PDA

Zobacz pełną wersję : Duchowny alchemik


szymongal
30-04-15, 12:37
Chciałbym poruszyć kwestie duchownego alchemika, który wg. mnie jest aktualnie najbardziej hmm... słabą kombinacją subprofesji. Dlaczego tak myślę? Tabela dmg z ostatniej łatki wskazuje na to, że nekromanta alchemik, na przewagę w obrażeniach punktowych z mroku nad nekromantą elementalistą, więc naturalnie nasuwa się pytanie, dlaczego duchowny alchemik nie ma bonusu do obrażeń ze świętości w porównaniu z duchownym ele.

W przypadku nekromantów łatwo znaleźć plusy i minusy obu kombinacji(necro ele; necro alch), lecz analizując te wartości dla duchownych widzimy, że jedyną przewagą duchownego alchemika nad elementalistą, jest bonus do mikstur, podczas gdy elementalista ma bonus do leczenia obszarowego i obrażeń od żywiołów, co nie jest niczym dziwnym. Kombinacja duch alch zostaje w tyle również przez duże kary do obrażeń od żywiołów.

W ogólnym rozrachunku duchowny alchemik może jedynie schować się w depo i łączyć własnoręcznie robione uhy w kostce :<>. Poruszam ten temat, ponieważ o ile jest kilku rycerzy duchownych alchemików, to na nie wiem czy na obu serwerach znajdziemy jakiegoś zwiadowce lub maga duchownego alchemika. Mag duch alch ma racje bytu jedynie jako noobchar; maszynka do robienia uhów, a zwiadowca wg. mnie nie ma prawa bytu. Stąd moja propozycja zwiększenia obrażeń, tak punktowych jak i obszarowych dla duchownego alchemika.
Zapraszam do dyskusji miłośnicy gry RPG! :D

Catthon
30-04-15, 12:55
Chciałbym poruszyć kwestie duchownego alchemika, który wg. mnie jest aktualnie najbardziej hmm... słabą kombinacją subprofesji. Dlaczego tak myślę? Tabela dmg z ostatniej łatki wskazuje na to, że nekromanta alchemik, na przewagę w obrażeniach punktowych z mroku nad nekromantą elementalistą, więc naturalnie nasuwa się pytanie, dlaczego duchowny alchemik nie ma bonusu do obrażeń ze świętości w porównaniu z duchownym ele.

Słuszne pytanie.
Obawiam się jednak, że tutaj padnie argument, że bonusem ma być mocniejsze leczenie.
Bez wprowadzenia jednak dodatkowego dmg ze świętości nie ma co liczyć na to, że przybędzie magów/zwiadowców duchownych.

szymongal
30-04-15, 13:04
Mocniejsze leczenie nie jest w tym przypadku żadnym argumentem, ponieważ porównuje duchownego alchemika do duchownego ele, więc te wartości są w przypadku czarów takie same, a nawet ele ma bonus do obszarowego leczenia

Catthon
30-04-15, 13:21
Jest argumentem.

Nekro ele - bonus do mroku i ele.
Nekro alche - większy bonus do mroku.

Duch ele - bonus do świętości i ele
Duch alche - bonus do świętości

neilran
30-04-15, 14:15
mag duch alch, idealny eko champ xD

Altrel
30-04-15, 16:58
Duchowny w każdej kombinacji posiada 115% obrażeń, to nie alchemik zwiększa obrażenia punktowe w połączeniu z nekromantą, ale elementalista je anuluje. Duchowny jak sama nazwa wskazuje ma siebie i innych dużo leczyć, alchemik ma za to możliwość tworzenia mocniejszych mikstur, dodatkowego zarobku na prawie wszystkich lepszych legowiskach, bonus do obrażeń z bomb oraz wyłączność na silne bomby, których siła również zależy od alchemii, leczy się jak i manasuje dużo więcej niż niealchemik, a co za tym idzie mniej wydaje na polowaniach.

Stros
30-04-15, 17:58
Grając na postaci Lai (mag duch-alch 208 lvl) poruszałem ten temat. To było rok temu. Jak widać administracja utrzymała swoje stanowisko.

