tygrys21
13-06-11, 18:48
Gram od pewnego czasu postacią magiczną i mam 62 levelik. Obecnie jestem nekromantą elementalistą. Chciałbym się podzielić z wami pewnymi doświadczeniami w graniu magiem i odpowiedzieć na pytania jeżeli takowe będą.
Otóż..
w Altaronie, postaci magiczne budzą wielkie kontrowersje jakimi one nie są a jakimi mogłyby być ze względu na ich ulubieńców i przeciwników magii.
Mag-czarodziej-elitarny czarodziej to profesja o dużym poziomie trudności grania ze względu na:
bardzo słabą obronę
ciągłe uciekanie
małą ilość hp
capacity - pojemność cap
brak znanej nam utamo vity co czyni nas bardziej śmiertelnymi, jedynym
ratunkiem jest utamo ring, który niestety nie łatwo zdobyć
słabą przeżywalność
ogromne przebijanie sie z melee
Punkty Nauki (PN)
Grając magiem trzeba strasznie uważać, aby nie paść. Ważne jest również to żeby nie spaprać rozdania pnów .. najlepszym rozwiązaniem jest rozdac 100pnów na 30lvlu a potem dodawac zawsze po dobiciu mlvl albo już nawet jak się nie da dobić tego mlvlu. Ostatnio również zauważyłem żeby dodawać zdobyte pny, ściągając nasze eq np. set maga, który jest od 40lvlu. A dlaczego? Otóż pny na mlvl wzrastają bodajze od 15-30-45-60-66mlvu. Jeżeli masz załóżmy 30 mlvl z setem i chcesz dodać kolejny mlvl z pnów to zdejmij eq jeden przedmiot z eq i bedziesz miec 29mlvl przez co wezmie ci tylko 4pny a nie 5pn za mlvl. Zaoszczędzasz wówczas 1pn. Nie jest to wiele ale zawsze coś. Nie rozdawajcie wcześniej niż 30lvl pnów bo to marnotractwo. Znam niektórych co na 45lvlu rozdają pny ale to jest już naprawdę męczarnia w expieniu z małym poziomem magicznym.
Druga ważna kwestia w posługiwaniu się pn'ami. Dotyczy to już graczy, którym umożliwieniem wbicia mlvlu stanowią tylko pny. Mniej więcej są to gracze, którzy już wydali wszystkie swoje pny i wbicie mlvl za pomoca manaskow nie pomoze nawet za miesiac. Gracze mniej więcej 40lvl+.
Załóżmy, że ktoś z nas zaliczy glebe na expie. Nasz level spadł, skille jakieś tam też ale najbardziej nas obchodzi mlvl. Mielismy 42mlv i 5% tego mlvlu, a teraz mamy 41mlvl i 67% tego mlvlu. Widzisz, że masz 10pnów na postaci i chciałbyś dodać żeby mlvl odrobic. Widząć, że zostało ci 33% do next mlvlu nie rozdawaj tych punktów! Idź expij, zarabiaj kase kilka dni, aż padniesz kolejny raz. Może wydaję sie to zbyt śmieszne, ale naprawdę ja tak robię. Szkoda wyrównywać mlvl kilkoma procentami. To bezsens. Lepiej poczekac na kolejnego deda i wtedy dodajemy pny. Nie raz już tak robiłem. Jest to dobry sposób na nie marnotrawstwo pnów. Ważną rzeczą jest również to aby zauważyć ile % mlvla tracimy podczas deda. Obserwując to zjawisko wiecie kiedy dodawac a pny a kiedy sie powstrzymac od tego.
Czary w gildi magów
Generalnie istnieje wiele czarów w gildi magów, których możemy się nauczyć wraz wymaganym poziomem doświadczenie. Jest wiele przydatnych jak i wiele mniej przydatnych. Najlepiej jest kupic wszystkie jeżeli dysponujemy dużą ilością miedziaków, bo zawsze mogą się przydać w różnych sytuacjach. Do ciekawszych czarów możemy zaliczyć: magic walla, rozładowanie (rozładowuje broń lub różdżkę, jest to runa), oraz eamo ofla (odpowiednik flam hura, która zadaje duże obrażenia przeciwnikowi).
Subprofesje
Nie duchowny.. a może alchemik, a nie jednak elementalista! A co z nekromantą?
Jak wiadomo można mieć 2 subprofesje. Pierwsza jest od 20lvlu a druga od 50lvlu i są w pełni za darmo tylko, że posiadając drugą subprofesje trzeba miec status szlachecki.
Wybierając subprofesje powinno kierować się własnymi upodobaniami dla maga. Co chcesz z tego osiągnać i co później w tym kierunki działać. Najlepiej wcześniej zapoznać się z informacjami dotyczącymi profesji danej subprofesji.
