PDA

Zobacz pełną wersję : Alternatywa dla Expienia


Dather
12-11-15, 11:07
Propozycja od was w łatce z 06.11.2015 jest bardzo dobra,

Proponuje ją trochę udoskonalić.
Są gracze, których monotonne expienie męczy więc uważam że mozna wprowadzić system expienia poprzez robienie mikstur, zbieranie składników czy też łowienie, pieczenie itp itd

Akutalnie, własnie wprowadziliście to, tylko z wartościami bym się nie zgodził. Proponowałbym większe. Bo jeżeli policzyć czas zbierania piór i osci oraz kupno składników w sklepie to exp 75 za 5 mikstur wychodzi dość blado.

jakieś 300 expa proponowałbym za tier 3 200 expa za 2 i 100 za 1.
I tak wychodzi to blado z expieniem bo 200k/h nie osiągnie się no ale jakby było te 100-150 było by miło.
Taka Alternatywa zachęciła by graczy do zbierenia robienia mikstur i ożywienia jeszcze bardziej rynku alchemicznego bo to poprostu by się opłacało.
Podane wartosci są przykładowe.

2 pomysłem jest pomysł wprowadzenia zadań alchemicznych tzn
Zadanie 1 rozpoznanie przynosi się jakies składniki w okreslonych ilosciach do npc zeby móc z nim handlowac lub mieć niższe ceny u niego.
Zadanie 2 mozliwosc kupowania składników których nie ma w ofercie poprzez wykonanie trudnego zadania np kła złotego smoka. Po wykonaniu zadania możliwość handlu była by ograniczona czasowo lub ilością surowców na dzien np typu 1 dzien z nim handlujemy i dodatkowo możemy kupić ograniczoną ilosc skladników. Po zapisie serwa zadanie trzeba wykonać od nowa np z rogiem demona albo innym przedmiotem. Ba można tu isc dalej by było to drogie npc chciałby np łuk ognia albo łuk wody

sorry za błędy
Ps. Prosiłbym też o odnoszenie się do pomysłu zadań nie tylko alternatywy expa.

Stros
12-11-15, 11:16
Exp za crafting super sprawa, ale...
trzeba powiązać możliwości zdobywania expa z poziomem gracza.
Tak jak po łatce na pieczeniu ryb można było wyciągnąć 40k/h jednocześnie podbijając zręczość. Dla gracza z 10 poziomem robiącego zwiadowcę do zaproszenie do użycia taskera. Takich możliwości chciałbym uniknąć.

Dather
12-11-15, 13:04
Dokładnie tak jak wyżej.

Wprowadzić wzór by zdobywanie doświadczenia w ten sposób dawało max 1h-2h expa na lvl.
Resumując grając 1-2h wbijało by się 1 poziom.
Aczkolwiek poziomy 10-30 to żadne poziomy ;] na non pvp.
Bo na pvp to wszystko jest zakazane.

Catthon
12-11-15, 13:17
Dokładnie tak jak wyżej.

Wprowadzić wzór by zdobywanie doświadczenia w ten sposób dawało max 1h-2h expa na lvl.
Resumując grając 1-2h wbijało by się 1 poziom.
Aczkolwiek poziomy 10-30 to żadne poziomy ;] na non pvp.
Bo na pvp to wszystko jest zakazane.

Nie wiem co masz na myśli w ostatnim zdaniu.
1-2h, to ja na wyższym poziomie wbijam cały lvl na potworach. W takim wypadku na przykład na pvp odrabianie poziomów po walce będzie odbywało się w domku, zamiast walki o respy.

Ja tez jestem za wprowadzeniem alternatyw dla expienia, czyli np. za tym, by zadania (nie dzienne) dawały 10x więcej expa niż dają. Zabijając krasnale traci się z 6-8 godzin, polując 3 razy wolniej i dostając śmieszne wartości nagród. Katorga i nikt by tego nie robił (oprócz Mervakisa) gdyby nie warunek konieczny do reszty misji.

Jeżeli chodzi o ryby i mikstury, to po prostu mogą dawać exp w zależności od poziomu. Takiemu 10 poziomowi 3, takiemu 100 poziomowi 30. Niby niewiele, ale przynajmniej kilka % będzie. Coś w stylu 100k/h na takim 100 poziomie byłoby odpowiednie.

