PDA

Zobacz pełną wersję : Dyskusja Poprawienie sytuacji na serverze


Bryndzaarron
08-10-17, 11:52
No wiec tak sprobujemy drugi raz niestety jestem duzo gorszym pisarzem od @pepeszkaa ale postaram sie krotko strescic o co nam chodzi.

Zakladam ten temat w celu dyskusji na temat poprawek/usprawnien na serverze ktore wplyna na jakosc rozgrywki + przedluza zywot tego servera. Z miejsca prosze osoby ktore na tej edycji nie wbily dajmy na to przynajmniej 50lvla o nie wypowiadanie sie(ta edycja rozni sie diametralnie od poprzednich zwiekszenie hp potworom to bylo bardzo nie przemyslane dzialanie ktore zniszczylo balans)

Prosze rowniez zeby nie bylo w nim gadania typu "aaa ten ma lepiej bo gra taka profesja kreci dobry k/h a ja mam straszna lipe" w ten sposob do niczego nie dojdziemy wszystko powoli malymi kroczkami. Prosze tez @selbo zeby nie robil ninja nerfow/buffow (tj nie wprowadzal zmian bez podjecia uprzedniej dyskusji z graczami)

Ciezko bedzie wam teraz uwierzyc ale jak tylko wbilem na ta edycje altaronu cieszylem sie ze zostaly wznowione prace nad nim wszyscy mieli ogromny zapal do gry wbijania poziomow itp itd pierwsze zgrzyty nastapily gdy okazalo sie ze przez 3 tygodnie gry na serverze PVP byly moze 3 albo 4 "akcje" (porownanie poprzedniej edycji gdy to na 30lvlach bilismy sie dzien w dzien mimo braku pieniedzy)

Sytuacji nie poprawil fakt gdy ludzie zaczeli wbijac 60-70lvle i okazalo sie ze jedynym respem na ktory mozna wybrac sie z kolegami i nie wyjsc na waste (bez ogromnego loot-lucka) byly hydry nie bylo tam zbyt kolorowo raz na zero raz 25k na glowe profitu po godzinnym polowaniu (na ktore to trzeba bylo sie uprzednio dobrze przygotowac)

Zaczelismy powoli zglaszac problemy moze nie argumentowalismy tego dobrze (no dobra ja nie argumentowalem tego w wystarczajacy sposob przyznaje sie moglem to inaczej rozegrac) ktore glownie polegaly na tym ze np robilem tyle samo expa/h co na poprzedniej edycji mimo buffnietego hp (po prostu i tak nie respilo i tak) profit byl mniejszy ale wystarczylo przymaniaczyc i miales 100+ lvl po tygodniu dobrej gry i biciu jednego z 2 slusznych respow (abi i renegaty)

Gdy wbilismy 100lvle i zaczelismy probowac silniejsze potwory solo (rekiny, gorskie, hydry) okazalo sie ze polowanie na nie jest kompletnie nie oplacalne czy to solo czy w druzynie (no dobra hydry byly oplacalne ale tylko przez krotki okres czasu) sytuacji nie poprawil fakt usuniecia z gorskich loota egzekutorow oraz zmniejszenia wrazliwosci tych potworow na mrok tylko dlatego ze @dark shooter wykrecil hardcorowy exp na bonusie z SD(ktore musial wpierw zrobic co troche trwa wiec mial sredni exp 400k/h na bonusie) oczywiscie zeby expic w ten sposob z SD musisz sobie dropic plastry, skrzydla i robic SD na robionych manasach inaczej talary kurcza sie mega szybko a po odliczeniu czasu spedzonego na robienie run exp nie byl satysfakcjonujacy

Tak rozumiem ze teraz pewnie niektore osoby sie oburza ZE JAK TO TAK CHCESZ ROBIC PG 200lv w tydzien wiec odrazu odpowiadam NIE NIE CHCE najfajniejszy w grach mmorpg jest progress postaci im wolniejszy tym bardziej satysfakcjonujacy ja czegos takiego w altaronie nie odczulem natomiast strasznie znudzilo mnie ciagle grindowanie jednego respa (cytuje gwandera "ja to chyba na abi do 150 siedze" gdzie wbil tam na 32lvlu! a najlepszy oboz bije od 70lvla)

