PDA

Zobacz pełną wersję : Poradnik dla Rycerza


daarko88
01-02-12, 13:05
Witam wszystkich,
po przeczytaniu poradnika, który napisał Speedfire stwierdziłem, że nie mogę tego tak zostawić, na 50 lvlu nie ma się jeszcze pojęcia co Rycerz tak naprawdę potrafi, gdzie może expić na high lvl, kiedy PNy(punkty nauki) rozdawać itd. Więc koniec zbędnego pisania. Zaczynajmy!

Krótki opis profesji
Rycerz - profesja, która jest stworzona do walki wręcz oraz bloczenia. Obuchy, miecze, topory żadna z tych broni nie jest mu obca, włada nimi najlepiej wśród reszty profesji, czy to są jednoręczne bronie czy dwuręczne on potrafi sobie poradzić z każdą z nich.

Ścieżka Rycerza
Wojownik > Rycerz > Elitarny Rycerz

Pamiętajcie aby zakupić od razu promocje po wbiciu lvl, czyli na 20lvl Rycerza (8k) i na 55 lvl Elitarnego Rycerza (40k), jak nie zakupicie tych promocji na tych lvlach będziecie stratni o udźwig, HP oraz MP.

Tak na dobry początek pierwsze pytanie, którę musimy sobie zadać to czy będziemy władać bronią jednoręczną czy dwuręczną?

Różnica między Rycerzem 1h a 2h
*Różnica głównie polega na obronie oraz na skillowaniu, ale o skillowaniu później.
*Wydaje mi się że Rycerz 2h miał być DMG Dealer ale robiłem testy i hity nie są o wiele większe niż Rycerza 1h, zresztą też sporo zależy od ataku broni na ile jest ulepszona (+) oraz od Skilli. Zrobiłem Duel z Artezonem, który jest właśnie Rycerzem 2h i posiada Kolczatkę +6 (51atk), a ja Elficki Miecz +2 (48atk), Artezon bił mnie z Ringem miał wtedy 99 Skilla 2h, ja 102/95, kiedy Artezon już był czerwony ja nadal miałem zielone HP, brakował mu 1 hit abym był żółty, mamy podobne lvle,podobne skille i ten sam Zestaw na sobie, który daje +25% HP +4 Skille, mi po prostu częściej wchodziły hity 160-180 ze względu że on nie ma tarczy i brakuje mu obrony. Kolejny czynnik jaki na to wpływa to ulepszony ekwipunek, im więcej defa,obrony tym lepiej.
*Jak wygląda expienie...Tak jak mówiłem hity są większe u rycerza 2h, niewiele ale są, ale za to cierpi tym, że ma sporo mniej defa i dostaje większe obrażenia od potworów co oznacza, że schodzi mu więcej Suppli na Expie, czyli miksturki, co się z tym wiąże, że częściej musi chodzić na Refila, chociaż ta różnica jest słabo zauważalna, iż nikt na to nie zwraca uwagi.
*Rycerz 2h nie może nosić tarczy
*Jestem pewny, że Administracja myśli nad zbalansowaniem Rycerza 2h, bo jak na daną chwilę z mojej strony to FAIL, widać po tym, że 90% Rycków to 1h