Problemem jest uciążliwe granie taką postacią - trzeba spędzić dużo czasu na klepaniu run, zbieraniu składników i produkcji mikstur.

Koszt czasu pozyskania 1 miliona expa jest tu wyższy niż przy innych kompozycjach podklas.

<kupowanie run, składników i mikstur jest głupim argumentem jeśli to mają być mocne strony maga ducha alchemika>

CySiO
30-04-15, 18:22
@Conmi
Czyli chcesz leczyć się i innych dużo więcej, robić tyle samo expa i do tego zarabiać więcej niż inne profesje. Nice logic.:)

Shrime
30-04-15, 19:35
Fakt, taką kombinacją nie zwojujesz wielkiego exp/h, natomiast jesteś wtedy bardzo dobrze ustawiony ekonomicznie. Zwiekszenie mocy manasków o kilkanascie procent oraz zwiekszone leczenie daje ci możliwość expienia dłużej, przy identycznej ilości potionow co taki nekromanta. Niestety dmg'em nie powalisz, natomiast profitem z pewnością. W dodatku jesteś bardziej bezpieczny od takiego nekrosa.

szymongal
30-04-15, 20:45
Ekonomia duchwnego alchemika jak dobra tylko w przypadku rycerza, który na wysokim poziomie robi głównie jako bloker, albo wali kościane co 4h. Taki zwiadowca duchowny alchemik może i ma lepsze mikstury które zmniejszają waste, ale jego exp sprowadza się tylko i wyłącznie do umarlaków, a takich respów dla zwiadowcy na każdym poziomie nie ma dużo, z kolei na innych respach bonus do mikstur nie generuje zarobku, ponieważ bije mniej niż inne podklasy, a co za tym idzie wastuje więcej supli. Ponadto nie nadaje się do grupowych huntów; górskie, piaskowe, lodowe, bagienne itp. zawsze byłby ostatni w kolejce na hunt, bo nic nie bije

neilran
30-04-15, 22:29
@Altrel jest jedna zasadnicza różnica: większość stworków jest wrażliwa na mrok, a obojętna na świętość.

Stros
30-04-15, 22:48
@CySiO , Shrime

"Koszt czasu pozyskania 1 miliona expa jest tu wyższy niż przy innych kompozycjach podklas."
Nie mam tu na myśli prostego wskaźnika k/h jaki wyskakuje wam podczas expienia.
Mówię o szerszym spojrzeniu.
Rozpatrzmy ile czasu potrzeba do wbicia 50 M expa. - wliczając w to expienie + robienie supli.
Wtedy zauważamy, że ta postać nie jest już taka ekonomiczna.
Czas poświęcony na grę jest lepszym odniesieniem niż miedziaki.

@Shrime
"W dodatku jesteś bardziej bezpieczny od takiego nekrosa."
Do 180 lvla i tak leczysz się z hape tawisa, a więc różnica jest mała.

CySiO
01-05-15, 06:05
Przy zwiększeniu obrażeń duchownym, trzeba by było oddać wszystkim nekromantom, leczenie innych, dlaczego?? Bo dlaczego Duchowny ma bić w miarę dużo i w chuj leczyć?? Nekromanta w takim zestawieniu wyszedł by gorzej.

Lepszym rozwiązaniem jest zrobienie tak, by każda klasa miała 100% ze wszystkich żywiołów i tylko nekromanta z mroku (duchowny ze światłości, elementaliści ogień/woda/ziemia/energia) bili proporcjonalnie więcej. Moim zdaniem to byłoby najlepszy rozwiązaniem.

neilran
01-05-15, 06:47
@up popieram, takie rozwiązanie byłoby dobre

szymongal
01-05-15, 09:48
@Cysio

Temat nie dotyczy porównania ducha i necro, tylko duch-alch i duch-ele.
Jak pisałem w 1. poscie, duchowy alchemik nie ma prawie żadnych % korzyści nad elementalistą.
Moją propozycją było zwiększenie mu punktowych od światła, ale może ktoś ma lepsze pomysły

Kr92
01-05-15, 10:10
Żeby balans był dobry i każda postać grywalna nie może być tak dużych skoków w DMG, postacie powinny mieć "lekki bonusik" max 5% a nie po 15%. Właśnie to powoduje, że niektóre postacie są grywalne, a pozostałe kompletnie nie.
Dziękuję za uwagę.

