PDA

Zobacz pełną wersję : Kary za "nielegalne" oprogramowanie.


eremce
23-10-18, 09:49
Proponuję aby karą za używanie zakazanych programów, było zerowanie nielegalnie osiągniętych korzyści. Jeżeli gracz zostanie złapany na skilowaniu to zerujemy mu wyskilowana umiejętność + banik. Chciałbym to odnieść również do expienia na wspomagaczach, ale trzeba by było po pierwszej wpadce usuwać postacie, a doświadczenie mi mówi, że jak surowej kary bys byś nie dał to i tak będą ryzykować ("bo tego nie da sie udowodnić" pozdrawiam Gwandera), mimo że gra warta świeczki.

Rahilux
23-10-18, 10:37
Tasker itd to x dni

Boty - permaban

19Fafarafa06
23-10-18, 10:59
Proponuję aby karą za używanie zakazanych programów, było zerowanie nielegalnie osiągniętych korzyści. Jeżeli gracz zostanie złapany na skilowaniu to zerujemy mu wyskilowana umiejętność + banik. Chciałbym to odnieść również do expienia na wspomagaczach, ale trzeba by było po pierwszej wpadce usuwać postacie, a doświadczenie mi mówi, że jak surowej kary bys byś nie dał to i tak będą ryzykować ("bo tego nie da sie udowodnić" pozdrawiam Gwandera), mimo że gra warta świeczki.

Tasker, srasker, elfbot czy magebot, każdorazowo powinien być Delate konta za używanie czegoś takiego.

eremce
23-10-18, 14:44
Tasker itd to x dni

Boty - permaban

Wybocisz niemożliwa do wbicia ręcznie zręczność, odczeksz bana a zręczność zostanie.

Catthon
23-10-18, 15:05
Jak rozpoznasz która wartość była trenowana? Oprócz najbardziej oczywistych przypadków?

eremce
23-10-18, 15:51
Logi? Po tym co miał założone w chwili bana?

Wicher
23-10-18, 16:39
Jak dla mnie deletera postaci z miejsca, niech znaja ryzyko xD

Catthon
23-10-18, 16:46
Według mnie - obecne kary w regulaminie są wystarczające. Z pewnością słaby był przypadek "Osobnika z SPVP", ale też wyciągniemy z niego wnioski. Może poszłoby szybciej, gdybyście się nawzajem nie kryli.

bart303
23-10-18, 17:18
Według mnie - obecne kary w regulaminie są wystarczające. Z pewnością słaby był przypadek "osobnika z SPVP", ale też wyciągniemy z niego wnioski. Może poszłoby szybciej, gdybyście się nawzajem nie kryli.

Słabe to jest to, że o takich rzeczach jak bany piszę się otwarcie. Jakby nie patrzeć po coś jest dział zgłoszeń indywidualny dla każdego konta. Również informacje na temat banów(powodów i długości) nie powinny być dostępne dla każdego tak jak jest teraz.
A teraz co do tematu to moim zdaniem za używanie programów wspomagających( czyt. tasker, healbot, cavebot etc.) powinien być delete konta.

Catthon
23-10-18, 17:22
Proszę, wyedytowane, chociaż nie widzę powodu, by miało to być zastrzeżone info. Wręcz przeciwnie. To nie kodeks karny. Poza tym "anonimizacja" jest potrzebna wtedy, gdy nie jesteśmy pewni winy oskarżonego.

Kasowanie postaci od razu jest bez sensu ze względu na różne przypadki - nowi gracze czasem logują na botach, czasem odpalą taskera nie wiedząc czym to skutkuje albo że nie wolno, czasem odpalą Altaron i bota do drugiego klienta co też czasem może skutkować banem...

eremce
23-10-18, 17:39
Za niektórych ludzi trzeba myśleć i nie dawać im deletow. Anonimowsc boterow? A co go czeka po ujawnieniu, prześladowania? Większa beka niż bigosa, jest z tego że wybocil taka zręczność, ze miesiąc absencji nadal nie zagraża jego pozycji top 1.