Skillowanie
Skillowanie tutaj nieco się różni w zależności od wyboru jakim Rycerzem będziemy grali 1h czy 2h.
Rycerz 1h - docelowo skillujemy nim na 30 lvlu do 70/70 i to kompletnie wystarczy. Czemu tak mało? Dlatego iż jest ograniczenie dodawanie skilli PNami, maksymalnie dodamy do 98 Skilla.
Na początek idziemy trenić na czerwie lub n a krasnoludy do 50/50 (pamiętajcie mieć przy sobie paczki aby się zastawić, aby biły nas tylko 2 potwory. Do skillowania używamy taką broń abyśmy bili potwora długo a zadawali mu 1 Bloodhit na 15 uderzeń czyli 1 na 30s, więc patrzcie na chmurki, żeby ten Bloodhit wchodził, jak nie wejdzie raz na 30s wtedy skill przestaje rosnąć.
Zaczyna z powrotem rosnąć od momentu zadania potworowi Bloodhitu. Trening z graczem wygląda trochę inaczej. Bierzemy party każdy luruje sobie po 1 potworku, i bijecie się na tej samej zasadzie co wyżej. Jak Bloodhit nie będzie wam wchodził to po prostu zdejmijcie coś z ekwipunku lub zmieńcie broń. 70/70 wbija się około tygodnia do półtora grając dziennie około 4-5h. Skillujemy z kimś czyli na graczu lub na Szlamach, które znajdują się w podziemiach, blisko gór na północ od Neolith. Na szlamach skillowanie jest możliwe od 20lvl z Płytowym setem +2 oraz skillami 50/50, wcześniej będą nas jechały(za mocno biły), że tawisem nie nadążymy się leczyć. Zawsze miejcie dużo jedzenia przy sobie aby trenować mlvl. Gdy już mamy 100 PN czyli na 30 lvl możemy je rozdać na równo, raz w walkę bronią jednoręczną raz w obronę. Tylko pamiętajcie dodawać tylko jak macie 100% do następnego skilla, wtedy doda wam 190%. Co oznacza, że z powrotem idziemy na Szlamy i dobijamy te 10% skilla, wracamy po dobiciu do 100% do depo i znowu dodajemy Skilla PNami no i tak w kółko, gdy rozdacie te 100 PN będziecie mieć skille 80/80 na 30 lvlu. Później już się praktycznie nie skilluje, tylko jest doskillowanie te 10% do Skilla, aby było 100% do następnego i dodajemy PNami, więc śmiało expicie kolejne 20-30 lvli i będziecie mieć sporo PN na rozdanie. Ja sam padłem 3 razy do 100 lvla, gdyby się to nie wydarzyło miałbym na 100-105 max skille czyli 102/102.
Rycerz 2h - Rycerzem 2h treni się nieco inaczej, teraz istnieje taka broń jak Kijek, która leci z Drzewców, kiedyśtego nie było i Rycerze 2h nie skillowali w ogóle lub białą klingą, generalnie Rycerzem 2h bijemy tak jak wyżej, Płytowy set i na Szlamach do 35 Skilla to spokojnie wystarczy i nie trwa długo, fakt że skill walki broniami dwuręcznymi leci sporo wolniej niż skill walki broniami jednoręcznymi. i tak samo rozdajemy PNy tylko z tą różnicą że podajże od 45+ Skilla bardzo ciężko jest skillować, poprostu rozdajemy PNy bez dobijania tych % do 100% chyba że mamy 1 -5% do dobicia.

Magic lvl
Rycerzem bijemy 6 mlvl ręcznie wpada on dosyć szybko. Gdzieś tak koło 75 lvla możemy dodać PNami to 9 mlvl aby rzucać Magic Walle przydaje się przy ucieczce. Gdzieś tak na 100lvl dodajemy PNmi już do 15 mlvla Rycerzem, aby leczenie było całkiem dobre.

Rycerz a Subprofesje - Czyli jaką wybrać?
Duchowny - Posiada Hape Tawis co sprawia dużą wygodę w expieniu na 100 lvlu się leczysz 250-300 na 15 mlvlu, Pozatym posiada czar "Daarfa" (potrzebne Święte symbole), coś ala Exori tylko że o żywiole "Świętość".
Elementalista - Prócz czarowania broni żwyiołami i coś ala "Exori Mas", posiada jedynie ładny outfit.
Nekromanta - Mało przydatna Subprofesja dla rycerza, ma jedynie Newidkę lub Berserkera (potrzebne Czarne czaszki), coś ala Exori tylko że o żywiole "Mrok"
Alchemik - Robi różne mikstury, ma kostkę alchemików,którymi łączy sobie runy, ulepsza bronie, poza tym robi Silne bomby, którymi się rzuca 500-600~ w ludzi to prawie jak sorc z SD, tylko że ma dużo dużo więcej HP

Moim zdaniem najlepszym wyborem jest Rycerz Duchowny i Alchemik, ponieważ Duchowny ma większe leczenie a jako Alchemik może sobie sam robić silne bomby i cieszyć się kostką alchemików. Duchownego wybieramy na 20 lvlu, a Alchemika na 50 lvl(pamiętajcie tylko osoby z Statusem Szlacheckim mogą sobie wybrać drugą Subprofesję) Alchemika na drugą Subprofkę, ponieważ na niższych lvlach nic nam ta profka nie wnosi do rozwoju postaci. 3ci Krąg Alchemiczny robi się dopiero na 60 lvlu.

