PDA

Zobacz pełną wersję : Regulacja jasności


Zetix
10-11-18, 13:27
Proponuję wprowadzić regulacje jasności.
https://i.imgur.com/BAvE2EUl.jpg
https://i.imgur.com/uzge9jPl.jpg
Na drugim zdjęciu to samo okno gry z tym że Gamma 2 i lekko obniżony kontrast i jasność. W ten sposób bez problemu można grać. Lepsze to jak uzywanie czaru bo teraz różnice jasności pomiędzy panelem uzytkownika jasnością wokół postaci i "ciemnością w dalszej odległości przyprawiają o ból oczu. Dlatego wole rezygnować z czarów dla ustawień jasności. (gra o wiele wygodniejsza).

Większa regulacja w grze, a w przypadku wgl regulacja jasności z pewnością byłaby przydatna.

7276787
10-11-18, 19:58
Jestem na nie. to zdecydowanie psuje klimat. Po za tym było to już kiedyś wałkowne i doszedł nowy czar "hape hoxe eamo".

Zetix
10-11-18, 20:19
Jestem na nie. to zdecydowanie psuje klimat. Po za tym było to już kiedyś wałkowne i doszedł nowy czar "hape hoxe eamo".Tobie psuje klimat to sobie ustawisz po staremu. Ja jednak wiem bo tak gram że więcej efektów widać rozjaśniając okno. Jak dajesz "hape hoxe eamo" to w jego obrębie nie widzisz żadnych efektów, a całe otoczenie jest zbyt ciemne względem mocno rozjaśnionego czarem obszaru i mnie osobiście bolały oczy jak tak grałem. teraz gram na gamma 2 i jest ok z tym że za kazdym razem musze to włączać.
Gra jako tako nie traci nic bo domyślnie może być po staremu a to jest tylko opcja ustawienia jak to ma miejsce w innych klientach.
Jeżeli ma być po staremu w kliencie to może inaczej powinien działac czar tak żeby nie było zbyt dużej różnicy (tzn żeby oświetlał to co oświetla i dodatkowo w nizszym zakresie reszte ekranu. Bo teraz to jest jasna plama na ekranie.

Maru123
10-11-18, 21:43
Lighthack jest legalny, taką odpowiedź dostałem on MG Marka za czasów jego panowania, czy coś się zmieniło ? (jeśli ktoś chce rozwinięcie tego tematu moge zrobić to z największą przyjemnością).

Jak w każdym temacie najwięcej do powiedzenia będzie miało grono sześćdziesiątych leweli z HTG. Zetix... To są "partyjne betony" niereformowalne i nie dające się przekonać do żadnej, dobrej zmiany... Dziesiątki tysięcy ludzi w Tibi jest zadowolonych ze zmiany w systemie swiatła, w Altaronie ta nowinka techniczna jest problemem.

Zetix
10-11-18, 22:03
...Jak w każdym temacie najwięcej do powiedzenia będzie miało grono sześćdziesiątych leweli z HTG. Zetix... To są "partyjne betony" niereformowalne i nie dające się przekonać do żadnej, dobrej zmiany... Dziesiątki tysięcy ludzi w Tibi jest zadowolonych ze zmiany w systemie swiatła, w Altaronie ta nowinka techniczna jest problemem.
Od zawsze powtarzam Trudność w grze mają stanowić przeciwnicy, zadania itd...
Interfejs i ogólnie klient ma być przyjazny dla gracza. Mi szczerze regulacja jasności by uprzyjemniła rozgrywkę.

Jestem na nie. to zdecydowanie psuje klimat. Po za tym było to już kiedyś wałkowne i doszedł nowy czar "hape hoxe eamo".
Lubisz się biczować to ustaw jasność na minimum i do tego wydłub połowę klawiszy na klawiaturze będzie trudniej zaręczam. Będziesz miał ten swój klimat.
I Altaron będzie trudny (może nawet na Szczurach padniesz).