Makon
23-10-18, 17:49
Proponuje prócz bana strzelać ludziom w głowę, aha i oczywiście delejt za wykorzystywanie bugow itp tez musza być.

hejhop
23-10-18, 18:02
im dluzej administracja się stara tym głupsze tematy sa zakładane. bezpośredni kontakt gracz-MG powinien zniknąć, zmiany powinny być robione wyłącznie pod wizje tworcow, a gracz sam decyduje czy chce grac w tej wizji czy nie. bez ironii

saju125
23-10-18, 23:50
czyli jak ja odpale taskera to dostane delete, jezlei zrobi to gosc ktory zalozy konto i ma wyskillowanego chara (20-30lv) to dostanie bana np na 30 dni a pozniej bedzie mial przywileje? dobrze rozumiem to rozumowanie? bo ja jestem doswiadoczonym graczem a drugi jest nowy?

eremce
24-10-18, 07:48
czyli jak ja odpale taskera to dostane delete, jezlei zrobi to gosc ktory zalozy konto i ma wyskillowanego chara (20-30lv) to dostanie bana np na 30 dni a pozniej bedzie mial przywileje? dobrze rozumiem to rozumowanie? bo ja jestem doswiadoczonym graczem a drugi jest nowy?

Nie. Zasady dotyczą tak samo wszystkich, dostosowane są jednak pod tych bardziej opornych, bo rozumni się i tak odnajdą. To jest fajne teoria ktora mówi, że im surowsze kary tym mniej przestępstw. Jednak ciągnie ona za sobą konsekwencje w postaci mniejszej liczby ludzi tak samo w przypadku kary śmierci jak i deleta.

Obles
24-10-18, 08:35
Dziękuję za dyskusję i zaangażowanie.
Pomimo iż mam już spore doświadczenie, oraz zestaw narzędzi do pomocy - zdarzają się sytuacje, gdy nie mogę mieć 100% pewności co do winy danego gracza. Poza tym każdy z Nas tu jest tylko człowiekiem (chyba...), czasem popełniamy błędy i zasługujemy na drugą szansę, dlatego uważam, że pierwsza kara o wymiarze 30 dni jest odpowiednia (share/bot).
Rozumiem jednak, że rozchodzi się o wbite umiejętności, które zostają na postaci a powodem do dyskusji jest niedawny ban jednego z graczy na sPvP - akurat w tym przypadku i tak postacie przepadają a wyeliminowanie z rozgrywki na 1/3 czasu trwania edycji to kara surowa.
Co do takich sytuacji na cPvP zaś - właściwie się nie zdarzają a raczej ich nie wykrywam, gdyż jest to precedens, na który w chwili obecnej nie ma obrony, aczkolwiek... zmiana systemu umiejętności, nad którym spokojnie pracuje pregusia rozwiązałby wszystkie problemy :).
Jak na razie zmian w regulaminie i postępowaniu nie przewiduje.

eremce
24-10-18, 09:02
Mam nadzieję, ze usuniecie skilowanie.

Zetix
10-11-18, 11:41
Mam nadzieję, ze usuniecie skilowanie.

Ty siebie chyba nie słyszysz. Owszem należy wyplenić wszelkie przejawy oszustwa.
Chociaż serwer sezonowy w obecnej postaci niejako wymuszał na chcących coś osiągnąć aby w taki czy inny sposób oszukiwali (wymagania broni dystansowych co do zręczności). Zwyczajnie system skilowania nie wyrabia przy tak szybkim przyroście levela. Na cpvp może być to niewidoczne bo nie kolejne poziomy wolniej wchodzą. Nie wiem czy przy exp x2 nie powinno być skile x3 (lub chociaż przegląd wymagań levelowych i skill dla bronii).