Początki - czyli rozwój postaci
10 lvl - Ja proponowałbym iść od razu na czerwie i trenić, w tym czasie troche lvl podskoczy, Czerwie można znaleźć na północny zachód od Neolith lub na południu, na południu jest trochę większy resp. Chyba że posiadacie konto szlacheckie, to wtedy idziecie na Ankardii na zachód gdzie są 3 dziury tam są Larvy + Czerwie (duży resp) tutaj jest jakiejś 18-23k/h expa, kasa niestety nie leci, więć zbieramy gruczoły czerwia, które będziemy mogli później sprzedać, tam siedzimy do 20 lvla, jest alternatywa jak już wbijemy te 35-40 skille możemy iść na krasnoludy które znajdują się na dalekim południu od Neolith (Uwaga po drodze na Abitańce), tam już leci tej kasy dość sporo jak na ten lvl, można też robić Lootbag, tam zdobędziemy nasze pierwsze Eq, czyli łuskowy set.
20 lvl - Gdy już się dorobimy Płytowego Setu i wbijemy skille 55-60+ idziemy na Bandytów,Przemytników,Deserterów, Fajnie się expi na obozie na półudniowy zachód od Neolith, chyba że posiadacie status szlachecki wtedy można też iść na Ankardii na obóz na prawo od depo. Chociaż ja polecam ten na Facc Area, więcej k/h coś około 30-35k/h Tutaj też robimy lootbaga obowiązkowo, na 1h expa zarabia się tutaj około 10-15k z Lootbagem. Pamiętajcie, że już od 20 lvla powinniście nosić BP mikstur leczenia oraz 1-2 BP mikstur many, starajcie się tylko Tawisem leczyć, wtedy mlvl będzie wam ładnie szedł. Na tym obozie na Facc Area uważajcie tylko na tym lvl na Łowce, dosyć mocno wali ze strzał na waszym lvl. Załatwcie sobie na początek Szczerbiec, ta broń kosztuje u ludzi 300-500md, potem na 20 lvl Katanę (28/19) 1k~ lub Siekerę (35/13) 2.5k~. Lecimy dalej, na 25 lvlu polecam Straszaka (34/22) lub Krasnoludzki Berdysz (37/14).
30 lvl - Dalej na 30 lvlu możemy już zakupić sobie Zaibatsu(36/30) oraz Stalowy Set. Kupujcie na bieżąco wszystkie czary. Od 30 lvla nosimy już Mikstury uzdrowiciela(2 Bp), mikstury many(6 Bp) zostają na razie jeszcze. Na tym lvl możemy iść expić na Cyklopy, północ od Neolith lub północ Ankardia z Statusem szlacheckim, tam możemy ładnie kasy zarobić i spokojnie siedzieć do 45 lvla Exp się wacha około 40-50k/h a zarobek 15k/h~. Dla alternatywy są Elfy na Ankardii (dużo kasy z łuków) oraz minotaury, które są tóż obok elfów na Ankardii lub na zachód od Neolith, można też iść na Gargulce i Kamienne Golemy na zachód od obozu Drwali tam też jest całkiem fajnie dla Rycka na tym lvlu.
45 lvl - Od 45 lvla mamy już dostępny Mosiężny Set oraz Upadły Miecz, można wbić całość na +2, od teraz nosimy mikstury maga(6 Bp), zaoszczędzi nam to sporo capa, wtedy możemy spokojnie iść na Bagienne Smoki, które się znajdują na południe od Bakalelu. Tam wyrobimy około 100k/h Na bagiennych na tym lvl będziemy wychodzić na 0 ewentualnie na lekki +. Ja siedziałem na bagiennych do 90 lvla. Ale jest to strasznie monotonne i nudne. Można iść też na Wywerny tam będzie 80k/h expa, ale napewno jakijś + jakiejś 10k/h. Kase idziemy zarabiać na Oficery po Aktualizacji zimowej dropią Siekiery 2.2k ea, około 80 lvla zarabia się tam 25k/h zależy też ile siekier spadnie, ale exp nie powala wacha się 35-45k/h. Ale własnie tak jest Altaron skonstruowany są miejsca gdzie się zarabia i są miejsca gdzie się expi.
60 lvl - Na 60 lvlu proponuje kupić Tizonę (44/38 ) oraz Królewski set. Można iśc ewentualnie na Abitańce, tam też jest całkiem spoko 120k/h na 80 lvl+ zależy też na jaki obóz. Polecam dla Rycka bramę wschodnią, jest tam ciasno i można fajnie latać wyciąga się na 100 lvl tak 150-160k/h. Od teraz nosimy przy sobie 3 Bp mikstur wyzdrowienia oraz 10 Bp mikstur many.
75 lvl - Od 75 lvla można też iść na Quary tam jest całkiem fajny loocik, Królewski Pancerz, Królewskie Nogawice, coś z setu maga, pierścieni leczenia sporo. Exp też wacha się około 100k/h, Zależy które Quary bijemy te na Ankardii pod minoskami czy te na wschód od obozu Drwali, chociaż na tych na Ankardii jest dużo Żywiołaków Wody co walą dosyć sporo i idzie dużo więcej manasków. Od tego lvla nosimy 4 Bp mikstur wyzdrowienia oraz 12 Bp mikstur maga.
100 lvl - Na 100lvlu+ Przydała by się przeszłość, tam znajdziecie 2 expowsika dla Rycerza, takie jak Węże wodne + Quary około 200-250k/h wychodzi się na lekki profit zależne od loota, na daną chwilę nie opłaca się sprzedawać królewskich itemów w sklepie lub bitewne hełmy. No i wg mnie najlepszy exp dla Rycka, Starsze smoki, ja tutaj wyciągam średnio 300-350k/h i wychodze zawsze na 0, czasami lekki - chyba że sprzedam czerwone smocze łuski to wtedy mam +. Starsze smoki to taka alternatywa dla kościstych smoków ale tam jest exp oblegany przez zwiadowców, Rycerz tam ma około 230-270k/h ale profit gwarantowany. Pamiętajcie żeby sobie na 90 lvl skompletować Zestaw obrońcy. Co w jego skład wchodzi nie powiem, nie chcę za dużo spoilować. Od 100 lvla nosimy na sobie 8 Bp mikstur wyzdrowienia oraz 20 Bp mikstur many.

