PDA

Zobacz pełną wersję : [wprowadzone] Komunikaty oraz Informacje


Van Taron
07-06-11, 21:45
Ostatnio pojawiła się wielka "Afera Altaronu", która nie pojawiając się na "Sekretach Altaronu", i tak wywołała wiele kontrowersji, które za pewne nikogo nie obchodzą. W końcu, ciekawsze jest zmienianie tego co dobre na gorsze, a te gorsze pozostawić jak jest, bo statystycznie... Trzyma normę... K@#$%a !! Jak na jakimś portalu społecznościowym :D :D

Po pierwsze, komunikat, który informuje nas o pozostawionych rzeczach przez potworoa/moba/gracza po śmierci. I wtedy zastanawia mnie tylko jedna rzecz... Czemu gra jest na tyle oficjalna by nie informować nas o zamierzonych zmianach? Fakt, są... Ale te nie zawsze te istotne, poza tymi paczkami, które do dzisiaj nie działają :D :D Naprawdę jest tak oficjalna ta gra? Na tyle by nie pójść na ugodę? Chociaż dajcie cynę że coś zostanie ogarnięte, wtedy może unikniecie spamu na forum, który trzeba ciągle "zamykać", bo kosz został usunięty :) A więc śmieci zostają... Tylko bez podbitek, poszukajcie poprzednich tematów (bo żeby nie robić śmietnika, nie warto powtarzać podobnych wątków, które zawierają już odpowiedzi), przekopując się przez masę śmieci (czyt. Zamkniętych Tematów).

Ale nie w tym rzecz, bo Slythia zapewniała mnie że nie raz pracowała na wielu forach (nie wiedząc co to jest "Podbicie" albo o tym że na forum jest "Śmietnik" - brawo...) i rozwiązania, które powyżej podałem, są nieskuteczne. Więc nie będę tworzył rebelii ale odniosę się do tych komunikatów. A więc, spam jest, tym bardziej uciążliwy/nieskuteczny/wku@$%ący kiedy zdobywamy doświadczenie na większej ilości mobów, kiedy to AoE jest jednym z lepszych rozwiązań. No i wszystko by było okej gdyby nie to że, oczy latające po monitorze - to jedno, a moby nas atakujące - to drugie. Dlaczego? Bo niektóre uciekają... Np. Wiferny czy Smoki... Są to potwory dla wysoko poziomowych postaci i nie powinny nas stawiać w sytuacjach, kiedy to my możemy stracić w sekundę większość zarobku.

Jeżeli dalej sytuacja jest nie zrozumiała to ją rozwinę na poniższym zrzucie ekranu :

http://www.netblog.pl/uploads/k/Kushin/43324.jpg

Informacja o głupim "tawisie" zajmuje 85% informacji o życiu. Pytam się... Po Co? Wiem co wpisałem, wiem ile dostałem życia (akurat ta informacja się pojawia nad nickiem - ciekawie czemu ; D, mogła by się pojawić dodatkowo na nicku... tak o ku uprzykrzeniu życia graczom)... A więc po co mi ten komunikat co napisałem? Chciał bym poczuć się uwolniony od tego syfu, bo przecież mogę wyłączyć nicki graczy, które mi nie przeszkadzają, ich wskaźnik życia, który jest potrzebny, ale jak potrzeba mi uniknąć spamu to nie ma możliwości, w zamian na przykład za inne bardziej cenniejsze informacje. Na przykład takie :

http://www.netblog.pl/uploads/k/Kushin/43325.jpg

Tak ! Wskaźnik many (oczywiście widoczny tylko i wyłącznie dla mnie), bym nie latał baniakiem na prawo i lewo, bo po lewej mam 6 Smoków, a po prawej życie, teraz ile baniek many zużyć, a może nie trzeba, może tym razem następne dwie ślepo użyte kolby życia? Nie mam pojęcia!? Skąd mam to wiedzieć kiedy używanie czarów mi to utrudnia... Jak mam się dowiedzieć w takim razie? :) Spojrzeć w prawo, na wskaźniki, kiedy to po lewej stronie, gdzie odgrywa się akcja, dzieje się karambol... Nie... Wiem już co zrobię... Wezmę "Pełny Ekran", skurczę go na tyle by mieć nad tym kontrolę, poza że tym informacja o tym czy zbliża się następny mob nie będzie mi udostępniania... :(