Jednakże proponowane przez ciebie zupełne usunięcie skilowania byłoby upośledzeniem gry.
Skilowanie powinno zapewniać zróżnicowanie postaci które trochę zaburzają PN. Pamiętam jeszcze przed rokiem każdy szanujący się rycerz miał min 160 siły bo to było minimum żeby naprawiać eq do tego żeby bić z czaru obszarowego i praktycznie każdy był taki sam, a to nie jest normalne w tego typu grach. Gdy masz skilowanie ktoś może iść w stronę ataku inny w stronę obrony żeby być blokerem dla innych. Masz rożnych ludzi do różnych zadań. Fakt faktem system skilowania powinien być przeglądnięty.
I tu taka propozycja:
Usunąć blokady skila wbijanego ręcznie. Za to zostawić przy wbijaniu go PN.
Czyli jak na 105 poziomie mam max 130 skila to żebym mógł go ręcznie wbijać wyżej ale żeby nadal była blokada przy użyciu PN.

7276787
10-11-18, 19:52
Czyli jak na 105 poziomie mam max 130 skila to żebym mógł go ręcznie wbijać wyżej ale żeby nadal była blokada przy użyciu PN..

Wydaje mi się że obecnie tak właśnie jest. Skill ciągle rośnie po prostu nie widać go przez blokade.

Zetix
10-11-18, 20:28
Wydaje mi się że obecnie tak właśnie jest. Skill ciągle rośnie po prostu nie widać go przez blokade.
Ty nie rozumiesz o czym piszę.
Tak jak mówisz skile nadal rosną ale z nich nie korzystamy dopóki nie zdobędziemy levelu. Ja mówię o sytuacji gdzie na 30 poziomie mam powiedzmy skill 50 max (strzelam bo to akurat mało ważne) żebym nie mógł na tym poziomie wbic za pomocą PN na 51 ale żebym mógł zrobić to treningiem

Catthon
10-11-18, 21:02
Z jednej strony mówisz, że skille nie wyrabiają z lvlami, a z drugiej, że wbijasz więcej skilli trenując niż lvl pozwala.

Maru123
10-11-18, 21:31
Eremce... obrońca regulaminu Altaronu... Rafał, pamiętasz sytuację, gdzie dzięki pozycji doradcy sprzedałeś mój (tajny) nick dla swoich kolegów. Złamałeś milion punktów regulaminu i uszło Ci to płazem, poprzez dobroduszność naszego "el Selbosso" więc utkaj rure ziomeczku.
Dla takich osób nie ma miejsca w naszym gronie. żegnam.

Zetix
10-11-18, 21:47
Z jednej strony mówisz, że skille nie wyrabiają z lvlami, a z drugiej, że wbijasz więcej skilli trenując niż lvl pozwala.I co w tym dziwnego ? Do pewnego poziomu skile wyrabiają i w zasadzie jeżeli mówić o Rycerzu to w pewnym momencie nie trenując wgl może nam braknąć siły. Więc problem akurat mnie nie zbyt dotyczy. Ale zerknij proszę na wymagania do kusz i zastanów się czy na takim sezonowym uczciwie grając łatwo jest wbić te skile. Był czas że całe bekalelu było zawalone krewetkami jak zabrakło zwiadowcom skila na nowe kusze więc wiem co piszę a Ty chyba nie za bardzo wiesz co chcesz napisać albo nie bardzo znasz realia.

Poza tym każdy z Nas tu jest tylko człowiekiem (chyba...).
Automatyzacja postępuje i możliwe że kiedyś staniecie przed dylematem czy to grał człowiek czy może zaprogramowany przez niego humanoid :D

Tasker... każdorazowo powinien być Delate konta za używanie czegoś takiego.
Serio?
A może należałoby się zastanowić dlaczego ludzie tego używają. Bo akurat z tego co kojarzę tasker służy tylko i wyłącznie do powtarzania sekwencji ruchów myszki i klawiatury i nie za specjalnie różni się od Makr w nowoczesnych klawiaturach dla graczy no chyba że źle kojarzę.

