PDA

Zobacz pełną wersję : Balans


neilran
02-02-18, 08:47
Witam.
Odnośnie nadchodzącej aktualizacji i ew przekształcenia serwerów, warto by przedyskutować nad tym czy coś warto by zmienić.

Zaczne od tego że to dobrze, że zwiadowca został osłabiony mag ma przewage w dmg (czasem mi się wydaje że teraz zbyt dużą).
Nie jest przypadkiem tak że zwiadowca dostał za dużo nerfów naraz:
1. Sama tabelka ma niższe bonusy do punktowych obrażeń niż obszarowych.
2. Hape odes kpiro ma 1 strzał mniej.
3. Blokada skilla w stosunku do poprzedniej edycji jest najniższa dla zwiadowcy.
4. Buf prędkości mobów i zabranie hape odes najbardziej dotyka zwiadowce, bo ten do normalnych dmg potrzebuje utrzymać 3 kratki.

Ad 3. Zwiadowca zawsze miał te kilkadziesiat wiecej dista niż rycerz 1h/2h, to na low lvl była zbyt duża różnica, ale zrównanie skilla przy jednoczesnym osłabieniu tylu rzeczy jest dla mnie przesadą. Mag ma taką samą blokade mlvl, ale ten się lepiej skaluje z obrażeniami.

To normalne że zwiadowca wolniej expi od rycerza, czy maga. Ten pierwszy poświęca dużo czasu na skillowanie, a ten drugi łatwo pada, także nie oczekuje zrównania gry pod tym względem.

Druga sprawa to balans subprofesji.
Rycerz nekro alch ma kiepskie bonusy (obszarowe) i w przypadku duala bezużyteczne rago tote. Odsyłam do tematu Comuma (https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=21699)

Nie wiem jak teraz jest z ryckiem ele alch, chyba nikt nie ma odwagi testować. Może w momencie gdy uhy się gorzej skalują, a hape tawis nie ma 30% bonusu, poty wyzdrowienia zyskują na znaczeniu.. Tylko czy one nie są przy obecnej sytuacji ekonomicznej zbyt drogie (także w produkcji). Uhy nic nie ważą, a są 2x tańsze, przy 40 mlvl+ leczą lepiej.

Nie grałem na tej edycjo rycerzem, ale z tego co wiem to trzeba coś zrobić, żeby haper rago rozwijało się stopniowo i żeby nie biło w pojedynczy cel tyle lub wiecej co odes rago. To czar przeznaczony dla blokerów, którymi można expić na fulldef, czyli brać 2 mobki więcej "na klate" (ale tylko takie, takie które biją głównie fizycznie).

Inna sprawa, jak sie expi z odes rago na określonych lvlach - fajnie żeby się tutaj rycerze z tej edycji wypowiedzieli.

Zwiadowca elementalista ma tylko krzaki, gdzie nekro ma najlepszy dmg z puginałów, niewidke, spowalniający strzał (to jest jeszcze?), dotyk śmierci.
Duchowny op leczenie, lustrzane odbicie, święty dotyk pomocny z bliska i odkrycie (jest?), nawrócenie (?).
Tu po prostu sie prosi o jakieś ciekawe skille, bo same krzaki to za mało które w pvp są łatwe do skontrowania, a w pve waste, przy takiej cenie many i innych aspektach obecnej sytuacji.

I nie mówcie mi że przecież moge grać duch ele itp. Każdą profesje trzeba przy balansie traktować oddzielnie, albo jako dodatek do alchemii.

Tigernan
10-02-18, 01:14
Bardzo mądre słowa, popieram.
Ale jednocześnie wątpię że to zostanie zastosowane.
Rzucajcie jakieś pomysły na czary dla zwiada ele bo to fajna profa ale za biedna, za gówniana i za bardzo nieopłacalna w porównaniu do innych.

