PDA

Zobacz pełną wersję : Umiejętności i Profesje


Trav
25-11-10, 18:39
System profesji Altaronu jest stworzony od podstaw. Do wyboru jest wojownik, mag i łucznik. Każda ta profesja ma dodatkowe dwa poziomy promocji - pierwszy od poziomu 20, zaś drugi tylko dla szlachty (wszystkich postaci na koncie ze Statusem Szlacheckim) od poziomu 55. Innymi słowy, promocje wyglądają tak:
mag → czarodziej → elitarny czarodziej
łucznik → zwiadowca → elitarny zwiadowca
wojownik → rycerz → elitarny rycerz
A można je uzyskać u władcy swojej gildii w Neolicie.


Ale to nie jest wszystko! Podstawowe profesje to jedynie początek, gdyż nowym elementem Altaronu są subprofesje, czyli takie gildie, do których można się przyłączyć jeśli się chce i zyskać dodatkowe korzyści. Oferujemy cztery takie:

Alchemik - Ta subprofesja umożliwia korzystanie z aparatury alchemicznej i warzenie różnych ciekawych mikstur. Poza tym od pewnego stopnia wtajemniczenia zyskujecie możliwość tworzenia bomb lub transmutowania przedmiotów. Alchemicy umieją też zdobywać pewne skóry, czy inne elementy z ciał zwierząt, używając noży.
Elementalista - ten zawód wiąże się z naszymi zamiarami upowszechnienia zaczarowanych broni. Elementaliści mogą samodzielnie czarować bronie (czy też tworzyć runy zdolne do tego dla innych) energią, wodą, ogniem i ziemią oraz dostają kilka dodatkowych czarów, czasem dość potężnych!
Duchowny - zakonnicy walczący w imieniu Dugiona, sługi Stwórcy Jedynego, dysponują nie tylko szeroką gamą czarów leczących i wspierających, ale również mogą czarować broń mocą światła (i tworzyć runy dla innych), a magowie otrzymują jeszcze kilka zaklęć ofensywnych.
Nekromanta - skoro jest możliwość walki w imieniu bożym, to jest też przeciwna droga. :) Nekromanta jest zdolny zaczarować swoją (lub cudzą dzięki runom) broń mocą mroku, wskrzeszać zwłoki, czy też zadawać potężne obrażenia wrogom dzięki czarom ofensywnym.

Do każdego zgromadzenia można się przyłączyć.
Gracz może należeć tylko do jednej z tych gildii (chyba że ma Status Szlachecki - wtedy do dwóch). Do pierwszej gildii dodatkowej można dołączyć od poziomu 20 zaś drugą subprofesję możemy uzyskać mając Status Szlachecki i poziom 50.

* * *
Oto umiejętności gracza istniejące w grze:

Poziom Magii - rośnie w miarę rzucania zaklęć, a determinuje ich siłę
Walka Wręcz - rośnie gdy walczymy bez broni
Broń Jednoręczna - rośnie przy używaniu broni jednoręcznej
Broń Dwuręczna - rośnie przy używaniu broni dwuręcznej
Broń Dystansowa - rośnie przy walce na dystans
Obrona Tarczą - rośnie gdy mamy tarczę i parujemy ciosy
Alchemia - rośnie gdy jako alchemicy używając ekstraktora tworzymy ekstrakty ze składników i gdy z powodzeniem uwarzymy miksturę w destylatorze
Zręczność - wiele rzeczy determinuje i przy wielu rzeczach rośnie: rybołówstwo, zbieranie ziół, wycinanie części zwierząt.


Poza klasyczną metodą "skillowania" istnieje na kontynencie drugi sposób rozwijania umiejętności - poprzez rozdawanie Punktów Nauki (PN). Przy każdym poziomie gracz dostaje 5 PN, które może rozdać na odpowiednie umiejętności w przystosowanym do tego panelu, który znajdzie w swoim depozycie.

konradowalkero
24-04-11, 17:33
Przykro mi ale to jest pierwszy spoiler zdradzający fabułę gry.

Trav
24-04-11, 17:51
Mówisz? Jak już zdradza to jakieś systemy dot. rozgrywki (które i tak choć w takim stopniu musiały być wyjaśnione), ale fabułę?

Xaynus
24-04-11, 17:53
Przykro mi ale to jest pierwszy spoiler zdradzający fabułę gry.

Faktycznie, ogromny spoiler. Nie wiedziałem że opisanie (w dużym skrócie) podprofesji, które są całkowicie nowe i (być może dla niektórych) niezrozumiałe to spoil.

