PDA

Zobacz pełną wersję : Tabelka subprofesji


makozul
13-08-18, 13:37
moja propozycja nowej tabelki, jeżeli chodzi o nowy serwer(resetowany co 3 mies.)

jak ktos ma lepsza propozycje to pisać

https://i.imgur.com/RVvyLs7.jpg

5310053
13-08-18, 15:10
Czemu nekromanta alchemik ma lepsze obrażenia obszarowe z mroku od elementalsty? xo
taki zamysł czy chochlik?

Catthon
13-08-18, 15:38
Hej.

"Tabelka", którą macie powyżej jest tylko efektem sprytnego nałożenia na tabelę 10 zależności, którymi rządzą się profesje i subprofesje. Tabela ma więc obrazować jaki jest efekt działania tych założeń, ale same obrażenia nie są w oparciu o nią wyliczane.

Sugerując zmiany, możecie więc jednocześnie sugerować zmianę tych założeń - to ona ma realny wpływ na obrażenia.

Mam też nadzieję, że lista tych założeń pozwoli lepiej zrozumieć intencje ich architektów.

Założenia te to:
1) jesli jestesmy duch i leczymy obszarowo, to bonus do leczenia wynosi +6%
2) jesli jestesmy elem, ale nie jestesmy necro, to dmg obszarowe ma dodatkowe +6%
4) jesli jestesmy necro i zadajemy obrazenia od smierci, to bonus wynosi +5%
5) jesli jestesmy necro i zadajemy obrazenia od swietosci, to bonus wynosi -2%
6) jesli jestesmy elem i zdajemy obrazenia od (ziemi, energii, ognia, lodu), to
a) jesli jestesmy rowniez duchownym, to bonus wynosi +2%
b) jesli nie jestesmy duchownym, to bonus wynosi +4%
7) jesli jestesmy duchownym i zadajemy dmg od swiatla, to +2%
8) jesli jestesmy duchownym i zadajemy dmg os smierci, to -5%
9) jesli jestesmy duch i leczymy (siebie/kogos) to +4%
10) przy zadaniu obrazen z broni 2H (ino typ meele, bez dist) maxDmg jest o +5% wiekszy. Czyli jesli bron 1H o ataku 50 zadaje max X dmg, to bron 2H o ataku 50 moze zadac max X * 1.05 dmg.

W załączniku tabela obrażeń w wersji edytowalnej, gdyby komuś miała się przydać.

4621

Obles
13-08-18, 15:55
Tak teraz myślę, że część jest zupełnie niepotrzebnych. Pytanie czy w ogóle tabelka mnożników jest potrzebna - tylko miesza. Gdyby wywalić ją a po prostu odpowiednio wzmocnić czary byłoby prościej i przyjemniej. Niech każdy gra taką kombinacją jaką chce nie zwracając uwagi na jakieś dodatkowe bonusy, bo i po co?

Zauważyliście, że w wyliczance nie ma punktu 3?

@dół
Można to uzyskać równie dobrze za pomocą zmian czarów - wychodzi na to samo.

@dół2
Polepszone, albo osłabione jak będą za mocne. Siła maga nekromanty może wynikać z tego, że jako jedyny może używać najmocniejszych run ze śmierci i czarów typu nutki, duchownego zaś z najsilniejszych run świętości i leczenia, elementalisty ze stałego bonusu do żywiołów (część bonusów można zostawić jak pasują i z obecnej tabelki) a duchowny stały bonus z potek - wtedy taki mag może wybrać alchemika na drugą subkę i powinien być zadowolony grając bardziej pasywnie.

A może i pieprzę od rzeczy? Sam nie wiem - głośno myślę ;p.

Veliothe
13-08-18, 15:57
Wg mnie bonusy/minusy powinny być bardziej znaczące gdy posiadamy daną profesję. Teraz nie ma zbytniej różnicy między profesjami. 3% czy tam 5% różnicy w dmg to żadna różnica.

@up tzn, że nekro/ele i duch/ele będzie bił tyle samo z pocisku ognia lub gfb, ale czary będą wzmocnione?

@up2 Trzeba to przetestować. Napewno mniej zamiesznia sprawiłoby taki rozwiązanie i wygodę w balansowaniu profesji. Do przemyślenia ;)

makozul
13-08-18, 16:38
@milerus

nekro alch = bonus do śmierci. ma to znaczenie czy bije punktowo czy obszarowo? Ma bić mocniej ze śmierci.

nekro ele = bonus do śmierci spada, bo wybraliśmy dodatkowe bonusy do żywiołów

według mnie to dość logiczne, a i bonus do mroku/światłości musi być minusowy i odczuwalny dla przeciwnych subprofek

Obles
15-08-18, 18:50
Zawiodłem się.
Hektor zwrócił się do mnie z propozycją zmiany tajże tabelki - zgodziłem się, gdyż na pierwszy rzut oka widać, że jeszcze są tam zaniechania w logice Slythi, które należałoby znieść (z całym szacunkiem do włożonej przez Lidię pracy).
Po burzliwej dyskusji poprosiłem, by swój pomysł zaprezentował na forum - wszak nie wprowadzę jego wizji bez szerszej dyskusji.
A tu co? Minimalny odzew, tak, jak gdyby Was to nic interesowało.
Ostrzegam więc pierwszy i ostatni raz - jeśli nie pojawi się tutaj dyskusja poważna zrobię po swojemu a opinie będę zasięgał w kuluarach wąskiego grona.

Pawlo182
15-08-18, 19:17
1. Powinna być większa kara za używanie magii przeciwnej profesji (nekro vs duchowni) - mamy 95% do czarów przeciwnej magii, kiedy to wybierając ele/alch mamy taki sam minus... a co alchemicy i elementaliści mają do zarzucenia nekromantom i duchownym (i na odwrót)?? Duch/nekro powinny mieć po -10% dmg, a ele/alch te -5%.

2. Powinna być większa różnica między wyborem ele a alchemika - elementalista (domyślnie czary obszarowe) powinien mieć większy bonus do obszarówek, a alchemik do obrażeń punktowych.

3. Wszystkie moje przemyślenia kierują się do tego, że powinna być większa różnica pomiędzy poszczególnymi profesjami (teraz mamy największe różnice rzędu 13% - mrok vs świętość u nekro i duchownych) - powinny być różnice nawet 20%, żeby faktycznie wybór profesji mocno wpływał na dmg i grywalność.

4. Powinno się wzmocnić % przy wyborze ele/alchemik. Rezygnując z dwóch mocnych szkół magii, powinniśmy dostać jakiś buff związany z wyborem takich profesji, a mam na myśli np. jeszcze większy dmg od żywiołów + lepsze wykorzystanie flaszek.

Makon
15-08-18, 19:36
Zawiodłem się.
Hektor zwrócił się do mnie z propozycją zmiany tajże tabelki - zgodziłem się, gdyż na pierwszy rzut oka widać, że jeszcze są tam zaniechania w logice Slythi, które należałoby znieść (z całym szacunkiem do włożonej przez Lidię pracy).
Po burzliwej dyskusji poprosiłem, by swój pomysł zaprezentował na forum - wszak nie wprowadzę jego wizji bez szerszej dyskusji.
A tu co? Minimalny odzew, tak, jak gdyby Was to nic interesowało.
Ostrzegam więc pierwszy i ostatni raz - jeśli nie pojawi się tutaj dyskusja poważna zrobię po swojemu a opinie będę zasięgał w kuluarach wąskiego grona.

Wybacz Selbo ale w tym momencie to chyba Sobie jaja robisz. Przez prawie 7 miesięcy nic się tu z niczym nie ruszyło (nie mowie o aktualizacji bo nie mam do tego dostępu) i nagle wybuchło bum ze może ruszy nowy serwer ale to wiedza aby osoby które tu zaglądają wiec nie dziw się ze na te 15-20 osób które się wypowiada ktoś nie odpisał.


Co do tematu, to liczby nigdy do mnie nie przemawiają, będzie serwer to wtedy można sprawdzić jaka jest różnica pomiędzy tabelami. Na pierwszy rzut oka widzę ze wojowi się nie bardzo coś zwiększy, chętnie zobaczyłbym leczenie na nowej tabelce wojem która zaproponował Piotrek.

Obles
15-08-18, 19:40
Faktycznie mały odzew, a przecież propozycja dotyczy tak wyczekiwanego przez wszystkich nowego, resetowanego co 3 miesiące serwera.. Jak to w ogóle możliwe, że część ma go gdzieś, a reszta osób, którym tak na nim zależy, nie odzywa się. Szok i niedowierzanie. Jak dla mnie to i tak bez różnicy, bo najprawdopodobniej nie będę tam grać i myślę, że kilka % w jedną lub w drugą stronę nie sprawi, że nagle altaron się zaludni. Aczkolwiek faktycznie nowa tabelka wydaje się bardziej sensowna.

To się tyczy także (a może nawet przede wszystkim) globala.

Wybacz Selbo ale w tym momencie to chyba Sobie jaja robisz. Przez prawie 7 miesięcy nic się tu z niczym nie ruszyło (nie mowie o aktualizacji bo nie mam do tego dostępu) i nagle wybuchło bum ze może ruszy nowy serwer ale to wiedza aby osoby które tu zaglądają wiec nie dziw się ze na te 15-20 osób które się wypowiada ktoś nie odpisał.


Co do tematu, to liczby nigdy do mnie nie przemawiają, będzie serwer to wtedy można sprawdzić jaka jest różnica pomiędzy tabelami. Na pierwszy rzut oka widzę ze wojowi się nie bardzo coś zwiększy, chętnie zobaczyłbym leczenie na nowej tabelce wojem która zaproponował Piotrek.

Jaj sobie nie robię; każdy powinien wiedzieć jak wygląda sytuacja Altaronu i nie zamierzam się z niczego tłumaczyć. Grunt, że teraz coś się dzieję, więc uprzejmie informuję jak sprawa stoi, by potem nie było lamentu marud, gdyż tracę nerwy i mogę zrobić się mniej uprzejmy i wyrozumiały jak dotychczas byłem.

Jasne, że wszystko wyjdzie w praniu, ale już podczas dyskusji można dojść do konkretów.

hejhop
15-08-18, 19:44
Ja widzę to tak
a) Nekro/alch-punktowy mrok +2, dmg obszarowy mrok/zywiolowy +1, leczenie punktowe 0, leczenie obszarowe-
b) Nekro/ele- punktowy mrok zywioly +1, obszarowy dmg mrok +2, lecznie punktowe 0, leczenie obszarowe 0
c)duch/alch- punktowe swiatło +2, dmg obszarowy swiatlo 0, leczenie punktowe +2, leczenie obszarowe +1
d)duch/ele- punktowe swiatło +1, dmg obszarowy swiatło/zywioly +2, lecznie punktowe +1, leczenie obszarowe +2
e)ele/alch- punktowe zywiolowe +1, obszarowe zywiolowe +3, leczenie pkt 0, leczenie obszarowe 0

-Z tymże do kazdej kombinacji nekromanty analogicznie odwrotny bonus do antagonistycznej szkoly magii(czyt. mrok pkt(-punktowe) +2 czyli swiatło pkt -2, mam nadzieje ze jest to jasne o co mi chodzi) oraz bonus do potowania dla alchemikow jak do tej pory.