Bp Rycerza - Co powinien zawierać?
Oprócz ilości mikstur co wyżej wymieniłem to:
*1-2 Dwarven Ring
*2-4 Might Ring
*4-6 Time Ring
*2-4 Pierścieni leczenia
*5-10 Stone Skinów
*100 Magic Walli
*200-400 UHów
*10-20 Silnych Bomb
*Lina,Łopata,Maczeta,Kilof
*1-5 Paczek
*1 Bp Świętych symboli lub Czarnych czasek (w zależności od Subprofesji)
*10-12 Pustych Bp na Loot
*1-2k w kasie

Rycerz a PVP
Plusy
*Jest tankiem na trapach stoi wrzuca czar Kostelnaar, który sprawia że absorbuje 50% obrażeń magicznych i jest typowym klockiem.
*Rzuca Silne Bomby z daleka.
*Posiada Repito, fakt że teraz tylko 5s trwa, ale Rycek jest nie do złapania na tym czarze, chyba że dostaje paraliże odrazu.
*Najlepszy na Defa

Minusy
*Musi podbiec do ofiary. jeśli chce bić z broni.
*Jest zawsze na froncie.
*Ma najmniejszy DMG w porównaniu do Zwiadowcy z Odes Kpiro i Czarodzieja z Nutek.
*Silne Bomby są drogie (długo się je robi)

Plusy i Minusy Rycerza
Plusy
*Duża ilość HP
*Dobry Cash Maker
*Dużo udźwigu
*Bloknie praktycznie wszystko
*Duża obrona
*Łatwo się nim gra

Minusy
*Monotonne Expienie na przełomie 50-90 lvla
*Słaby DMG na PVP
*Nie zrobisz takiego PG jak Zwiadowcą lub Czarodziejem (przekroczenie 450k/h expa)
*Nie których potworów(czarnoksiężniki,hydry) nie można solo huncić, bo mega waste
*Brak Hape Odes
*Słabo rozwinięta Magia

Podsumowanie
Podsumowując Rycerza, jest to typowy tank, fajny na wspólne expienie takie jak Rycek + Zwiadek na Hydry lub Starsze czerwone smoki. Alchemikowi nigdy się nie nudzi, zawsze ktoś się znajdzie kto chcę aby mu runy połączyć lub coś ulepszyć. Rycerzem trzeba lubić grać. On bije w zwarciu, całkiem fajnie mu idzie na High lvl hity czasami po 800+ siadają z łapy + Odes Rago. Najgorsze jest to że nigdy nie wyciągnie solo tyle expa co Zwiadowca lub Czarodziej na Czarnoksiężnikach.

Mam nadzieje, że pomogłem niektórym i odpowiedziałem na najważniejsze pytania w tym poradniku dla Rycka.



Zastrzegam sobie prawo do tego Poradnika, jest on tylko i wyłącznie mojego autorstwa, wiec bez mojej zgody nikt nie ma prawa go umieszczać na innych forach. On jest stworzony dla graczy Altaronu.

Pozdrawiam
Daarko

tyski
01-02-12, 13:19
Swietnie Jacku , tylko popraw troche dzial "Początki - czyli rozwój postaci" - wszystko sie zlewa i szczerze az nie chce sie tego czytac :P

Reszta bardzo dobra , napewno sie komus przyda.

daarko88
01-02-12, 13:28
Swietnie Jacku , tylko popraw troche dzial "Początki - czyli rozwój postaci" - wszystko sie zlewa i szczerze az nie chce sie tego czytac :P

Reszta bardzo dobra , napewno sie komus przyda.

Jestem w pracy, akurat znalazłem chwilę by ten poradnik napisać,
rozwój miałem tak czy siak zamiar poprawić ładnie sformatować co i jak od jakiego lvla, tylko mam teraz sporo pracy i zajmę się tym w domu.