Catthon
10-11-18, 22:14
Poprawimy działanie czaru hape hoxe eamo (na liście "do zrobienia"), ale nie planujemy wprowadzać wbudowanego lighthacka. W Altaronie używa się czarów, pochodni itp. Do tego służą. Czar Hape Hoxe Eamo w wersji starego klienta jest na tyle wygodny, że nie widzę potrzeby dodawania "tibijskiego" rozwiązania, które po prostu powoduje, że wszelkie pochodnie, czary, światło ognia, kryształy itp. stają się bezużyteczne.

Lighthack nie jest legalny Szuja, czy chcesz się przyznać do jego używania?

Zetix
10-11-18, 22:33
Fajnie że mówisz o poprawieniu tego czaru bo obecnie to on zupełnie wyłącza "klimat gry".
Żeby nie rozumieć mnie źle (chociaż te zdjęcia mogą to sugerować).
Ja nie jestem za wbudowaniem lighthack-a. Chodzi mi o zwykłą regulację jasności tak żeby w dalszej perspektywie (poza kulą światła) nie było zupełnie ciemno.
Nie oznacza to że ma być tak jasno jak pokazałem na zdjęciu. To już zależy od twórców gry, ale regulacja w pewnym zakresie być powinna i powinien to być troszkę większy zakres jak w starym kliencie.

P.S. Można powiedzieć, że w pewnym sensie ja używam legalnego lighthack-a (Nvidia). Do kwestii takiego oprogramowania trzeba podchodzić rozsądnie. Bo Taskery są zabronione ale juz makra w myszkach czy klawiaturach zabronić nie sposób, a czy nie podobny jest sposób ich działania.
Wszelkie dedykowane do Tibi/Altarony oprogramowanie z góry powinno kończyć się BANEM.

eremce
10-11-18, 22:37
Jeżeli nie jesteś w stanie czegoś udowodnić, to jest to legalne, tylko że nie na papierze. Proponowałem, aby już przed wersją beta wprowadzono regulację jasnosci, i swoje zdanie na ten temat podtrzymuję.

Catthon
10-11-18, 23:12
Jaka jest różnica pomiędzy regulacją jasności która rozjaśnia cały ekran i powoduje, że czary oświetlające są zbyteczne, a lighthackiem?

eremce
10-11-18, 23:20
PRowa, żeby co niektórych nie trzęsło, na myśl o jakimkolwirk HACKU w altaronie. Juz i tak trzeba było walczyć o NORMALNE bieganie, bo padło slowo dash. 😎 Jeżeli ktoś kocha Altaronskie światła, to na pewno będzie grał na zerowej jasności, chyba że skończą mu sie pochodnie na licorze.

Catthon
11-11-18, 00:12
Nadal nie rozumiem czemu musi być lighthack zamiast oświetlenia takiego jak hape hoxe eamo na starym kliencie.

Zetix
11-11-18, 00:53
Jaka jest różnica pomiędzy regulacją jasności która rozjaśnia cały ekran i powoduje, że czary oświetlające są zbyteczne, a lighthackiem?
Powiedzmy że taka:
1. Stan obecny
2. Propozycja
3. Wbudowany Lighthack (ale i tu bym się upierał bo nadal używanie czarów, kryształów i broni zmienia odcienie w grze czyli zachowany jest klimat).

https://i.imgur.com/agiBiqsl.jpg

Catthon
11-11-18, 01:38
Powiedzmy że taka:
1. Stan obecny
2. Propozycja
3. Wbudowany Lighthack (ale i tu bym się upierał bo nadal używanie czarów, kryształów i broni zmienia odcienie w grze czyli zachowany jest klimat).

https://i.imgur.com/agiBiqsl.jpg

Ale nie chodzi o "zmienianie odcieni". Chodzi o to, by rzeczywiście trzeba było używać czarów/pochodni itp. W tej sytuacji którą przedstawiasz używanie tego nie ma sensu, ponieważ i tak wszystko widać. W "ciemności" chodzi właśnie o to, by nie było widać - światło pozwala rozświetlić środek, ew. dalej, ale nie rozświetla w pełni krawędzi.

Nie wiem co o tym myśli reszta administracji, ale takie jest moje zdanie.

