PDA

Zobacz pełną wersję : Styl walki


Wywra
12-04-17, 22:51
Obecnie wybór stylu walki jest bez sensu - magom nie daje nic, najczęściej biegają ze stylem defensywnym. Korzyści z trybu ofensywnego są mniejsze dla rycerzy, niż strata 67% więcej obrony. Rycerze jeśli rozumieją ten brak korzyści, biegają tylko z trybem normalnym, ofensywę włączając tylko na wrogów magicznych (i ew. dystansowych) lub niegroźnych przeciwników, a defensywy nie używa się prawie nigdy, wyjątkiem są sytuacje z bronią dwuręczną, ucieczki, czy afkowanie.

Tutaj można się doczepić, że jednak kilka zastosowań jest. Ja jednak pragnąc trochę trudniejszej gry niż klikanie na potworki i naprzemienne naciskanie klawiszy funkcyjnych, chciałbym, żeby tryb walki miał większe znaczenie, również takie, abyśmy musieli go przełączać podczas walki, aby być jeszcze lepszymi. Zarówno nie chcę, aby to był obowiązek i żebyśmy bez tego padali, więc dokładnie dobrałem swoje propozycje.

Wg mnie poniższe zmiany powinny działać dla 55+ z SS.

Tryb defensywny:
1. Wojownik:
- przyjmuje 1 więcej potworka na tarcze, gdy nie atakuje (przydatne gdy wojownik luruje na siebie masę mobów, a shooterzy biją z obszarówek)
- tarcza zużywa się 10% szybciej
- w zależności od poziomu obrony, może absorbować 1-10 procent obrażeń magicznych, powodując uszczerbek na zużyciu tarczy (w walce z magami prawie nikt nie używa defensywy, więc nie trzeba robić żadnego nowego systemu wybierania tej opcji :) )
- zmniejsza o 10% szansę na cios krytyczny
-
- obecne różnica +/- obrażeń i obrony zostaje

2. Łowca:
- w zależności od poziomu siły i obrony, może blokować małą część ciosów w zwarciu gołymi rękoma
- uniemożliwia jakikolwiek atak, poza inkantacją czarów

3. Czarodziej:
- bez zmian

2. Tryb normalny
1. Wojownik:
- bez zmian

2. Łowca:
- bez zmian

3. Czarodziej:
- zadaje 5% więcej obrażeń stojąc obok, 4% stojąc oddalony 1sqm, 3% jeszcze kratkę dalej, itd
- tylko jeden potwór jest brany na tarczę

3. Tryb ofensywny:
1. Wojownik:
- 15% więcej szans na cios krytyczny
- 0,1-5% szans na kontratak (pozaturowy, natychmiastowy atak - szansa rosłaby wraz z poziomem walki i zręczności)
- 0,1-5% szans na ogłuszenie przeciwnika (przeciwnik nie może się ruszać przez 0,5-2s, może jedynie się leczyć działa tylko na potwory, szansa rosłaby wraz z poziomem walki i zręczności)
- drugi przeciwnik od razu zadaje obrażenia na ciało/armor
- ochrona tarczy przed magią w ogóle nie działa
- mana shield nie działa
- armor zużywa się odrobinę szybciej
- dodatkowe 10% szans na przebicie tarczy dla aktualnie blokowanego potwora


2. Łowca:
- 2% więcej szans na cios krytyczny

3. Czarodziej:
- to samo co w trybie standardowym, ale podwojone
- tylko jeden potwór jest brany na tarczę
- 30% więcej szans, na przebicie tarczy


Dzięki takim zmianom, styl walki byłby ważniejszy, a gra ciekawsza. Odeszlibyśmy od tibijskiego stylu walki na dobre.

Oczywiście podane skutki to przykład, propozycją jest nadanie większego znaczenia stylowi walki.

909794
13-04-17, 13:27
Ogólnie popieram wprowadzenie ciekawszego systemu związanego ze stylami walki, ale w twoich przykładach widać dużą tendencję do buffowania rycerza i ogólnie tylko rycerzowi poświęciłeś tu uwagę. Fajnie by było, gdyby coś takiego weszło, ale nawet jeśli, to na 99% dopiero w nadchodzącej grze.