Alchemik:
robienie mikstur, różnych innych rzeczy przydatnych do questów, bomb itd.
możliwość ulepszania przedmiotów
możliwość łączenia run
umiejętność alchemia i wyrabianie kręgów alchemi
summoner outfit
z tego co mi wiadomo 0 dodatkowych czarów
Elementalista
dodatkowe czary, możliwość robienia między innymi różnych run atakujących, ładunki żywiołów, czary ofensywne obszarowe
shaman outfit
Nekromanta
dostąpienie do nekromantów automatycznie anuluje ci dołączanie do duchownych
dużo czarów ofensywnych, możliwość robienia między innymi sd, również czar utana vid, ładunek mroku, czary ofensywne obszarowe
necromancer outfit
Duchowny
dostąpienie do duchownych automatycznie anuluje ci dołączanie do nekromantów
dodatkowe czary leczące, możliwość robienia między innymi uhów, również czar sio, ładunek świętości
knightmare outfit
Tak więc każdy musi sobie dopasowac styl gry. Ja wybrałem nekromantę elementalistę ze względu na czary ofensywne, runy, ładunki żywiołów dzięki czemu łatwiej jest mi expić, atakować graczy jeżeli będzie taka sytuacja.
Kombinacje, które polecam dla maga:
nekromanta elementalista
duchowny elementalista
Promocja
W altaronie istnieją 2 dodatkowe promocje. Pierwsza jest na 20lvlu w wysokości opłaty 8k, natomiast druga jest od 55lvlu i kosztuje 40k. Należy kupować promocje jak najszybciej. Pierwsza wzrasta szybkość regeneracji many o 1 punkt a druga o kolejny.
Zdobywanie doświadczenia
Zdobywając doświadczenie musimy na początku naprawdę się namęczyć waląc tylko różdżką w dodatku musimy ją ładować u NPC co jakiś czas kiedy sie rozładuje. Expienie do 30 levelu może stać się udręką jeżeli nie bedziemy wiedziec gdzie expic szybko z jakims profitem. Expienie na 30lvlu na czerwiach jest totalnie bezsensowne tak więc trzeba zwiedzac i jeszcze raz zwiedzać mapę altaronu. Nie będę zdradzał expowisk, ale naprawdę jest trochę respów gdzie można szybko zarobić a można również szybko bić level.
____________________________________
Reasumując, postać magiczna może i zadaje duże obrażenia przez swoje ofensywne czary, które zależą od doboru subprofesji, ale i również jest podatna na śmierć w bardzo łatwy sposób. Ciężko się nią gra ale czasami expi się przyjemnie. Tak więc są i wady i zalety.
Jeżeli przyda się ten artykuł to można go gdzieś przypiąć, czy to do mini-poradników itd. Na pewno przyda się niektórym początkującym oraz tym którzy nie wiedzą pewnych rzeczy np. o subprofesjach. :)
Moim zdaniem mag nie wymaga balansacji
Otóż..
w Altaronie, postaci magiczne budzą wielkie kontrowersje jakimi one nie są a jakimi mogłyby być ze względu na ich ulubieńców i przeciwników magii.
Mag-czarodziej-elitarny czarodziej to profesja o dużym poziomie trudności grania ze względu na:
bardzo słabą obronę
ciągłe uciekanie
małą ilość hp
capacity - pojemność cap
brak znanej nam utamo vity co czyni nas bardziej śmiertelnymi, jedynym
ratunkiem jest utamo ring, który niestety nie łatwo zdobyć
słabą przeżywalność
ogromne przebijanie sie z melee
Punkty Nauki (PN)
Grając magiem trzeba strasznie uważać, aby nie paść. Ważne jest również to żeby nie spaprać rozdania pnów .. najlepszym rozwiązaniem jest rozdac 100pnów na 30lvlu a potem dodawac zawsze po dobiciu mlvl albo już nawet jak się nie da dobić tego mlvlu. Ostatnio również zauważyłem żeby dodawać zdobyte pny, ściągając nasze eq np. set maga, który jest od 40lvlu. A dlaczego? Otóż pny na mlvl wzrastają bodajze od 15-30-45-60-66mlvu. Jeżeli masz załóżmy 30 mlvl z setem i chcesz dodać kolejny mlvl z pnów to zdejmij eq jeden przedmiot z eq i bedziesz miec 29mlvl przez co wezmie ci tylko 4pny a nie 5pn za mlvl. Zaoszczędzasz wówczas 1pn. Nie jest to wiele ale zawsze coś. Nie rozdawajcie wcześniej niż 30lvl pnów bo to marnotractwo. Znam niektórych co na 45lvlu rozdają pny ale to jest już naprawdę męczarnia w expieniu z małym poziomem magicznym.
Druga ważna kwestia w posługiwaniu się pn'ami. Dotyczy to już graczy, którym umożliwieniem wbicia mlvlu stanowią tylko pny. Mniej więcej są to gracze, którzy już wydali wszystkie swoje pny i wbicie mlvl za pomoca manaskow nie pomoze nawet za miesiac. Gracze mniej więcej 40lvl+.