Dather
12-11-15, 13:46
Nie wiem co masz na myśli w ostatnim zdaniu.
1-2h, to ja na wyższym poziomie wbijam cały lvl na potworach. W takim wypadku na przykład na pvp odrabianie poziomów po walce będzie odbywało się w domku, zamiast walki o respy.

Ja tez jestem za wprowadzeniem alternatyw dla expienia, czyli np. za tym, by zadania (nie dzienne) dawały 10x więcej expa niż dają. Zabijając krasnale traci się z 6-8 godzin, polując 3 razy wolniej i dostając śmieszne wartości nagród. Katorga i nikt by tego nie robił (oprócz Mervakisa) gdyby nie warunek konieczny do reszty misji.

Jeżeli chodzi o ryby i mikstury, to po prostu mogą dawać exp w zależności od poziomu. Takiemu 10 poziomowi 3, takiemu 100 poziomowi 30. Niby niewiele, ale przynajmniej kilka % będzie. Coś w stylu 100k/h na takim 100 poziomie byłoby odpowiednie.

No sam własnie odpowiedziałeś na to że na pvp to : odrabianie poziomów po walce ... itp itd.
Pewnie znalazło by się wiecej przykładów mówiacych to samo że na pvp było by za łatwo.
Po prostu pvp i non pvp się róznią i może kiedys zostanie to oddzielone.

1h-2h na poziom ograniczało by się do 100 lvla potem ta granica mogła by byc 2-3h. Piszać o expieniu mialem na mysli poziomy do 100 lvla bo było by to alternatywą potem i tak możemy huncic lepsze potwory wiec bicie lvla z mikstur i craftu było by nie opłacalne.

Ps. Na pvp wszystko jest zakazane odnosi się do tego że wiekoszść zmian jest zmieniane albo nie jest wprowadzane ze wzgledu na pvp. Np paraliż kiedys był zdejmowany Tawisem zostało zmienione na wzglad pvp dalej nie chce mi się wymieniać bo tego jest sporo.

Windykator
12-11-15, 14:21
Dalej nienauczyliscie sie odesa castowac?

Srednio mi się ten typ expa widzi.

cewix
12-11-15, 20:17
Ja jestem oczywiście jak najbardziej za, poza expem za crafting proponuje wprowadzić exp za odkrywanie terenu, oraz tych bardziej poukrywanych lokacji, oczywiście muszą to być jakieś przyzwoite wartości, przydałoby się wkońcu skończyć z tym monotonnym systemem expienia wyciągniętego wprost z tibii

paaaprikos96
12-11-15, 20:46
#kto_grał_ten_wie
http://i64.tinypic.com/e7mob5.png
http://i66.tinypic.com/28swwah.png

Może też dostawać exp za poznanie nowych czarów? Exp, który byśmy dostawali byłby zależny od kosztu wykupienia czaru, wymagań poziomowych, jakości itp. No bo w sumie poznawanie nowych czarów to pewnego rodzaju zdobywanie doświadczenia :uśmiech7:

@edit
Można tez dodać wiele przeróżnych historii w Altaronie, za przeczytanie takiej księgi z pewną historią jednorazowo dostawalibyśmy niewielką ilość expa, dodatkowo możliwe byłyby na te tematy z różnymi NPC, powiedzmy:
JakiśtamNPC: Blablabla. A słyszałeś może tę smutną historię o jeźdźcu z Raindaru?
Ja: Tak
JakiśtamNPC: Wiesz, nie za bardzo chce mi się w to uwierzyć./Naprawdę? A jak myślisz, jaki los powinien rzeczywiście go spotkać?

Cuś tego typu :>

Rahilux
12-11-15, 20:59
Paprikos, jaki to mod?? Obstawiam że Returning albo global :D

cewix
12-11-15, 21:13
to po prostu gothic 2 noc kruka, pierwsze za skoczenie do dziury w jarkendarze, drugie za pójście z diegiem do miejsca gdzie zaczynamy gothic 1

Taco
12-11-15, 21:25
Pomysł dobry

Proste do napisania,, do poziomu x wyłowienie ryby daje 0,y% lvla, od poziomu z daje expa niezależnie od poziomu

EDIT

Albo jeszcze lepiej, od poziomu z dostajemy 0,y‰ za złowienie ryby, i po prostu co b poziomów a poziomow ta wartość procentowa by malała

paaaprikos96
12-11-15, 21:28
Dokładnie, Gothic bez żadnych modyfikacji, czysta Noc Kruka. Tak jak powiedział Cewix: dziura z topielcami przy ścieżce do obozu bandytów/piratów, a drugie, nazwane "Nostalgią", przypomina nam historię, jak po raz pierwszy znajdujemy się w Górniczej Dolinie i dostajemy niezwykle miłe powitanie kolegów naszego przyjaciela Diega :uśmiech4:

