PDA

Zobacz pełną wersję : System klanów by Eletrix


tomakeo
13-06-14, 17:25
Nie będę opisywał czym jest klan, bo pewnie o tym wszyscy wiedzą. Skupię się jednak na propozycji rozwinięcia systemu klanów, który póki co nie odbiega od tego tibijskiego i nic tak naprawdę nie wnosi do gry poza tym, że możemy pisać na oddzielnym czacie i mieć kilka słów więcej przy wyświetlaniu info o postaci.


1. Poziom klanu
Każdy członek klanu expiąc, przeznaczałby część expa na rzecz klanu. Doświadczenie klanu rosłoby na takiej samej zasadzie co doświadczenie poszczególnych graczy (tj. określona liczba expa na dany poziom, a wraz z poziomem tego expa wymagałoby się więcej).
Każdy członek gildii mógłby decydować ile % expa chce poświęcić na rzecz klanu i w każdej chwili mógłby go dowolnie zmieniać. Jak? Wszystko odbywałoby się na stronie w naszym klanie. Przy naszym nicku widniałby suwak, dzięki któremu moglibyśmy ustawić odpowiedni dla nas poziom przeznaczanego expa.
Minimalnie można by przeznaczać 5%, maksymalnie 50%.

Coś a'la to:
http://ftp.innogames.de/~forge/gvg_user_guide/guild%20levels/level_screen.png

2. Opis poziomów
Gildia zaczyna z poziomem 1 i sukcesywnie pnie się w górę. Maksymalnie można osiągnąć poziom 5, a każdy poziom powyżej 1 daje jakieś profity członkom klanu.
Aby awansować na kolejny poziom, nie wystarczy tylko wbicie określonej ilości expa dla klanu, ale również przeznaczenie jakiejś kwoty pieniężnej. W tym celu trzeba zrobić skarbiec klanowy.
Może to też być za pośrednictwem strony, gdzie to w interfejsie klanu moglibyśmy ręcznie wpisać określoną kwotę i przelać ją na konto klanu.

Opis profitów:
1 Poziom (początkowy) - bonus 1% do hp i many dla wszystkich członków klanu
2 Poziom - bonus +10% do efektywności pancerzy
3 Poziom - bonus +10% do obrażeń zadawanych z broni białych oraz z różdżek i kosturów
4 Poziom - możliwość kupowania unikalnych rzeczy do wystroju domu klanowego (jakieś fajne zasłony, trofea etc.)
5 Poziom - możliwość otworzenia kuźni klanowej (o tym później)

Bonusy za poszczególne poziomy są do uzgodnienia. Te są tylko poglądowe.

3. Kuźnia klanowa.
Jest to miejsce, w którym można przetwarzać i ulepszać elementy naszych zestawów opancerzenia oraz oręża.
Kuźnia posiadałaby własny poziom, a wraz z jego wzrostem, rosłaby też szansa na zrobienie ciekawego przedmiotu. Można by w ten sposób robić przedmioty legendarne!
Jakby to wyglądało?
Przypuśćmy mamy zbroję chaosu +4 z 3 wnękami, które już wypełniliśmy najlepiej jak się dało. Zabawa więc z taką zbroją się kończy.
Z kuźnią byłoby inaczej. Oprócz tego, że moglibyśmy zapełnić wnęki w przedmiocie kamieniami szlachetnymi, to moglibyśmy wbudować w przedmiot inne statystyki! Trzeba by usunąć wtedy z kamieni szlachetnych możliwość wbijania skilli i zastąpić je tylko odpornościami.
Jak? Sposób bardzo prosty. Kupujemy od Nikoli (ten z mechanicznej kuźni) przepisy na określone przemioty ulepszacze. Wymienić możemy:

bryłę siły (losowo od 1-4 siły)
bryłę magii (losowo od 1-4 magii)
bryłę broni jednoręcznej (losowo od 1-4 walki bronią jednoręczną)
bryłę broni dwuręcznej (losowo od 1-4 walki bronią dwuręczną)
bryłę zręczności (losowo od 1-4 zręczności)
bryłę alchemii (losowo od 1-4 alchemii)
bryłę walki dystansowej (losowo od 1-4 walki bronią dystansową)


Wykupiwszy przepis na dany rodzaj bryły, trzeba by zebrać na niego potrzebne materiały. Byłyby to rudy żelaza, surowe stale, hartowane stale i inne, w zależności od rodzaju bryły.

W jeden przedmiot można użyć tylko jedną daną bryłkę (nie można wklepać 3 tych samych brył)
Do jednego przedmiotu można by wbudować max 3 nowe statystyki, czyli wraz z obecnymi wnękami dałoby to 6 statystyk!
Wraz ze wzrostem poziomu kuźni, rósłby też procent powodzenia w przypadku wbijania statystyk do przedmiotu. Przykład:

Poziom kuźni - 1
1 statystyka - 50%
2 statystyki - 15%
3 statystyki - 3%

Poziom kuźni - 5
1 statystyka - 90%
2 statystyki - 45%
3 statystyki - 20%


Tyle.
W ten sposób chęć przynależenia, jak i tworzenia własnych klanów, byłaby większa. Skoro nakładany jest nacisk na grę drużynową, to klan będzie stworzony pod taką właśnie grę.