Ememems
10-02-18, 11:49
Co do zwiada mam kilka pomysłów, ale trzeba by zatrudnić jakichś grafików do zrealizowania tegoż.
1. Usunąć kompozytowe łuki ognia/wody/ziemii/energii/światła/mroku. Zostawić sam kompozytowy łuk, który po zaczarowaniu przez zwiadowcę zamieni się w łuk danego żywiołu.
-Zwiadowcy Duchownemu dodać czar zaklinający łuki/kusze na światło.
-Zwiadowcy Nekromancie dodać czar zaklinający łuki/kusze na mrok.
-Zwiadowcy Elementaliście dodać czary zaklinające łuki/kusze na ogień/wodę/ziemię/energię.
Czary te powinny zabierać sporo many, żeby nie były nadużywane.
Zaklęty łuk/kusza będzie posiadała 1000 ładunków (coś jak ładowanie różdżek u maga) lub mniej/więcej w zależności od poziomu magicznego zwiadowcy. Usunąć możliwość czarowania strzał/bełtów ładunkami. To, z jakiego żywiołu będzie bił zwiadowca będzie zależało od tego na jaki żywioł zaczarowane są łuki/kusze.
2. dotyk żywiołu - 23 poziom, 30 many, można go użyć tylko wtedy, gdy łuk/kusza jest zaczarowana na konkretny żywioł, czar dla zwiadowcy elementalisty.
3. zatruwający strzał - zatruwa cel, ilość dmg podobnie jak skorpion, czar dla zwiadowcy elementalisty.
4. podpalający strzał - podpala cel, czar dla zwiadowcy elementalisty.
5. maskujący krzew - po użyciu tego czaru zwiadowca elementalista otrzymuje o połowę mniej obrażeń od żywiołów na 5 sekund (coś jak kostelnaar)
6. mistrz żywiołów - po użyciu tego czaru obrażenia od żywiołu są o 10% większe na kilkanaście sekund, dla zwiadowcy elementalisty

neilran
10-02-18, 12:26
5 i 6 by mi sie bardzo podobało, ale to by było za mocne.

6, ale może nieco słabsza może by przeszła i jak dla mnie bajka.

Ale 5, wyobraź sobie takiego zwiadka ducha - ele który sie leczy po 1k+ z tapen tawis i rzuca taki czar.
Sam proponowałem coś w tym stylu - aury ochronne od pojedynczego żywiołu o wysokości ~10% redukcji, coś jak como lefa tylko od 1 żywiołu i znacznie słabsze.

Ememems
20-08-18, 13:18
Czary Łucznika Elementalisty
-ognisty dotyk "eamo tote" 30 mana, 23 poziom, 850 md, bez ss, I promocja
-wodny dotyk "agro tote" 30 mana, 23 poziom, 850 md, bez ss, I promocja
-ziemny dotyk "harga tote" 30 mana, 23 poziom, 850 md, bez ss, I promocja
-dotyk energii "pela tote" 30 mana, 23 poziom, 850 md, bez ss, I promocja
-kwiecista kołyska "tawis ablar", 200 mana, 40 poziom, bez ss, I promocja
Następny atak zostanie pochłonięty i uleczy postać za połowę jego wartości.
-zemsta żywiołów "kpiro lefa", 140 mana, 65 poziom, 5500 md, ss, II promocja
Wytrzel ze swojej kuszy bełt wypowiadając "kpiro lefa", a jego cel zostanie porażony, podpalony i zatruty.
-wijące pnącza (zmiana na runiczny)
Dzięki tej runie, będziesz mógł odgrodzić się od przeciwników ścianą z wijących pnączy. Przy próbie wejścia na pnącza przeciwnik otrzyma obrażenia i zostanie sparaliżowany na krótki czas. Tylko dla łucznika elementalisty.

hejhop
20-08-18, 15:39
@ememems
Jak nigdy podoba mi się to co napisałaś. Nie wszystko oczywiście, ale sądzę, że jeśli wizją byłoby dodawanie nowych czarów będą one wybrane z Twojej listy. Naprawdę dobre pomysły czarów.

Stillerek
21-08-18, 08:45
Albo zrobić tak jak napisałeś, że czarujesz tylko broń a gdy zaczarujesz amunicję to masz poprostu bursty 3x3 ???

WsT
21-08-18, 14:25
Albo zrobić tak jak napisałeś, że czarujesz tylko broń a gdy zaczarujesz amunicję to masz poprostu bursty 3x3 ???

Czyżbyś właśnie rozwiązał problem zwiadowcy? ^^
Chciałbym zobaczyć to na teście.

wilddd
21-08-18, 15:18
Świetny pomysł z tym burst dmg - pomógłby wyrównać obecną różnicę w robionym expie między profesjami na wyższym lvl.
Oczywiście nie można przesadzić, bo z mag otsa znowu wrócimy do pal otsa, ale potestować warto.

makozul
21-08-18, 15:23
A jak miało by to wyglądać w pvp? Kpiro z burstow? :0. Już to widzę.

wilddd
21-08-18, 16:07
Wystarczy odpowiednio zmnejszyć burst dmg w stosunku do dmg w cel ;]
Albo sprawić, żeby aktualny czar Ostrzał przestał być bezużyteczny.
Ale co ja piszę - zbuffować zwiada? Przecież przesadzam się na nowym serwie na maga.
ZNERFIĆ ZWIADA!

WsT
21-08-18, 16:18
Zwiad jako jedyna profesja, nie ma nic obszarowego co byłoby użyteczne przez co odstaje od innych profesji, takie bursty powinny rozwiązać problem, wiadomo że dmg trzeba by odpowiednio zmniejszyć ale i tak będzie to lepsze niż te obszarowe czary, które aktualnie są całkowicie useless.