Rahilux
12-11-15, 21:55
No to po grafice nie rozpoznałem :( jaki lvl? i w co rozdajesz :D

Psimgoth
12-11-15, 22:03
było to przywitanie bulita i jego dwóch ludzi..

paaaprikos96
12-11-15, 23:16
Dawno nie grałem w to, screeny wziąłem z jakichś gejmplejów z jutuba :v
Ale powiem, że zachęciło mnie to jak zobaczyłem ten klimat ^^

Dather
13-11-15, 09:48
No to było by coś gdyby można było expić łowiąc ryby albo mikstury troszke inaczej by ludzie na to patrzyli. Takie 100k/h na łowieniu ryb przy 100 poziomie to 3h łowienia na lvl xD. Ale podejrzewam że i tak były by oblegane jeziora.
I przy robieniu miksów były by oblegane destylatory xD

paaaprikos96
13-11-15, 10:57
No to było by coś gdyby można było expić łowiąc ryby albo mikstury troszke inaczej by ludzie na to patrzyli. Takie 100k/h na łowieniu ryb przy 100 poziomie to 3h łowienia na lvl xD. Ale podejrzewam że i tak były by oblegane jeziora.
I przy robieniu miksów były by oblegane destylatory xD

Jeśli już to by było dobrze, by taki 10 lvl nie miał tego 100k/h, żeby to było zależne od poziomu.

Dather
13-11-15, 11:22
Jeśli już to by było dobrze, by taki 10 lvl nie miał tego 100k/h, żeby to było zależne od poziomu.

No tak o Tym rozprawiam cały czas. Żeby 10 lvl miał 5k/h a 100 miał 100k/h Tak ? O to tutaj chodzi Alternatywę. Wyjaśniłem już to wyczerpująco w poprzednich postach.

Mervakis
13-11-15, 16:18
Za szczury wraz ze wzrostem poziomu nie dostajemy więcej expa, więc i tutaj nie powinno tak być. ;p

Exp za crafting super sprawa, ale...
trzeba powiązać możliwości zdobywania expa z poziomem gracza.
Tak jak po łatce na pieczeniu ryb można było wyciągnąć 40k/h jednocześnie podbijając zręczość. Dla gracza z 10 poziomem robiącego zwiadowcę do zaproszenie do użycia taskera. Takich możliwości chciałbym uniknąć.

Co to jest 40k expa, możliwości ludzie pozwalają na 54k/h 3 na sekundę = 15 expa*60*60. Wydając 108000 miedziaków na 10800 steków + czas na przyniesienie. Wbijają tym uwaga uwaga... z 10 do niecałego 17 poziomu. Kolejna godzina pozwoliłaby wbić tym samym kosztem 20 poziom, a każdy mag z ofli z blokerem zrobi lepszy exp i dużo taniej, więc dla mnie 5 expa było prawilne.

Catthon
13-11-15, 16:26
Za szczury wraz ze wzrostem poziomu nie dostajemy więcej expa, więc i tutaj nie powinno tak być. ;p

Ale wraz z rozwojem postaci zmieniasz potwory.
Usuń wszystkie potwory ponad szczura to uznam Twój argument :oczko:

Mervakis
13-11-15, 16:28
Tak i w tym systemie... za jagódkę masz 1 expa, jak będziesz dużym magiem i pójdziesz kraść jaja bagiennych hydr dostaniesz kilkaset. Różne poziomy pozwalają Ci na różne rzeczy. 1 krąg alchemii daje po 25 expa, trzeci jest od 60 lvla i daje po 75 expa. Tak jak nie musisz bić dłużej szczurów, tak nie musisz zrywać jagód i robić mikstur 1 kręgu. Zrywasz lepsze składniki/robisz lepsze poty.

cewix
13-11-15, 18:00
@Up
Mimo tego sa to wciąż za małe wartości, więc jedynie jest to dodatek do klasycznego expienia, bo można na tym nabić najwyżej kilkadziesiąt % lvla

Mervakis
13-11-15, 18:17
Jest to dodatek, rekompensata poświęcanego czasu, jednak pieczenie mięsa podczas którego nie możemy omdleć jest mniej wymagająca niż hunty, więc nie może też dawać za dużo doświadczenia. Gdyby był bardziej rozbudowany system jak kiedyś proponował Sis to wtedy można się bawić w rozróżnianie ilości expa za poszczególne dania.