-Jak ja to widze- łączna suma plusow u duchownych jest dlatego większa, ponieważ nie dysponują najpotężniejszymi narzędziami do zadawania obrażeń, rekompensuje im to stosunkowo duży bonus do leczenia.

-Elementalista alchemik ma najwiekszy bonus do obrazen obszarowych ponieważ nie ma ani SD ani leczenia, dlatego jego gradobicia i śnieżyca powinna siać rekompensujący im to chaos.

-Plusy podane przy poszczególnych rodzajach obrażeń oznaczają stosunki pomiedzy tymi rodzajami obrażeń ponieważ nie chce pisać wprost "zwiększyć o 5%", bo nie mam pojecia jak to długofalowo wpłynie na rozgrywkę, ideą tego co chcialem przekazać są stosunki pomiędzy poszczególnymi cechami charakterystycznymi kombinacji subprofesji.

-Zaletami tego jest to że każda z kombinacji ma swoją logiczną rolę i wszystko jest im rekompensowane. Przedstawione zostało to (mam nadzieje) w przejrzysty i czytelny sposób

eremce
15-08-18, 19:50
Mi tem temat dopiero dzisiaj sie pojawił.

Jak mniemam tabelki zostały wprowadzone w celu zwiększenia opłacalności grania dana profesja , czyli została wdrozona klasyczna procedura posypywania fekaliow brokatem. Ciezko przewidziec skutki usuniecia tabeli, ale wydaje mi sie ze bez niej bedzie lepiej. Napewno pierwsza edycja bedzie nadal zroznicowana klasowo, bo nikt raczej nie wykalkuluje dokladnie ktora profesja bedzie najlepsza a ktora najgorsza. Zatem jezeli zamierzamy stworzyc gre na prostych zasadach, nie widze przeciwskazan zeby usunac tabelke. Na nastepny sezon "urozmaici" sie te slabe profesje.

makozul
15-08-18, 20:08
Gdy zbufujemy tabelkę o 10%+ to cały balans się pójdzie chrzanić... Jeszcze niedawno mieliśmy magów nekro alch, którzy bili po 1k z sd, nie wracajmy do tego ;[

Makon
15-08-18, 20:20
Gdy zbufujemy tabelkę o 10%+ to cały balans się pójdzie chrzanić... Jeszcze niedawno mieliśmy magów nekro alch, którzy bili po 1k z sd, nie wracajmy do tego ;[

Mowimy o pvp czy pve z tymi kulami?

Figovsky
15-08-18, 20:47
Punktowe leczenie czyli tawis/hape tawis/tapen tawis?
Obszarowe leczenie czyli uhanie/ihanie i siohanie innych?

Jeśli tak to ze względu na to, że nekromanci będą mieli tabelkowo ten sam dmg co duchowni, to też powinni leczyć się tyle samo co duchowni.
Przez co dmg tabelkowy i leczenie tabelkowe będzie takie samo, a różnicę między nimi będa otrzymywać przez czary: duchowni mają tapen tawisa(rycki hape tawisa), a nekromanci yase unar/sd/graate.
To samo w przypadku obszarowego leczenia. Duchowni mogą uhać, a nekromanci tylko ihać.


Elementalista-alchemik ze względu na brak tapen tawisa/sd/yase unar/graaty powinni napierniczać tabelkowo więcej. Może 130% z żywiołów?
Nadal mimo to mag elementalista potrzebuje reworku jego czarów obszarowych bo są bezużyteczne. Jesli rework nie wchodzi w grę, to usuńmy czar efo oreh nekromantom, a dodajmy go elementalistom. Aktualnie nekromanci mają sd, więc napierniczają punktowo w uj więcej od elementalisty oraz efo oreh, które jest lepszą obszarówką pod każdym względem od wszystkich obszarówek elementalisty razem wziętych. A założeniem chyba było, że to elementalista będzie siał postrach obszarówkami, nie? Nadal nekromanci będa mogli mieć efo oreh, ale tylko wybierając elementalistów na drugą podprofesję.


Zwiadek ele-alch będzie bił mocniej z kpiro, no ale nie będzie miał ani tapen tawisa, ani yase unar.

Rycek ele-alch będzie bił więcej z odes rago i rago tote, ale nie będzie miał ani hape tawisa, ani graaty czy wampirzego wyssania życia.


Do tego graate należy wzmocnić, bo rycek nekro-alch to gówno.

CySiO
16-08-18, 07:45
Według mnie usunięcie tabelki i zbalansowanie czarów/run jest lepsze. Nie wiem czy wszyscy ale większość się zgodzi, że przed tabelką był chyba balans najlepszy. Ewentualnie można dać bonusy takie jak:
Duchowny - +5% hp
Nekro - +5% dmg
Ele - +5% obszarowe
Alchemik - +5/10% potiony
Profesje nekromanty/duchownego tak naprawdę wybieramy dla możliwości używania czarów/run których przeciwna profesja nie może używać, ele i alchemik to zazwyczaj jest dodatek do tamtych.

Catthon
16-08-18, 14:34
Według mnie usunięcie tabelki i zbalansowanie czarów/run jest lepsze. Nie wiem czy wszyscy ale większość się zgodzi, że przed tabelką był chyba balans najlepszy. Ewentualnie można dać bonusy takie jak:
Duchowny - +5% hp
Nekro - +5% dmg
Ele - +5% obszarowe
Alchemik - +5/10% potiony
Profesje nekromanty/duchownego tak naprawdę wybieramy dla możliwości używania czarów/run których przeciwna profesja nie może używać, ele i alchemik to zazwyczaj jest dodatek do tamtych.

Przed tabelką pamiętam głównie, że serwer był wypełniony zwiadami ele-duch, ciężko mówić o dobrym balansie.

Z podanymi przez Ciebie propozycjami widzę takie problemy:
- mag duchowny/elementalista będzie prawie bezużyteczny
- prawie wszyscy magowie będą grali buildem nekro-alch, ponieważ czary obszarowe są takie sobie, a te 5% do nutek to nie jest przełomowa ilość
- czy odes rago to czar uznawany za obszarowy?



Mi generalnie podoba się bardziej tabela Hektora, za wyjątkiem "ele alchema", który nie wiem czemu jest absolutnie przekokszony.
@Hektor, co miałeś na myśli? Czemu ele-alchem sieka z żywiołów tyle co nekro z mroku?

Myślę, że możemy wspólnie wymyślić jaki efekt chcemy uzyskać (nawet w tabelce), a potem wziąć się za modyfikację obecnych prawideł.

Uiop
16-08-18, 14:48
Mi generalnie podoba się bardziej tabela Hektora, za wyjątkiem "ele alchema", który nie wiem czemu jest absolutnie przekokszony.
@Hektor, co miałeś na myśli? Czemu ele-alchem sieka z żywiołów tyle co nekro z mroku?

Myślę, że możemy wspólnie wymyślić jaki efekt chcemy uzyskać (nawet w tabelce), a potem wziąć się za modyfikację obecnych prawideł.


Ele alchem ze zbyt małym % do obrażeń zawsze będzie posysał, pewnie stąd przekokszenie. Które wg mnie przekokszeniem nie jest, ale to już trzeba przetestować.

makozul
16-08-18, 15:19
ele alch jest niegrywalny, w sumie mało kto kiedykolwiek nim grał, nawet jak bylo to 130 % z obszarowek? W pvp jest kupą, na expie sobie radzi, ale tak czy siak, każdy woli wziąć nekro ele/duch ele, bo albo masz SD + nuty/paral albo leczenie masowe/przyspieszenie, tak czy siak ele-alch przy tych dwoch przykładach ssssssieeeeee ;[

ele alch nie ma nic po za GFB na expie, bo czym uderzy w pvp? pociskiem? słabo...

Moim zdaniem powinien mieć nawet 115 z obszarowych, bo tak naprawde i tak nie widzę nikogo kto by chciał grać na serwerze ktorzy trwa 3 miesiace postacią, która sie do niczego nie nadaje jak tylko do expienia na nadzorcach ;/

Catthon
16-08-18, 15:51
ele alch jest niegrywalny, w sumie mało kto kiedykolwiek nim grał, nawet jak bylo to 130 % z obszarowek? W pvp jest kupą, na expie sobie radzi, ale tak czy siak, każdy woli wziąć nekro ele/duch ele, bo albo masz SD + nuty/paral albo leczenie masowe/przyspieszenie, tak czy siak ele-alch przy tych dwoch przykładach ssssssieeeeee ;[

ele alch nie ma nic po za GFB na expie, bo czym uderzy w pvp? pociskiem? słabo...

Moim zdaniem powinien mieć nawet 115 z obszarowych, bo tak naprawde i tak nie widzę nikogo kto by chciał grać na serwerze ktorzy trwa 3 miesiace postacią, która sie do niczego nie nadaje jak tylko do expienia na nadzorcach ;/

No tak, ale tabelka nie byłaby projektowana tylko pod 3-miesięczny serwer, ale też głównie pod CPVP. Ja sam wybrałem kiedyś ele-alchema dla maga i grało mi się nim świetnie (chociaż postać była wykluczona z pvp - serwer non-pvp).
W obecnej wersji widzę taki problem, że ele-alchem będzie na polowaniach bił więcej z żywiołu niż nekro-ele z mroku/żywiołu. I mam wrażenie, że będzie o to płacz. Zwłaszcza, że o ile od pewnego poziomu wjeżdżają sdki, puginały i nuty, to jednak pewien czas gracze naparzają się głównie na pociski i kpiro.

Nie podoba mi się jeszcze w 1. tabelce zwiększone leczenie punktowe ducha, zwłaszcza w przypadku ducha ele. Zwiększy to tylko przepaść między duchami a nekro.

Co myślicie?

Exoreniuss
16-08-18, 16:41
No tak, ale tabelka nie byłaby projektowana tylko pod 3-miesięczny serwer, ale też głównie pod CPVP. Ja sam wybrałem kiedyś ele-alchema dla maga i grało mi się nim świetnie (chociaż postać była wykluczona z pvp - serwer non-pvp).
W obecnej wersji widzę taki problem, że ele-alchem będzie na polowaniach bił więcej z żywiołu niż nekro-ele z mroku/żywiołu. I mam wrażenie, że będzie o to płacz. Zwłaszcza, że o ile od pewnego poziomu wjeżdżają sdki, puginały i nuty, to jednak pewien czas gracze naparzają się głównie na pociski i kpiro.

Nie podoba mi się jeszcze w 1. tabelce zwiększone leczenie punktowe ducha, zwłaszcza w przypadku ducha ele. Zwiększy to tylko przepaść między duchami a nekro.

Co myślicie?