Boty z założenia grające za kogos skilujące lub podobne to zupełnie inna bajka. Wiem bo swego czasu w Tibi poszukiwało się takich osób i w ich okolicy można było znaleźć niezły majątek (Plecaki pleckaów pieniędzy), a boty całkiem walecznie potrafiły się bronić przez zlurowanymi potworami. Czyli takie programy potrafiły całą noc zdobywać pieniądze, skille i doświadczenie dla gracza który potem z tego korzystał i tego nie da się w żaden sposób porównać z jakimiś tam taskerami.

eremce
10-11-18, 23:08
Eremce... obrońca regulaminu Altaronu... Rafał, pamiętasz sytuację, gdzie dzięki pozycji doradcy sprzedałeś mój (tajny) nick dla swoich kolegów. Złamałeś milion punktów regulaminu i uszło Ci to płazem, poprzez dobroduszność naszego "el Selbosso" więc utkaj rure ziomeczku.
Dla takich osób nie ma miejsca w naszym gronie. żegnam.

Nie pamiętam. Przypomnij.

@zetix
Uwazam, ze nalezy usunąć skilowanie i zreworkowac system pnow, aby nie zmuszać graczy do używania nielegalnego oprogramowania. Czymże innym jest umożliwienie rycerzowi jednorecznemu bicie 2x wiecej w konfiguracji dual wield przy 200 zręczności? Na spvp była patologia krewetkowka z powodu zbyt duzej ilości pieniędzy, a najwiecej pieniędzy roztrwonil rycerz nie zwiadowca. Podejrzewam nawet, ze rycerz z największa zręcznością wydal wiecej pieniędzy na krewetki niz wszyscy zwiadowcy razem wzięci. Ale to moze byc spowodowane tym, ze czar odes rago w dual wieldzie zadaje 2x więcej ciosow, co jak juz wcześniej wspomniałem w połączeniu ze wzorem na zadawane obrażenia przy wladaniu dwiema broniami uzależnionym od zrecznosci, przy 200 jej pozionje daje 2x wieksze obrażenia.

Zetix
11-11-18, 01:10
tu masz zdrowe podejście do Treningu. Jak to ważne dla wielu graczy i jak tam postępują z boterami. Powiem szczerze Altaron mi się podoba bardziej ale podejscie GMa mi sie podoba. https://www.youtube.com/watch?v=QFMOwOt6Wrc

eremce
11-11-18, 08:57
Ważne dla wielu graczy, aby zostawić postać na afku... Ich postacie nie zostaną nawet wylogowane bez anti-idle'a, bo tak pewnie działa ta strefa w której są postawione trainer'y. No tak, jest to sposób na nabicie liczby graczy online! Selbo, wprowadź trainery, to będzie 1k ludzi online! Osobiście uważam, że trenowanie umiejętności pochłania zbyt duże ilości potencjału ludzkiego, a na dodatek niekorzystnie wpływa na balans profesji sprawiając, że jedna z nich musi ćwiczyć więcej, zaś druga mniej.

Zetix
11-11-18, 11:17
@eremce ja Tobie nie wytłumaczę. Jest cześć graczy takich jak ty którzy uważają że jedynie poziom się liczy i każda postać na danym poziomi ma być identyczna. Jest też druga część która trenuje bo lubi i cześć która trenuje bo chce być lepsza od innych wkładając w to swoją pracę. Mimo wszystko uważam że tych drugich i trzecich jest więcej niż takich jak Ty.

Kr3jzoL
11-11-18, 17:34
O Boże... Ja mam nadzieję, że Selbo jest mądrzejszy od większości graczy Altaronu bo inaczej RIP gierka z ich pomysłami :(

eremce
11-11-18, 21:46
@eremce ja Tobie nie wytłumaczę. Jest cześć graczy takich jak ty którzy uważają że jedynie poziom się liczy i każda postać na danym poziomi ma być identyczna. Jest też druga część która trenuje bo lubi i cześć która trenuje bo chce być lepsza od innych wkładając w to swoją pracę. Mimo wszystko uważam że tych drugich i trzecich jest więcej niż takich jak Ty.