cewix
13-11-15, 18:41
Może i nie jest to aż tak wymagające, ale exp z robienia mikstur, czy pieczenia mięsa jest raczej dosyć zerowy.
Poza tym osobiście proponuje tak jak napisałem wcześniej

Ja jestem oczywiście jak najbardziej za, poza expem za crafting proponuje wprowadzić exp za odkrywanie terenu, oraz tych bardziej poukrywanych lokacji, oczywiście muszą to być jakieś przyzwoite wartości, przydałoby się wkońcu skończyć z tym monotonnym systemem expienia wyciągniętego wprost z tibii

19960314
13-11-15, 18:47
Co za nonsens. Jaka to alternatywa dla expienia? Oczekujesz, że odkrywanie lokacji będzie dawało tyle expa, aby można było to nazwać "alternatywą dla expienia"?

cewix
13-11-15, 18:50
Po za expem z odkrywania lokacji przydałoby się zdobywać go też z innych czynności, tak oczekuje tego, wystarczy ustawić odpowiednie wartości exp za takie czynności, może nie musiałby być to jakaś super alternatywa, ale fajnie by było gdyby można było przyśpieszyć wbijanie lvl w taki sposób, osobiście z chęcia bym pograł ze znajomymi na altaronie, bo pod wieloma względami jest on lepszy niż większość mmo, ale świadomość, że przed wbiciem 100lvla gra nie ma większego sensu odpycha, po prostu jesteśmy rodzajem graczy którzy oczekują wysoki poziom trudności i jakąś ciągłą akcje, a expienie na dłuższą mete takie nie jest

19960314
13-11-15, 18:54
:gazeta:

Odkrywanie lokacji, które i tak wszyscy znają i pieczenie ryb aż ocieka akcją i trudnością.

cewix
13-11-15, 21:35
Co do lokacji to bym się kłócił, bo sa lokacje trudno dostępne, z pieczeniem masz racje, ale nie o to tu chodzi, chodzi tu o to, żeby móc nabić lvl na różne sposoby(a najlepiej szybciej) tak by prawdziwa i wyzywająca rozgrywka mogła się zacząć szybciej, bez żmudnego expienia.
Innym rozwiązaniem może też być zrobienie jakiś utrudnien itp. na niższym lvlu, ale to by było raczej trudniejsze i bardziej czasochłonne do wykonania.
Jak odejść od standardów tibii to odejść, czemu (prawie) jedynym sposobem na zdobywanie expa, a zarazem głównym celem gry ma być expienie?
Głównym celem powinna być skomplikowana fabuła z trudnościami po drodze (i nie mam tu na myśli zabijania xxx mobów, czy zbierania przez xxx czasu itemów questowych) raidy, wypady na bossy, zbieranie gearu, czy dungeony, czego swoją drogą jest mało w altaronie, a konieczność poświęcenia xxx czasu na expienie wcale nie zachęca.

Btw. "Odkrywanie lokacji, które i tak wszyscy znają" tak znają ci co już grają od chuja czasu, a ta gra nie ma sprzyjać tylko tym co już grają, ale też nowym...

pawello13
13-11-15, 22:00
fajne to żeby własnie za mikstury czy coś dostawać exp, bo latam zbieram to tamto kupuje, często mam mute 800 sekund... i dopiero moge isc expic maks 1kk na bonusach w nocy.. jak to minie moge 500k robic, juz skoro mam dwa respy i tak przejebane to moze wlasnie w tej alchemii troche chociaz bym dorobił, dodam sobie pny , moze ludzie będą prosić...

a chętnie bym powbijał lvl nie tylko robiąc kółka na upiorach albo koscianych bo to już jak automat , jedno i to samo.