Proszę was... Skasujcie spam... Informacje od graczy, Informacje o "loocie", Informacje o wpisywanym czarze.... Niech on będzie w komunikatach... Tak samo jak informacje odnośnie zużytej many, uzyskanego życia dzięki czarom, mogli byście dodać też informacje w komunikatach odnośnie zdobytego doświadczenia, czasami potwory nie są bite tylko i wyłącznie przez nas, czasami nie mamy wytrzymałości a czasami po prostu chcieli byśmy wiedzieć, tylko że spam zabrania czy też czarów tawisów/hape tawisów/ultra hiper mega tawisów - nazwa utrudniająca zobaczenia czego kolwiek :D

Veliothe
07-06-11, 21:57
DOBRRRREE ! ! ! Ale pasek z mana niech będzie dostepny tylko dla wlasciciela postaci ; p po co ktos ma widziec czy mam mane ?

Van Taron
07-06-11, 22:01
DOBRRRREE ! ! ! Ale pasek z mana niech będzie dostepny tylko dla wlasciciela postaci ; p po co ktos ma widziec czy mam mane ?

Zaraz dopiszę :) Oczywiście to miałem na myśli, mana jest tylko i wyłącznie informacją dla nas.

Krzychu2
07-06-11, 22:13
Co do początku Twojej wypowiedzi to się zgodzę.
Co do dalszej części to nie wiem jakim cudem, ale mi nigdy czary nie przeszkadzały w odczytaniu ile mam hp ani loot z potwora ;)

Tron
07-06-11, 22:14
Co do komunikatu o przedmiotach jakie potworki nam zostawiają proponuję przenieść w któryś kąt ekranu, LUB dodać możliwość zupełnego wyłączenia tego komunikatu. Teraz przy bardzo "bogatym" potworze ten komunikat zasłania nam całą naszą postać. Hmm, co do czarów... wiadomo że "my" wypowiadamy inkantację zaklęcia, więc to normalne że pojawia się co wypowiadamy. Można by przejść na zaklęcia "niewerbalne", a po użyciu czaru na naszej postaci pojawiały by się tylko "gwiazdki", a każdy kolor tych "gwiazdek" odpowiadałby innemu zaklęciu, np. niebieskie gwiazdki - tawis. Oczywiście, nie wystarczyłoby nam kolorów, więc zamiast gwiazdek można użyć innych animacji, np. dymki, znaki, itd. Sam nigdy nie patrzyłem na pasek życia pod nickiem, więc mi to nie przeszkadza, a sprawdzenie pasku życia nad/pod ekwipunkiem to kwestia ruchu gałek ocznych, czyli kilku sekund.

Ale spójrzmy prawdzie w oczy - przy obecnym trybie pracy takie zmiany nigdy nie zostaną wprowadzone. A do samej Slythii mam tylko to, że bierze na siebie za dużo, przy małej ilości czasu stara się robić wszystko. No ale niestety... ;)

Fiefióra
07-06-11, 22:27
Hp z czarów... moim zdaniem powinno zostać... info o loocie, zbędne ale cóż mają ważniejsze sprawy niż próba przeniesienia tego do komunikatów, a wywalić nie wywalą ze względu na wielbicieli przesadni łatwej gry, pasek many, wątpię by był do zrobienia, a jeśli tak... czy ja wiem, latami się obchodziliśmy bez tego to i teraz moglibyśmy się obejść.
Tawisy itp... inkantacja musi być! W końcu wypowiadasz zaklęcie, a nie wpisujesz komendę ;|

Kosiara
07-06-11, 22:31
Nein uproszczeniom. Ogarynka potrafi expić w każdych warunkach. Ale komunikat o loocie MÓGŁBY być opcjonalny.

Van Taron
07-06-11, 22:33
A więc powinien pojawić się osobny kanał odnośnie czarów, chodź pomysł Mudyna jest o wiele lepszy :)

@up Tak, ale nikt nie doda tego właśnie tutaj :

http://www.netblog.pl/uploads/k/Kushin/43326.jpg

Miejmy nadzieje że po update się to zmieni...

tenzuy
07-06-11, 22:35
Co to loota była batalia. Nie oczekiwałbym zmian.
I nie uważałbym to jako "pójście na ugodę", ale spełnienie petycji ogółu graczy, którzy wszak najlepiej wiedzą, co jest potrzebne w grze.

Co to czarów, na ots'ach widziałem anty-spamowe inkantacje czarów: Zamiast "na żółto", czar wyświetlał się na pomarańczowo, na zasadzie okrzyków bojowych wrogów. Wtedy też nie zasłaniał nicka. Jest to według mnie bardzo dobre rozwiązanie.
Niewerbalne czary mi się nie podobają, bo nie będę wiedział czy i jaki czar rzuciłem. Ale to może tylko ja.