Pozdrawiam
Daarko:B

Slythia
01-02-12, 13:29
Tylko dlaczego jest on tutaj, nie w propozycjach poradników?

cinkiwonsz
01-02-12, 13:34
1. Zaczynamy jako Rdzenny Wyspiarz. Stały już wojownikiem nie zostanie. ^^
2. To nie w Ciebie musi wejść dmg przy skillowaniu. Ty musisz zadawać. Z tarczą jest tak samo. Także zdejmowanie coś z eq tylko przy skillowaniu z graczami.
3. PN. Nie wiem, czy powinieneś o tym wspominać. Wiesz, czemu? ;)
4. Elementalista. Poza "ładnym outfitem" ma coś na modłę "exori mas". Dobre do odkrywania niewidzialnych.
5. "Bandyty,Przemytniki,Desertery" -ów, -ów, -ów. Jeszcze parę takich drobnych rzeczy.
6. Porób akapity. Już to pisałem, gdy poradnik pisał Speedfire. U Ciebie "skillowanie" i "początki" za bardzo zbite, nie chce się zaczynać czytać, a tak od razu ładniej by wyglądało. W sumie, to u niego było mniej informacji i to podstawowa różnica wg mnie. Oba mogą być tak samo dobre, gdy się je trochę poprawi. :)

daarko88
01-02-12, 14:07
Tylko dlaczego jest on tutaj, nie w propozycjach poradników?

Próbowałem, ale wyskoczyło, że nie mam uprawnien, coś w tym stylu.
Prosiłbym o przeniesienie tego tematu do odpowiedniego działu do propozycji poradników.

Pozdrawiam Daarko

Reyane
01-02-12, 14:15
No poradnik całkiem dobry i nawet przejrzysty. Znalazłam kilka błędów:


... Pamiętajcie aby zakupić odrazu promocje po wbiciu lvl
Powinno być od razu.

... Zestaw na sobie, który daje +25% HP +4 Skille, mi poprostu częściej wchodziły hity 160-180
Powinno być po prostu.

Zaczyna spowrotem rosnąć od momentu zadania potworowi Bloodhitu.
Powinno być z powrotem

Jak Bloodhit nie będzie wam wchodził to poprostu zdejmijcie coś z ekwipunku lub zmieńcie broń
Powinno być po prostu

Co oznacza, że spowrotem idziemy na Szlamy i dobijamy te 10% skilla,
Powinno być z powrotem.

Posiada Hape Tawis co sprawia dużą wygodęw expieniu na 100 lvlu
(spacja)

Subprofesja dla rycerza, ma jedynie Newidke lub Berserkera, coś ala Exori tylko że o żywiole "Mrok"
(Niewidkę)

którymi łączy sobie runy, ulepsza bronie, pozatym robi Silne bomby,
Powinno być poza tym.

Ja proponowałbym iść odrazu na czerwie i trenić, w tym czasie trochę lvl podskoczy, Czerwie można znaleść na północny zachód od Neolith
Powinno być od razu i znaleźć

Kupujcie na bierząco wszystkie czary. Od 30 lvla nosimy już Mikstury uzdrowiciela, mikstury many zostają narazie jeszcze.
Powinno być bieżąco i na razie

Jest tam więcej mniejszych błędów, ale już upominać nie będę, tak wiem jestem czepialska :)

daarko88
01-02-12, 14:29
1. Zaczynamy jako Rdzenny Wyspiarz. Stały już wojownikiem nie zostanie. ^^
2. To nie w Ciebie musi wejść dmg przy skillowaniu. Ty musisz zadawać. Z tarczą jest tak samo. Także zdejmowanie coś z eq tylko przy skillowaniu z graczami.
3. PN. Nie wiem, czy powinieneś o tym wspominać. Wiesz, czemu? ;)
4. Elementalista. Poz "ładnym outfitem" ma coś na modłę "exori mas". Dobre do odkrywania niewidzialnych.
5. "Bandyty,Przemytniki,Desertery" -ów, -ów, -ów. Jeszcze parę takich drobnych rzeczy.
6. Porób akapity. Już to pisałem, gdy poradnik pisał Speedfire. U Ciebie "skillowanie" i "początki" za bardzo zbite, nie chce się zaczynać czytać, a tak od razu ładniej by wyglądało. W sumie, to u niego było mniej informacji i to podstawowa różnica wg mnie. I jeden i drugi może być dobry, jak się trochę poprawi. :)

