tomakeo
13-06-14, 17:25
Nie będę opisywał czym jest klan, bo pewnie o tym wszyscy wiedzą. Skupię się jednak na propozycji rozwinięcia systemu klanów, który póki co nie odbiega od tego tibijskiego i nic tak naprawdę nie wnosi do gry poza tym, że możemy pisać na oddzielnym czacie i mieć kilka słów więcej przy wyświetlaniu info o postaci.
1. Poziom klanu
Każdy członek klanu expiąc, przeznaczałby część expa na rzecz klanu. Doświadczenie klanu rosłoby na takiej samej zasadzie co doświadczenie poszczególnych graczy (tj. określona liczba expa na dany poziom, a wraz z poziomem tego expa wymagałoby się więcej).
Każdy członek gildii mógłby decydować ile % expa chce poświęcić na rzecz klanu i w każdej chwili mógłby go dowolnie zmieniać. Jak? Wszystko odbywałoby się na stronie w naszym klanie. Przy naszym nicku widniałby suwak, dzięki któremu moglibyśmy ustawić odpowiedni dla nas poziom przeznaczanego expa.
Minimalnie można by przeznaczać 5%, maksymalnie 50%.
Coś a'la to:
http://ftp.innogames.de/~forge/gvg_user_guide/guild%20levels/level_screen.png
2. Opis poziomów
Gildia zaczyna z poziomem 1 i sukcesywnie pnie się w górę. Maksymalnie można osiągnąć poziom 5, a każdy poziom powyżej 1 daje jakieś profity członkom klanu.
Aby awansować na kolejny poziom, nie wystarczy tylko wbicie określonej ilości expa dla klanu, ale również przeznaczenie jakiejś kwoty pieniężnej. W tym celu trzeba zrobić skarbiec klanowy.
Może to też być za pośrednictwem strony, gdzie to w interfejsie klanu moglibyśmy ręcznie wpisać określoną kwotę i przelać ją na konto klanu.
Opis profitów:
1 Poziom (początkowy) - bonus 1% do hp i many dla wszystkich członków klanu
2 Poziom - bonus +10% do efektywności pancerzy
3 Poziom - bonus +10% do obrażeń zadawanych z broni białych oraz z różdżek i kosturów
4 Poziom - możliwość kupowania unikalnych rzeczy do wystroju domu klanowego (jakieś fajne zasłony, trofea etc.)
5 Poziom - możliwość otworzenia kuźni klanowej (o tym później)
Bonusy za poszczególne poziomy są do uzgodnienia. Te są tylko poglądowe.
3. Kuźnia klanowa.
Jest to miejsce, w którym można przetwarzać i ulepszać elementy naszych zestawów opancerzenia oraz oręża.
Kuźnia posiadałaby własny poziom, a wraz z jego wzrostem, rosłaby też szansa na zrobienie ciekawego przedmiotu. Można by w ten sposób robić przedmioty legendarne!
Jakby to wyglądało?
Przypuśćmy mamy zbroję chaosu +4 z 3 wnękami, które już wypełniliśmy najlepiej jak się dało. Zabawa więc z taką zbroją się kończy.
Z kuźnią byłoby inaczej. Oprócz tego, że moglibyśmy zapełnić wnęki w przedmiocie kamieniami szlachetnymi, to moglibyśmy wbudować w przedmiot inne statystyki! Trzeba by usunąć wtedy z kamieni szlachetnych możliwość wbijania skilli i zastąpić je tylko odpornościami.
Jak? Sposób bardzo prosty. Kupujemy od Nikoli (ten z mechanicznej kuźni) przepisy na określone przemioty ulepszacze. Wymienić możemy:
bryłę siły (losowo od 1-4 siły)
bryłę magii (losowo od 1-4 magii)
bryłę broni jednoręcznej (losowo od 1-4 walki bronią jednoręczną)
bryłę broni dwuręcznej (losowo od 1-4 walki bronią dwuręczną)
bryłę zręczności (losowo od 1-4 zręczności)
bryłę alchemii (losowo od 1-4 alchemii)
bryłę walki dystansowej (losowo od 1-4 walki bronią dystansową)
Wykupiwszy przepis na dany rodzaj bryły, trzeba by zebrać na niego potrzebne materiały. Byłyby to rudy żelaza, surowe stale, hartowane stale i inne, w zależności od rodzaju bryły.
W jeden przedmiot można użyć tylko jedną daną bryłkę (nie można wklepać 3 tych samych brył)
Do jednego przedmiotu można by wbudować max 3 nowe statystyki, czyli wraz z obecnymi wnękami dałoby to 6 statystyk!
Wraz ze wzrostem poziomu kuźni, rósłby też procent powodzenia w przypadku wbijania statystyk do przedmiotu. Przykład:
Poziom kuźni - 1
1 statystyka - 50%
2 statystyki - 15%
3 statystyki - 3%
Poziom kuźni - 5
1 statystyka - 90%
2 statystyki - 45%
3 statystyki - 20%
Tyle.