Pasek many, mimo że jest bardzo dobrym pomysłem, może być technicznie trudny do zrobienia.

Van Taron
07-06-11, 22:38
Niewerbalne czary mi się nie podobają, bo nie będę wiedział czy i jaki czar rzuciłem. Ale to może tylko ja.


Chodzi mi o uniknięcie spamu na ekranie głównym, nic nie mówiłem o komunikatach na podoknie na dole, tam niech się pojawia co chce... Chcesz to spojrzysz, nie to nie, ale nikt niech Ci nakazuje by Ci to zasłaniało główny ekran na którym wszystko się dzieje...

Okocim
07-06-11, 22:38
Ten niebieski paseczek wygląda śmiesznie xD, ale myślę, że to dobry pomysł.
Co do czarów... może zostać jak jest przecież to nie przeszkadza o.O
Locik schowajcie go gdzieś... góra ekranu?
Brakuje mi opcji dostosowywania komunikatów... nie lubie info o zadanych obrażeniach albo otrzymanych, za to brak mi informacji ile doświadczenia dostałdm za zabicie.

Kosiara
07-06-11, 22:44
A więc powinien pojawić się osobny kanał odnośnie czarów, chodź pomysł Mudyna jest o wiele lepszy :)

@up Tak, ale nikt nie doda tego właśnie tutaj :

http://www.netblog.pl/uploads/k/Kushin/43326.jpg

Miejmy nadzieje że po update się to zmieni...

Chyba tutaj..

http://iv.pl/images/70947234423937247989.jpg (http://iv.pl/)

A jest to zbugowane :\

Van Taron
07-06-11, 22:46
@up. Masz racje Kosiarz, przepraszam za moją nieuwagę :)

Przydały by się testy, np logowanie się na serwer testowy gdzie było by... 6 podserwerów a na każdym z osobna inna opcja możliwości, którą każdy gracz mógł by sprawdzić. Np. Jeden podserwer odnośnie braku info o loocie, drugi odnośnie braku info o stracie hp i many, następny z innymi opcjami a np ostatni już z brakiem czegokolwiek.

Albo nowy klient z możliwością włączenia/wyłączenia wszystkich opcji w opcjach klienta, w tym dodatkowej o manie tylko dla gracza.

Kosiek
08-06-11, 09:51
Wyłączenie wydarzeń wyłącza także inne komunikaty.
Van Taron, jeżeli chcesz mieć te swoje bajery, to nie czekaj tylko wal do CipSoftu po źródła klienta Wndows! ;)
Już spieszę z tłumaczeniem: Problem w tym że klient jest freeware - kod jest prywatny, a to on jest konieczny do wykonania jakichkolwiek poważniejszych modyfikacji w kliencie. Opensource'owe klienty są daleko w lesie (brak rozszerzonej implementacji DX9, nie mówiąc o OGL) i de facto nie nadają się do gry.

P.S: Slythia miała moda na hunted.pl i tibia.pl, o ile dobrze pamiętam na tych forach nie ma kosza. :D
Przepraszam, na t.pl Slythia jest administratorem. ;)

Van Taron
08-06-11, 12:25
Van Taron, jeżeli chcesz mieć te swoje bajery, to nie czekaj tylko wal do CipSoftu po źródła klienta Wndows! ;)
Już spieszę z tłumaczeniem: Problem w tym że klient jest freeware - kod jest prywatny, a to on jest konieczny do wykonania jakichkolwiek poważniejszych modyfikacji w kliencie. Opensource'owe klienty są daleko w lesie (brak rozszerzonej implementacji DX9, nie mówiąc o OGL) i de facto nie nadają się do gry.

Byłem na beta testach i dokonywane byłe liczne zmiany w kliencie, więc otwarty silnik muszą mieć.

Tomek119
10-06-11, 15:13
Ja jestem na NIE ! jeśli nie chce ci się 'biegać' oczami po monitorze to nie musisz... wielkiego wysiłku to nie sprawia, a pasek z maną to po co ? masz po prawej, mi to wystarcza..

Guma
10-06-11, 16:20
Ja jestem na NIE ! jeśli nie chce ci się 'biegać' oczami po monitorze to nie musisz... wielkiego wysiłku to nie sprawia, a pasek z maną to po co ? masz po prawej, mi to wystarcza..

Koleś chce tylko ułatwić grę. Weź spierdalaj...

@topic
Pasek z maną jest git 8)