"ciekawe , bo dziś tak wpadłem na resp koscianych i ktoś go przebiegł i pokutniki się pojawiły tu tam, gdzie latając kółka wiem gdzie co jest konkretnie, może da się zrobić losowy resp ? także nie wiadomo co gdzie jest, w moim mniemaniu to trudne ale ktoś kto się zna może zrobi to szybko łatwo. , dajcie cholera szanse poexpic i duchownemu alchemikowi jak luffiemu czy komuś tam , co mi z kasy którą zarobie na tym że robie mikstury jak od tygodni nie można kupić spodni 2w"

i takie moje zdanie , że skoro alchemia jest i tak ciężko kupić piórka, to może by te kury dawały troszkę więcej piórek albo chociaż częściej się respiły..

luckystrike
14-11-15, 02:19
to może niech Korwin który jest fanem podróży zleca nam odkrywanie terenu bo właśnie przygotowuje kompletna mapę królestwa, wraz ze wzrostem poziomu poleca nam odkrywać inne lokacje

+ ja bym proponował wykorzystanie dosłownie wszystkich NPC w mieście, żeby można było zatrudnić się u nich i przynosić im konkretną rzecz w zamian za exp/pieniądze, skoro i tak musieliśmy nosić mięso do Janiny czy rękawice kłusownika to czemu np nie nosić kawałków materiałów do krawca, nowych narzędzi na farmę, kilku gladiusów do kowala, listów z poczty (troche jak czeladnik u mistrzów z Gothica wspomnianego wcześniej ) niech to nie będzie ograniczone ilościowo bądź jeden czeladnik na postać w ciągu dnia to ludzie zamiast robic 10 kółek na smokach będa łazić po kniei łowieckiej dla Korwina żeby spadło im 10 skórzanych kapturów dla płatnerza

Dather
14-11-15, 08:22
Przepraszam, ale załozyłem temat opisałem go i żescie się wszyscy uczepili żasranego zwiedzania jako alternatywny a mi chodzi głownie o łowienie, zbieranie składników i robienie miksów.

No mervakis z wyliczenia jak to szybko można wbic 20 poziom przeszedłeś samego siebie. Gratulację!
Mam wrażenie że robisz tu za szerloka i wszędzie węszysz spisek jak kaczyński(Jarosław).
Metafora z szczurem idealna mowie o alternatywie o tym ze exp przy lowieniu musi byc zalezny od poziomu wynika to z ilosci expa dajacego k/h a Ty odpisujesz o szczurach
Nie wiem na prawde nie wiem. Czy Ty czytasz temat ?

Mervakis
14-11-15, 14:38
Już Ci odpisałem dlaczego doświadczenie za tę samą czynność nie jest i nie będzie zależne od poziomu, jeżeli coś jest proste to wraz ze wzrostem poziomu mogłoby dawać mniej, a nie więcej doświadczenia, już widzę kleszcze dające 300 expa na 200 lvlu. Jeżeli dla Ciebie obliczenia na podstawie danych czas/cena są węszeniem spisków to nie rozumiem co dla Ciebie oznacza słowo "spisek". O.o

Dather
14-11-15, 15:19
Już Ci odpisałem dlaczego doświadczenie za tę samą czynność nie jest i nie będzie zależne od poziomu, jeżeli coś jest proste to wraz ze wzrostem poziomu mogłoby dawać mniej, a nie więcej doświadczenia, już widzę kleszcze dające 300 expa na 200 lvlu. Jeżeli dla Ciebie obliczenia na podstawie danych czas/cena są węszeniem spisków to nie rozumiem co dla Ciebie oznacza słowo "spisek". O.o

Zamiast wywodu powyżej mogłeś napisać kropki bo taki jest w tym sens logiczny.
Cos o kleszczach nie bardzo wiem co.
Spiskiem dla mnie jest to co piszesz.
A tak na serio przeczytałem z 4 razy i nie rozumiem jaki to ma związek i na co to jest odpowiedz. A może tak po prostu napisałeś co myslisz żeby reszta widziała świata.
nieważne, można zamknąć ten temacik.

Mervakis
14-11-15, 15:43
A widzisz, co dla Ciebie znaczy logika też już nie pojmuję. Jeżeli coś jest coraz prostsze do osiągnięcia to nie może dawać więcej doświadczenia, powinno dawać mniej. Jeżeli ćwiczysz jakimś programem to z czasem zwiększasz liczbę powtórzeń dostosowując ją do stanu obecnego, jeżeli zatrzymałbyś się na 1 cyklu to nie osiągałbyś tyle samo (jeżeli chodzi o polepszenie % sprawności/wytrzymałości)/więcej co na początku. Sugerowane rozwiązanie uzależnienia doświadczenia od poziomu jest całkowicie pozbawione logiki, tak jak w zadaniach, które powinny dawać stały exp, a nie więcej jak wbijamy poziomy (co jest debilne, bo ludzie wbijają najpierw 100lvl żeby dostać więcej expa, a potem robią zadania w minute).