CySiO
01-05-15, 11:24
Dlatego też stary balans=dobry balans. "tabelki" to zło :D.

Shrime
01-05-15, 13:58
Po przemyśleniu, i patrząc na to z drugiej strony, nigdzie nie jest napisane że wszystkie kombinacje subek pasują do wszystkich profesji. Najwidoczniej duch-alch pasuje tylko do rycerza, i to takiego który jest tankowatą puszką.

neilran
01-05-15, 16:41
@up nie do końca, duch - ele 1h ma tarcze żywiołów, co się sprawdza lepiej moim zdaniem. A do tego mamy multi dmg, co urozmaica nam gre, a nie skazuje nas na raindar, w przypadku expienia solo.

Shrime
01-05-15, 21:04
W przypadku expienia solo wybieranie sub klas, w taki sposób aby otrzymać tankowatą puszkę chyba mija się z celem :p
Faktycznie masz tarcze żywiołów, nie możesz jednak sam sobie złączyć uhów albo zrobić potek i musisz czekać na kogoś lub kupić je drożej. Jakaś równowaga więc jest.

Maciek
02-05-15, 08:37
@Cysio

Temat nie dotyczy porównania ducha i necro, tylko duch-alch i duch-ele.
Jak pisałem w 1. poscie, duchowy alchemik nie ma prawie żadnych % korzyści nad elementalistą.
Moją propozycją było zwiększenie mu punktowych od światła, ale może ktoś ma lepsze pomysły

W przypdku rycerzy: duchowny alchemik zarabia o wiele wiecej kasy od ducha elem!!! TO jest fchuj korzysc.. oraz jest o wiele lepszy w pvp, silne bomby itp.
Jesli chcesz miec wiecej kasy i wiecej bic bierzesz alchemika, a jesli chcesz troche szybciej expic i moc expic na wiekszej ilosci potowrow sam bierzesz elementaliste, proste.

szymongal
02-05-15, 09:12
Wolałbym unikać unikać rozmów o balansie rycerzy, ponieważ wg. mnie jest dobry. Każdą kombinacją można ugrać. Ale chyba balans polega na tym, że wszystkie kombinacje subprofesji dla wszystkich klas, były opłacalne; żeby miały swoje plusy i minusy, a w przypadku maga i zwiadowcy tak nie jest, pisałem już o tym wcześniej.

Shrime
02-05-15, 10:55
mLequack, ja jakoś nie widze nawet żadnego duch-ele zwiadowcy ( nie licząc ezzaka) i jakoś nikt się tym nie przejmuje...
Przy obecnych tabelkach i spellach, nie da się poprawić losu duchownevo alchemika. Albo będzie broken supportem leczącym, albo zarabial tysiace na potkach, albo zwiększając obrażenia będzie hybrydą nekrosa i duchownego.

CySiO
02-05-15, 14:48
Co do duchownego MA LECZENIE, to jest jego atutem. Prawdę mówiąc, na większych lvlach, jeżeli chcesz iść expić na silne potwory potrzebujesz duchownego do leczenia. Duchowny nie może dużo bić i dużo się leczyć.

sokoskiiii
02-05-15, 14:53
[QUOTE=Shrime;127406]mLequack, ja jakoś nie widze nawet żadnego duch-ele zwiadowcy ( nie licząc ezzaka) i jakoś nikt się tym nie przejmuje...