Ja myślę,że ewidentnie każda profesja ele-alch powinna mieć sporego buffa ponieważ odstaje dużo i to dużo od duchów/nekro. Ten kto się z tym nie zgadza nie ma bladego pojęcia na ten temat. Argument ,że kiedyś tam grałeś ele alchemikiem na non pvp i świetnie Ci sie nim grało jest w moim mniemaniu hipokryzją i uparciem się Na coś co nie działa od 1 edycji serwera co można świetnie zauważyć chociażby po top 100 i ilości graczy która takie sub profy wybiera . Jedynego maga ele alcha widziałem na 2 edycji - był to levi który po znerfieniu mu śnieżycy podziękował grania ta profesja ponieważ była całkowicie do dupska ! Pokaż mi proszę chociaż jednego woja na pvp ele-alcha oraz zwiada ele-alcha. Wojownik był taki na 1 edycji JEDEN, zwiadowców było kurwa zero !

Catthon
16-08-18, 16:50
Zamiast się czepiać (głównie tego, że... grałem tą kombinacją), wypowiedz się w dwóch kwestiach które poruszyłem dalej.

makozul
16-08-18, 16:57
ale to przeciez całkiem logiczne, że będzie bił wiecej niz nekro/ele lub duch/ele z zywiołow. Skoro jest alchemikiem to bonus do elementalisty (w tym przypadku punktowe i obszarowe) się zwiekszaja, jak u nekro alchemika z mroku czy u duch alchemika ze światła. Moim zdaniem to, że dostanie wiecej z obszarowych to nijak zniweluje tą przepasc pomiedzy duch i nekro, lecz tak czy siak mało kto nim będzie grał, bo za dużo traci w pvp.(O PVE się nie wypowiadam, bo balans co do PVE chyba jest ok)


Co do leczenia do duchownych, to sam nie jestem przekonany czy to nie będzie za dużo, ale ciężko powiedzieć, bo nie było jeszcze to testowane na teście, ale po nerfie 'kostelnaar' i UH'a może to nie być aż takie gamechangingowe. Warto to sprawdzić na teście.

Exoreniuss
16-08-18, 16:58
Zamiast się czepiać (głównie tego, że... grałem tą kombinacją), wypowiedz się w dwóch kwestiach które poruszyłem dalej.

Będzie wszystko x2. Levi wbija 100 lvl po pierwszych 24 godzinach
Na prawdę aż tak Cię boli przewaga ele alchemia nad nekro duchem w początkowych fazach gry? A może właśnie taki atut powinien mieć? Tak czy siak na poziomach 150+ I tak będzie gorszy od nekro/duchów więc? E czym widzisz problem? Ja wiem ,że ta postacią da się grac, grałeś było super Ale zrozum,że jest ona naturalnie słabsza od nekro/duchów. Wypowiedz się na temat woja ele-alchemika . Kto nim zagra ? Czemu zwiad ele alch ma.byc gorszy e biciu kpiro od nekrusa skoro ani nie ma puginalow ani dobrego leczenia ?????

Catthon
16-08-18, 17:09
ale to przeciez całkiem logiczne, że będzie bił wiecej niz nekro/ele lub duch/ele z zywiołow. Skoro jest alchemikiem to bonus do elementalisty (w tym przypadku punktowe i obszarowe) się zwiekszaja, jak u nekro alchemika z mroku czy u duch alchemika ze światła. Moim zdaniem to, że dostanie wiecej z obszarowych to nijak zniweluje tą przepasc pomiedzy duch i nekro, lecz tak czy siak mało kto nim będzie grał, bo za dużo traci w pvp.(O PVE się nie wypowiadam, bo balans co do PVE chyba jest ok)


Co do leczenia do duchownych, to sam nie jestem przekonany czy to nie będzie za dużo, ale ciężko powiedzieć, bo nie było jeszcze to testowane na teście, ale po nerfie 'kostelnaar' i UH'a może to nie być aż takie gamechangingowe. Warto to sprawdzić na teście.

Ele alch będzie bił więcej z żywiołów, niż nekro ele z mroku. Dla mnie to może być okej, może faktycznie warto zrobić z ele-alcha dobrą profesję na start i do PVE (lepszy dmg, tańszym kosztem). Pytanie tylko, czy nie będzie lamentu, że nekromanta bije teraz mniej od ele-alchemika.

Leczenie trzeba by przetestować, zwłaszcza w tych przypadkach, które były zbyt "tankowate" w pvp. Co myślisz o zmniejszeniu leczenia punktowego duch-ele do 100%, a zwiększeniu duch-alch do 108-110? To chyba też jest mocno poszkodowana profesja.

sokoskiii
16-08-18, 17:15
Tak samo uważam że ten buf dla ele alcha jest potrzebny (nawet bym mu dodał jeszcze po 2%)skoro w pvpe ssie to niech nadrabia na expie. Nawet te 4 % moga go nie przywrocic do gry 4% z 1000dmg>> 40dmg xd.
Tabelka Hektora na + lecz o ile by to było możliwe to usunięcie tabelki i zbalansowanie czarów/run było by dużo lepsze.

makozul
16-08-18, 17:15
ale to jest 2% z gfb wiecej niz nekro ele czy duch ele, myslisz, ze to bedzie az tak odczuwalne?
Nekro(SD) > all


szkoda, że nie da się tego zrobić, by np. postać 1h duch miała lepsze leczenie niż 2h, DMG ma mniejszy, więc na leczeniu by mógł nadrobić

ale czy się nie da? Selbo odbiór

Exoreniuss
16-08-18, 17:19
ale to jest 2% z gfb wiecej niz nekro ele czy duch ele, myslisz, ze to bedzie az tak odczuwalne?
Nekro(SD) > all


szkoda, że nie da się tego zrobić, by np. postać 1h duch miała lepsze leczenie niż 2h, DMG ma mniejszy, więc na leczeniu by mógł nadrobić

ale czy się nie da? Selbo odbiór


Teraz trochę pojechałeś. Dlaczego 1h ma miec większe leczenie od 2h ? 1h dostaje mniejsze hity 2h bije za to więcej i to się zazębia, nie kombinowal bym tu jeszcze z leczeniem

makozul
16-08-18, 17:21
nie dostaje DUŻO mniejszych hitów, bo pancerz jest zjebany, tak samo jak obrona, jakbyś grał ryckiem na zeszłej edycji to byś to zaobserwował ;d

@edit

tak czy siak to tylko propozycja, szczerze tez nie chce za duzo mieszac, bo sie wszystko popierdoli

Catthon
16-08-18, 17:23
nie dostaje DUŻO mniejszych hitów, bo pancerz jest zjebany, tak samo jak obrona, jakbyś grał ryckiem na zeszłej edycji to byś to zaobserwował ;d

No tak, ale kwestia pancerza i tarczy ma być/miała być zredefiniowana. Więc to się zmieni.

sokoskiii
16-08-18, 17:27
ale to jest 2% z gfb wiecej niz nekro ele czy duch ele, myslisz, ze to bedzie az tak odczuwalne?
Nekro(SD) > all




Punktowe od zywiołów
Duche ele/nekro ele 104% >>> ele/alch 110%
Obszarowe od żywiołów
Duch ele/nekro ele 108% >>> ele/alch 114%
Tak bym to widział.

makozul
16-08-18, 17:30
ja bym nie przesadzał.. bo skończy sie na tym, że ele-alch będzie sobie solo na profanach expil z tapen agro aluka, lub pociskow

Apropo tapen agro aluka, proponuje zwiekszenie CD na ten spell lub usunięcie jednej fali ew. dwoch

powod prosty; czar za malo many, którym teraz 100+ mag ele robi na upiorach wiecej niz teamhunt na piaskowych

5310053
16-08-18, 17:40
No tak, ale kwestia pancerza i tarczy ma być/miała być zredefiniowana. Więc to się zmieni.

Jeszcze nie na tej edycji chyba.

ja bym nie przesadzał.. bo skończy sie na tym, że ele-alch będzie sobie solo na profanach expil z tapen agro aluka, lub pociskow

Apropo tapen agro aluka, proponuje zwiekszenie CD na ten spell lub usunięcie jednej fali ew. dwoch

powod prosty; czar za malo many, którym teraz 100+ mag ele robi na upiorach wiecej niz teamhunt na piaskowych

i to się właśnie teraz dzieje, o czym pisałem w innym poście xD

Uiop
16-08-18, 17:42
ja bym nie przesadzał.. bo skończy sie na tym, że ele-alch będzie sobie solo na profanach expil z tapen agro aluka, lub pociskow

Apropo tapen agro aluka, proponuje zwiekszenie CD na ten spell lub usunięcie jednej fali ew. dwoch

powod prosty; czar za malo many, którym teraz 100+ mag ele robi na upiorach wiecej niz teamhunt na piaskowych

Fal bym nie usuwał. Ale cooldown dobry pomysł.

makozul
16-08-18, 17:44
to dyskusja apropo tabelki, ale ciężko sie nie wypowiedzieć na temat tapen agro aluka, wgl to jest jakas nieprzemyślana kwestia, że można STACKOWAĆ czar na czar tzn. użyc kolejny, gdy obecny efekt czaru nadal działa, zwiększenie CD do 10-15s na spell rozwiąże sprawę

Catthon
16-08-18, 18:03
to dyskusja apropo tabelki, ale ciężko sie nie wypowiedzieć na temat tapen agro aluka, wgl to jest jakas nieprzemyślana kwestia, że można STACKOWAĆ czar na czar tzn. użyc kolejny, gdy obecny efekt czaru nadal działa, zwiększenie CD do 10-15s na spell rozwiąże sprawę

Hektor, a jak jeszcze argumentujesz podniesienie dmg punktowego ducha-ele od żywiołów? Jest to potrzebne?

makozul
16-08-18, 18:13
ja to widzę tak, że jezeli jestesmy duch lub nekro to mamy +8% swiatla/mroku

gdy bierzemy druga sub profke alchemika lub ele to analogiczne alchemik daje nam +10% poty, a ele bonus do zywiolow, w tym przypadku punktowych 4% a obszarowych 8%

LECZ gdy wezmiemy elementaliste to bonus do mroku dla nekro lub swiatla dla duchownego spada, bo bonus do mroku/swiatla zostaje taki sam tylko w przypadku gdy bierzemy alchemika

Catthon
16-08-18, 18:36
ja to widzę tak, że jezeli jestesmy duch lub nekro to mamy +8% swiatla/mroku

gdy bierzemy druga sub profke alchemika lub ele to analogiczne alchemik daje nam +10% poty, a ele bonus do zywiolow, w tym przypadku punktowych 4% a obszarowych 8%

LECZ gdy wezmiemy elementaliste to bonus do mroku dla nekro lub swiatla dla duchownego spada, bo bonus do mroku/swiatla zostaje taki sam tylko w przypadku gdy bierzemy alchemika

Przejrzyste. Czyli:

1. Jeśli jesteśmy duch/nekro/ele, to bonus od światła/mroku/żywiołu wynosi 8%.
2. Jeżeli dobieramy do ducha/nekro elementalistę, to każdy bonus pomniejsza nam się o 4% (światło/mrok/żywioł) - wg mnie, razem z obszarówkami.
3. Jeżeli dobieramy alchemika, otrzymujemy 10% skuteczności mikstur.
4. Jeżeli bierzemy duchownego, dostajemy 5% do skuteczności leczenia punktowego i 10% do skuteczności leczenia obszarowego.
5. Wszyscy nieduchowni otrzymują -5% do światła, wszyscy nienekromanci otrzymują -5% do śmierci.