Spoilem by było gdyby zamieścili spis questów, jak je wykonać, resp potworków czy też listę przedmiotów

komoko
24-04-11, 22:20
Świetnie, że wprowadzili pod profesje bedzie extra xD

blanko2222
24-04-11, 22:56
Cieszy oko nic dodac nic ująć.

Kosiek
25-04-11, 00:06
Ale z tymi PN to przesadziliście. 5 punktów? To znaczyłoby że Łucznik na poziomie 100 mógłby przeznaczyć nawet 400PN na walkę z dystansu. Mam nadzieję tylko że się mylę i tak się nie da...

Xaynus
25-04-11, 09:20
Ale z tymi PN to przesadziliście. 5 punktów? To znaczyłoby że Łucznik na poziomie 100 mógłby przeznaczyć nawet 400PN na walkę z dystansu. Mam nadzieję tylko że się mylę i tak się nie da...

Maksymalnie można mieć 100PN, więc spokojnie....

misen
25-04-11, 11:31
będe magiem potem czarodziejem i będę tym elementalistą ale superaśne um tu są ;)

Prakt
25-04-11, 12:38
Ale z tymi PN to przesadziliście. 5 punktów? To znaczyłoby że Łucznik na poziomie 100 mógłby przeznaczyć nawet 400PN na walkę z dystansu. Mam nadzieję tylko że się mylę i tak się nie da...

Właśnie to jest ciekawe spostrzeżenie, które jakkolwiek nie do końca słuszne, to pokazuje jak wiele chcemy zostawić graczom w kwestii rozowju postaci:
Sam wybierasz, czy przeznaczasz punkty od razu na rozwój umiejętności jakiejś, by jak najszybciej mieć ją wyższą i walczyć efektywniej, czy wolisz trenować umiejętności w klasyczny sposób i wydać punkty później. Wybór należy do Ciebie ;) Nie martw się, nie powinno być przypadków wykorzystywania tego dla zdobycia ogromnych poziomów umiejętności - ograniczyliśmy efektywność "klasycznego" zdobywania umiejętności. Mam nadzieję, że to wyjaśni choć trochę ludziom dlaczego wolniej rosną.

Kosiek
25-04-11, 14:23
Ja uważam że ten system umiejętności jest zbyt prosty. Oczywiście, widzę że tu chodzi o to, aby gracz nie musiał marnować czasu na nużące skillowanie, ale to była jedyna trudna rzecz w Tibii, czyli pierwowzorze Altaronu - umiejętności. Nadal do końca nie wiem jak to działa, ale sądzę że są dwa sensowne warianty:

Pierwszy: Skille powinny rosnąć tak jak w Tibii, a PN powinny być tylko dodatkiem. PN jeżeli zostają przy wartości 5 na poziom, powinny być zabierane schodkowo, tzn:
skill 10 - 19: 1 PN
skill 20 - 29: 2 PN
skill 30 - 39: 3 PN etc.

Więc, załóżmy że przy wyjściu z Licoru mamy ten 20 dystans (ja przynajmniej tyle po wyjściu mam), więc dobicie umiejętności do 80 będzie wymagało 20 + 30 + 40 + 50 + 60 + 70 PN = 270 PN -> Przy 64. poziomie możemy osiągnąć z samych PN 80 walki dystansowej, co raczej jest pesymistycznym założeniem, ponieważ "ręczne" doskillowanie do tego 40 czy 50 ręcznie nie będzie wielkim problemem. Jednak w tym wypadku co poziom dostajemy 5PN i możemy przeznaczać je jeszcze dość licznie na inne umiejętności - oznacza to że 64. poziom osiąga 80 walki dystansowej na upartego - nie rozwija niczego innego oprócz walki dystansowej, co też jest niemożliwe.
Drugi: Zmniejszamy PN do 2 na poziom, wtedy zostawiamy system ręcznego skillowania jako utrudniony, a na każdy punkt umiejętności danej specyfikacji potrzeba jednego PN. Oznacza to, że 80 walki dystansowej osiągalne jest na 45. poziomie z samych PN, ale pamiętajmy że ręczne doskillowanie 30 punktów będzie problemem.
Teraz pytanie: dlaczego proponuję ten wariant skoro pozornie nie jest równy drugiemu i 80 dystansu osiągamy wcześniej? Pamiętajmy że mamy co poziom tylko 2 PN i trudniej się będzie przeznaczało na inne umiejętności, więc w praktyce sądzę że nawet na 60. nie dojdzie się do celu, czyli 80.