Belial
Furya
Norweski Ogrodnik
Buhson

Każdy z nich jest zwiadowcą duch/ele za to zwiadowcy duch/alch niema żadnego bo jest nie zbalansowany. Podobnie jest z magiem duchownym alchemikiem.

dawidees
02-05-15, 19:09
DMG/Leczenie w Altaronie są zbyt wysokie na chwile obecną. A co do obrażeń nekromanty/alchemika i leczenia duchownego/elementalisty powiem tam, w przypadku zwiadowcy:

Nekro-alchemik:
Hape Tawis(500) + Potion(~800) = 1300
Hape Odes Kpiro(na expie, przykładowo piaskowe) - ~1400-1500

Duchowny-Elementalista:
Tapen Tawis(1000) + Potion(~600) = 1600
Hape odes kpiro(jak wyżej) - ~1k

Wygląda w porządku, więc w czym problem? Problem tkwi w tym, że obrażenia są wysokie, a ilość punktów życia już nie, co mi z tego, że jestem w stanie uleczyć się 2x1600 w jednej turze ataku, skoro do 3200 punktów życia brakuje mi sporo, a skąd wziął się problem? Po restarcie serwera zmniejszono ilości PN potrzebne do podwyższenia umiejętności, kosztem trudniejszego wbicia ich ręcznie. Wszystko byłoby w porządku, gdyby zmiany najpierw zostały przetestowane, ale teraz, ja swoją nową postacią, doganiam Ezzaka z przed resetu w kwestii umiejętności, a włożyłem znacznie więcej w tamtą postać, a magowie w moim teamie, doganiają postać Death's Angel, o ile już nie przegonili jej z poziomem magicznym, gdzie obecne postacie, były robione na szybko, bo taka była potrzeba, a w stare pakowano setki talarów.

CySiO
02-05-15, 19:11
Duchowny Elementalista moim zdaniem jest dosyć dobrze zbalansowany. Bo trzeba wziąć pod uwagę możliwość leczenia innych. Co do nekromanty, to bardzo często mi siada kpiro w okolicach 1k, z uwagi na to, że tylko z 3 kratek bije się dużo, 1 więcej 1 mniej i bijesz dużo mniej.

dawidees
02-05-15, 19:15
A wracając do tematu, nieumarli są stworami, które przyjemnie się zabija rycerzem, dlatego też duchowny/alchemik nie nadaje się dla innych profesji altaronu.

@Rekerafciu;
Co do tych obrażeń, niestety mówią że wszystko jest w porządku, i żadnej redukcji nie ma, może zrobimy godzinny filmik jak to wygląda w rzeczywistości.

CySiO
02-05-15, 23:15
Ale co to da? Marek i tak napisze, że wszystko jest w porządku :D.

brave12013
03-05-15, 15:21
Nekro-alchemik:

Hape Odes Kpiro(na expie, przykładowo piaskowe) - ~1400-1500



Aż nie chce mi się wierzyć, że teraz tyle wchodzi, przed resetem ciężko było wbić 1.2k

Yooshi
03-05-15, 15:31
A wracając do tematu, nieumarli są stworami, które przyjemnie się zabija rycerzem, dlatego też duchowny/alchemik nie nadaje się dla innych profesji altaronu.

@Rekerafciu;
Co do tych obrażeń, niestety mówią że wszystko jest w porządku, i żadnej redukcji nie ma, może zrobimy godzinny filmik jak to wygląda w rzeczywistości.

Duchowny alchemik tylko dla woja?
Fajnie się bawicie tam na tym pvp.
Ja bym powiedział, ze alchemik to ostatnia sub dla woja, alchemik dobry dla łucznika, neko-alch ma największe punktowe.

sokoskiiii
03-05-15, 16:24
Duchowny alchemik tylko dla woja?
Fajnie się bawicie tam na tym pvp.
Ja bym powiedział, ze alchemik to ostatnia sub dla woja, alchemik dobry dla łucznika, neko-alch ma największe punktowe.

A co macie kur.wa chociaż w top 100 jednego maga lub zwiada duch/alch ?
Bo chyba o to chodzi w tym temacie....

CySiO
03-05-15, 16:50
1500 walnę 4 hity, z 3 kratek jeżeli wejdą dobre hity, zazwyczaj to 1,2k, a z większej ilości kratek to jest 800-900 obrażeń.