Dodatkowo:
a) nie wiem czy nie rozróżnić duchownego ele od nekro ele (obaj mieliby po 4% bonusu). Nie powinno być jakiejś drobnej przewagi na korzyść nekromanty ze śmierci?
b) Wyrzuciłbym bonus do punktowego leczenia duchownego. Czary powinny wystarczyć.

makozul
16-08-18, 18:45
coś w tym stylu, lecz ciężko się odnieść co do leczenia, bo nadal to nie było testowane

Obles
16-08-18, 18:59
Uaa... jakie zaangażowanie - super!
Ja zaś proponuję minimalizm na podstawie bonusów pasywnych dla danej sub-profesji, bez żadnych kombinacji pomiędzy nimi:

DUCHOWNY: +10% ZDROWIA I MANY
NEKRO: +10% SIŁY OBRAŻEŃ
ELEMENTALISTA: +10% SIŁY OBSZAROWYCH OBRAŻEŃ
ALCHEMIK: +10% SIŁA MIKSTUR I CZAS DZIAŁANIA BONUSÓW (PIERŚCIENIE, RYBKI ETC.)

Ponadto związane z powyższym byłyby lekkie zmiany w czarach i runach jak np zwiększenie siły run świętości czy leczenia.

Jakie plusy ma moja propozycja? Prostota - to przede wszystkim. Mało mnożników i zmiennych a co za tym idzie możliwość prostego zbalansowania czarów. Poza tym automatyczne zwiększenie siły czarów eleemtnalisty jak ognista burza.

Czy 10% to dobra wartość? Nie wiem... może? 5 wydaje mi się za mało. Bonusy przeze mnie wymienione można oczywiście by zamienić lub o coś poszerzyć - to tylko propozycja jak i każdego z Was; podaje jedynie trop, w który chciałbym zmierzać.

Btw.: cd śnieżycy wydłużę.

Exoreniuss
16-08-18, 19:45
Uaa... jakie zaangażowanie - super!
Ja zaś proponuję minimalizm na podstawie bonusów pasywnych dla danej sub-profesji, bez żadnych kombinacji pomiędzy nimi:

DUCHOWNY: +10% ZDROWIA I MANY
NEKRO: +10% SIŁY OBRAŻEŃ
ELEMENTALISTA: +10% SIŁY OBSZAROWYCH OBRAŻEŃ
ALCHEMIK: +10% SIŁA MIKSTUR I CZAS DZIAŁANIA BONUSÓW (PIERŚCIENIE, RYBKI ETC.)

Ponadto związane z powyższym byłyby lekkie zmiany w czarach i runach jak np zwiększenie siły run świętości czy leczenia.

Jakie plusy ma moja propozycja? Prostota - to przede wszystkim. Mało mnożników i zmiennych a co za tym idzie możliwość prostego zbalansowania czarów. Poza tym automatyczne zwiększenie siły czarów eleemtnalisty jak ognista burza.

Czy 10% to dobra wartość? Nie wiem... może? 5 wydaje mi się za mało. Bonusy przeze mnie wymienione można oczywiście by zamienić lub o coś poszerzyć - to tylko propozycja jak i każdego z Was; podaje jedynie trop, w który chciałbym zmierzać.

Btw.: cd śnieżycy wydłużę.
NEKRO: +10% SIŁY OBRAŻEŃ - do obszarówek też się to wlicza? Bo jeżeli "siła obrażeń" czytaj wszystko o 10% wiecej + do tego ele 10% dokłada do obszarówek = op

@down racja, nie naprawia

Uiop
16-08-18, 19:48
To i tak nie naprawia ele alch

sokoskiii
16-08-18, 20:11
Pomysł selbo super.
A co do ele/alch moze by tak po połączeniu tych subprofesji jakis osobny bonus np +5%/10% do czegos tam. Jakies propozycje co by to mogło być?

Catthon
16-08-18, 21:39
Uaa... jakie zaangażowanie - super!
Ja zaś proponuję minimalizm na podstawie bonusów pasywnych dla danej sub-profesji, bez żadnych kombinacji pomiędzy nimi:

DUCHOWNY: +10% ZDROWIA I MANY
NEKRO: +10% SIŁY OBRAŻEŃ
ELEMENTALISTA: +10% SIŁY OBSZAROWYCH OBRAŻEŃ
ALCHEMIK: +10% SIŁA MIKSTUR I CZAS DZIAŁANIA BONUSÓW (PIERŚCIENIE, RYBKI ETC.)


Wg mnie takie podejście generuje następujące problemy:

1. W wersji z tabelką to czy elementalista bije z żywiołu, nekro ze śmierci, duch ze światła ma znaczenie. W wersji bez tabelki znaczenia nie ma - nekro będzie bił więcej zawsze ze wszystkiego. Co więcej, obszarowo będzie bił tyle co elementalista (10% siły obrażeń, a 10% siły obszarowych obrażeń - przy czym nekro-ele będzie przekokszony).

2. Nie naprawia nam to sytuacji ele alchemika nijak.

3. Nie naprawia nam to sytuacji ducha alchemika nijak.

Zmiany w czarach itp. to kwestia długofalowa. Wbrew pozorom myślę, że obecnej 'tabelce' niewiele brakuje do dobrego balansu, jesteśmy to w stanie zbalansować w krótkim czasie.

Veliothe
16-08-18, 22:51
Uaa... jakie zaangażowanie - super!
Ja zaś proponuję minimalizm na podstawie bonusów pasywnych dla danej sub-profesji, bez żadnych kombinacji pomiędzy nimi:

DUCHOWNY: +10% ZDROWIA I MANY
NEKRO: +10% SIŁY OBRAŻEŃ
ELEMENTALISTA: +10% SIŁY OBSZAROWYCH OBRAŻEŃ
ALCHEMIK: +10% SIŁA MIKSTUR I CZAS DZIAŁANIA BONUSÓW (PIERŚCIENIE, RYBKI ETC.)

Ponadto związane z powyższym byłyby lekkie zmiany w czarach i runach jak np zwiększenie siły run świętości czy leczenia.

Jakie plusy ma moja propozycja? Prostota - to przede wszystkim. Mało mnożników i zmiennych a co za tym idzie możliwość prostego zbalansowania czarów. Poza tym automatyczne zwiększenie siły czarów eleemtnalisty jak ognista burza.

Czy 10% to dobra wartość? Nie wiem... może? 5 wydaje mi się za mało. Bonusy przeze mnie wymienione można oczywiście by zamienić lub o coś poszerzyć - to tylko propozycja jak i każdego z Was; podaje jedynie trop, w który chciałbym zmierzać.

Btw.: cd śnieżycy wydłużę.

Pomysł jest dobry, ale wg mnie bonusy powinny dotyczyć połączeń klasowych. Pomysł bardziej jest złożony, ale rozwiązuje wiele problemów takich jak ryc nekro/alchemik przestaje być opłacalny, bo lepiej wziąć rycka nekro/ele i mieć większy bonus do dmg.

Pojedyńcze klasy nie powinny dawać żadnego bonusu.

Wyglądałoby to mniej-więcej tak:

Nekro/alchemik bonus 10% dmg, 10% mikstur, 10% hp+many
Nekro/ele bonus 15% dmg, +30 speeda, 10% redukcji dmg

Ele/alchemik bonus 5%dmg, 20% mikstur, 5% hp+many, +30%speeda, 5%redukcji dmg

Duch/alchemik bonus 20% leczenia, 10% mikstur, 20% hp+many
Duch/ele bonus 10% leczenia, 10% redukcji dmg, 30 speeda, 10%hp+many

Wartości jak i bonusy są jedynie przykładami. Proponuje zaangażować się naszej społeczności w balansie tej propozycji. Bonusy jeśli by była taka możliwośc mogłyby być również niepowtarzalne, czyli coś czego inna kombinacja nie ma, np ten speed, czy redukcja dmg. Można pomyśleć też o większej ilości pn/poziom lub zwiększonym lootrate (poszukiwacz? ;) ), cooldown na czary, atak speed z broni.

@ taka myśl:
Każdy sra się o ten dmg, a gdyby tak usunąć ten bonus w zupełności i zastąpić go czymś defensywnym?

Catthon
17-08-18, 09:05
@Veliothe, nie podoba mi się ten pomysł o tyle, że zupełnie tracą na tym ludzie bez SS, którzy nie będą mieli tych bonusów ze swoich klas. Poza tym same bonusy wydają mi się czasem przesadzone. Ale sama idea mi się podoba, też o tym myślałem.
Widzę to w ten sposób, by każda subka miała swój bonus, a połączenie konkretnych subek odblokowywało kolejny.

DUCHOWNY: +10% DO SIŁY OBRAŻEŃ OD ŚWIATŁA
NEKRO: +10% SIŁY OBRAŻEŃ OD MROKU
ELEMENTALISTA: +5% SIŁY OBRAŻEŃ OD ŻYWIOŁÓW (punktowych i obszarowych)
ALCHEMIK: +10% SIŁA MIKSTUR I CZAS DZIAŁANIA BONUSÓW (PIERŚCIENIE, RYBKI ETC.)

DUCHOWNY-ELE: 10% odporności na obrażenia od żywiołów
DUCHOWNY-ALCHEM: 5% do siły obrażeń od światła LUB 20% szybsza regeneracja many i życia
NEKRO-ELE: 5% do siły obrażeń od żywiołów
NEKRO-ALCHEM: +10% prędkość chodzenia
ELE-ALCHEM: +10% obrażeń od żywiołów (punktowych i obszarowych)

Wszystkie kombinacje się stackują, czyli:

Ele alchem będzie miał:
+15% siły obrażeń od żywiołów (punktowych i obszarowych) - od elementalisty i połączenia elementalisty z alchemikiem
+10% SIŁA MIKSTUR I CZAS DZIAŁANIA BONUSÓW (PIERŚCIENIE, RYBKI ETC.)


Hm hm hm?

sokoskiii
17-08-18, 09:48
Catthon całkiem niezle to wygląda lecz zmieniłbym :
DUCHOWNY-ALCHEM: 5% do siły obrażeń od światła na>>+10% prędkość chodzenia
NEKRO-ALCHEM: +10% prędkość chodzenia na>>5% do siły obrażeń od mroku

Z drugiej strony znowu robi sie "tabelka" został bym przy propozycji selbo i pomyślał nad wzmocnieniem w jakis sposob ele/alch.

Uważam że fajnie sie grało jak każda subprofesja mogłes expic wszędzie nie będąc stratny a o sile danej profesji stanowiły sd/paral/tapen itp.

Catthon
17-08-18, 09:51
Catthon całkiem niezle to wygląda lecz zmieniłbym :
DUCHOWNY-ALCHEM: 5% do siły obrażeń od światła na>>+10% prędkość chodzenia
NEKRO-ALCHEM: +10% prędkość chodzenia na>>5% do siły obrażeń od mroku

Nie uważasz, że 5% obrażeń od mroku to razem 15% i przekoks, jeżeli weźmiemy pod uwagę SD, puginały czy nuty?

