PDA

Zobacz pełną wersję : Zbieractwo


Asayer
21-11-14, 15:47
System pozyskiwania składników z drzewek/krzaczków/kępek itp. moim zdaniem trochę kuleje. Oczywiście wszystko świetnie działa ale jak na tak ciekawy system, który zapewne wymagał wielu skryptów to całe zbieractwo jest strasznie nieopłacalne. Aby pozyskać 1 sztukę jakiegokolwiek składnika trzeba przeszukać 5 lub więcej krzaczków a do jednorazowego sporządzenia mikstur potrzeba tych składników kilka. Oczywiste jest, że mając do wyboru zbieranie składników lub kupienie ich po niskiej cenie od npc każdy wybierze drugą opcję. Proponuję więc zwiększenie ilości pozyskiwanych składników oraz pozyskiwanie ich za każdym razem bo tylko wtedy ludzie zaczną nosić sierpy. Oczywiście składniki, które mają być rzadkie niech takie pozostaną ale te, których każdy alchemik potrzebuje ogromne ilości mogły by wypadać np. po 20 lub więcej z krzaczka (np. rabatkowiec bielisty). Zwiększanie ilości pozyskiwanych składników mogło by zależeć od zręczności lub alchemii (im większe te statystyk tym więcej składników się pozyskuje). Osobiście całkowicie usunąłbym możliwość kupowania składników od npc i wygonił alchemików do poszukiwania miejsc, w których jest tych składników najwięcej ale pewnie zaraz zaczął by się FLEJM więc chociaż sprawmy by system zbierania i kupowania były równie opłacalne. Alchemia to subtelna sztuka, nie ograniczajmy jej do stania u npc w Ankardii :uśmiech:

Windykator
22-11-14, 00:48
za. niech cena nawet trochę skoczy, byleby nie dało się kupić u NPC. Tylko ilości ustalić : <

cewix
22-11-14, 01:49
@Up
Jak niby ma cena podskoczyć, skoro będziemy dostawać więcej składników z drzewek, a zapotrzebowanie się nie zwiększy?

Windykator
22-11-14, 02:39
bo zbierać będą ludziki ze zręką, a takich zbyt wiele nie ma. niech nie dropi z każdego krzaczka, niech po prostu ilość zebranych składników będzie zależna od zręki. Ze sklepów zniknie, kto chce expić ten kupi (chyba każdy po wypróbowaniu woli robione manasy i pluje na sklepowe).

cewix
22-11-14, 11:29
@Up
Akurat dużą zręczność ma większość zwiadowców, więc wciąż przekłada to się na większe ilości składników z drzew co spowoduje zmniejszenie ceny składników ze względu na ilość/zapotrzebowanie, poza tym jakby to zależało aż tak od zręczności to byłby to nóż w plecy dla magów i rycków alchemików

Asayer
22-11-14, 12:38
Jak napisałem składniki, które mają być rzadkie takie by pozostały. Chodziło mi tylko o znaczne zwiększenie dropu tych składników, które i tak da się kupić za bezcen od npc. Zachęciło by to ludzi do częstszego zwiedzania mapy i sprawiło, że to zwiedzanie stało by się opłacalne. Aktualnie z krzaczków nie ma żadnego pożytku a moim zdaniem warto to zmienić.

A jeśli chodzi o kwestie przeliczników to na drop nie musi wpływać jedynie zręczność. Może to być dodatkowo poziom alchemii czy poziom doświadczenia.

Tyrond
22-11-14, 12:43
Wpływ zręczności odpada. Zwiadowcy i tak muszą w to ładować, a dla reszty profesji najczęściej jest niepotrzebna. Byłby to za duży handicap dla zwiadowców. Lepiej już zwiększyć szansę na pozyskanie danego składnika, alchemikom jeszcze dodatkowo zwiększyć jeśli przejdą odpowiednie szkolenie w swojej gildii. Może to być w formie misji, masz zebrać tyle i tyle danych składników i po wypełnieniu tej misji pozyskujesz wiedzę jak lepiej pozyskiwać zioła itd itp. Jednocześnie podwyższyć cenę tych składników u npc i problem z głowy.

Mcree
22-11-14, 12:53
Popieram Tyronda.

Windykator
22-11-14, 16:37
wszyscy tak narzekacie, że zwiad na waste gdzie nie pojdzie... dać mu buffa to źle, bo dyskryminacja innych prof, eh.

Happyde
23-11-14, 00:17
Bardzo fajny pomysł. Popieram!