To tylko propozycja, należy to dokładnie przemyśleć jeszcze raz, i potem znowu i tak do skutku.

rresovia
25-04-11, 16:26
Rozumiem że te punkty mozna dopiero przyznawac za lvl po wyjściu z pierwszego miasta?

Paco
25-04-11, 18:00
Jednak pierwszy wariant jest lepszy.

drazbeczka
25-04-11, 18:13
no i all wyjaśnione ale i tak skile bardzo powoli idą i mlvl np u łucznika to jak na rl u ek

Kosiek
25-04-11, 21:02
Chłopaki, ale teraz ten system działa inaczej. :P
Po krótce wygląda tak:

Skille idą zdecydowanie wolniej niż w Tibii
Postać za każdy awans powyżej 10 poziomu dostaje 5 PN, które może rozdysponować jak chce
Zwiększenie każdej umiejętności kosztuje różną liczbę punktów, na przykład u łucznika zwiększenie walki dystansowej kosztuje 3 PN, broni jednoręcznej 4 PN, broni dwuręcznej 3 PN, obrony 3 PN, walki wręcz 2 PN, a poziomu magicznego 7 PN, koszty wyglądają tak jakby miały rosnąć waz z poziomem danej umiejętności.
Zobaczymy jak to będzie wyglądać dalej...

DarQScreaM
25-04-11, 21:56
Spokojnie to się nie opłaca za bardzo xD. Później te skille coraz droższe ; ]

Viid
25-04-11, 22:02
myslalem, ze to bedzie jakis mini wstep, a mysle, ze teraz juz wiem za duzo o tej grze

zapowiada sie ciekawie : - )

drazbeczka
26-04-11, 16:38
ta ten mlvl u paladyna 7pkt za dużo powino być normalnie 5 :rolleyes:

pat1994
26-04-11, 17:28
ja i tak nie mogę tego rozkminić xDD

sadam
26-04-11, 18:48
myślę że wszystko idzie w dobrym kierunku. Jak dla mnie nie jest to już tibia lub OTS tylko.. Altaron :B :p jest co odkrywać i jest nad czym sie pogłowić dotychczas same +!

Tummi
26-04-11, 20:24
ta ten mlvl u paladyna 7pkt za dużo powino być normalnie 5 :rolleyes:

Czyli co lvl miałbyś 1 mlvl gdybys wszystko w mlvl pakował.
Bez sensu, mag by wyszedł =D. Lub pół-mag, pół-paladyn gdybyś pakował naprzemian.

Piktogram
26-04-11, 23:31
I rozdawanie tych punktów to droga bez powrotu? Raz zjebana postać nie może zostać naprawiona?:P Chętnie postawił bym wszystko na tarczowanie, ale kurde nie wiadomo co z tego wyjdzie. I czy to jest dobrze zbalansowane? Na zasadzie - Ludzie będą specjalnie umierać i lvlować między 10 a 11 poziomem, tak, aby szybko nabijać punkty i mieć potężną postać na niskim poziomie. Trzeba brać pod uwagę takich Asów ^^

Ciamcia
27-04-11, 18:40
Dobrze że dali te pkt. zawsze coś innego niż tylko skille i skille. Co nie czyni tego systemu doskonałym, trzeba trochę nad tym popracować i będzie dobrze ;)

Tummi
28-04-11, 12:30
I rozdawanie tych punktów to droga bez powrotu? Raz zjebana postać nie może zostać naprawiona?:P Chętnie postawił bym wszystko na tarczowanie, ale kurde nie wiadomo co z tego wyjdzie. I czy to jest dobrze zbalansowane? Na zasadzie - Ludzie będą specjalnie umierać i lvlować między 10 a 11 poziomem, tak, aby szybko nabijać punkty i mieć potężną postać na niskim poziomie. Trzeba brać pod uwagę takich Asów ^^

Bez obawy.
-> Wbiłem 11 lvl,
-> Dostałem 5 PN
-> Padłem przez szlam zlurowany
-> Straciłem 5 PN i spadłem na 10 lvl
-> Wbiłem ponownie 11 lvl
-> Nie otrzymałem spowrotem PN
Moja rada? Jak masz PN - nie exp. Padniesz, i stracisz wszystkie bezpowrotnie. (Chyba, ze Ci został 1-2 i na nic użyć nie możesz :P )

Tao Fao
28-04-11, 13:30
Widzisz nie dopracowane to jest, powinno tak byc wbiles poziom z 10 na 11 dostajesz te 5 PN, ale gdy zginie nie powinienes ich tracic, a za ponowne wbicie poziomu z 10 na 11, nie powinienes otrzymac zadnych punktow PN, poniewaz juz je zdobyles wbijajac wczesniej ww. poziom.

