PDA

Zobacz pełną wersję : Najazdy i system dnia i nocy - propozycje


1906
14-11-17, 17:50
1. Rozszerzenie systemu dnia i nocy.

Na serwerze rzadko spotykamy połączenie subprofesji ele+alchem, jedną z subprofesji 99% graczy jest necro lub duchowny. Proponowałbym dodanie bonusów (lub też minusów!) związanych z porą dnia tak, aby dotyczyło to graczy (a nie tylko np. zdrowia i dropu potworów).

Aby żadna z subprofesji nie była poszkodowana można by było dzień/noc rozdzielić po 12 godzin.
Jakie bonusy otrzymywałyby nasze postacie? Tu mamy ogromne pole do popisu. Necro mógłby mieć w nocy zwiększone obrażenia od mroku, duchowny mógłby za dnia leczyć się dużo lepiej. Necro mógłby lepiej wysysać życie z potworków w nocy, duchowny w dzień dostawałby bonus do pancerza. Aby było ciekawej, do tych plusów można by dołożyć minusy np. wolniejsze bieganie necro za dnia, lub otrzymywania jakichś małych obrażeń co kilka sekund (słońce parzy nekromantę, duchowny boi się ciemności ;) ). Choć minusy te mogłyby mieć zły wpływ na teamhunty, w których często expią razem nekromanci i duchowni, więc z minusami byłbym ostrożny. Oczywiście prosiłbym o Wasze propozycje jakie plusy/minusy otrzymywałyby subprofesje w zależności od pory dnia, nie znam Altaronu na tyle, aby wymyślić wszystkie ciekawe możliwości jakie oferuje ten serwer.

2. Najazdy.

Jednym z fajniejszych zajęć w Tibii/Altaronie jest wspólne robienie questów lub zabijanie bossów. Często gracze zbierają się w dużą ekipę i idą zabić jakiegoś trudnego potwora. A co jeśli tym razem potwory przyszłyby do nas? Bardzo łatwo najazdy moglibyśmy połączyć z wątkiem fabularnym. Taki najazd zacząłby się od słabszych potworów dla niskopoziomowych graczy a kończył na jakimś bossie.

Najpierw otrzymywalibyśmy informację, coś w stylu „Zwiadowcy donoszą, że w okolicy Bramy Żelaznej zauważono wzmożone ruchy wojsk Abitańczyków”. Na początku pod którąś z bram wokół Neolith pojawiałoby się sporo Abitańskich mistrzów, szamanek, mistrzów ceremonii itp., z czasem ataki byłyby liczniejsze i z przewagą potworów silniejszych. Potem po kilku falach, pojawiałby się komunikat „Silna woń krwi, przelanej w hektolitrach na polach pod miastem zwabiła bestię!” i miasto zostałoby zaatakowane przez jakiegoś bossa wraz z liczną gwardią przyboczną.

Takich scenariuszy mogłoby być kilka, najazd smoków – silne wyładowania magiczne przyciągnęły uwagę magów i magów Dorafsa – Boss związany z magią. Na Bekalelu natomiast mogłoby odbywać się najazdy związane ze wzmożonym połowem ryb w tamtych okolicach ;) „Rekinołaki wychodzą na żer aby pomścić swoich mniejszych braci”. W tym przypadku final bossem byłby oczywiście Żarłacz. Oczywiście to co tu przytoczyłem to najazdy w bardzo skróconej formie, powinny one trwać kilkadziesiąt minut, a nie 2-3 fale i boss.

Najazdy odbywałyby się wieczorami (wtedy najwięcej osób jest online), nie byłyby one oczywiście codziennie, jednak na pewno poprawiłoby to sytuację na serwerze kiedy na discordzie siedzi 20 osób, a expią może 2-3 i słychać ciągle stękanie „łeee, nie chce mi się expić, nuuudy”.

Jeśli administracja byłaby zainteresowana wprowadzeniem najazdów to chętnie pomogę w pisaniu ich pod względem scenariuszy ;)

Windykator
15-11-17, 07:35
Mistrzowie ceremonii to bomba zegarowa. Zarlacz na powierzchni to koniec altaronu. Bonus do pancerza i leczenia u duchownego to kozak w luj. Nekro ma za maly dmg i potrzebuje bonusow. System najazdow... od 3 lat chyba czekamy.
moby najazdowe nie maja respa oznaczonego na mapie, oznacza to ze mozna je swobodnie lurowac, np grupke mistrzow ceremonii pod depo

Bryndzaarron
15-11-17, 07:53
oznacza to ze mozna je swobodnie lurowac, np grupke mistrzow ceremonii pod depo

Sugerujesz ze ktos moglby byc tak zlym czlowiekiem zeby wykorzystac raid do niecnych celow? :zdziwiony:

Windykator
15-11-17, 09:09
Sugeruje tylko ze idea dobra, tylko pojecie o rozgrywce zbyt male