Zetix
11-11-18, 02:06
To o czym mówisz ma sens jak sobie chodzisz zwiedzasz. W momencie gdy zaczynasz expić potrzebujesz widzieć cały ekran po to wprowadzono Zaawansowany czar światła (dostępny tylko z SS co jest absurdem).
Gdy z nim chodzisz widzisz większość ekranu. Ja zwróciłem uwagę że różnica pomiędzy najjaśniejszą i najciemniejszą częścią ekranu jest zbyt duża żeby komfortowo grać dłuższy czas. O wiele bardziej klimatycznie jest grać nawet bez czaru na maksymalnej jasności ponieważ czar niweluje te efekty.

Mówię głównie o wykorzystaniu czaru ponieważ po jego zakupie wszelkie kryształy i pochodnie odchodzą w niepamięć. Z resztą co nam po pochodniach jak nie mamy na tyle rąk by je nosić ?

Ale jakby nie było ja nie postuluje za opcją że ma być super jasno (choć mogło by) ale przynajmniej żeby nie było zbyt dużej różnicy miedzy czarem a tam gdzie on już nie dociera

Ememems
11-11-18, 22:42
https://i.imgur.com/8kSjzpx.png

"Nie wszystkie karty graficzne są zdolne do rysowania efektów świetlnych wystarczająco szybko by Tibia działała płynnie. Jeżeli twój system działa z taką kartą graficzną, może być dobrym pomysłem dezaktywacja efektów świetlnych w celu zwiększenia ogólnej wydajności gry."
Myślę, że ten problem może dotyczyć również klienta Altaronu, otc, który był pisany na wzór Tibii. Teoretycznie powinna być jakaś różnica przy wyłączonych efektach, gdyż mniej efektów=mniej danych do przetworzenia i wyświetlenia=szybsze działanie klienta. Ale to już zależy jak programista rozwiąże tę kwestię, jeśli kod będzie napisany źle, nie będą zwalniane odpowiednie obszary pamięci, nadal będą wykonywane obliczenia, których mogło by nie być to różnicy żadnej nie będzie. Myślę, że pregusia wie o co mi chodzi.

"Jeśli wolisz grać w tajemniczym i ciemnym otoczeniu.. (..) Gracze, którzy raczej chcą widzieć wszystko w jasnym świetle (..)".
I to jest to. Nie wszystkim musi się podobać to samo. Są gracze, którzy lubią ciemności i klimat, innych ciemności irytują i sprawiają, że rozgrywka zamiast przyjemnością staje się udręką - szczególnie dla oczu. Nie wszyscy mają dobry wzrok, a wgapianie się w ekran, na którym mało co widać/oświetlenie nie jest odpowiednie powoduje, że wzrok szybciej się męczy i tym samym mniej czasu poświęca się na grę. Dlaczego nie dać graczom wyboru.. Lubisz mroczny klimat i oświetlanie sobie drogi hape hoxe eamo? - włącz efekty świetlne. Nie lubisz castować co chwilę czaru na światło, dziwne zielonkawe światło kryształu sprawia, że po dłuższym czasie bolą Ciebie oczy i zamiast czuć ten klimat, o którym tak wszyscy w kółko nawijają, czujesz, że zarówno Ty jak i Twoje oczy mają tego dość? - wyłącz efekty świetlne.
Spójrzcie na ankietę, którą znalazłam, wyniki mówią same za siebie, większość ludu woli grać przy 100% oświetleniu, czyli bez efektów świetlnych. Nie rozumiem czemu niektórzy twierdzą, że lighthack zabije klimat. Przecież jeśli ktoś będzie chciał poczuć ten klimat, a z pewnością znajdą się takie osoby, to ustawi sobie oświetlenie na 25% lub nawet na 0% i będzie latać z kryształami albo castować czar na światło. Dla mnie usunięcie lighthacka z klienta to jak usunięcie możliwości wyłączenia dźwięku, no bo przecież gra z dźwiękiem jest bardziej klimatyczna! Gracz lepiej się wczuwa jak słyszy klimatyczne krakanie wrony, chrumkanie warchlaka lub rozmowy npc! No błagam Was..