Ad.1 Co do Wyspiarza racja pomylilo mi się hehe, rozkojarzony troche w pracy jestem. - zmieniłem już
Ad. 2 Jeżeli się skilluje z Graczem, trzeba Bloodhity zadawać inaczej nie rosną skille. Przy mobach wygląda to inaczej bo one nie mają sie przebijać (nie muszą).
Ad. 3 Właśnie się zastanawiałem, ale sobie na logiczny sposób odpowiedziałęm , że gdyby to był bug to już by był naprawiony. Napewno to sporo osób zgłaszało to od początku serwera tak jest.
Ad. 4 Hmm o tym nie wiedziałem, ale to sięprzyda jedynie na Czarnoksiężniki/Diabliki, tam gdzie Rycerrz akurat nie expi. A jeśli chodzi o Quary Mantanoidy to z exori się je bije. Różnica polega na tym, że Mantanoidy podbiegają a tamte moby uciekają.
Ad. 5 Tu się nie odzywam, po niemiecku napewno bym błędów nie popełnił.
Ad. 6 Tutaj jak jużwyżej napisałem. Jestem w pracy i nie miałem czasu tego sformatować do końca, wiem że jest zlane i paskudnie wygląda...hrhrhr


@up
To dobrze, że mam kogoś kto będzie mnie teraz sprawdzał, sam nie miałem czasu tego przeczytać hehe. Poprawiłem już all.


Pozdrawiam
Daarko

Marcinusek
01-02-12, 15:19
Po mojemu świetny poradnik i masa informacji.
Jednak nie znalazłem w nim odpowiedzi na kilka pytań, którymi dręczę znajomych w grze :D

Gram od 2 miesięcy około.
(to pierwsza postać i pierwsze doświadczenie z grą).
Informacji których szukam i widział bym je w tym poradniku to:
1. Ile mikstur i jakie proporcje na poszczególnych lvl/ przedziałach lvl.
2. Dodatki zalecane do noszenia w ekwipunku (nie mam na myśli zbroi i miecza, a pierścienie, amulety, runki itp.)

I to o czym piszą wszyscy akapity/ rozdziały/ przedziały lvl w dziale:
"Początki - czyli rozwój postaci"

daarko88
01-02-12, 16:29
Po mojemu świetny poradnik i masa informacji.
Jednak nie znalazłem w nim odpowiedzi na kilka pytań, którymi dręczę znajomych w grze :D

Gram od 2 miesięcy około.
(to pierwsza postać i pierwsze doświadczenie z grą).
Informacji których szukam i widział bym je w tym poradniku to:
1. Ile mikstur i jakie proporcje na poszczególnych lvl/ przedziałach lvl.
2. Dodatki zalecane do noszenia w ekwipunku (nie mam na myśli zbroi i miecza, a pierścienie, amulety, runki itp.)

I to o czym piszą wszyscy akapity/ rozdziały/ przedziały lvl w dziale:
"Początki - czyli rozwój postaci"

Poprawiłem oraz dodałem to o co prosiłeś ;)
Mam nadzieje, że się przyda.

Pozdrawiam
Daarko

Artek
02-02-12, 05:55
Kawał dobrej roboty - gratulacje.
Chociaż na początku nie spodobało mi sie jak na starcie pojechałes Speedfire-owi, on się starał, zawsze komuś to może się przydac w grze;]

Sirian12345
02-02-12, 17:48
Poradnik spoko ale i tak jestem dalej za tym by kazdy rozwijal swoja postac po swojemu... kazdy bedzie jedyny w swoim rodzaju :D

Reyane
02-02-12, 18:33
Tak więc aby był już bardziej poprawny kolejne błędy (także literówki typu s zamiast ś:



Scieżka Rycerza
Literówka: Ścieżka.

Tak na dobry początek pierwsze pytanie, którę musimy sobie zadać
Literówka: Które.

właśnie Rycerzem 2h i posiada Kolczatke +6 (51atk), a ja Elficki Miecz +2 (48atk), Artezon bił mnie z Ringem mial wtedy 99 Skilla 2h, ja 102/95,
Literówki: Kolczatkę, miał.

Do trenia używamy taką broń abyśmy bili potwora długo a zadawali
Tutaj nie jestem pewna czy to błąd, ale ja bym dała do trenowania.

na 15 uderzeń czyli 1 na 30s, więć patrzcie na chmurki,
Literówka: więc

Trening z graczem wygląda troche inaczej.
Literówka: trochę.

Zawsze miejscie dużo jedzenia przy sobie aby trenić mlvl.
Literówka: miejcie i bym dała zamiast trenić trenować.

teraz istnieje taka broń jak Kijek, która leci z Drzewców, kiedyśtego nie było i Rycerze 2h nie
(Spacja)

Skilla bardzo ciężko jest skillować, poprostu rozdajemy PNy bez dobijania tych
Powinno być po prostu.

Pozatym posiada czar "Daarfa"
Powinno być poza tym.