Tummi
28-04-11, 14:38
Mój pech, nie zdążyłem ich wykorzystać : (
Dziś się dowiedziałem, że się nie traci więc zacznę je kisić :D

Piktogram
28-04-11, 15:31
Nom,ale zostaje jeszcze druga sprawa:> Nie można ich zresetować w żaden sposób,tak jak w większości gier mmo gdzie punkty rozdziela się samemu. Trzeba być w takim razie rozsądny.

Tummi
28-04-11, 15:57
I to jest w tym najlepsze :)

seya
29-04-11, 01:58
WOW!
naprawdę super poradnik ,teraz wiem o co chodzi z tymi skillami :P
10/10

CySiO
29-04-11, 16:57
O co cho ze zręczno bo jo nie wiom???
Może kto powi bo nie wim czy wartu to tłuc!!!:D

Beriax
30-04-11, 14:35
Jaka podprofa najlepsza na woja -broń dwu ręczna jak coś :D jeśli możecie proszę dodanie komentarza do odpowiedzi np. ta podprofa bo......

pulpi007
02-05-11, 16:03
Jak ktoś może to nieh opisze gdzie który NPC od subprofesji sie znajduje

Remu
02-05-11, 17:23
Bardzo przydatny poradnik. Dzięki, że go zrobiłeś. Pomógł mi szybciej ogarnąć te błahostki, nie trzeba było tracić na to czasu.

gex1995
02-05-11, 17:51
To będzie ciekawe! :D

didekdd
04-05-11, 14:55
Jaką subprofesje wybrać do łucznika ??

_KuRa_
05-05-11, 12:09
Pisz po polsku.. i domyśl się po co może być ;d

Muminek
06-05-11, 14:00
dobry opis tych subprofesji, można trochę ogarnąć. Tylko trochę ciężki wybór staje przed graczem z 20 lvlem, który zupełnie nie wie jaką subprofe wybrać. Sam mam wojownika (tank), 20 lv i mam dylemat między Duchownym a Elementalistą, chociaż chyba wezmę tą drugą.

jesion
06-05-11, 14:21
Co daje czarowanie broni? Można by troszkę to trochę bardziej szczegułowo napisać.

lecol
06-05-11, 22:04
muminek, jeśli 2 reczna , to będziesz potrzebował wiecej leczenia czyli brałbym duchownego. nie wiem czemu, ale w dzisiejszych czasach, wszyscy potrzebuja poradnikow, wskazówek, jakby sami nie używali mózgu... smutne

S3baso
07-05-11, 09:51
Super poradnik bardzo mi się przydał :) Dzięki

devloz
04-06-11, 15:07
Piękny poradnik.
Przyda się każdemu graczowi, który nie jest w pełni zapoznany z grą.
Ale osobom zaawansowanym też się może przydać, 10/10.

Synu
12-06-11, 22:01
Również zgadzam się z kolegą wyżej , poradnik bardzo przydatny . Musiałeś bardzo dużo się przy tym napracować :) .

Gebels
21-06-11, 22:05
Ten system o ile nie zbyt dziurawy, to wygląda wyśmienicie , no zobaczymy co z tego wyjdzie.

Zamaskowany
25-06-11, 22:39
Dobry poradnik napewno pomoże wielu graczom :) daje 5/5

towdas23
30-06-11, 15:18
uważam, że wszystko jest elegancko rozplanowane i nie wymaga żadnej reformy.

pozdrówki :) daje 5

idekPL
03-07-11, 11:06
a od którego lvl przyznaje PN:o

Nathaniel1991
03-07-11, 11:28
od 10 lvl hehe

przemcio
23-07-11, 19:14
Punkty PN dodaje się według własnego uznania jednak ja polecam dodać je na wyższym lvl

creative199394
04-10-11, 12:14
Ja polecam nekromanta i elementalista do maga...

speedfire1993
30-01-12, 22:07
Przykro mi ale to jest pierwszy spoiler zdradzający fabułę gry.

"Fabuly" :D Mg by zdradzal fabule, nie po to ja wymyslal 5lat.

Faktycznie, ogromny spoiler. Nie wiedziałem że opisanie (w dużym skrócie) podprofesji, które są całkowicie nowe i (być może dla niektórych) niezrozumiałe to spoil.

