PDA

Zobacz pełną wersję : Różnorodność ekwipunku i tworzenie go.


Wywra
15-03-17, 01:56
Dzisiaj przeglądając sobie wiki w celu zaplanowania kupna jakiegoś ekwipunku na przyszłość, widzimy głównie sety, które kupujemy co 10, 15 lub 20 poziomów. Nie ma co robić z pieniędzmi (przynajmniej na nPVP), bo zanim się dorobi te 10 poziomów do następnego seta, praktycznie jedyne wydatki to zużywalne rzeczy na exp, np potki.

Proponuję zatem wprowadzenie kilku nowych setów (lub pojedynczych, nieskładanych w sety z bonusami przedmiotów, tak dla kontrastu), które będą zawierały jakieś bonusy i będą trudniejsze do zdobycia.

Przykłady:

1. Obecnie używam stalowego seta, dopiero na poziomie 45 skompletuję cały set mosiężny (niektóre itemy na 40). Mój stalowy pancerz ma 14 punktów zbroji, a następny pancerz będzie miał 16. Od razu widać lukę, na nowy pancerz, na który można wydać hajsiwo (15arm).

2. 15 poziomów dzieli hełm stalowy i mosiężny, a różnica wynosi zaledwie 1pkt zbroji. Możnaby stworzyć kolejny hełm, dajmy na to "Hełm kusznika", który miałby również 7arm jak stalowy, ale poprawiałby celność o 2-3%. Mógłby być rarem dropionym z bossów, lub ulepszeniem dla innego hełmu, które trudno stworzyć.
Mógłby pochodzić również z jakiegoś questa, lub czegokolwiek innego. Byłby zapewne droższy od hełmu mosiężnego, ale bonus do celności sprawiałby, że przez wiele poziomów nie byłby wymieniany na hełm posiadający więcej puntków.


Analogicznie można by stworzyć nowe buty (z bonusem np do szybkości jak BOHy), nowe zbroje dla rycerza (z jakąś malutką absorpcją), itd.
Rozumiem koncepcję ulepszeń i wnęk mającą być alternatywą dla bazowych bonusów znanych z Tibii, ale spore różnice w wymaganym poziomie stanowią brak różnorodności i po prostu "nudę". W Altaronie ulepsza się pod różnym kątem egzemplarze tego samego pancerza, zaś w Tibii, aby wymaksować możliwości expienia, trzeba wydać mnóstwo siana na alternatywne sety, dobierane do konkretnych planów na expienie.

Nawet jeśli bazowe bonusy przedmiotów pokroju BOH, czy soft boots z Tibii są dla Was złym pomysłem, zawsze można po prostu stworzyć podobnych właściwości przedmioty, ale z lekko mniejszymi wymaganiami (i większą unikatowością, a przez co ceną), lub dającymi inne bonusy jako skompletowany set. Więcej różnorodności = więcej myślenia nad taktyką = wyższy poziom trudności gry, a zarówno mniej stagnacji i przewidywalności.

lordps
15-03-17, 11:52
Ja to bym podniósł obrażenia wszystkim broniom 1h, albo pomyślał nad przyrostem jakimś rozsądniejszym bo 10 lvli dla broni z atk o 1 wiecej albo takim samym to nieporozumienie.
W ogóle przy zmianie mechaniki obrażeń system przeszedł z funkcji kwadratowej na liniową, jednak ilość pnów do wydania dalej rośnie jak funkcja kwadratowa, a jest teraz zupełnie odwrotnie. Kiedyś na wyższych poziomach skila przyrost dmg był większy niż na małych, a teraz jest mniejszy niż na małych. Nie wiem co o tym myśleć. Tak wiem, mam zapłon, że dopiero teraz komentuje zmiany sprzed półtora roku.

Figovsky
15-03-17, 12:15
@up

Nie wiem o czym pierdolisz, powiem krótko, nie podoba się, to wypierdalaj

@temat

Jak Ci tak zależy to słuchaj. Masz tu:

https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=16248&page=7

Altaroński sms shop. Kupujesz tam grafikę potffffora okrutnego i przekazujesz ją altaronowi, a potem możesz być pewien, że wkrótce, przemierzając mroczne zakamarki jaskiń, natrafisz na takiego potffffffora, który cie wpierdoli i bedziesz mi spamowal jak reszta noobów, żebym ci po plecak polecial

Wywra
15-03-17, 13:45
^nawet cie nie znam, więc nie wirażkuj