Idea była taka, by duch-alchem to było połączenie ducha z większym dmg, a nekro-alchem był maszyną do zabijania (w tym uciekania/ścigania ludzi na wyższym poziomie).

Figovsky
17-08-18, 19:18
@Catthon
Ele-alchem nadal będzie bił tyle co duchowny czy nekromanta z podobnych czarów, ale nie będzie miał ani tapen/hape tawisa, ani yase unar, ani sd, ani parala, ani taiw fomes, ani efo oreh, ani graaty, ani wampirzego wyssania. Czyli najprzydatniejsze czary do PVM jak i PVP.
Więc tak czy siak lepszą opcją będzie wybranie duchownego lub nekromante i posiadanie w/w unikalnych czarów, których elementalista nie ma.

A tak ogólnie to wole starą dobrą altaronową tabelke (czyli tą aktualną Hektora) z kilkoma poprawkami czyli zabranie duchownemu bonusu tabelkowego do leczenia i dla ele-alcha większy tabelkowy %dmg od żywiołów.

Ew. zamiast zwiększać bonus tabelkowy dla ele-alchów to dla ele-alch zwiadów przydałby się unikalny czar ''Strzała Żywiołów'' lub ''Huragan Żywiołów'', dla maga rework jego obecnych czarów, a dla rycka coś typu wampirzego wyssania życia lub graaty ''Gniew Żywiołów''.

Ofc, tych czarów będzie można się nauczyć tylko i wyłącznie mając kombinacje podprofesji elementalista-alchemik.


np. Huragan Żywiołów dla ele-alch zwiada byłby identycznym starym hape odes kpiro(tym trójstrzałowym).

mario
17-08-18, 22:50
@Catthon
Ele-alchem nadal będzie bił tyle co duchowny czy nekromanta z podobnych czarów, ale nie będzie miał ani tapen/hape tawisa, ani yase unar, ani sd, ani parala, ani taiw fomes, ani efo oreh, ani graaty, ani wampirzego wyssania. Czyli najprzydatniejsze czary do PVM jak i PVP.
Więc tak czy siak lepszą opcją będzie wybranie duchownego lub nekromante i posiadanie w/w unikalnych czarów, których elementalista nie ma.

A tak ogólnie to wole starą dobrą altaronową tabelke (czyli tą aktualną Hektora) z kilkoma poprawkami czyli zabranie duchownemu bonusu tabelkowego do leczenia i dla ele-alcha większy tabelkowy %dmg od żywiołów.

Ew. zamiast zwiększać bonus tabelkowy dla ele-alchów to dla ele-alch zwiadów przydałby się unikalny czar ''Strzała Żywiołów'' lub ''Huragan Żywiołów'', dla maga rework jego obecnych czarów, a dla rycka coś typu wampirzego wyssania życia lub graaty ''Gniew Żywiołów''.

Ofc, tych czarów będzie można się nauczyć tylko i wyłącznie mając kombinacje podprofesji elementalista-alchemik.


np. Huragan Żywiołów dla ele-alch zwiada byłby identycznym starym hape odes kpiro(tym trójstrzałowym).



Bardzo fajny pomysł z połączeniem odpowiedniej klasy dla odpowiednich czarów. Można tak zrobić też na inne profki.

Co do tabelek Hektora i tabelki ala Selbo. Tabelka Hektora jest nam aktualnie dobrze znana i nie wygląda to najgorzej. Lekkie zmiany mogą przyczynić się do pełnego sukcesu tabelki. Tabelka ala Selbo, to coś nowego i równie ciekawego. Aby ta tabelka się sprawdziła to niestety trzeba dobrze dobrać jakie buffy daja dana sub profa łącząc się z kolejną. Niestety po takich zmianach będzie trzeba sporo czasu spędzić na testowaniu. Póki na własnej skórze nie przetestuje się obu wersji to ciężko powiedzieć co będzie lepsze dla ogółu społeczności Altaronu ; )

Pozdrowionka świry by Kefson

Uiop
18-08-18, 02:29
Tabelka "ala Selbo" skutkuje śmiercią ele alchema. Trzeba zrobić taką tabelkę, z opcją "if ele-alchem" to dodatkowy bonus. Wtedy tak.

Catthon
18-08-18, 10:05
@Catthon
Ele-alchem nadal będzie bił tyle co duchowny czy nekromanta z podobnych czarów, ale nie będzie miał ani tapen/hape tawisa, ani yase unar, ani sd, ani parala, ani taiw fomes, ani efo oreh, ani graaty, ani wampirzego wyssania. Czyli najprzydatniejsze czary do PVM jak i PVP.
Więc tak czy siak lepszą opcją będzie wybranie duchownego lub nekromante i posiadanie w/w unikalnych czarów, których elementalista nie ma.

A tak ogólnie to wole starą dobrą altaronową tabelke (czyli tą aktualną Hektora) z kilkoma poprawkami czyli zabranie duchownemu bonusu tabelkowego do leczenia i dla ele-alcha większy tabelkowy %dmg od żywiołów.

Ew. zamiast zwiększać bonus tabelkowy dla ele-alchów to dla ele-alch zwiadów przydałby się unikalny czar ''Strzała Żywiołów'' lub ''Huragan Żywiołów'', dla maga rework jego obecnych czarów, a dla rycka coś typu wampirzego wyssania życia lub graaty ''Gniew Żywiołów''.

Ofc, tych czarów będzie można się nauczyć tylko i wyłącznie mając kombinacje podprofesji elementalista-alchemik.


np. Huragan Żywiołów dla ele-alch zwiada byłby identycznym starym hape odes kpiro(tym trójstrzałowym).

Wg mojej propozycji Ele alchem będzie bił 15% z żywiołu, a Ele duch 10% że światła i bodaj 5 z żywiołu. Do tego ele-alchem ma 10% bonusu do mikstur. Fajny build dla każdego, kto docelowo PVE stawia ponad PVP, a tabela ma być uniwersalna.

Co do nowych czarów - to super rozwiązanie, ale moim zdaniem się nie wydarzy albo będzie trwało strasznie długo. Czary to pomysł, mechanika, grafiki, testy... Moim zdaniem nie ma na to czasu, gdy można zrobić balans alternatywną drogą.

Może być tabela, może być to co proponuje Selbo na przykład z moimi modyfikacjami. Tylko zdecydujmy i zacznijmy działać. Prośba o więcej wypowiedzi.

sokoskiii
18-08-18, 10:10
Żadne 2% a nawet i 10% nie prywróci tego do gry (ele/alch) może magiem ktos by pograł ale zwiadem i rycem... Uważam że jedynie dodanie jakiś skili tylko dla ele/alch tak jak to juz levi napisał może zrobić je "grywalne''.



Ew. zamiast zwiększać bonus tabelkowy dla ele-alchów to dla ele-alch zwiadów przydałby się unikalny czar ''Strzała Żywiołów'' lub ''Huragan Żywiołów'', dla maga rework jego obecnych czarów, a dla rycka coś typu wampirzego wyssania życia lub graaty ''Gniew Żywiołów''.

Ofc, tych czarów będzie można się nauczyć tylko i wyłącznie mając kombinacje podprofesji elementalista-alchemik.


np. Huragan Żywiołów dla ele-alch zwiada byłby identycznym starym hape odes kpiro(tym trójstrzałowym).

Catthon
18-08-18, 10:14
Żadne 2% a nawet i 10% nie prywróci tego do gry (ele/alch) może magiem ktos by pograł ale zwiadem i rycem... Uważam że jedynie dodanie jakiś skili tylko dla ele/alch tak jak to juz levi napisał może zrobić je "grywalne''.

@Selbo, jaka jest szansa na zrobienie w przyzwoitym czasie nowych skilli/czarów, które wymyślimy Ele alchemikowi? Co o tym myślisz?

sokoskiii
18-08-18, 10:38
@Selbo, jaka jest szansa na zrobienie w przyzwoitym czasie nowych skilli/czarów, które wymyślimy Ele alchemikowi? Co o tym myślisz?

Te czary nie muszą być zupełnie "nowe"
Zwiad-Trójstrzałowe kpiro juz było.
Mag-moja propozycja zabrać nuty nekromancie i dać je ele alch tylk że w kolorze białym i czerwonym.(zmiana koloru grafiki chyba nie bedzie problemem?) Białe dmg od lodu> czerwone od ognia
Rycerz-"Pchnięcie- Finto" ktoś tego używa? zmodyfikować ten czar np. agro finto/eamo finto itd zrobić odpowniednie dmg. Może by ten czar działał na zasadzie wysysanie życia 500 dmg to 50 hp lub coś w tym stylu bo jak wiemy brakuje tej postaci leczenia.Może jakaś tarcza żywiołow tylko mocniejsza od como lefa.

Albo coś innego......korzystajmy z tego co mamy.

Obles
18-08-18, 11:34
No dobrze, chyba już czas na kilka słów moich przemyśleń.
Wybór alchemika jako drugiej sub-profesji w obecnym wydaniu tej klasy jest, z punktu widzenia czysto praktycznego, nieopłacalny z powodu utraty czarów jakie zapewniają nam pozostałe sub-profesje - co zresztą sami słusznie zauważyliście.

Podkreśliłem słowa klucze:
Obecne wydanie - gdyż teoretycznie wszystko można zmienić (muszę jednak liczyć czy poświęcony czas jest tego wart);
Czysto praktycznego - ponieważ dla kogoś, komu gra alchemikiem po prostu pasuje, nie będzie aż tak ważne, że utraci możliwość korzystania z pewnych czarów.

Powyższe właściwie zamyka klamrą w pełni cały obecny problem. Reszta to żonglerka cyframi i bonusami jedynie między duchownymi a nekromantami - sprawa banalna.

W moim mniemaniu, najlepiej by było z alchemii zrobić coś na zasadzie "fabuły pobocznej" - zadania dostępnego dla każdego, niezależnie od profesji i sub-profesji; poświęcony czas w tej dziedzinie skutkowałby po prostu możliwością wytwarzania coraz silniejszych mikstur a co za tym idzie redukcji kosztów gry i zwiększenie w sposób pośredni siły naszej postaci.
Po takiej zmianie limit sub-profesji ograniczony byłby do jednej i problem jest rozwiązany kompleksowo, niemniej takie rozwiązanie jest dość drastyczne i ciężkie do zaimplementowania (lub w ogóle nie możliwe) na globalu.

Jeśli więc rezygnujemy z rozwiązania całkowitego pozostają nam półśrodki a te nigdy nie zadowolą wszystkich i nie rozwiążą kłopotu a jedynie dodadzą kolejną łatkę do pozszywanego truchła systemów w grze.

Dochodzimy więc do 3 opcji:
zmiany kosmetyczne % w obecnej tabelce;
usunięcie obecnej tabelki i wprowadzenie bonusów pasywnych;
któreś z powyższych lub ich kombinacja + dodanie czarów dla kombinacji alchemik-elementalista.