Catthon
13-11-18, 14:38
Moi drodzy,

Rozumiemy, iż część czy nawet w niektórych przypadkach większość graczy chciałaby wprowadzenia do gry legalnej wersji lighthacka, by w podziemiach było w 100% jasno (odsłonięty każdy fragment obrazu bez konieczności używania światła). Część z Was adresowała już te prośby wcześniej - nie jest to nowy temat - i dostała liczne odpowiedzi. Efektem tychże próśb było wprowadzenie wielkiego zaklętego płomienia, który moim zdaniem kompletnie rozwiązuje problem widoczności w ciemności. Długo się utrzymuje, ma duży obszar, jednocześnie przy nim efekty świetlne nadal działają tak, jak chciałaby tego administracja. To kompromis, który wypracowaliśmy wspólnie.

Ale jakby nie było ja nie postuluje za opcją że ma być super jasno (choć mogło by) ale przynajmniej żeby nie było zbyt dużej różnicy miedzy czarem a tam gdzie on już nie dociera

Czyli postulujesz to, by również bez użycia czaru widoczny był cały obszar okna. Nie chcemy wprowadzać takiego rozwiązania. By ułatwić Wam grę, wprowadziliśmy lepszy czar. Trudno teraz mówić o niewygodzie jego używania. Każda kolejna zmiana w zakresie regulacji jasności w kliencie będzie wbrew naszym założeniom, w których czar/pochodnia/inne przedmioty służą do odkrywania niewidocznych obszarów w oknie. W momencie, gdy tych niewidocznych obszarów właściwie nie ma, elementy te są bezużyteczne.

Spójrzcie na ankietę, którą znalazłam, wyniki mówią same za siebie, większość ludu woli grać przy 100% oświetleniu, czyli bez efektów świetlnych. Nie rozumiem czemu niektórzy twierdzą, że lighthack zabije klimat. Przecież jeśli ktoś będzie chciał poczuć ten klimat, a z pewnością znajdą się takie osoby, to ustawi sobie oświetlenie na 25% lub nawet na 0% i będzie latać z kryształami albo castować czar na światło. Dla mnie usunięcie lighthacka z klienta to jak usunięcie możliwości wyłączenia dźwięku, no bo przecież gra z dźwiękiem jest bardziej klimatyczna! Gracz lepiej się wczuwa jak słyszy klimatyczne krakanie wrony, chrumkanie warchlaka lub rozmowy npc! No błagam Was..

Droga Karmelio, gdyby Altaron kierował się "wolą większości". to dzisiaj byłby zupełnie inną grą - śmiało można stwierdzić, że bliższą większości OTSów - wysokie exp/h, pieniądze ze wszystkiego, sms shopy, zezwolenia na boty itp. Jeżeli damy graczom wybór - gra łatwiejsza czy trudniejsza (w opcji gry multiplayer), to jakby wyboru nie dać, ponieważ warunkiem dobrej rywalizacji jest rywalizacja na równych warunkach. Z całą pewnością mogę stwierdzić, że przy wprowadzeniu pełnego lighthacka liczba graczy używających czaru światła spadłaby do ~10%. Podobnie po wprowadzeniu legalnych np. taskerów - kto poświęcałby godziny na ręczne łowienie rybek i smażenie krewetek, kiedy są gracze osiągający lepsze efekty w łatwiejszy sposób?

Podsumowując, moim zdaniem wszelkie dostępne ustępstwa w temacie oświetlenia zostały już poczynione. W nowym kliencie oczekuje na wdrożenie większy obszar światła, ale i on dojdzie do skutku.

Pozdrawiam,
Catthon

Ememems
20-11-18, 16:33
Efektem tychże próśb było wprowadzenie wielkiego zaklętego płomienia, który moim zdaniem kompletnie rozwiązuje problem widoczności w ciemności. Długo się utrzymuje, ma duży obszar, jednocześnie przy nim efekty świetlne nadal działają tak, jak chciałaby tego administracja. To kompromis, który wypracowaliśmy wspólnie.