Rahilux
21-08-18, 16:35
Co Wy na to:

Dodanie zwiadowcy specjalnego czaru który polega na rozłożeniu pod sobą pułapki?
Zwykłych sideł które spowalniają moba/osobę która nie jest w party i nakłada na nią krwawienie.

Powiedzmy, 50* poziom zwiadowca, koszt 100* many raz na 2-3*minuty, sama pułapka będzie trwać przez 15* sekund.

Działać będzie na takiej zasadzie jak fire field tylko, że z automatu rozstawia się pod graczem i nie atakuje jego i osób będących w jego party*.


* - można zmienić.

c770832
22-08-18, 18:09
Smiejemy sie z was
https://www.youtube.com/watch?v=phcwhWH5Wk0

Thudaron
22-08-18, 21:40
We Marcin lecz sie :/

sokoskiii
22-08-18, 22:16
Uważam ze te burrsty sa zwiadkowi nie potrzebne. Bylo już kpiro na 9 kratek zbyt op do pvp a po nerfie juz wogole nie uzywane. Dodać mu np.+2 do ataku bełtów i tyle skoro niby taki słaby.
Ewentualnie bursty do łuku tak aby na lov lvlu przyjemniej sie grało tylko żeby nie było zbyt mocne.
Może jakas runa co ładuje łuk 100/1000 ładunków (bił by tak jak obecnie mag bije z burstów). W sam raz dla zwiada elementalisty.

WsT
23-08-18, 09:36
Jeszcze jedna myśl to taka by dodać bursty zwiadowcy ale jedynie do kompozytowych łuków żywiołów - w końcu ktoś zaczął by ich używać i byłby wybór łuk - aoe ale mniejszy dmg, kusza - dmg punktowy, wiekszy

Catthon
23-08-18, 10:29
Bursty dla zwiada elementalisty w łukach kompozytowych żywiołów to ciekawy pomysł. Jeśli dmg będzie niższy niż punktowo... dobra opcja dla biednego elementalisty, do tego powód do używania kompozytowych łuków. Fajne, chociaż do przetestowania.

19Fafarafa06
23-08-18, 10:32
Bursty dla zwiada elementalisty w łukach kompozytowych żywiołów to ciekawy pomysł. Jeśli dmg będzie niższy niż punktowo... dobra opcja dla biednego elementalisty, do tego powód do używania kompozytowych łuków. Fajne, chociaż do przetestowania.

jak by jeszcze respy były pod takie łuki :)

Catthon
23-08-18, 10:39
jak by jeszcze respy były pod takie łuki :)

Znając życie jak system będzie dobry, to ludzie rozkminią gdzie najlepiej z nim expić. Ja mam parę pomysłów, ale po to właśnie te ewentualne testy. Może rycerz z dużą odpornością na żywioły pomoże...

sokoskiii
23-08-18, 11:33
Dobrze by było gdyby te łuki ognia lodu itp leciały ze słabszych potworków bo CI co zaczynaja gre zwiadem nawet nie beda mieli okazji uzywać tych łuków bo leca z potworów na 100+ lvl...
Też uważam że to fajny pomysł z tymi łukami.
Gdzie nimi expic? Np. lodowy/katakumby raindar / ognisty zwykłe trole na inne też by cos sie znalazło.

Catthon
23-08-18, 11:48
Dobrze by było gdyby te łuki ognia lodu itp leciały ze słabszych potworków bo CI co zaczynaja gre zwiadem nawet nie beda mieli okazji uzywać tych łuków bo leca z potworów na 100+ lvl...
Też uważam że to fajny pomysł z tymi łukami.
Gdzie nimi expic? Np. lodowy/katakumby raindar / ognisty zwykłe trole na inne też by cos sie znalazło.

To akurat niezły pomysł. Skoro kompozyt jest od 30 poziomu, to powinien lecieć także ze słabszych mobów (żywiołowy). Ostatnio była zmiana, że kompozyty wpadły do elfów i olbrzymów. Brak jednak info o dodaniu żywiołowych.
Elficki Łucznik - Dodanie Kompozytowego Łuku
Waligóra - Dodanie Kompozytowego Łuku

Przypomnę, że wymagania łuków kompozytowych teraz to: gracz o poziomie 20+, zręczności 40+, sile 15+

Royalks
25-08-18, 09:40
Bursty dla łuków kompozytowych... to by mogło być ciekawe. Chciałbym to zobaczyć na teście. Może zwiadowcy na wyższych lvlach nie używaliby ich tylko do ozdoby domku :D

Stillerek
26-08-18, 11:49
A nie można zrobić tak jak pisałem tylko obrażenia z burstow zmniejszyć w pvp nie tak jak chyba jest (50%) tylko dać 20% ??