Wiec przechodzac do sedna sprawy proponuje niezwloczne przywrocenie starej ilosci hp WSZYSTKICH potworow nastepnie uciecie im czesci expa w zaleznosci od tego czy potwor przynosi nam dochod czy nie (i ile tego profitu jest) W tym momencie zeby @selbo mogl to zrobic potrzebujemy pomocy wszystkich doswiadczonych graczy zeby chodzili na respy testowali i dzielili sie spostrzezeniami

Stworzmy razem server ktory bedzie ciekawy do gry na zachete do testowania selbo moze zrobic "event" w ktorym do wygrania bylyby statusy szlacheckie (w zaleznosci od tego jak bardzo skutecznie pomagamy w balansowaniu servera)

Jezeli gracze sie do tego przylacza a @selbo zgodzi sie na takie rozwiazanie w tym momencie przez nastepny tydzien jestem na chacie przeziebiony i wstanie nagrywac moje polowania i testowac rozne respy (udostepniac filmiki na yt)


@selbo prosilbym jeszcze zebys przybil ten temat (o ile widzisz taki sens) a graczy o wyrazenie swoich opinii jezeli nikogo to nie interesuje no to coz... zejde ze sceny i znajde sobie inne zajecie na jesien/zime

Marancza
08-10-17, 12:04
Zmniejszenie expa to nie jest dobry pomysł, serio. Będzie jeszcze gorzej (respy nie będą wyrabiać/będzie mniej k/h)

Po prostu zwiększenie o 50% to jest za dużo. Powinno być max 20-30% i indywidualne przejrzanie każdego potwora.

Zurvy19
08-10-17, 12:23
@catthon

ale co osoba z powiedzmy 30 lvl moze sie wypowiedziec na temat "balansu" potworow skoro tak jak napisal Gofer, gwander od 30 lvl expil na abi, czyli taki ktos z 30 poziomem Ci powie,ze jest mega zajebiscie bo expi na abi i nie narzeka, a tak naprawde na zadnym innym respie nie siedzi bo mu sie to nie oplaca. Gofer wychodzi po raz kolejny z propozycja i checia testowania. Jesli ktos kto ma ochote na testowanie nie bedzie mial takiej mozliwosci to nie ma co sie potem dziwic,ze ludzie sie spinaja i po prostu wkurwiaja,ze chca cos zrobic dla serwera, pomoc a nie dostaja takiej mozliwosci.

genofag
08-10-17, 12:25
ja zauważyłem, że jak nie ma bitek to jest więcej osób online, także proponuję wyłączyć PVP. Uważam że to dobry pomysł bo pozwoli to graczom wbić lvle o jakim marzą i śnią, a potem włączyć PVP i przy dedzie by się nic nie traciło, więc akcji by było tyle co w filamch Quentina Tarantino. Co wy na to?

neccoz
08-10-17, 12:41
Jak dla mnie zmniejszenie expa z potworów jest lepsze niż ucinanie możliwości expienia na nich przez zwiększenie hp, więc jestem za :]

Bryndzaarron
08-10-17, 12:43
Chcialbym tylko nadmienic ze przywrocenie hp potworom i zmniejszenie expa za nie to jest tylko pierwszy krok jest od cholery respow ktore powinny zostac powiekszone/zwiekszona predkosc respawnu/zmniejszony lub zwiekszony loot

Ja i pare innych osob jestesmy gotowi testowac to sami tego nie mozemy zrobic bez pomocy selba a tez nie moze byc sytuacji gdy DWIE OSOBY pojda na 1 moba powiedza ze chujowy loot i buffujemy dlatego pisze ten post zeby inni tez nam w tym pomagali i wyrazali swoje opinie

I powtorze jeszcze raz osoby ktore nie maja CHOCIAZ tego 50lvla nie moga miec pelnego obrazu sytuacji na serverze i tylko z tego powodu prosze ich o nie wypowiadanie sie na tematy balansowania respow czy przywrocenia hp i zmnijeszenia expa za potwory

Yrionn
08-10-17, 12:49
zgadzam się z założycielem tematu, spróbujmy dojść do porozumienia, zwiększenie hp potworów nie było dobrym krokiem i trzeba przywrócić do tego co było wcześniej i pozmieniać coś innego

Burmundo
08-10-17, 12:58
chcecie zmniejszyć exp ... to samo co kiedyś zabiło ten server. Brawo widać historia lubi sie powtarzać ... Jeśli chodzi o pvp to nie lepiej wprowadzić system który umoiżliwio wybrać graczowi czy gra pvp na tym servie lub no-pvp. kiedys gdzieś na takim systemie grałem i sprawdza się świetnie. dla mnie lepiej by bylo jak byscie ogarneli bonus exp w party bo teraz to nie widze zbyt sensu by razem expic (poza robieniem tasków).