Ja proponowałbym iść od razu na czerwie i trenić, w tym czasie troche lvl podskoczy
Literówka: trochę i bym dała zamiast trenić trenować (bardziej poprawne ;))

kasa niestety nie leci, więć zbieramy
Literówka: więc

Fajnie się expi na obozie na półudniowy zachód od Neolith,
Literówka: południowy.

ludzi 300-500md, potem na 20 lvl Katanę (28/19) 1k~ lub Siekerę (35/13) 2.5k~.
Powinno być: siekierę

oraz minotaury, które są tóż obok elfów
Powinno być: tuż.

ale napewno jakijś + jakiejś 10k/h. Kase
Powinno być na pewno, jakiś + literówka: Kasę

zależy też ile siekier spadnie, ale exp nie powala wacha się 35-45k/h.
Powinno być waha

Można iśc ewentualnie na Abitańce,
Literówka: iść

Exp też wacha się około 100k/h,
Powinno być waha.

tam znajdziecie 2 expowsika dla Rycerza,
Literówka: expowiska.

średnio 300-350k/h i wychodze zawsze na 0, czasami lekki
Literówka: wchodzę

*1 Bp Świętych symboli lub Czarnych czasek (w zależności od Subprofesji)
Brak literki: czaszek

na tym czarze, chyba że dostaje paraliże odrazu.
Powinno być od razu.

Tak wiem, jestem czepialska, czepiam się o szczegóły, ale lepiej będzie wyglądało.

Grabosh
06-02-12, 20:56
Dobra robota ;) Poradnik jest już na stronie głównej! ^.^

Grabosh
09-02-12, 11:27
Poradnik naprawdę w bardzo dobrym stylu. Dużo informacji, które przydadzą się na pewno nowym graczom. Ciesze się, że w końcu Slythia wrzuciła go na strone główną.
Pozdrawiam

Sepethro
28-03-12, 05:04
Poradnik okazał się dla mnie być bardzo pomocny.
Jeśli znalazłbyś troche czasu, mógłbyś dodać mapki jak dojść mniej-więcej
na niektóre lokacje np. bagienne smoki (no chyba że uważasz to za zbyt duży spoiler)
tak czy siak poradnik świetny

siwyus
28-03-12, 05:31
To nie on uważa to za zbyt duży spoiler ;p Niestety respy trzeba odkrywać samemu. :p

Xedroxxxx
13-05-12, 14:36
Zaczynam grę i właśnie wybrałem rycerza. Poradnik mi się bardzo podoba, zobaczymy jak w praktyce. Chciałbym wiedzieć jak z kasą? Knight w tibi to postać, która nigdy nie narzeka na pieniądze, a jak jest tutaj?

beta2468
14-05-12, 18:32
Tu nie jest tak kolorowo :p Owszem rycerz ma pieniądze, ale moim zdaniem lepiej zarabia się np. łucznikiem. Na expówkach, na które można pojść samemu (np. smoki) nie zyskuje się zbyt wiele.Dlatego chodzi się na oficery lub kościeje zarabiać. Co innego łucznik na kościanych smokach....

Agri
07-06-12, 16:21
Muszę lekko przyhejcić ;] - a więc:

- "obuch nie jest mu obcy" .. a właśnie że jest, bo na altaronie nie ma obuchów,
- z silnej bomby zadajesz dmg rzędu 300-450, a nie 500-600,
- nie sorc, tylko czarodziej,
- "coś ala exori", raczej coś ala "odes rago" (są tacy którzy swoją przygodę z tibią zaczynają od altaronu),
- 400 uhów? :|. Ja biorę max 100 czy to obojętnie jaki wypad na expa, czy akcja PVP i zawsze wystarcza. Szkoda nosić tak dużo, chyba że ma się blessy.
- kostelnaar absorbuje 90% obrażeń (tylko magicznych ofc), a nie 50% tak jak napisałeś
- najlepszy na defa pod warunkiem, że ktoś go UH'a. Niestety na defa lepszy jest palek bo zdecydowanie lepiej się leczy, a na wyższym lvl różnice w hp nie są już tak ważne.
- według mnie monotonne expienie nie kończy się na 90 lvl, na tym serwerze przy obecnej rozbudowie mapy, expienie staje się monotonne gdy zaczynamy expić na bagienych i nie kończy się nigdy :D

Mervakis
07-06-12, 16:31
@UP

W grze są bronie obuchowe.

maja1414
07-06-12, 17:47
- 400 uhów? :|. Ja biorę max 100 czy to obojętnie jaki wypad na expa, czy akcja PVP i zawsze wystarcza. Szkoda nosić tak dużo, chyba że ma się blessy.


