PDA

Zobacz pełną wersję : Pomysły / koncepcje 2


adrx00
04-11-16, 00:28
-----------Ekonomia----------
Pomysły 8-10

8. Crafting

Aktualnie craftingiem zajmują sie tylko alchemicy, ale dlaczego by nie poszerzyć tego o kowalów, farmerów i innych.

9. Kowalstwo

Wszyscy wiedzą o co mi chodzi, ale dla sprostowania:
Do kowalstwa będzie zaliczać się również naprawa sprzętu i ulepszanie itemów ale tylko nie magicznych.
Będzie miało swój osobny skill tak jak alchemia.
Można będzie tworzyć bronie, armory i inne, ale dla zachowania balansu to surowce potrzebne do zrobienia czegokolwiek będzie ciężko zdobyć
(ograniczyć ilość, a nie dostępność, że nawet przysłowiowy 8 lvl może zdobyć te podstawowe surowce).
Zrobić żeby kowalstwo było dla każdego to wojownik by ulepszał fizycznie, mag magicznie.
Inne klasy ulepszały by swój własny ekwipunek typu łucznik łuki, assasyn sztylety.
Szansa powodzenia czy możliwość ulepszenia / naprawy dla każdej innej klasy inne żeczy są potrzebne w sensie
taki czysto fizyczny wojownik potrzebuje siły i lvl kowalstwa, mag kowalstwo + poziom magiczny (mlvl).
Możliwości ulepszania nie powinny ograniczać się tylko +1 do ataku czy obrony tylko np. +3% do obrony przeciwko czemuś albo -3%
czy +2% szybsze atakowanie (zarezerwowane tylko do broni), czy nawet dla butów szybsze chodzenie.
Docelowo przypisane ulepszenia były by tak: bronie każda klasa swoje jak i zbroje, pierścienie, amulety i inne magiczne przedmioty do maga, plecak dla zwiadowcy (plecak też mógł by mieć wytrzymałość).
To co chcemy ulepszyć powinniśmy zmieniać w menu kowadła które można będzie kupić do swojego domku czy używać w specjalnym miejscu w mieście.
Przykładowo - wsadzamy item do kowadła i wyskakuje nam okno z możliwościami ulepszenia danego itemu
z szansą na ulepszenie i ile jesteśmy w stanie ulepszyć maksymalnie.
Co do ograniczeń ulepszenia to nie powinno to być maks ilości tylko bardziej skupić się na koszcie takiego ulepszenia (drogie i trudno dostępne surowce)
Przy każdym niepowodzeniu powinno być nie 100% szans na rozwalenie itemu,
ale minusowa zmiana albo zmniejszona maksymalna wartość zniszczenia itemu (z 100% na 93% coś takiego).
Takie zmiany mocno wpłyneły by na ekonomie altaronu, lecz balans nie musi być natychmiastowy - od czegoś są updaty.

10. Farmerstwo / jedzenie / gotowanie

Tutaj najpierw pytanie brzmi poco? A więc dlatego by urozmaicić grę i napędzić ekonomie gry.

Główne zadanie farmerów było by dostarczanie wysokiej jakości jedzenia.
Można będzie kupić podstawowe i najsłabsze jedzenie na mieście, ale z lepszego jedzenie będą płynąć bardzo wielkie korzyści.
Aktualnie przyrost many i hp co kilka sekund odpowiada klasie i promocji, ale dodałbym do tego albo całkowicie zmienił na to,
żeby to jedzenie dyktowało to ile będzie nam przywracać hp i mane.
Przykładowo chleb regenerował by nam 4 hp i 2 many na sekunde i trwał minute a takie jabłko regenerowało by 1 hp i 5 many na sekunde przez 20 sekund
(to są tylko moje przykłady wymyślone na poczekaniu).
pozostaje kwestia tego co zrobić jak zje się i chleb i jabłko - czy zablokować jedzenia różnego fooda czy inny rodzaj fooda zastępował by poprzedni czy inaczej.
Opcjonalnie można by dodać tylko do kont premium informacja niewielka jak skończy się nam trwanie jedzenia i zaczyna się głód.
Farmienie to nie tylko dostarczanie dużej ilości jedzenia ale chodzi o jakość czyli lepsze jedzenie (sushi).
Gotowanie i farmienie połączyć w jeden skill by nie robić niepotrzebnego bałaganu.
Gotowanie powinno wyglądać tak: chcemy coś ugotować, przyrządzić to oprócz składników
musimy przygotować ogień jeśli wymagany, kocioł czy jakiś inny pojemnik jeśli wymagany i otworzyć menu opcji gotowania,
który otwierany będzie albo w opcjach skila albo bindem.
Farmy byłyby stworzone na takich samych zasadach jak domki z tym, że każdy by mógł posiadać jeden domek i jedną farme.
Farma to nie tylko drzewa i rośliny ale też i hodowla świń czy kur czy krów.
W zależności gdzie będzie znajdować się farma to różne roślinki można będzie posadzić i różna trzoda będzie mogła się znajdować na farmie
przykładowo: na zielonej zwykłej trawie to jabłka, mleko od krów, miód od pszczół,
a na pustynnej farmie to: jad skorpiona od skorpiona, mleko kaktusowe z kaktusów.
Nie tylko jedzenie z farmy będzie można było wyprodukować - prócz jabłek, mleka to wełna z owiec, skorupy żółwi itp.

Shiro

909794
25-11-16, 00:38
Pomysł z tym, żeby rodzaj jedzenia wpływał na regen, jest bardzo dobry. Nie trzeba od razu dodawać farmerstwa, to mogłoby być niepotrzebne zaśmiecanie gry, ale kowalstwo już tak (chociaż nie wiem czy nie lepiej podciągnąć to pod jakąś wypadkową ze zręczności, siły i mlvlu). Ja widzę to tak, że regen powinien zależeć i od rodzaju jedzenia, i od klasy, na przykład: jakieś tam magiczne jabłko daje magowi regen hp 3/sekunda, a wojownikowi 9/sekunda (czyli bazowa regeneracja jabłka to 3/sek, współczynnik maga to 1, wojownika 3). Ogólnie bardzo fajne masz pomysły, idę czytać następne tematy :p