Jak wytłumaczyłem na początku żadna z tych opcji nie rozwiąże problemu. Każda zaś sprawdzi się dopiero już podczas normalnej rozgrywki. Opcja numer 3 zaś wiąże się z przynajmniej kilkoma dniami dodatkowych prac, podczas których musiałbym stworzyć czary i je przetestować. Nie chcę tyle czekać. Chcę włączyć serwer sezonowy do końca wakacji a najlepiej w przeciągu najbliższego tygodnia. Chcę sprawdzić czy to w ogóle wypali, jaka będzie frekwencja i zainteresowanie. Czy to wszystko to gra warta świeczki. By to zrobić nie muszę wprowadzać wielkich zmian w balansie, bo gra obecnie jest grywalna - i to mi wystarczy na ten moment.

Co więc? Nie wiem, decyzje podejmę w przyszłym tygodniu, ponieważ od poniedziałku ruszamy z Pregusią nad wprowadzaniem wszystkich ustaleń, które udało mi się dokonać do tego momentu. Zależnie od tego jak wszystko się ułoży oraz do jakich wniosków wspólnie dojdziemy, mając na uwadze wszystko co napisaliście w tym i innych tematach, podejmę decyzje, z którymi będziemy musieli żyć - przynajmniej w 1 sezonie rozgrywki ;).

I proszę - jaka by nie była - nie miejcie mi jej za złe!

Catthon
18-08-18, 11:52
A nowe rozwiązanie na początek wejdzie tylko na sezonowy serwer?

Wyrosuaw
18-08-18, 11:54
W moim mniemaniu, najlepiej by było z alchemii zrobić coś na zasadzie "fabuły pobocznej" - zadania dostępnego dla każdego, niezależnie od profesji i sub-profesji; poświęcony czas w tej dziedzinie skutkowałby po prostu możliwością wytwarzania coraz silniejszych mikstur a co za tym idzie redukcji kosztów gry i zwiększenie w sposób pośredni siły naszej postaci.
Po takiej zmianie limit sub-profesji ograniczony byłby do jednej i problem jest rozwiązany kompleksowo, niemniej takie rozwiązanie jest dość drastyczne i ciężkie do zaimplementowania (lub w ogóle nie możliwe) na globalu.

Tak, tak i jeszcze raz tak! Kolejny krok do łatwiejszego operowania balansem. Myślę, że na globalu będzie to możliwe. Wystarczy z góry dać każdej postaci "ukrytą" profesje alchemika. Mając na myśli ukrytą piszę o z góry przypisanej przez system możliwość robienia zadań alechemika dla każdej z postaci, pewnie dodanie linijki kodu. Osoby mające aktualnie subprofesję alchemika mają porobione zadania, co już jest zapisane na ich koncie wiec nic nie tracą, a dodatkowo po prostu dobiorą sobie kolejną subprofesję. Alchemik jako droga rozwoju dla wszystkich uprości wieeele rzeczy, każdy chciałby móc łączyć sobie runy, porobić strzały czy też popodnosić plusy swojego ekwipunku! Pewnie wiąże się to z małym re-work'iem korzyści z zadań itd, ale wg. mnie wróży świetlaną przyszłość! :uśmiech8:

sokoskiii
18-08-18, 12:12
Dochodzimy więc do 3 opcji:
zmiany kosmetyczne % w obecnej tabelce;
usunięcie obecnej tabelki i wprowadzenie bonusów pasywnych;
któreś z powyższych lub ich kombinacja + dodanie czarów dla kombinacji alchemik-elementalista.


!
Proponuje aby na 1 edycji zastosować punkt pierwszy tabelke juz praktycznie mamy a punkt drugi albo trzeci bedzie można zastosować na nastepnej edycji bo bedzie czas na dopracowanie tych zmian.

makozul
18-08-18, 12:13
moim zdaniem zmiany % w tabelce poki co wystarcza, a jak juz opadnie dym po starcie serwa zająć sie ew. innymi opcjami co do balansu tabelki/czarów

ezzak
18-08-18, 12:17
jeśli ma być sezonówka, ty wyrzućcie skillowanie, inaczej nie będzie innej profesji niż mag.

Figovsky
18-08-18, 12:24
Jak dla mnie alchemik dla nekromanty czy duchownego to jedyny wybór. Wybierając alchemika do duchownego lub nekromanty, zyskujemy bonus do ich pierwotnego "żywiołu", możliwość robienia mikstur oraz 10% bonusu do potowania się.
A także możliwość używania silnych bomb oraz spowalniających mgieł.
Ponadto, w raz ze wzrostem alchemii robimy lepsze poty.

Elementalista oferuje nam 4% większy dmg z żywiołów, kosztem 4-6% dmg z pierwotnego żywiołu oraz czary. I wszystko byłoby spoko, gdyby te czary elementalisty były w miare ok. Dla rycka sa w miare ok, como lefa spoko sprawa, ale dla zwiadka? Serio, krzaki? Dla maga wiadomo - bezużyteczne czary.

Wybór alchemika jako podprofesje to najlepszy możliwy wybór dla zwiadków i magów.

Zaszło lekkie nieporozumienie. Nikt nie napisał, że dobranie drugiej subprofesji alchemika jest nieopłacalne. Nieopłacalne jest stworzenie kombinacji elementalista-alchemik.

Veliothe
18-08-18, 12:51
A może tak dać alchemikowi bonus do zadawania dmg z ognia? Jako powiedzmy piromanta? Wiecie, dorzuci do ue trochę prochu strzelniczego? ;) Proponuję też zmienić czary dla elementalisty, np ognista burza - zmniejszyć koszt many, zwiększyć dmg, oraz zmienić całkowicie działanie czaru- np usunąć fale i zrobić go coś jak UE w Tibii, albo inaczej- pierwsza fala pojawia się naokoło postaci- zadaje znacznie większy dmg niż dwie kolejne. Przy odpowiednim poborze many czar mógłby być wykorzystywany w PVM. Dodać można też czar podobny do śnieżycy, tylko bazujący na ogniu. W połączeniu z alchemikiem taki elementalista miałby ciekawe pole do popisu.

ciaparek
18-08-18, 14:41
Zdolności alchemiczne dla każdego, propsuję ten pomysł :)

hejhop
18-08-18, 17:31
Dlaczego wszyscy dążą do tak ekstremalnego uproszczenia systemu rozwoju postaci? To może wgle niech profesja zależy od ubranej broni i wszystkie czary dla każdego.

wilddd
18-08-18, 19:00
Też jestem przeciwko usuwaniu oddzielnej subprofesji alchemika - dla mnie im większa różnorodność postaci tym ciekawiej. Zbuffujcie tylko tego ele-alcha i będzie dobrze.
Czyli start za tydzień lub dwa? Super

CySiO
18-08-18, 21:14
Tak apropo, jeżeli to mają być serwery sezonowe to nie wiem czy nie trzeba trochę przyspieszyć skillowania ryckowi i zwiadowi, gdyż mag może odlecieć na początku zbyt daleko.

Obles
24-08-18, 12:13
Decyzja zapadła - wprowadzone zostaną zmiany w obecnej tabelce i jak na razie nic ponadto (nie licząc zmian w rycerzu nekromancie). Proszę o podanie swoich ostatnich uwag do propozycji zawartej w 1 poście lub ewentualnie zaproponowania swojej wersji wraz z uargumentowaniem.

5310053
24-08-18, 16:38
dot. tabelki od Hektora, która miałaby wejść na globalny serwer;
troszkę słabo mi się to widzi z punktu widzenia zwiadowcy nekromanty alchemika. nie dość, że ta profesja i tak kuleje okrutnie, to jeszcze jedyne co się ma podziać to nerf na punktowe obrażenia ze wszystkich żywiołów + fizyczne poza mrokiem. Zostaje mi jedynie expienie na rekinach i ewentualnie piromantach? Fajnie to wszystko wygląda, ale no..

Ja rozumiem, że nekromanta to powinien słabo bić ze światła, ale kurcze, obrażenia obszarowe nekromanty alchemika są zwiększane ( pod magów i rycków nekro ), zwiadowca nie ma żadnego praktycznie spella obszarowego. A obrażenia punktowe pozostają bez zmian. Może zwiększenie % obrażeń punktowych i osłabienie pocisków mroku/sd? Jeśli już nie chcecie ruszać zwiadowcy w całości ?

wujtom321
24-08-18, 18:34
Analizujac polaczenie duchownego elementalisty do pozostalych subprofesji w przypadku profesji zwiadowcy wyrazne sa roznice dmg. Jako zwiadowca bije przewaznie punktowo w porownaniu do obszarowych obrazenia bije kilka % wiecej. I tutaj powstaje pytanie jak ma to zrobic? Nie lepiej podniesc o 1% punktowych obrazen gdzie przy nekro - ele ten poziom jakos juz wyglada.

Wicher
24-08-18, 19:16
Tabelka jest ok. Co w kwestii skilowania? Również będzie to 2x?

wilddd
24-08-18, 19:57
Nerf zwiadowców nekromantów i jednoczesny buff magów do obszarowego dmg to to czego brakowało Altaronowi - gratulacje wszystkim głosującym za. (dobrze, że zrezygnowałem z gry zwiadem nekro na cpvp)
Jeśli to wejdzie na nowy serwer to się nie zdziw Selbo, kiedy większość serwera wybierze do gry maga nekro albo ele.

Wyrosuaw
24-08-18, 20:17
Co jeśli zmiany w subprofesjach łączą się ze zmianami w np. w ataku broni lub punktach opancerzenia? Co wy na to?:oczko:

sokoskiii
24-08-18, 21:48
dot. tabelki od Hektora, która miałaby wejść na globalny serwer;
troszkę słabo mi się to widzi z punktu widzenia zwiadowcy nekromanty alchemika. nie dość, że ta profesja i tak kuleje okrutnie, to jeszcze jedyne co się ma podziać to nerf na punktowe obrażenia ze wszystkich żywiołów + fizyczne poza mrokiem. Zostaje mi jedynie expienie na rekinach i ewentualnie piromantach? Fajnie to wszystko wygląda, ale no..



Serio? Nagle przez te 3% dmg mniej nie bedziesz mogł expić z innego żywiołu niż mrok...zrobisz 30k/h mniej expa? Na team huntach nikt nie bedzie patrzył ze bijesz o te 3%mniej niż wcześniej a na solo expie też praktycznie różnicy nie odczujesz.
Nekro ele 104% nekro alch 103% to według Ciebie było w porządku?

5310053
24-08-18, 22:05
To skoro te 4% są tak niezauważalne, to po jaką ***** w ogóle ruszać te tabelke? Prawda jest ku*wa taka, że robicie wszystko pod swoje profesje na zamkniętym forum, i tak samo ta tabelka wygląda. Next edycja rycek nekro & mag nekro incoming?
Zresztą róbcie sobie co chcecie, apel tylko taki, żeby ta tabelka się pojawiła wpierw tylko na resetowanym serwerze, i dopiero po testach została na globala wprowadzona.

wilddd
25-08-18, 09:15
Popieram Milerusa - zmiany w balansie mają w założeniu poprawić balans, czyż nie? xD
A to co proponujecie to pogorszenie balansu przez:
1. buff dmg obszarowego magów i 2. nerf dmg punktowego z wszystkiego poza mrokiem dla zwiadów nekro-alch. No i nerf dla nekro-ele do świętości, mimo że kościane smoki to jeden z niewielu w miarę dobrych respów dla zwiadów.
Skoro większość grających aktualnie na cpvp mówi, że magiem gra się najlepiej i że mag-ots to bardzo racjonalne ze strony decydentów jest go buffować. -.-
Może przy wprowadzaniu tych zmian daj wszystkim Selbo możliwość zmiany profesji skoro tak bardzo kochasz tych magów. Wtedy będziesz miał stary cpvp serwer pełen magów i nowy serwer tak samo. WIN-WIN dla cb.