Zgadzam się z tobą Agri, ale ten poradnik dawno był robiony i chyba kiedyś z bomb może i 500 się biło :D

Co do uhów. Daarko nosił 400, bo przecież na expie się rzadko pada, a na akcji nie padał (bo od razu miało się go z głowy :p:p:p)

siwyus
07-06-12, 18:38
@up
Daarko jest za bogaty, żeby nosić zaledwie 100 uhów. :d

sidexxx
13-08-12, 18:41
takie mam zapytanie ;p jak szłeś na expa to zużywałeś te wszystkie potki? czy to tak bardziej dla zabezbieczenia przed pk albo cus?

jasiek50
13-08-12, 19:12
Ludzie biegają na pusto dlatego szybko padają, a później płaczą... Po za tym bieżesz dużo żeby nie wracać co chwile do miasta.

sidexxx
13-08-12, 19:32
Ja to wgl mam problem z tymi potkami ile nie zabiore nie moge przekoroczyć 120k/h -.- a nawet 100k/h cieżko:(

Kadic
24-08-12, 12:25
Od 100 lvla nosimy na sobie 8 Bp mikstur wyzdrowienia oraz 20 Bp mikstur many.

Many? 8)

jasiek50
24-08-12, 13:03
Mikstur maga, o to chodziło

Ryszardbialek
24-08-12, 21:20
Polecam tez malym lvlowm na czerwach na południu mialem exp caly dla siebie to 32k/h ;p

gonzoraz
26-08-12, 15:34
Bp Rycerza - Co powinien zawierać?
Oprócz ilości mikstur co wyżej wymieniłem to:
*1-2 Dwarven Ring
*2-4 Might Ring
*4-6 Time Ring
*2-4 Pierścieni leczenia
*5-10 Stone Skinów
*100 Magic Walli
*200-400 UHów
*10-20 Silnych Bomb
*Lina,Łopata,Maczeta,Kilof
*1-5 Paczek
*1 Bp Świętych symboli lub Czarnych czasek (w zależności od Subprofesji)
*10-12 Pustych Bp na Loot
*1-2k w kasie

Rozumiem że sie naprawde dużo napracowałeś ale to wyżej jest całkowicie przesadzone.

danio4don
01-09-12, 23:06
fajny poradnik milo sie czyta przyda mi sie :)

daarko88
03-09-12, 11:28
Bp Rycerza - Co powinien zawierać?
Oprócz ilości mikstur co wyżej wymieniłem to:
*1-2 Dwarven Ring
*2-4 Might Ring
*4-6 Time Ring
*2-4 Pierścieni leczenia
*5-10 Stone Skinów
*100 Magic Walli
*200-400 UHów
*10-20 Silnych Bomb
*Lina,Łopata,Maczeta,Kilof
*1-5 Paczek
*1 Bp Świętych symboli lub Czarnych czasek (w zależności od Subprofesji)
*10-12 Pustych Bp na Loot
*1-2k w kasie

Rozumiem że sie naprawde dużo napracowałeś ale to wyżej jest całkowicie przesadzone.

Nie wydaje mi się. Ja jeszcze więcej UH i MW nosze na sobie... po prostu lepiej być na wszystko przygotowanym.

Pozdrawiam
Daarko

jacobs93
09-09-12, 12:53
a ja mam takie małe pytanie, na ktorym skillu ryckiem 2h juz mozna spokojnie rozdac PN w skilla? :> bo aktualnie mam ok. 35 skilla i myslalem rozdac na 40 czy nie opłaca się czekać?

jasiek50
09-09-12, 23:00
Im dłużej poczekasz tym lepiej będzie ci się grać w przyszłości.

pain1964
18-09-12, 15:54
Ile PN się traci wbijając 15 Magic Lvl z 6 ?

Odpowiedź bym prosił na PW wysłać ;)
Dziękuję.

kordael
22-10-12, 15:51
Mi osobiście poradnik przypadł do gustu , Altaron jest moją pierwszą prawdziwą przygodą z takim rodzajem MMORPG i jestem nim oczarowany :) Obiecałem sobie opuszczając Licor , że nie będę przekopywał forum w poszukiwaniu informacji o rozwoju postaci , expowiskach czy zadaniach od npc żeby nie psuć sobie rozgrywki, potem w depo zobaczyłem jak postacie na 10 lev. czyli podobnie do mnie "żebrzą" o itemki czy kasę pomyślałem , że sam wszystko odkryję i wyruszyłem na wyprawę. Padłem z ręki Abitańskiego topornika 15 minut później... :) Potem zatopiłem się w lekturze poradnika i dla laika jest bardzo dobrze napisany skoro go zrozumiałem teraz sukcesywnie krok po kroku rozwijam swojego "rycerzyka" :) Dziękuję

Zenon von Wons
22-10-12, 18:41
Tylko pamiętaj, że niektórych itemków np Tizony nie dostaniesz na npvp a jak tak to strasznei drogo. Poradnik troche odbiega od realiów altaronu który jest teraz - weszło trochę poprawek a poradnik był pisany dawno i na servie pvp gdzie troche się to różni. Głównie chciałem zauważyć że siła broni dwuręcznych znacznie się wzmocniła i są teraz dużo bardziej opłacalne niż 1h :)