PDA

Zobacz pełną wersję : Czary


adrx00
06-12-16, 00:24
Kontynuacja wcześniejszego tematu czarów.

Czy wg. was aktualny Altaron odbiega bardzo od pierwotnej tibi? Słyszałem od wielu: "to nie tibia, to Altaron!".

Grafika potworków super, fabuła może być, ale czary? - tylko zmieniły się nazwy i inkarnacje, a tak po za tym to schemat jest ten sam
Podstawowe leczenie -
exura - tawis
exura gran - hape tawis
Przyśpieszenie -
utani hur - Odes

Mógłbym tak wymieniać cały zestaw czarów.
Pytanie nasuwa się - jak to zmienić, żeby nie byłoby to takie samo jak na pierwotnej tibi a jednocześnie dobrze wpasowane w klimat gry.

Pytanie - czemu wszystkie czary muszą wymagać tylko lvla?
Czemu narzucać sobie takie ograniczenia, a nie spróbować pokombinować z wymaganiem m lvla dla magów, siły i walki mieczami dla woja i zręczność dla łucznika.

Oprócz wymagań dla użycia czaru można pokombinować z: czasem trwania, czasem przygotowania, czasem odnowienia itp.

Przykładowo - kula ognia - czas trwania nie dotyczy, czas przygotowania od 1 do 6 sekund. Czyli odpala się od minimum 1 sekundy z małą ilością many i małymi obrażeniami, ale możemy przytrzymać czar kuli ognia do nawet 6 sekund co spala większą ilość many, ale obrażenia zadaje konkretne

Przykład 2: czar leczenia - 2 sekundy aktywacji i 5 sekund pulsywnego leczenia.

Co do wymagań dla użycia czaru - może dla kilku czarów wymagania np. mniej niż 20% zdrowia przeciwnika czy poniżej 10% hp
Przykładowo - czar do woja "Kończące uderzenie" zadaje ogromne obrażenia ale działa tylko na przeciwnika który ma poniżej 20% hp albo gdy mamy poniżej 10% hp to odpala się specjalne leczenie na kilkadziesiąt % max hp, a czas odnowienia tej pasywki to 10 minut.

Czary pasywne - odpalane gdy spełniony jest jakiś warunek np. dostaniemy kryta który nas miałby zabić to wtedy coś się dzieje np. niweluje się, a odnowienie będzie długie.

Może dla niektórych czarów wymagane będzie posiadanie jakiegoś przedmiotu, konkretnej ilości potworów obok nas czy przeciwnie - brak potworów w zasięgu wzroku.

Może jakieś czary tropiące (tylko dla pvp), które pokazują ślady.

Następna sprawa - jeśli to ma być rpg to troche nie podoba mi się "kupowanie czarów". Aktualnie by dostać czar to idziemy do sklepu, mówimy nazwe czaru, płacimy i odchodzimy. Czy nie byłoby ciekawiej zdobyć jakiś czar wykonując jakiś quest? Trudny, łatwy - bez różnice, byleby nie było to kup - tak.
Podstawowe czary to rozumiem, żeby kupić nie ma problemu, ale już średnie czary powinno się zdobyć w jakiś sposób.

Czar powrotu do domu - 60 sekund aktywacji, w tym czasie każde uderzenie w nas przerywa czar. Po 60 sekundach teleportuje nas do świątyni, a czas ponownej aktywacji to 1 dzień altaroński.

3005259
06-12-16, 01:33
Spoko sposób ^.^ Tak myślę że nie które czary mogły by być z questów jedne mniej trudne drugie bardziej np jakieś runy do tworzenia czy coś taki przykład :)

nevonsky
06-12-16, 01:58
gosciu przestan spamowac, niech pierw ucznia czerwie wspanialymi znowu