Catthon
25-08-18, 10:00
Brawo. Tabela opublikowana 10 dni temu, do publicznej dyskusji poddane wszystkie rozwiązania, ale nie - tabela na zamkniętym forum, pod siebie i słabe rozwiązanie. chłopaki, ogarnijcie się.

wilddd
25-08-18, 10:30
Brawo. Tabela opublikowana 10 dni temu, do publicznej dyskusji poddane wszystkie rozwiązania, ale nie - tabela na zamkniętym forum, pod siebie i słabe rozwiązanie. chłopaki, ogarnijcie się.

Catthon widzę, że zamiast uargumentować korzyści płynące ze zmian w tabelce, wolisz napisać "chłopaki, ogarnijcie się" i mieć wyjebane. W końcu przecież ty jak i wielu innych, którym ta zmiana pasuje zamierzacie grać magiem na nowym serwerze. Dobrze jest robić buff pod siebie, nie? ;]
Było wiele propozycji w tym wątku jak ulepszyć na przykład kombinację subprofesji ele-alch i co? Nic i po tych "zmianach" nadal będzie najgorsza (przez nerf do mroku/światła i brak sensownych czarów).
Jak chcecie jeszcze bardziej zepsuć balans, żeby wszystkim jeszcze przyjemniej się grało magami, a zwiadami było jeszcze gorzej to proszę bardzo.
Piszę tylko po to, żebyście po wprowadzeniu tej tabelki nie narzekali, że to my chcieliśmy takich zmian, bo tak nie jest - robicie buffy pod maga to ludzie będą nim grali (ja też). Proste.

Drain
25-08-18, 10:48
Mam kilka pytań:
1. Czy ta tabelka zostaje wprowadzona na server cpvp?
2. Dlaczego nekro-alch dostaję takiego nerfa? nawet do dmg punktowego. Ta kombinacja powinna mieć największe pierdolnięcie. Duchowni dostają po 5% do leczenia a nekromanci coś dostają poza 3% do dmg obszarowego od mroku?Chciałbym zeby dmg punktowy był podniesiony do 103-105%

5310053
25-08-18, 11:06
Brawo. Tabela opublikowana 10 dni temu, do publicznej dyskusji poddane wszystkie rozwiązania, ale nie - tabela na zamkniętym forum, pod siebie i słabe rozwiązanie. chłopaki, ogarnijcie się.

Nie przypuszczalem, że to się pojawi na globalnym serwerze, dlatego się niezbyt tym tematem interesowałem. Co do zamkniętego - powiedz, że tak nie jest? Ze ludzie już planują czym będą grać i przepychaja tam swoje buffy dla danej klasy postaci?

Catthon
25-08-18, 11:36
Nie przypuszczalem, że to się pojawi na globalnym serwerze, dlatego się niezbyt tym tematem interesowałem.

Druga strona tematu:
To się tyczy także (a może nawet przede wszystkim) globala.


Co do zamkniętego - powiedz, że tak nie jest? Ze ludzie już planują czym będą grać i przepychaja tam swoje buffy dla danej klasy postaci?

Nie jest. Po to powstał ten temat, w którym przez tydzień intensywnie dyskutowaliśmy planowane rozwiązania. Nie wiem w jakiej formie to wejdzie, ale będzie kierowane wnioskami z tego tematu.

Dlaczego nekro-alch dostaję takiego nerfa? nawet do dmg punktowego. Ta kombinacja powinna mieć największe pierdolnięcie.
SD, puginały, nuty - to odpowiada za największe pierdolnięcie. Do tego 8% bonus do dmg, jako jedyny z punktowych poza ele-alchemem, któremu ma to z założenia wyrównać brak czarów.

Duchowni dostają po 5% do leczenia
Ten pomysł mi się nie podobał i komunikowałem go w tym temacie. Weźcie pod uwagę, że w tym temacie padło dużo przemyśleć i propozycji, żadna nie została w pełni zaakceptowana. Czyli zostanie wprowadzone najbardziej optymalne rozwiązanie w oparciu o wszystkie informacje, które tutaj przedstawiono. Po to piszemy te uwagi.

Było wiele propozycji w tym wątku jak ulepszyć na przykład kombinację subprofesji ele-alch i co? Nic i po tych "zmianach" nadal będzie najgorsza (przez nerf do mroku/światła i brak sensownych czarów).
Skąd masz taką wiedzę? Skąd wiesz co jest planowane do wdrożenia? Poza tym serio Twoim zdaniem dobry dmg punktowy, dobry dmg obszarowy i bonus do mikstur to mało? Rycerz się ucieszy, mag się ucieszy, zwiadowca nie (wg tabelki, nie wiem co jest jeszcze planowane). Na szczęście na etapie wyboru subprofesji będzie to wiadome. Moim zdaniem lepiej na szybko poprawić 2 z 3 problemów niż żaden.

nerf dmg punktowego z wszystkiego poza mrokiem dla zwiadów nekro-alch.
No ale mają największy dmg punktowy z mroku (wg tabeli - poza ele-alchem) i 10% mikstur - czyli to, co definiuje nekro-alchema.

Nekro-ele ma bonus do żywiołów, ale 2x mniejszy. Te różnice celowo są takie malutkie, bo w większości przypadków o przydatności subprofesji powinny decydować czary.

zamiast uargumentować korzyści płynące ze zmian w tabelce
Argumentuję teraz i argumentowałem moje pomysły wcześniej.
Ponownie - zamiast marudzić, przedstawiaj realne propozycje zmian, które Twoim zdaniem lepiej zbalansują profesje. Gdy będziesz tylko rzucał "wszystko nad czym dyskutowano tu od tygodnia to syf" to naprawdę - nikt nie będzie brał Cię na poważnie.

wilddd
25-08-18, 12:17
Problemem jest to, że aktualny balans na cpvp jest sprzyjający dla magów (popytajcie graczy z topki, jeśli ciągle nie wierzycie), a zmiany które chcecie wprowadzić w tej tabelce jeszcze bardziej umacniają magów i osłabiają zwiadów.
Jedyna szansa na usensownienie takich zmian w tabelce to planowany rework działania pancerza i tarczy, który mam nadzieję sprawi, że mag nie będzie mógł sobie latać po respach i kosić wszystko ze swojego zbuffowanego dmg obszarowego.

sokoskiii
25-08-18, 12:34
Problemem jest to, że aktualny balans na cpvp jest sprzyjający dla magów (popytajcie graczy z topki, jeśli ciągle nie wierzycie), a zmiany które chcecie wprowadzić w tej tabelce jeszcze bardziej umacniają magów i osłabiają zwiadów.
Jedyna szansa na usensownienie takich zmian w tabelce to planowany rework działania pancerza i tarczy, który mam nadzieję sprawi, że mag nie będzie mógł sobie latać po respach i kosić wszystko ze swojego zbuffowanego dmg obszarowego.

Człowieku jaki nerf zwiadów?????? Hektor dał możliwośc wyboru wcześniej to tylko zwiad nekro alch był opłacalny. (Sam ranking pokazuje że 9/10 zwiadów nekro to sa alchemicy). Nikt kto znał tabelke i miał troche rozumu nie wybierał zwiada nekro ele.... no bo po co? Dla 1% dmg i krzaków...

Wyrosuaw
25-08-18, 12:50
Może by tak wprowadzić już tego upka? Wolna sobota, człowiek myśloł że popyko..:zdziwiony:

Wicher
25-08-18, 14:35
Tak jak pisałem wcześniej, tabelka jest ok. Problemem jest sam zwiadowca, który dostał spore nerfy (patrz niżej):
-trzeba poświęcić sporo czasu na skillowanie (zręka, dyst),
- skille dysta szybko się blokują, przez co długo czasu zajmuje zwiadkowki rozkręcenie się
- zarabianie zwiadkiem, zwłaszcza gdy nie jesteś alchemikiem, jest tragiczne - w porównaniu do maga i ryca zwiadek do 70 lvla praktycznie nie wychodzi na +
- nerf kpiro i - dmg za bliską odległość do mobków + przyspieszenie mobków, zwiększenie ich hp i zmniejszenie wrażliwości na mrok
- kompozytowe łuki żywiołów są trudne do zdropienia w early mid game, jest też dość spora różnica między kuszą z necro z inkwizytorów
- mocno ograniczony cap, przez ciężkość amunicji
- PNY trzeba wydawać w: siłę, zrękę, mlvl, dyst - więc zapotrzebowanie na PN są dużo wyższe niż u innych profesji

Panowie wyżej mają sporo racji i ja sam, mimo że uwielbiam zwiadka, zagram magiem bo wybierając inna profesję będzie się sporo w tyle, a kilkanascie lvli niżej zwiadka w stosunku do maga sprawia, ze jest on useless na wojnie

@Exorenius down
Już twoje pierwsze zdanie swiadczy o tym, ze nie warto wdawać się z tobą w żadną w polemikę

Exoreniuss
25-08-18, 14:52
Tak jak pisałem wcześniej, tabelka jest ok. Problemem jest sam zwiadowca, który dostał spore nerfy (patrz niżej):
-trzeba poświęcić sporo czasu na skillowanie (zręka, dyst),
- skille dysta szybko się blokują, przez co długo czasu zajmuje zwiadkowki rozkręcenie się
- zarabianie zwiadkiem, zwłaszcza gdy nie jesteś alchemikiem, jest tragiczne - w porównaniu do maga i ryca zwiadek do 70 lvla praktycznie nie wychodzi na +
- nerf kpiro i - dmg za bliską odległość do mobków + przyspieszenie mobków, zwiększenie ich hp i zmniejszenie wrażliwości na mrok
- kompozytowe łuki żywiołów są trudne do zdropienia w early mid game, jest też dość spora różnica między kuszą z necro z inkwizytorów
- mocno ograniczony cap, przez ciężkość amunicji
- PNY trzeba wydawać w: siłę, zrękę, mlvl, dyst - więc zapotrzebowanie na PN są dużo wyższe niż u innych profesji

Panowie wyżej mają sporo racji i ja sam, mimo że uwielbiam zwiadka, zagram magiem bo wybierając inna profesję będzie się sporo w tyle, a kilkanascie lvli niżej zwiadka w stosunku do maga sprawia, ze jest on useless na wojnie

Nie płacz. Widać,że dawno nie grałeś zwiadkiem.
Po 1 skile będą x2 a selbo napisał,że idzie w tym kierunku jakim są skile tylko za pny.
Po 2 zwiadek od 40 do 120 lvla nie odstaje dużo w zarabianiu kasy i expieniu od maga . Przypominam,że mag też ma.blokady do m lvla . Przy locie x2 zwiadek wyjdzie na + expiac od 40 lvla na kpiro ponieważ teraz kpiro bije 1 strzał mniej OKEJ Ale zabiera za to mniej many, myślę że wojownik dostaje bardziej w dupe jeżeli chodzi o kasę szczególnie teraz gdy odes rago bije się na 30 lvlu do 150..
Amunicja też nie problem bo możesz ja kupić i zanieść na expa gdzie mag musi poświęcić czas na robienie Run. Większość twoich argumentów jest wymyślonych mam wrażenie tylko po to by polepszyć twoja ulubiona profesje.