16:44 Filius: Dzień dobry. W czym mogę pomóc?
16:44 Karmelia: wielki zaklęty płomień
16:44 Filius: Niestety, ten czar jest zarezerwowany dla szlachty.
Możliwość zakupu czaru mają tylko gracze ze statusem szlacheckim. Zaklęty płomień faktycznie oświetla większy obszar i działa dłużej. Używać można bez statusu, ale fakt jest taki, że powinien to być czar podstawowy, dostępny dla wszystkich, ze statusem czy bez, żeby wszyscy mieli równe szanse.


By ułatwić Wam grę, wprowadziliśmy lepszy czar. Trudno teraz mówić o niewygodzie jego używania. Każda kolejna zmiana w zakresie regulacji jasności w kliencie będzie wbrew naszym założeniom, w których czar/pochodnia/inne przedmioty służą do odkrywania niewidocznych obszarów w oknie. W momencie, gdy tych niewidocznych obszarów właściwie nie ma, elementy te są bezużyteczne.

Trudno mówić o wygodzie czegoś czego nie można używać (bo nie ma się wymaganego poziomu lub statusu szlacheckiego). Ułatwiłeś grę tylko osobom, które spełniają te obydwa warunki. Co z resztą?
Poza tym, Catthon mam do Ciebie pytanie, jakie było założenie administracji, gdy dodała do gry dźwięk i dodała również opcję wyłączenia/regulacji tego dźwięku? Dlaczego nie można zrobić tak samo z oświetleniem?
Zamieńmy w tym co napisałeś regulację jasności na dźwięku i zobaczmy co wyjdzie:

Każda kolejna zmiana w zakresie regulacji jasności dźwięku w kliencie będzie wbrew naszym założeniom, w których czar/pochodnia/inne przedmioty służą dźwięk służy do odkrywania niewidocznych obszarów w oknie lepszego wczucia się gracza w klimat gry.

Nie widzisz jakie to by było absurdalne? Nie można by było wyłączyć lub ściszyć dźwięku, bo przecież wszyscy muszą grać na równych warunkach. Więc dlaczego nie widzisz absurdu sytuacji, w której zabiera się graczom możliwość regulacji jasności i daje rozwiązanie w postaci czaru, który nie jest dostępny dla wszystkich (bo trzeba spełniać określone wymagania, żeby go kupić)?


Jeżeli damy graczom wybór - gra łatwiejsza czy trudniejsza (w opcji gry multiplayer), to jakby wyboru nie dać, ponieważ warunkiem dobrej rywalizacji jest rywalizacja na równych warunkach.

Nie istnieje coś takiego jak rywalizacja na równych warunkach. Gdyby było coś takiego, to wszyscy by mieli ten sam poziom postaci, wojny kończyłyby się remisem i każdy by wyciągał tyle samo expa na godzinę. Tak nie jest. Jedni gracze mają lepsze warunki do gry, mogą poświęcić jej więcej czasu lub bardziej ogarniają to co się dzieje w grze, inni wręcz odwrotnie. Dodanie lighthacka nic w tej kwestii nie zmieni, rywalizacja nadal będzie się odbywać na "równych warunkach" (no bo przecież jak ktoś chce to sobie go może włączyć lub wyłączyć).


Z całą pewnością mogę stwierdzić, że przy wprowadzeniu pełnego lighthacka liczba graczy używających czaru światła spadłaby do ~10%. Podobnie po wprowadzeniu legalnych np. taskerów - kto poświęcałby godziny na ręczne łowienie rybek i smażenie krewetek, kiedy są gracze osiągający lepsze efekty w łatwiejszy sposób?

Dziwi mnie, że z taką łatwością, bez żadnych głosów przeciw wprowadzone zostało stackowanie zbieranych przedmiotów i ryb, co jest znacznym ułatwieniem. Powiedziałabym nawet, że jest to legalny tasker, bo robi automatycznie to, co powinien wykonywać gracz. I w tym przypadku zostało to wprowadzone, dlaczego?

Catthon
22-11-18, 10:17
Dziękuję za polemikę, rozważymy dodanie czaru wielkiego zaklętego płomienia również dla graczy nieposiadających statusu szlacheckiego. Zamykam.