1. Administracja przed startem servera powinna uruchomic beta testy i wtedy poprawiac exp hp itp itd a nie w trakcie trwania servera...

Azizy
08-10-17, 13:07
Także mogę nagrywać swoje wypady na exp mam nawet kilka nagrywek na yt z poprzedniej edycji.

Shrime
08-10-17, 13:07
1. Administracja przed startem servera powinna uruchomic beta testy i wtedy poprawiac exp hp itp itd a nie w trakcie trwania servera...


No właśnie były, i jakoś większość mówiła że jest OK i "startujcie już to".

Shrek
08-10-17, 13:15
1. Administracja przed startem servera powinna uruchomic beta testy i wtedy poprawiac exp hp itp itd a nie w trakcie trwania servera...

Był odpalony test server i błędy oraz wszelakie uwagi zgłaszało sie do Selba.

Każdy taki cwany i marudny ale na test server to nie było chętnych żeby wejść coś sprawdzić tylko 300 lvl i super mam 300 poziom i pobiegam po mieście bez celu...
Skończcie marudzić i zacznijcie myśleć chociaż troszkę. To nie RL tibia czy jakieś war otsy że piniądze leżą na ziemi.

Burmundo
08-10-17, 13:16
No właśnie były, i jakoś większość mówiła że jest OK i "startujcie już to".

wiec skoro były to teraz takich derastycznych zmian robic nie mogą.

Gwarantuje wam ze ponownie server padnie jak to zrobia.

fajnybobas12
08-10-17, 13:40
trzeba coś zmienić ewidentnie

Katamaran
08-10-17, 13:54
Proponuje zmniejszyc hp potworom do tego co bylo lub zamiast zwiekszc o 50% to moze o 20%

356278
08-10-17, 14:00
Słabsze potwory zmienić o te 50% silniejsze, natomiast dostosować od 25-40 %

ezzakpl
08-10-17, 15:05
Ja sam knightem duch-alch mam do wyboru:

Katakumbę, Lewy Raindar, Kościeje Raindar, Kościane Smoki, Widma - solo
Profany, Hydry, Hrimtury, Górskie, Rekiny - TeamHunt;

Powtarzacie mantrę o jednym respie, chociaż rzeczywistość jest inna, magowie expią solo na : Czerwonych smokach, Rekinołakach (jednak się da), Abitańcach, Warlokach (very-hard), Renegatach, Gwardzistach. Z powodu braku kary do jakiegokolwiek żywiołu z czarów, są mile widziani na wszelakich teamhuntach.

Jeśli chodzi o zwiadowców, Ci zaś mają do wyboru: Nekromantów (głównie dla jastrzębia), Smoki, Mysmenie, Gwardzistów/Renegatów i być może inne, nie gram zwiadowcą na tej edycji, ani żaden zwiadowca nie wbił jeszcze wysokiego poziomu dla nowych spawnów. Oczywiście też są mile widziani na wszelkich th jako shooterzy.


Według mnie problem leży po winie graczy, którzy po 3 tygodniach gry dziwią się, że nie są w stanie expić w każdym miejscu solo...

