PDA

Zobacz pełną wersję : AI potworow dystansowych


Bryndzaarron
10-10-18, 10:39
Od paru tygodni (a dokladniej od mojej pierwszej potyczki z lotrzycami) wpadl mi do glowy mysle dosyc ciekawy pomysl. W tibi od bardzo dlugiego czasu (na 100% juz na yala update a mozliwe ze i wczesniej) jest taki ciekawy system ze potwor dystansowy zapedzony w kozi rog np tak:http://scr.hu/9x7w/936tb (screen z 7.4 servera) bedzie tam stal do momentu az nie ruszy sie sam (na tej samej zasadzie co jak stoi od nas 5 kratek to porusza sie na boki gdy my stoimy w miejscu)

Dodatkowo gdy ktos podejdzie do niego na melee i bedzie sie go trzymal 1 ture to ten zaczyna chodzic duzo wolniej robi 1 kratke na ture dzieki czemu latwiej jest okielznac go i przyblokowac np tak jak na tym filmiku:
https://youtu.be/0uiAplHyqIE?t=302

Jest tak juz od bardzo dawna dzieki czemu jest wiecej mozliwosci polowania np rycerz blokujacy dystansowe potwory i zwiadek/mag ktory je bije z dystansu mysle ze ten rework sprawi ze ktos znow wroci na czarnoksiezniki pozdro


Aaa i zeby to dobrze dzialalo potwory dystansowe nie moga miec motorka w dupie i przechodzic z kratki na kratke tak jak bagienie (czyli 10x na ture xD)

eremce
10-10-18, 14:18
Argument z czarnoksiężnikami do mnie zupełnie nie trafił. Nie są one odwiedzane przez wszystkie profesje (nie tylko rycerzy) z dwóch bardzo ważnych powodów, a raczej ich ich braku czyli expa i loota. Loot z czarnoksiężników był znerfiony już na pierwszej edycji, ale dało się tam chodzić w celach szybkiego zdobywania doświadczenia. Potem doszła dobra zmiana 50%+ i uwzględniając brak kolistości tego respa, przestał on być expowiskiem a stał się przeszkodą w drodze na Rokitę.Wydaje mi się, że przestoje potworów dystansowych co kratkę gdy już je dopadniemy, mogą się przyczynić do poszerzenia ilości expowisk dla rycerzy. Blokowanie potworów w kącie chyba w ogóle nie wchodzi w grę, gdyż cofa system poruszania się potworów do prehistorii i wygląda jakbyśmy grali na nokii 3310.

Wicher
10-10-18, 14:49
Jestem podobnego zdania co Eremce. Wrl potrzebuja sporego reworka juz od dluzszego czasu, jednak nie przez zaproponowane przez ciebie zmiany. To dobrze, ze potworki biegaja chaotycznie, przez to jest ciekawiej na expowiskach. Bez tego kazdy boss czy druzynowe potworki sprowadzaly by sie do klikania jednego hotkeya

Veliothe
10-10-18, 15:08
Czarnoksiężnik to też mag- czyli powinien być kruchy, mieć mało hp. Zwiększyć expa, a zamiast gargulców proponuję dać im kamienne golemy. Znikanie to nie problem, wystarczy je zatruć.

mexiunio
10-10-18, 15:14
Czarnoksiężnik to też mag- czyli powinien być kruchy, mieć mało hp. Zwiększyć expa, a zamiast gargulców proponuję dać im kamienne golemy. Znikanie to nie problem, wystarczy je zatruć.

Co to za różnica czy kamienny golem czy gargulec? To, że stawiają summony jest takie same jak na rl, równie dobrze można byłoby im to wywalić, bo te summony niczego nie zmieniają w biciu ich, zwłaszcza, że teraz wrl mają pela oflę

bart303
10-10-18, 15:53
Co to za różnica czy kamienny golem czy gargulec? To, że stawiają summony jest takie same jak na rl, równie dobrze można byłoby im to wywalić, bo te summony niczego nie zmieniają w biciu ich, zwłaszcza, że teraz wrl mają pela oflę

Teoretycznie gargulce zawsze wyssą Ci trochę więcej many ;p

Catthon
16-10-18, 00:12
Tak jak pisali koledzy - czarnoksiężniki to inny temat, a nie widzimy dobrego powodu by spowalniać potwory bijące dystansowo.

Zetix
17-10-18, 22:39
Zdecydowanie NIE ! Jak Ty to sobie wyobrażasz tak jak na filnie no to sorry ale Altaron to nie tibia. Przecież na tym filnie to zupełna padaka. Mob dystansowy stoi kratkę od gościa rzuca w niego włóczniami ucieka kratkę a ten idzie za nim idzie krok w krok.
Proponowałem na teście i było to rozważane żeby zamiast czaru haper rago dać coś w stylu trzęsienia ziemi które by spowalniało potwory dystansowe. Ostatecznie temat przycichł i nie wiem jaka jest koncepcja. Jak widać póki co haper rago jest po staremu.

Jeżeli chodzi o spowolnienie potworów. Owszem ale tylko ucieczkę na black hp chociaż mając na uwadze to że potwory znikają gdy oddalą się od resa to niektórym należałoby całkiem ucieczkę wyłączyć. Bo bijesz powiedzmy 5 żywiołaków ziemii z czego 3 ucieka każdy w inną stronę. Gonić ich nie ma jak bo trafimy na nowe, a jak już doganiamy to znikają.

Bryndzaarron
17-10-18, 23:25
Tlumaczylem to sobie tak ze potwor uciekajac musi jednoczesnie skupic sie na atakowaniu uciekaniu i bronieniu sie a wiekszosc dystansowych mobkow jeszcze bije na melee i to wcale nie tak malo ale widze ze w altaronie to nie przejdzie