Załóżmy, że ktoś z nas zaliczy glebe na expie. Nasz level spadł, skille jakieś tam też ale najbardziej nas obchodzi mlvl. Mielismy 42mlv i 5% tego mlvlu, a teraz mamy 41mlvl i 67% tego mlvlu. Widzisz, że masz 10pnów na postaci i chciałbyś dodać żeby mlvl odrobic. Widząć, że zostało ci 33% do next mlvlu nie rozdawaj tych punktów! Idź expij, zarabiaj kase kilka dni, aż padniesz kolejny raz. Może wydaję sie to zbyt śmieszne, ale naprawdę ja tak robię. Szkoda wyrównywać mlvl kilkoma procentami. To bezsens. Lepiej poczekac na kolejnego deda i wtedy dodajemy pny. Nie raz już tak robiłem. Jest to dobry sposób na nie marnotrawstwo pnów. Ważną rzeczą jest również to aby zauważyć ile % mlvla tracimy podczas deda. Obserwując to zjawisko wiecie kiedy dodawac a pny a kiedy sie powstrzymac od tego.
Czary w gildi magów
Generalnie istnieje wiele czarów w gildi magów, których możemy się nauczyć wraz wymaganym poziomem doświadczenie. Jest wiele przydatnych jak i wiele mniej przydatnych. Najlepiej jest kupic wszystkie jeżeli dysponujemy dużą ilością miedziaków, bo zawsze mogą się przydać w różnych sytuacjach. Do ciekawszych czarów możemy zaliczyć: magic walla, rozładowanie (rozładowuje broń lub różdżkę, jest to runa), oraz eamo ofla (odpowiednik flam hura, która zadaje duże obrażenia przeciwnikowi).
Subprofesje
Nie duchowny.. a może alchemik, a nie jednak elementalista! A co z nekromantą?
Jak wiadomo można mieć 2 subprofesje. Pierwsza jest od 20lvlu a druga od 50lvlu i są w pełni za darmo tylko, że posiadając drugą subprofesje trzeba miec status szlachecki.
Wybierając subprofesje powinno kierować się własnymi upodobaniami dla maga. Co chcesz z tego osiągnać i co później w tym kierunki działać. Najlepiej wcześniej zapoznać się z informacjami dotyczącymi profesji danej subprofesji.
Alchemik:
robienie mikstur, różnych innych rzeczy przydatnych do questów, bomb itd.
możliwość ulepszania przedmiotów
możliwość łączenia run
umiejętność alchemia i wyrabianie kręgów alchemi
summoner outfit
z tego co mi wiadomo 0 dodatkowych czarów
Elementalista
dodatkowe czary, możliwość robienia między innymi różnych run atakujących, ładunki żywiołów, czary ofensywne obszarowe
shaman outfit
Nekromanta
dostąpienie do nekromantów automatycznie anuluje ci dołączanie do duchownych
dużo czarów ofensywnych, możliwość robienia między innymi sd, również czar utana vid, ładunek mroku, czary ofensywne obszarowe
necromancer outfit
Duchowny
dostąpienie do duchownych automatycznie anuluje ci dołączanie do nekromantów
dodatkowe czary leczące, możliwość robienia między innymi uhów, również czar sio, ładunek świętości
knightmare outfit
Tak więc każdy musi sobie dopasowac styl gry. Ja wybrałem nekromantę elementalistę ze względu na czary ofensywne, runy, ładunki żywiołów dzięki czemu łatwiej jest mi expić, atakować graczy jeżeli będzie taka sytuacja.
Kombinacje, które polecam dla maga:
nekromanta elementalista
duchowny elementalista
Promocja
W altaronie istnieją 2 dodatkowe promocje. Pierwsza jest na 20lvlu w wysokości opłaty 8k, natomiast druga jest od 55lvlu i kosztuje 40k. Należy kupować promocje jak najszybciej. Pierwsza wzrasta szybkość regeneracji many o 1 punkt a druga o kolejny.
Zdobywanie doświadczenia
Zdobywając doświadczenie musimy na początku naprawdę się namęczyć waląc tylko różdżką w dodatku musimy ją ładować u NPC co jakiś czas kiedy sie rozładuje. Expienie do 30 levelu może stać się udręką jeżeli nie bedziemy wiedziec gdzie expic szybko z jakims profitem. Expienie na 30lvlu na czerwiach jest totalnie bezsensowne tak więc trzeba zwiedzac i jeszcze raz zwiedzać mapę altaronu. Nie będę zdradzał expowisk, ale naprawdę jest trochę respów gdzie można szybko zarobić a można również szybko bić level.
____________________________________
Reasumując, postać magiczna może i zadaje duże obrażenia przez swoje ofensywne czary, które zależą od doboru subprofesji, ale i również jest podatna na śmierć w bardzo łatwy sposób. Ciężko się nią gra ale czasami expi się przyjemnie. Tak więc są i wady i zalety.
Jeżeli przyda się ten artykuł to można go gdzieś przypiąć, czy to do mini-poradników itd. Na pewno przyda się niektórym początkującym oraz tym którzy nie wiedzą pewnych rzeczy np. o subprofesjach. :)
Moim zdaniem mag nie wymaga balansacji