Bass1
08-10-17, 15:41
Serwer już i tak obumiera bo widać po liczbie graczy online

Bryndzaarron
08-10-17, 15:52
Czerwone smoki rekord expa 290k/h z taiw fomesow z sd moze wiecej z pociskow tak 240k/h lepiej z efo tote bic zwykle smoki (jakos lepsze hp/xp maja idk czemu) no ale tutaj profit z pociskow tylko odejmujac czas na zrobienie pociskow lepiej wiwerny bic z nutek 100 magiem xD

Rekiny maxymalny exp z pociskow jaki udalo mi sie wykrecic to bylo cos okolo 350k/h przy czym czesto stawalem i walilem nuty w 1 bo drugi biegl/plecy lecialy po nerfie pewnie 330k/h -czas robienia pociskow tu sie idzie po osci

Abitance jedyny sensowny resp kozak exp i profit ludzie robia gfb chetniej niz pociski i sprzedaja ba nawet profit na kupnych gfb da rade wykrecic mialem ok. 360k/h na bonusie 80lvlem z tym ze biegalem jak pizda bo 1 raz tam bylem mysle ze spokojnie te 400k/h sie robi na bonusie (resp jest sztosik)

Renegaci kolejny op resp zajebisty profit najpierw z efo tote bo kompozyty dobrze chodza niskim lvlem trzeba uwazac (140k/h rekordy bez staminy na 50lv z efo tote) pozniej odpalasz gfb na bramie kobarta i krecisz 210k-230k/h srednio profit z kupnych gfb ale 80lv+ trzeba zeby spokojnie biegac

Gwardzisci kompletnie nie oplacalny resp jedyny sens to dla PG jak juz mozesz 2 gwardzistow/2 najeminkow przy sobie trzymac i z daleka 2-3 najeminkow/gwardzistow kolejnych wtedy sie oplaca wjechac z gfb 470k/h na bonusie ale ryzyko deski jak ja pierdole a no i jak nie sypnie to waste bo sakwy nie byly ruszane tutaj a wiekszosc loota leci do urbana wiec kicha jak na 7bp gfb (~30k) i 1.5 multi many wyciagniesz 25k-30k z sakwy A no i bez blogo amuletu i sumow tam sie nie polecam wybierac chyba ze kreci Cie exp 170k/h z efo tote


Mowisz o team huntach jak juz bylo sprawdzane prawie all i tylko hydry i profany sa oplacalne so far zobaczymy jak eki wbija wieksze lvl

Serio moge nagrac obsem godzinny hunt na gwardzistach/rene brama kobarta/rekiny/gorskie a gwander moze zrobic to samo z obozem abi i zobaczysz ze abi number one do expienia a potem dle bo masz pewny zwrot ze skor/lusek ktore ludzie kupuja + klejnotow a exp 240k/h nie jest taki zly jak wiesz ze masz profit (przynajmniej dopoki ludzie graja i kupuja luski) Mnie tylko boli ze musze sie do respa lepiej przygotowac (naszyjniki, sumy, gfb lub pociski) a robie porownalny exp do respa gdzie mnie to nic nie kosztuje i jest luz
(patrz gfbki po 8k za plecak i profit z lepszym expem niz gfbki po 4.5k-5k i waste)

Co do innych profesji nie wypowiem sie rycerz na tej edycji to odkurzacz wciaga talary na waste jak szalony a co do wrli wyciagasz zdanie po 20minutowym? huncie gwandera

ezzakpl
08-10-17, 16:14
Ja zrezygnowałem z wyższych exp/h i profitów, po to, zeby w teamhuntach podciągać cały team, jak i dla własnej przyjemności. Wbijecie poziomy do aur, zrobicie sety/dmg, podbijecie mlvl i high-lvlowe respy będą dla was otwarte.

@Łobuz

100 online, serwer z pewnością umiera wolniej, niż Twoje szare komórki.

Bryndzaarron
08-10-17, 16:32
Teraz ezzak piszesz na zasadzie "wbijcie 300lv to nie bedziecie musieli juz expic" wiekszosc zmian ktore mi jak i innym osobom sie widza to zmiany w sakwie/ilosci potworow na respie lub predkosci respinia

Bo zmniejszenie hp potworow z jednoczesnym zmniejszeniu za nie expa to must have atm jak juz mowilem musze stac z bliska z niektorymi potworami bo znikaja albo mam backspawny albo przypieraja mnie do muru bo sie koncza kratki do biegania zeby je z gfb trzaskac

