PDA

Zobacz pełną wersję : Nowa dzienna misja.


Medalikarz
17-01-19, 10:04
Wysłane zostało do administracji szkic fabuły nowej dziennej misji. Wymusi ona wiele integracji miedzy graczami, będzie każdego dnia inna z puli losowana, a ich wykonanie i przebieg wpłyną na inne szykowane w między czasie.

Mogę powiedzieć tyle, rozwinięty zostanie niedokończony motyw z gry, opowiadać będzie o Czarołaku, którego będziemy mogli spotkać w karczmach i zajazdach na mapie. Każdego dnia inna lokalizacja losowana z puli. Misje te mimo iż dzienne będą częścią historii która zostanie wpleciona w już funkcjonująca fabułę.

Przyjdzie wam również poznać Jaskieła, poetę i barda nie wymawiającego R, oraz zmierzyć oraz porozmawiać się z paroma stworzeniami wprost ze słowiańskich bajek i guseł, wszystko to by uzyskać dostęp do bractwa które będzie zainteresowane wykupieniem wszystkich cennych przedmiotów, oczywiście nic nie przyjdzie zbyt łatwo.

mexiunio
17-01-19, 10:52
Od kiedy jankiel nie wymawia r?

Medalikarz
17-01-19, 10:56
Jaskiel - czeski bład poprawiam w głównym.

Rahilux
17-01-19, 11:17
Jaskiel?
Opowiedzieć Ci flaszkę?

Medalikarz
17-01-19, 11:20
Płosze Pana o ta bardzo ciekawie zapowiadającą się histołie.

Catthon
17-01-19, 11:33
Jaki jest cel tworzenia kolejnej misji dziennej na obecnej mapie?
Serio pytam, akurat fenomenu misji dziennych nigdy nie zrozumiałem.

Medalikarz
17-01-19, 11:50
Czytales skrytpt? Wyslalem Ci. Gracze dziela sie na roznych, a te questy sa roznorodne, a podeslalem etap 1 z 3 bo on sie opiera na dziennych, lecz odblokowuje misje dalej jeśli wszystkie misje z karczm zrobimy. Czesc osob loguje tylko dla dziennych, czesc tylko na th, a inni pogadac i porobic runki. Gracze nie sa jednolici, a czesc chce roznorodnosci w dziennych, a ta propozycja daje to plus nowa fabułę która moge pełna Ci wysłać.

Rahilux
17-01-19, 11:55
Mi się ten pomysł podoba bałdzo.

Medalikarz
17-01-19, 11:58
Jeśli chcesz Cat mogę wysłać pełna opowieść tutaj lub do was, znalezienie osób do napisania rozmów zostawię sobie, a za misje może być przysłowiowy 1pn co parę plus kilkanaście srebrnych monet by nie mieszać w balansie przez dzienne nowe. Pisane sa tak by programiscie nie zajac duzo czasu na pisanie nowych rozwiazan, a jedynie wykorzystac w inny sposob juz zaimplementowane.

Catthon
17-01-19, 12:15
Czytałem skrypt - fajnie, że powstał. Do stworzenia tych wszystkich misji jest jeszcze bardzo daleka droga, ale skrypt jest dobrym miejscem wyjścia.

Podtrzymuję jednak pytanie - po co kolejna misja dzienna?

Misje dzienne dają niewiele exp (zdecydowanie mniej, niż gracz jest w stanie zdobyć polując), niewiele kasy (zdecydowanie mniej niż gracz jest w stanie zdobyć polując) i od czasu do czasu PN (co jest niewątpliwym plusem). Ludzie logujący się dla misji dziennych robią to właśnie dla ww. korzyści.

Czy jednak można stwierdzić, że dołożenie do pakietu do bólu nudnych i powtarzalnych misji dziennych kolejnej jest pozytywne? W misjach dziennych codziennie robisz to samo - nawet, jeśli misja dzienna ma 7 wariantów, to raz w tygodniu się powtarza. Powiedzmy, że zrobienie wszystkich misji dziennych zajmuje 30 minut. To oznacza robienie przez 30 minut dziennie tego samego.

Część graczy lubi taką powtarzalność, ale część robi misje dzienne tylko po to, by ich postać nie została w tyle za innymi postaciami, które robią misje dzienne. Dołożenie kolejnej wielowariantowej misji wydłuży ten czas do powiedzmy 40 minut. Dla jednych korzyść, dla drugich dodatkowe 10 minut nudnej i powtarzalnej czynności. Coś jak wydłużenie czasu trenowania, tylko gorzej.