W ten sposób chęć przynależenia, jak i tworzenia własnych klanów, byłaby większa. Skoro nakładany jest nacisk na grę drużynową, to klan będzie stworzony pod taką właśnie grę.
1. Poziom klanu
Każdy członek klanu expiąc, przeznaczałby część expa na rzecz klanu. Doświadczenie klanu rosłoby na takiej samej zasadzie co doświadczenie poszczególnych graczy (tj. określona liczba expa na dany poziom, a wraz z poziomem tego expa wymagałoby się więcej).
Każdy członek gildii mógłby decydować ile % expa chce poświęcić na rzecz klanu i w każdej chwili mógłby go dowolnie zmieniać. Jak? Wszystko odbywałoby się na stronie w naszym klanie. Przy naszym nicku widniałby suwak, dzięki któremu moglibyśmy ustawić odpowiedni dla nas poziom przeznaczanego expa.
Minimalnie można by przeznaczać 5%, maksymalnie 50%.
Coś a'la to:
http://ftp.innogames.de/~forge/gvg_user_guide/guild%20levels/level_screen.png
2. Opis poziomów
Gildia zaczyna z poziomem 1 i sukcesywnie pnie się w górę. Maksymalnie można osiągnąć poziom 5, a każdy poziom powyżej 1 daje jakieś profity członkom klanu.
Aby awansować na kolejny poziom, nie wystarczy tylko wbicie określonej ilości expa dla klanu, ale również przeznaczenie jakiejś kwoty pieniężnej. W tym celu trzeba zrobić skarbiec klanowy.
Może to też być za pośrednictwem strony, gdzie to w interfejsie klanu moglibyśmy ręcznie wpisać określoną kwotę i przelać ją na konto klanu.
Opis profitów:
1 Poziom (początkowy) - bonus 1% do hp i many dla wszystkich członków klanu
2 Poziom - bonus +10% do efektywności pancerzy
3 Poziom - bonus +10% do obrażeń zadawanych z broni białych oraz z różdżek i kosturów
4 Poziom - możliwość kupowania unikalnych rzeczy do wystroju domu klanowego (jakieś fajne zasłony, trofea etc.)
5 Poziom - możliwość otworzenia kuźni klanowej (o tym później)
Bonusy za poszczególne poziomy są do uzgodnienia. Te są tylko poglądowe.
3. Kuźnia klanowa.
Jest to miejsce, w którym można przetwarzać i ulepszać elementy naszych zestawów opancerzenia oraz oręża.
Kuźnia posiadałaby własny poziom, a wraz z jego wzrostem, rosłaby też szansa na zrobienie ciekawego przedmiotu. Można by w ten sposób robić przedmioty legendarne!
Jakby to wyglądało?
Przypuśćmy mamy zbroję chaosu +4 z 3 wnękami, które już wypełniliśmy najlepiej jak się dało. Zabawa więc z taką zbroją się kończy.
Z kuźnią byłoby inaczej. Oprócz tego, że moglibyśmy zapełnić wnęki w przedmiocie kamieniami szlachetnymi, to moglibyśmy wbudować w przedmiot inne statystyki! Trzeba by usunąć wtedy z kamieni szlachetnych możliwość wbijania skilli i zastąpić je tylko odpornościami.
Jak? Sposób bardzo prosty. Kupujemy od Nikoli (ten z mechanicznej kuźni) przepisy na określone przemioty ulepszacze. Wymienić możemy:
bryłę siły (losowo od 1-4 siły)
bryłę magii (losowo od 1-4 magii)
bryłę broni jednoręcznej (losowo od 1-4 walki bronią jednoręczną)
bryłę broni dwuręcznej (losowo od 1-4 walki bronią dwuręczną)
bryłę zręczności (losowo od 1-4 zręczności)
bryłę alchemii (losowo od 1-4 alchemii)
bryłę walki dystansowej (losowo od 1-4 walki bronią dystansową)
Wykupiwszy przepis na dany rodzaj bryły, trzeba by zebrać na niego potrzebne materiały. Byłyby to rudy żelaza, surowe stale, hartowane stale i inne, w zależności od rodzaju bryły.
W jeden przedmiot można użyć tylko jedną daną bryłkę (nie można wklepać 3 tych samych brył)
Do jednego przedmiotu można by wbudować max 3 nowe statystyki, czyli wraz z obecnymi wnękami dałoby to 6 statystyk!
Wraz ze wzrostem poziomu kuźni, rósłby też procent powodzenia w przypadku wbijania statystyk do przedmiotu. Przykład:
Poziom kuźni - 1
1 statystyka - 50%
2 statystyki - 15%
3 statystyki - 3%
Poziom kuźni - 5
1 statystyka - 90%
2 statystyki - 45%
3 statystyki - 20%
Tyle.
W ten sposób chęć przynależenia, jak i tworzenia własnych klanów, byłaby większa. Skoro nakładany jest nacisk na grę drużynową, to klan będzie stworzony pod taką właśnie grę.