Spoilem by było gdyby zamieścili spis questów, jak je wykonać, resp potworków czy też listę przedmiotów

lista jest na Wiki :)

Ale z tymi PN to przesadziliście. 5 punktów? To znaczyłoby że Łucznik na poziomie 100 mógłby przeznaczyć nawet 400PN na walkę z dystansu. Mam nadzieję tylko że się mylę i tak się nie da...

na moim skillu dista, to jakies 20PN na jeden skill...

danio4don
03-07-12, 21:05
ja jestem nowy i mi się akurat przyda ;] thx +leci

Jeremka
20-09-12, 02:12
Dla nowych to pare informacji nie zaszkodzi,gram 3dni i zakumałem wiele rzeczy w grze od graczy

dominik1239
09-01-13, 15:55
System profesji Altaronu jest stworzony od podstaw. Do wyboru jest wojownik, mag i łucznik. Każda ta profesja ma dodatkowe dwa poziomy promocji - pierwszy od poziomu 20, zaś drugi tylko dla szlachty (wszystkich postaci na koncie ze Statusem Szlacheckim) od poziomu 55. Innymi słowy, promocje wyglądają tak:
mag → czarodziej → elitarny czarodziej
łucznik → zwiadowca → elitarny zwiadowca
wojownik → rycerz → elitarny rycerz
A można je uzyskać u władcy swojej gildii w Neolicie.


Ale to nie jest wszystko! Podstawowe profesje to jedynie początek, gdyż nowym elementem Altaronu są subprofesje, czyli takie gildie, do których można się przyłączyć jeśli się chce i zyskać dodatkowe korzyści. Oferujemy cztery takie:

Alchemik - Ta subprofesja umożliwia korzystanie z aparatury alchemicznej i warzenie różnych ciekawych mikstur. Poza tym od pewnego stopnia wtajemniczenia zyskujecie możliwość tworzenia bomb lub transmutowania przedmiotów. Alchemicy umieją też zdobywać pewne skóry, czy inne elementy z ciał zwierząt, używając noży.
Elementalista - ten zawód wiąże się z naszymi zamiarami upowszechnienia zaczarowanych broni. Elementaliści mogą samodzielnie czarować bronie (czy też tworzyć runy zdolne do tego dla innych) energią, wodą, ogniem i ziemią oraz dostają kilka dodatkowych czarów, czasem dość potężnych!
Duchowny - zakonnicy walczący w imieniu Dugiona, sługi Stwórcy Jedynego, dysponują nie tylko szeroką gamą czarów leczących i wspierających, ale również mogą czarować broń mocą światła (i tworzyć runy dla innych), a magowie otrzymują jeszcze kilka zaklęć ofensywnych.
Nekromanta - skoro jest możliwość walki w imieniu bożym, to jest też przeciwna droga. :) Nekromanta jest zdolny zaczarować swoją (lub cudzą dzięki runom) broń mocą mroku, wskrzeszać zwłoki, czy też zadawać potężne obrażenia wrogom dzięki czarom ofensywnym.

Do każdego zgromadzenia można się przyłączyć.
Gracz może należeć tylko do jednej z tych gildii (chyba że ma Status Szlachecki - wtedy do dwóch). Do pierwszej gildii dodatkowej można dołączyć od poziomu 20 zaś drugą subprofesję możemy uzyskać mając Status Szlachecki i poziom 50.

* * *
Oto umiejętności gracza istniejące w grze:

Poziom Magii - rośnie w miarę rzucania zaklęć, a determinuje ich siłę
Walka Wręcz - rośnie gdy walczymy bez broni
Broń Jednoręczna - rośnie przy używaniu broni jednoręcznej
Broń Dwuręczna - rośnie przy używaniu broni dwuręcznej
Broń Dystansowa - rośnie przy walce na dystans
Obrona Tarczą - rośnie gdy mamy tarczę i parujemy ciosy
Alchemia - rośnie gdy jako alchemicy używając ekstraktora tworzymy ekstrakty ze składników i gdy z powodzeniem uwarzymy miksturę w destylatorze
Zręczność - wiele rzeczy determinuje i przy wielu rzeczach rośnie: rybołówstwo, zbieranie ziół, wycinanie części zwierząt.


Poza klasyczną metodą "skillowania" istnieje na kontynencie drugi sposób rozwijania umiejętności - poprzez rozdawanie Punktów Nauki (PN). Przy każdym poziomie gracz dostaje 5 PN, które może rozdać na odpowiednie umiejętności w przystosowanym do tego panelu, który znajdzie w swoim depozycie.
jak zapisac sie do gildi duchownych???

Estebano
22-05-14, 07:02
Do zaktualizowania - nowe cechy klas i zmienione skille!