Ja jestem dość ekstremalnym przypadkiem - na żadnej z ostatnich 4 moich postaci nie robiłem regularnie misji dziennych, dla mnie to masochizm. Chciałbym jednak usłyszeć co sądzą o nich inni gracze.

mexiunio
17-01-19, 12:28
Catthon z RiGCzem

Z tego co słyszałem, to na kogarze ma być kolejna dzienna misja. Obecnie i tak jest ich wystarczająco.

Medalikarz
17-01-19, 12:37
Cat:
Dokładnie odpowiem Ci tym co mi powiedziałeś mi o dualu, po to by wytrwali mieli bonus w postaci paru więcej PNów, by gracze decydowali czy chcą być lvl czy może robić te groszowe pny, cześć stoi i lubi skillować, część pójdzie zrobi dzienne i te pny co dostanie doda w skille by skrócić okres treningowy, zrobić coś aktywnie. Te misje co Ci wysłałem możesz zrobić raz i przestać robić, lub robić dalej, lecz chociaż raz musisz wykonać wszystkie by fabuła ruszyła dalej. Wysłałem wam 1/3 fabuły tej misji, dalsze etapy wymagają więcej pracy i nie są już dziennymi misjami.


Misje te zobacz że nie polegaja na tym samym jak reszta dziennych misji, sa losowane z puli, wymagają roznych umiejetnosci, a ich rozwiniecie bedzie co etap trudniejsze, już jako misja jednorazowa. I co najlepsze, gracza sie podoba bo dostali uproszczony skrypt fabuły bez konkretów, opis historii co i jak, sa bardzo na tak. Podobnie rozpisuje to jako osoba co pisała "troszkę", tak by nie robić dużo pracy przy wdrożeniu, bo większość ciężaru przyjmuje na siebie, szukam luk w terenach by je rozwinac i wykorzystac, w etapach które postrzegam jako wymagajace doszlifowania.

mexiunio:
Nikt nie zmusza do robienia dziennych misji mexiunio, to jedynie twoj wybor co chcesz robic, expic czy robic dzienne. To jest piaskownica ktora daje Ci wybór co chcesz, nikt nie zmusza do robienia wszystkiego. Znajdź to co lubisz i tym się ciesz. Tym bardziej że rozwiniecie dziennych może być tylko do cpvp, a wraz z ich zwiekszeniem liczebności moga byc przeliczone bonusy pnow by dawaly mniej, ale czesciej, tak by nie zachwiac balansem pnow, lecz by bonus byl widoczny. Nikt nie każe dawać pnów za te misje, może być mała tajemnicza skrzynka z przedmiotem(np. kamienie do armorow, młotek abso czy plecak potionów), kwestia kreatywności podejścia do tematu.

Catthon
17-01-19, 12:48
Ale wytrwali mają już bonus:

- bonus w postaci lepszych skilli
- bonus w postaci lepszych obrażeń dla ludzi nakręconych na duala
- bonus w postaci pnów za misje dzienne

Ile jeszcze można boostować wytrwałych? Przez kolejne zmiany w tę stronę robi się grę, w którą nie ma sensu zaczynać nie mając 3 godzin dziennie.

PN wprowadzono po to, by gracze mogli uniknąć powtarzalnych czynności - takich jak trening. Wprowadzanie kolejnej misji dziennej (dodatkowo - faktycznie jedną już planujemy) zamienia trening na jeszcze nudniejsze bieganie w kółko.

Jeśli masz ochotę zrobić z tego misję - możemy coś takiego wdrożyć, ale na nowym terenie i nie jako misję dzienną. Jest tam już miejsce dla wędrującego NPC, chętnie skorzystam z Twojej pomocy w napisaniu kolejnych.

Medalikarz
17-01-19, 13:39
To niech początek jest w Neolith, II i III etap rozpisze pod nowe tereny. Niech Ci co przyjdą po latach zobacza cos nowego na starcie, jakieś nowe misje. Z tej dziennej niech nie ma PNow lub przysłowiowy 1pn co 5 misji. Niech dostaje się co wykonanie dziennej jakieś w postaci skrzynki (wszyscy tworcy gier powinni zrozumiec ze to jest trandy i gracze kochaja skrzynki) z których leci Potiony/Kamienie/Ringi/Młotek absorbcyjny/klejnoty/zwoje czy tym podobne rzeczy, trochę expa i tyle. To gracz zadecyduje czy poświęcić czas misji by zdobyć skrzynkę czy pójdzie expić. Sporo osób zrobi to z czystej przyjemności, część by zrobić coś innego co jakiś czas, a reszta 1 raz i pójdzie z fabuła dalej. Dobrze wiesz że nie uczyni to nikomu przewagi, jednak sa osoby co nie expia, loguja i robia dzienne misje, a to kroczek by były zróżnicowane.