5310053
25-08-18, 14:52
Człowieku jaki nerf zwiadów?????? Hektor dał możliwośc wyboru wcześniej to tylko zwiad nekro alch był opłacalny. (Sam ranking pokazuje że 9/10 zwiadów nekro to sa alchemicy). Nikt kto znał tabelke i miał troche rozumu nie wybierał zwiada nekro ele.... no bo po co? Dla 1% dmg i krzaków...

My to chyba jakiś inny ranking widzimy
2 Milerus OFC 259 <nekro alch
7 Dacek 220 <nekro ele
8 Schwarz 212 <nekro ele
18 Venan 162 <nekro alch
22 Bleble 160 <nekro ele
23 Xaderon 160 <nekro ele (chyba)
26 Valdrin 155 <nekro alch
reszcie poznikała 2 subka
tak, zdecydowanie 9/10 to alchemicy
tak jak piszesz wszystko wyssane z palca, tak jest ten balans odpowiedni.

Nie płacz. Widać,że dawno nie grałeś zwiadkiem.
Po 1 skile będą x2 a selbo napisał,że idzie w tym kierunku jakim są skile tylko za pny.
Po 2 zwiadek od 40 do 120 lvla nie odstaje dużo w zarabianiu kasy i expieniu od maga . Przypominam,że mag też ma.blokady do m lvla . Przy locie x2 zwiadek wyjdzie na + expiac od 40 lvla na kpiro ponieważ teraz kpiro bije 1 strzał mniej OKEJ Ale zabiera za to mniej many, myślę że wojownik dostaje bardziej w dupe jeżeli chodzi o kasę szczególnie teraz gdy odes rago bije się na 30 lvlu do 150..
Amunicja też nie problem bo możesz ja kupić i zanieść na expa gdzie mag musi poświęcić czas na robienie Run. Większość twoich argumentów jest wymyślonych mam wrażenie tylko po to by polepszyć twoja ulubiona profesje.
Ty to przeczytałeś drugi raz to, co napisałeś chociaż ?

Nie jest. Po to powstał ten temat, w którym przez tydzień intensywnie dyskutowaliśmy planowane rozwiązania. Nie wiem w jakiej formie to wejdzie, ale będzie kierowane wnioskami z tego tematu.
Szczerze? Większość tego tematu to jakieś gdybania, nie znalazłem nic przyciągającego uwagę, cały temat nic nie zmienił w wersji tabelki w 1 poście która ma zostać wprowadzona.

No ale mają największy dmg punktowy z mroku (wg tabeli - poza ele-alchem) i 10% mikstur - czyli to, co definiuje nekro-alchema.
Ja to zaproponuję, żeby bił ze wszystkiego 0%, w końcu po ch*j mu dmg z czegoś poza mrokiem? Nie jest elementalistą, nie opanował innych żywiołów. 100% z fizyka, 0% z żywiołów, 101% z mroku, bo w końcu jest nekromantą! Nie wiem gdzie wy to testujecie, ani jaki ma być tego skutek, ale czytam tyle bzdur że głowa boli.

Skąd masz taką wiedzę? Skąd wiesz co jest planowane do wdrożenia? Poza tym serio Twoim zdaniem dobry dmg punktowy, dobry dmg obszarowy i bonus do mikstur to mało? Rycerz się ucieszy, mag się ucieszy, zwiadowca nie (wg tabelki, nie wiem co jest jeszcze planowane). Na szczęście na etapie wyboru subprofesji będzie to wiadome. Moim zdaniem lepiej na szybko poprawić 2 z 3 problemów niż żaden.
Skoro nie mamy takiej wiedzy, to po kiego grzyba w ogóle dawać taki temat do omówienia? Skoro nie mamy poglądu na to, co ma być?

Bryndzaarron
25-08-18, 15:10
Czekaj milerus... czy ty nie dajesz za przyklad postaci z non-pvp zakladanych x lat temu?

5310053
25-08-18, 15:13
Nie. Z tego co się orientuje wszystkie te postacie to założone na pvp były. Nie jestem w 100% pewien wszystkich, ale większość na pewno.
zresztą, konkretnie.
Sugeruję dodać nekromancie alchemikowi 2% dodatkowych obrażeń punktowych z mroku. Do 110%.
Żeby nie było że tylko krytykować potrafię i nie wprowadzam nic do tematu. Myślę, że wystarczająco argumentów już podałem.

dot. tabelki od Hektora, która miałaby wejść na globalny serwer;
troszkę słabo mi się to widzi z punktu widzenia zwiadowcy nekromanty alchemika. nie dość, że ta profesja i tak kuleje okrutnie, to jeszcze jedyne co się ma podziać to nerf na punktowe obrażenia ze wszystkich żywiołów + fizyczne poza mrokiem. Zostaje mi jedynie expienie na rekinach i ewentualnie piromantach? Fajnie to wszystko wygląda, ale no..

Ja rozumiem, że nekromanta to powinien słabo bić ze światła, ale kurcze, obrażenia obszarowe nekromanty alchemika są zwiększane ( pod magów i rycków nekro ), zwiadowca nie ma żadnego praktycznie spella obszarowego. A obrażenia punktowe pozostają bez zmian. Może zwiększenie % obrażeń punktowych i osłabienie pocisków mroku/sd? Jeśli już nie chcecie ruszać zwiadowcy w całości ?

sokoskiii
25-08-18, 15:54
My to chyba jakiś inny ranking widzimy
2 Milerus OFC 259 <nekro alch
7 Dacek 220 <nekro ele
8 Schwarz 212 <nekro ele
18 Venan 162 <nekro alch
22 Bleble 160 <nekro ele
23 Xaderon 160 <nekro ele (chyba)
26 Valdrin 155 <nekro alch


SchwarzSerwer Community PvP Posiada status szlachecki
Elitarny zwiadowca Duchowny i Elementalista.

No to niezły nekro ele xD.

Dobra to napisz mi dlaczego warto było grać nekro ele a nie nekro alch. Pewnie połowa z tych osób nawet nie wiedziła ze jest jakas tabelka.
Hektor/wicherka/dark oni wiedzieli o tabelce i jestem pewien ze wiedzieli ze jedyny rozsądny wybór dla zwiada nekro to alchemik bo ele im gówno dawał.

5310053
25-08-18, 15:58
SchwarzSerwer Community PvP Posiada status szlachecki
Elitarny zwiadowca Duchowny i Elementalista.

No to niezły nekro ele xD.

Dobra to napisz mi dlaczego warto było grać nekro ele a nie nekro alch. Pewnie połowa z tych osób nawet nie wiedziła ze jest jakas tabelka.
Hektor/wicherka/dark oni wiedzieli o tabelce i jestem pewien ze wiedzieli ze jedyny rozsądny wybór dla zwiada nekro to alchemik bo ele im gówno dawał.

a tak, wybacz, schwarz jest duchownym, zapomniałem o tym.
Krzaki są dosyć przydatne, w update mają być różnych żywiołów.

Bryndzaarron
25-08-18, 16:10
No ja pamietam ze na naszym ts chyba 2 typow mialo ele i zalowalo bo zakladali nie wiedzac o zmianach w tabeli np jeden byl duchem drugi nekro ogolnie dla zwiada jedyny logicznym wyborem jest alchemik


Z drugiej strony skoro alchemik boostuje punktowy dmg to co moze wybierac postac ktora zadaje w 99% punktowy dmg hmm


A i krzaki sa bardzo przydatne szczegolnie w pvp chyba dwa razy uratowaly zycie krawczykowi( komus tam jeszcze w jego grp) jak sie ganialismy po gwardzistach

wilddd
25-08-18, 16:43
Mam pytanie (bez spiny Catthon xD)
Czy bonusy z tabelki dla subprofesji nekromanty i nekromanty-alchemika są takie same? (analogicznie dla duchownego oraz elementalisty)
Wiem że jest tak aktualnie na cpvp, ale chcę się upewnić, czy na nowym serwerze pozostaje tak samo.

I jeszcze jedno - bonus alchemika polega na tworzeniu lepszych potów, z których każdy może potem korzystać. Alchemik nie ma bonusu do używania na przykład zwykłych potów ze sklepu, prawda?

@down czyli jak będę używał zrobionych przez siebie pot to na 200 poziomie alchemii mam 15%+15%?!

ezzak
25-08-18, 17:16
Mam pytanie (bez spiny Catthon xD)
Czy bonusy z tabelki dla subprofesji nekromanty i nekromanty-alchemika są takie same? (analogicznie dla duchownego oraz elementalisty)
Wiem że jest tak aktualnie na cpvp, ale chcę się upewnić, czy na nowym serwerze pozostaje tak samo.
I jeszcze jedno - bonus alchemika polega na tworzeniu lepszych potów, z których każdy może potem korzystać. Alchemik nie ma bonusu do używania na przykład zwykłych potów ze sklepu, prawda?

Ma taki bonus, zarówno bazowy, jak i zależny od poziomu alchemii

Catthon
25-08-18, 17:26
Tak jak mówi ezzak, te 10% średnio jest dla wszystkich potów. Tak, nekro i nekro alchem różni się tylko tym, że nekro alchem ma bonus do mikstur. Także jeśli chcesz popatrzeć na bonusy samego nekro, patrzysz na nekro alchem.

wilddd
25-08-18, 17:47
No ale zaraz, bo nadal nie jestem pewien czy dobrze rozumiem ;_;
1. Powiedzmy, że jestem alchemikiem i mam 200 poziom alchemii (xD)
2. Robię sobie mikstury maga.
3. Daje część biednemu potrzebującemu. (który nie jest alchemikiem)
Gdy on ich używa bonus wynosi 0% czy 15%? (bo ja mistrz alchemii je zrobiłem)
4. Co mi zostało używam sam.
Bonus wynosi 15% czy 15%+15%? (bo ja mistrz alchemii je zrobiłem i ja mistrz alchemii je wypijam)

@down ok dzięki, robię maga nekro-alcha, kiedy startujemy? ;D

ezzak
25-08-18, 17:59
No ale zaraz, bo nadal nie jestem pewien czy dobrze rozumiem ;_;
1. Powiedzmy, że jestem alchemikiem i mam 200 poziom alchemii (xD)
2. Robię sobie mikstury maga.
3. Daje część biednemu potrzebującemu. (który nie jest alchemikiem)
Gdy on ich używa bonus wynosi 0% czy 15%? (bo ja mistrz alchemii je zrobiłem)
4. Co mi zostało używam sam.
Bonus wynosi 15% czy 15%+15%? (bo ja mistrz alchemii je zrobiłem i ja mistrz alchemii je wypijam)

jest dokładnie tak jak napisałeś, on ma 15%, ty 30%