A kto gra magiem ten wie ze jak do niego dobry lur rekinow/gorskich/gwardzistow dobiegnie to jest game over a dmg z gfb juz nie rosnie co mamy isc na respa gdzie mozna siedzie od 100lv ryzykownie na dopiero 170lvlu zeby miec aure i set? Nie wiem jak zwiadek ma ale pewnie tez ciezko bo ma jeszcze kary do hape odes kpiro za to buff do hp nie dotyka praktycznie wgle rycerza ktory i tak stoi jak klocek i jak expi to sie wyleczy od mobow ktore go bija po prostu 2-3 tury dluzej je bije a zas znow wiekszosc rycerzy woli expic samemu magow zreszta tez bo z respa ktory sie nie respi a robi sie na nim solo 500k/h we 2 wyciagniesz 250k/h i to koniec

Azizy
08-10-17, 16:34
Serwer nie umiera akurat się zgadzam mniejsza liczba online jest spowodowana tym, że ludzie już nie mają takiego parcia na topke i nie siedzą 24/7 :P.
Mi zwiadowcą się dobrze gra poruszałem temat zwiadka w innym temacie i jak można poprawić grę ale mało osób się tym interesowało.
Co do expów najwięcej exp/h miałem chyba na grobowcu z bonusem jakieś 250k/h, mysmenie 180k/h, generały i oficery 110k/h, minosy 80k/h wszystkie respy podałem z bonusem i wszystko oprócz minosów biłem z Jastrzębia i Hape Odes Kpiro a minosy kompozyt i odes kpiro.

Wicher
08-10-17, 16:40
Widzę dużo się tu nie zmieniło pod moją nieobecność, wciąż dużo płaczków, czarnowidzów i wichrzycieli :D

Mag mial zbyt mocny early game, widać to po ilościach magów w topce, przez co mocno odczuwaja brak mozliwosci expienia solo z profitem na mocniejszych potworach (rekiny, górskie). W altaronie wydaje się mnóstwo hajsu, zwłaszcza walcząc w wojnie, przez co nie powinni być tak że z danego respa wychodzi się z waste. Dlatego trzeba sporo respów poprawić, a nie nerfić jesli chodzi o ilosc zarabianej kasy. Parę dni temu poszedłem sobie na ptaszniki. Mówie wow, super resp, fajnie sie expi, ale co z tego skoro waste ogromny. Myslalem, moze pech, jade drugi refil - było jeszcze gorzej xD I tak expowisko, które ma wielki potencjal jest wiecznie puste, bo nie da sie tam zarobic.

Sam tego jeszcze nie sprawdzilem, ale podobno na 100+ lvlu nie da sie expic solo na potworach typu gorskie/rekiny. Tak nie powinno być, że potwór znika ci, zanim zdazysz go zabic. Jeśli tak jest to warto zastanowić się, aby silniejsze moby miały sukcesywnie zmniejszane hp. Jesli wszystkie potwory maja obecnie zwiekszone hp o 50%, bardzo sukcesywnie zmniejszac tym mocniejszym do +25%. Tak aby dało się expić na takich miejscowkach solo, bo sytuacja w ktorej expi sie wylacznie na abi z gfb do 150 lvla jest mocno patowa.

Oczywiscie zmiany muszą byc testowane, a @Selbo jesli obecnie nie jestes aktywnym graczem musisz byc otwarty na sugestie innych graczy. Trzeba poprawic mase respow, zeby bylo oplacalne tam expic.

juicy
08-10-17, 16:42
Wg mnie hp powinno zostać tak jak jest, ewentualnie zmniejszyć o 10-20% niektórych mobków, na które później się chodzi w teamie 100+. Większy nacisk powinien być położony na dostosowanie niektórych respów + zmiana w loocie z potworków ale tutaj są potrzebne rzetelne statystyki. Fajnie jakby gracze, którzy nagrywają swoje expienie i pokazują jak jest na danych miejscówkach danymi postaciami zostali chociaż symbolicznie wynagradzani np. SS dla największych testerów. Teraz są większe blokady skilli (w tym mlvl) na dane poziomy niż było kiedyś, gdzie małym lvlem magiem robiło się duży exp na mobkach, które miały mniej życia co prowadziło do zbyt dużego PG.

Bass1
08-10-17, 17:39
Vares' twoje komórki już dawno umarły bo spaliłeś je :D grało prawie 350 graczy i każdego dnia maleje i jak nie umiesz liczyć to z powrotem do podstawówki zapraszam na nauke. Niebawem będziecie grali w 50 osób jak na poprzednich edycjach i się sami bić z sobą pozdro.