Wracając do tematu czemu I etap w neolith:
- gryż przyjaciel Czarołaka w swych pieśniach będzie opowiadać o bohaterach nowej krainy, to oni zleca kolejne misje, lecz gracz pozna historie już we wczesnym etapie gry.
- bo tworząc coś od początku który znam, przez kolejne etapy które poznawałem łatwiej mi się odnaleźć tworząc spójna fabułę.
- finalnie, bo dzienne które są właśnie takie jak mówiłeś - nudne, a chciał bym widzieć, jako wyzwanie wymagajace troche myślenia co nas czeka teraz, by znaleźć lub wymusić integracje z innymi, by gracz pisał na czacie lub tworzył z innymi teamy, oraz by już na początku nowa linia questów była widoczna dla dochodzących.

Kolejne etapy chce postawić na mechaniki wymuszające posiadanie ekipy, ta linia questów wymuszać będzie zorganizowanie

Ile jeszcze można boostować wytrwałych? Przez kolejne zmiany w tę stronę robi się grę, w którą nie ma sensu zaczynać nie mając 3 godzin dziennie.

Przez 3 godziny można expić i olać wszystko, a część chce grać RPG i przejść grę bez wychodzenia, a jeśli ktoś chce zrobić wszystko i siedzieć 5 godzin i dopiero expić to nic tylko ciesz się że masz gracza online. Wytrwałość można zbalansować, lub nagrodzić w inny sposób. Jest wiele mechanik do wykorzystania co krok po kroczku pokaże.

tomekk
17-01-19, 14:05
Jestem na tak. Zawsze można będzie sobie wybrać które misje dzienne będę chciał zrobić, a i nowa misja pozytywnie wpłynie na społeczność Altaronu.

krok
17-01-19, 15:28
Jestem za, propozycją Rudej.

hejhop
17-01-19, 15:33
Niektórych rutyna dnia nie pozwala iść na piaskowe i bić po trzy na raz(edit:orzez cały dzień), bo czas na kompie ma w pracy. Wtedy w pracy robi dzienne i skilluje i cieszy się rozwojem postaci. Brak dziennych to brak rozwoju postaci w tzw międzyczasie. Bo gracze są z najróżniejszych środowisk. A druga sprawa że te groszowe pny to są jedyne pny na które liczę jak już nie mogę bić piaskowych.

Catthon
17-01-19, 15:39
Ciekawi mnie jak tam testy tego "nie mogę bić piaskowych". Sprawdziłeś, czy tylko od miesiąca gadasz że się nie da?

356278
17-01-19, 16:03
Oj Konradek się już swobodnie czuje na forum po tym jak grzecznie przytakiwał gdy poruszane były tematy odnośnie warmode exp sprzedaży. Graj tam w swoim pustym świecie sam :)

marekr
17-01-19, 17:11
Jestem za, rozwinięcie gry fabularnie(chyba ta gra opiera się na RPG, nie?). Ruda dobrze radzi sobie pod tym względem, dodanie kontentu jak najbardziej na plus.

tomusex
17-01-19, 17:47
Jestem na tak!

hejhop
17-01-19, 18:13
Ciekawi mnie jak tam testy tego "nie mogę bić piaskowych". Sprawdziłeś, czy tylko od miesiąca gadasz że się nie da?

Nie wbije się na pełnej **rwie gdzieś gdzie wcześniej się redowalem. Nie chcę mi się nawet szykować uhow, potow i sdkow, teraz się śmieje z tych piaskowych, bo już swoje tam wysiedzialem. Sednem mojej wypowiedzi było to że nie każdy lubi spędzać godziny wbijając expa, niektórych satysfakcjonuje robienie dziennych.

356278
Nie kupiłem ani nie sprzedałem expa, gowno wiesz to "utkaj rurencje", nawet ja czasem tracę zapał to rozmowy z "niemyslacymi" ludźmi.