne, których nie możesz kupić. I tym samym alchemia nie jest tak bezużyteczna jak Ci się marzy. I Attax podkreśla wiele razy, że chodzi o nowe przedmioty, niemożliwe do wykonania lub ciężkie do zdobycia z czegoś. To faktycznie, łatwiej kupić coś, czego się kupić nie da.
5. A czemu co 5 poziomów? Starczy, że kowale mogliby robić lepsze/gorsze wersje obecnych i obecne, a już byłaby to alternatywa i źródło zarobku, bo komu się nie marzy magiczna zbroja wszechobecnego rozpieprzu +5?
6. Jubiler i przetapianie metali? Bitch, please. Jak pisałem wyżej, zostawmy to kowalom, a jubilerzy niech się zajmą robotą która do nich należy.
7. Pasy? Może jeszcze skarpetki, rękawiczki, nauszniki i szaliczki? Projekt jest dobry, bo wprowadza wiele rzeczy bez konieczności grzebania w fundamentach i dorabiania kolejnych slotów na ekwipunek, itp.
8. Zarzucasz plagiat, niemal plujesz jadem i w ogóle pozabijałbyś za kradzież pomysłów, a teraz... a teraz proponujesz zrobienie profesji z WoWa? I to tak żywcem, na chama?
Pominę już fakt, że niezłymi idiotami musieliby rzemieślnicy być, aby prosić kogoś o rozczytanie receptury...
9. I dobrze. Rynek, konkurencja, zapotrzebowanie, konflikt interesów. To coś, co nakręca gospodarkę. Zawsze ktoś może po prostu zarobić na pajęczynkach.
10. Broń palna pojawiła się wcześniej niż Twoje huty, także...

No nic, tyle ode mnie, Attax resztę wynotował, uważam, że wszystkie pomysły są całkiem rozsądne, ale wymagają szlifu od twórców (co się da, co się nie opłaca robić i czy w ogóle).
+ Trzeba będzie szerzej w razie czego rozpisać plany, zrobić ich więcej i je odpowiednio zbalansować.

mario
01-03-12, 10:38
Moim zdaniem dobrze to opisałes ja sie nie czepiam drobnych szczegółów bo wiadome ze administracja i tak wprowadzić to na swoj sposób który bd im bardziej pasować. Oby to weszło w życie :)

dawid2910
01-03-12, 14:54
Dlaczego powinno zrobic sie sety co 5 poziomow? Jak pewnie zauwazyłes roznica midzy setem na 30 a 45 jest mała dlatego powinno wprowadzic sie wiecej setow dajacych inne rodzaje premi przy połaczeniu kozystne dla kazdej profesji a zlikwidowac sety mieszane. Co do przetapiania metali przez jubilera to chyba oczywiste ze sam powininen zrobic odpowiedni stop dla danego rodzaju bizuteri.Po co Inskrypcja? Do rozczytywania starozytnych map czy tez przepisow i odpowiedniego uzywania mogł by tez miec mozliwosc zaklinania ekwipunku zwojami ograniczajacymi obrazenia od zywiołow. Co do pasow o ile dobrze pamieram ktos ma zamiar wprowadzic realizm a pomysł jest Trona to zreszta bardziej realne niz plecak w plecaku prawda? Co do alchemi sa mikstury ktorych nie mozesz kupic ale sa tez mikstury dostepne w sklepie których wyrabianie jest niepołacalne . Co do plagiatu przyznaje ze wszystko nie liczac propozycji trona zaczerpniete jest z gry World of Warcraft. I jeszcze jedno Uwazam ze w dziale "Sugestie i Propozycje" kazdy powinien podawac zrudło pomysłu jesli takie istnieje. Zapomniał bym o konkurencji przy kupowaniu składnikow o ile sie nie myle profesje powinny słuzyc głownie temu kto je posiada wiec gracz na niskim poziomie bedzie miał problemy z kupnem odpowiedniego składnika.

miszcz
21-03-12, 23:16
Gracz z niskim poziomem będzie potrzebował innych "matsow" niż hilvle. Kolejny z Twoich pomysłów z tymi zwojami to nie jest odpowiednik enchantow z wowa? Człowieku zastanów się, nygujesz jakiś pomysł bo jest podobny do wowa po czym w tym samym poście podajesz pomysł z tego samego źródła. Co do mmo też trochę grałem, na gram nadal i z doświadczenia wiem że lvlowanie swojej postaci staje się w pewnym momencie nudne i chętnie gracz zajął by się czymś innym, wbijanie kolejnych skilli u wysoko poziomego gracza mogłoby wywoływać rumience a wyskillowana profka dawała by naprawdę gigantyczne bonusy. Pomysł uważam za genialny i chyle czoło przed Attaxem za pomysł interpretacji tych elementów do naszej gry.

PS. Przepraszam za błędy ale pisałem z i tak BTW są jacyś gracze z Burning Legion? Prepa mi się kończy za 2 tygodnie l ale chętnie pogram z kimś nowym :)

dawid2910
22-03-12, 20:29
Co do plagiatu przyznaje ze wszystko nie liczac propozycji trona zaczerpniete jest z gry World of Warcraft. to z tego co pisałem.

miszcz
23-03-12, 10:10
Plagiat, jakie to wielkie słowo. Może nazwijmy plagiatem to że gramy magazine i wojownikami bo w Wowie też są. Są pewne elementy które pomagają w rozwoju gospodarki w grach typu mmo. Ja uważam, że pomysł Attaxa jest super i bardzo bym chciał żeby został wprowadzony. Zastanawiam się jednak czy silnik to udzwignie. No ale to już pole do popisu dla zarządu ;) trzymam kciuki :)

dawid2910
23-03-12, 16:21
Zreszta niech robia co chca ja zobacze czy po upie bedzie jeszcze w co grac o ile sie doczekam.

Wicked
28-03-12, 14:02
Dla zainteresowanych: temat został otagowany = administracja się nim zainteresowała i coś z tego tematu na pewno będzie. Nie został olany, ktoś czytał i ktoś stwierdził "To dobre, coś z tego zrobimy!".

Aragorn512
19-03-15, 19:22
Cóż, zaraz będą latać złote szpadle, ale minęły trzy lata a wdrożenia pomysłu jak nie ma, tak nie ma. Administracja ma zamiar robić coś w tym kierunku?

19960314
19-03-15, 21:10
Gratulacje

http://pics.tinypic.pl/i/00645/98vn9dwvvui9.jpg

Altrel
20-03-15, 15:36
Wprowadzanie tych systemów jako pod-profesji nie ma sensu, nikt nie weźmie pod-profesji, której atuty pozwalają jedynie na wytwarzanie czegoś. Pomysł został zaakceptowany przez poprzednią Administrację i jego elementy były/są wdrażane do gry w innej formie (zamiast krawiectwa, które miało pozwalać tworzyć plecaki została wprowadzona mechaniczna rezydencja, itp).