Nie licz tych którzy skillują bo musza. Nie wiem czy ktokolwiek, kto lubi się bić w Altaronie, lubi też skilować.

Wyrosuaw
11-11-18, 22:30
Skillowanie to strata czasu. Skille za PNy, PNy za lvle i misje, żadnego ręcznego skillowania. Atak i obrona zależna głównie od ekwipunku więc gracz zamiast przechodzić agonię w postaci skillowania, od razu idzie czerpać radość z gry. Wbija poziomy, rozdaje PNy, hunci jak najlepsze eq, które dzięki PNom może zakładać. Rozwój postaci dzięki temu jest prostszy, liniowy, łatwiej osiągnąć balans. Tradycyjne skillowanie zostawiłbym jedynie na alchemię i zręczność bo nie mam pomysłu jak to rozwiązać PNami żeby było sprawiedliwie dla każdej profesji.

hejhop
14-11-18, 20:58
A wszyscy którzy się wyskilowali niech robią nowe chary bo jak to po każdych zmianach postacie dotychczasowe stają się bezużyteczne. Co z tego że gracze którzy lubią się bić nie lubią skillowac. Na sezonowym nie muszą skillowac, poza tym jeśli wszyscy fajterzy są na sezonowym, to jest ich odrobina. A krzyczą najgłośniej, zwłaszcza" reset!".

kantex
14-11-18, 23:49
Umiejętnośći treningu i wkładanie czasu liczyły się wtedy gdy nie było blokady skilli i można było z tego czerpać największy potencjał z profesji, teraz tego nie ma bo ograniczenia są poprzez blokadę poziomu poza zręcznością i siły przy wbijaniu.
Gra była lepsza wtedy gdy skille rosły i spadały przy każdej śmierci a teraz to nikt nic nie odzczuwa poza poziomem gdy padnie.

Altaron to potrzebuje ale systemu wstecznego rozgrywki aby przyciągnąć ludzi i ich zaciekawić bo te systemy balansu tak naprawdę na wyższych poziomach jest pozniejszym czasie ujemne gdyż nasza postać na danym poziomie się nie rozwija a tylko nabijamy cyferki w statystykach.

Aby graczę np nie mogli pkować zabijać inny to jest od groma pomysłów i możliwości
np jak system Game Worth- dana postać musi wbić punkty doświadczenia aby nabić 100 % wortha i bić kolejnych graczy na białej czaszce < możliwość nabicia do 200% , każdego dnia % maleją gdy nasza postać nie jest expiona.

Skille też można w bardzo prosty sposób przełożyć 1-2h rycerzy jak i zwiadowców tylko nikt nie chciał logicznie podejść do tego rozwiązania i na nowo stworzyć algorytmu do pvp xD

3373722
15-11-18, 10:37
Widzę, że ktoś gra na mastercores :P
system jest ciekawy i szczerze jest kilka mozliwosci do wprowadzenia zeby wszystko urozmaicic ale nawet nie wiemy co na to administracja :P.

Catthon
15-11-18, 12:00
W gruncie rzeczy, to dla nas ten temat jest zakończony. Padła propozycja (tytułowa), została odrzucona. Jeżeli ktoś ma jakieś inne propozycje, proponuję założenie nowego tematu.

3373722
15-11-18, 12:19
W gruncie rzeczy, to dla nas ten temat jest zakończony. Padła propozycja (tytułowa), została odrzucona. Jeżeli ktoś ma jakieś inne propozycje, proponuję założenie nowego tematu.

Przydałoby się zamykać zakończone tematy :P.
Wtedy automatycznie ludzie by zakładali nowe a nie pisali w tym samym ktory jest o czym innym

Catthon
15-11-18, 12:21
Trwała dyskusja między graczami, to nie jest nielegalne.
Nowa propozycja to nowy temat. Liczymy na rozsądek ;)

3373722
15-11-18, 15:54
Ale skoro wszystko zostało wyjaśnione w tym temacie to po co go trzymać? ;p