Walles
13-06-14, 17:28
Eletrix masz łeb, jeszcze bym widział herby klanów, wyświetlane np. nad nickiem, aby taki herb stworzyć, trzeba by było mieć maksymalny poziom klanu oraz np. ileś tam punktów/talarów czy czegoś tam.

Arkon
13-06-14, 17:39
Brawo za pomysłowość.
ja jeszcze zmodyfikowałbym rezydencje klanowe by każda miała arenę (dobudować piwnice lub na dachach) - to umożliwiło by nam w końcu skillowanie na kolegach w party. (npvp)

jestem na tak

Lonewolf
13-06-14, 17:40
Ja również jestem na tak, na pewno ożywiłoby to sytuacje w nie jednym klanie oraz wzbudzało by w graczach chęć bycia w klanie który się wysoko rozwinął, stworzyłoby by to małą rywalizacje między klanami, normalną zdrową rywalizacje a nie jakieś lurowanie / wallowanie na bossach :p

Mcree
13-06-14, 17:45
Pomysł super, widzę tylko jeden problem- po miesiącu wszyscy będą w jednym klanie :>

tomakeo
13-06-14, 17:46
Nie będą. Skąd w ogóle taki pomysł?
Sądzisz, że ktoś z WR przeszedłby do Jeźdźców i odwrotnie? Czy ktokolwiek z Watahy chciałby opuszczać swoją gildię, żeby mieć jakieś tam profity w innej? Może właśnie to by skłoniło członków klanów do tej rywalizacji?
Tak samo nie wyobrażam sobie, żeby na PVP biegało same Collegium.

@dół
Możliwości jak już wspomniałeś jest multum. Ja tylko zrobiłem zarys jakby takie coś mogło wyglądać :)

Veliothe
13-06-14, 17:47
Pomysł z lvlowaniem klanu fest :) Zmieniłbym jednak bonusy za lvl. 4 poziom klanu i można kupować zasłony do domku? ;p lipa. z tą kuźnią proponowałbym trochę inaczej. Na stronie mielibyśmy odnośnik do naszego 'domu gildyjnego' gdzie mielibyśmy wirtualnych NPC odpowiadających za różne kwestie. Kowal, jubiler, karczmarz, bankier gildyjny, gildyjny depozyt i wiele innych. Specjalny (dodatkowy) depozyt w grze (tylko założyciela klanu + vice) powiązany byłby z depozytem na stronce. Wkładalibyśmy tam przeróżne przedmioty odpowiednio potrzebne do rozbudowy naszej gildyjnej posiadłości. Do rozbudowania kowala na kolejny poziom musimy zebrać tyle i tyle sprzętu + odpowiednia ilość talarów. Karczma odpowiadałaby za różne buffy klanowe typu + do hp/mp mlvla/skilli trwające ileś tam czasu odpowiednio dostosowanego do poziomu karczmy (buffy można brać jedynie będąc w depo w mieście). Rozbudować też możnaby było klanową świątynię, która wraz z poziomem dostarczałaby nam dodatkowe błogosławieństwo utraty doświadczenia. Możliwości jest multum.

Mcree
13-06-14, 17:52
ktoś z WR przeszedłby do Jeźdźców i odwrotnie?.

Tak, już od dawna to ma miejsce.

Tak samo nie wyobrażam sobie, żeby na PVP biegało same Collegium
Też w chwili obecnej tak jest.

Ogólnie jest jakaś moda na skupianiu wszystkich w jednym klanie, wg mnie musiałoby istnieć ograniczenie członków w Twoim systemie. No i nie pod obecny silnik na pewno.:oczko:

@down
Czy widzisz gdzieś w mojej wypowiedzi słowo rozpadanie?

tomakeo
13-06-14, 18:03
Nie widzę nic czego by nie dało się wprowadzić na obecny silnik. W ogóle co to jest za moda na używanie zdania "tego się nie da zrobić na obecnym silniku"? :D

Jakoś nie zauważyłem, żeby WR się rozpadło, bo jego członkowie przeszli do innego klanu. Tak samo w przypadku innych gildii na non.

wejnos
13-06-14, 22:22
Dobry pomysł. Ja bym jeszcze wprowadził licznik który by wyliczał średnią leveli w klanie i na tej podstawie zrobić ranking klanów

Walles
13-06-14, 22:27
Pomysł super, widzę tylko jeden problem- po miesiącu wszyscy będą w jednym klanie :>

Wątpię też by GTW (grupa trzymająca władzę) z Collegium przyjmowało każdego bo chce mieć bonus, od 3 lat jest jedna praktycznie niezmieniona ekipa, jedynie jednostki odchodzą/dochodzą, obecnie Never Ending po utracie lidera zasłużyło najwidoczniej.

Garok
13-06-14, 22:57
Tak, już od dawna to ma miejsce.


Też w chwili obecnej tak jest. [...]


Widzę, że jesteś znawcą obu serverów, jeśli wiesz, że rzekomo "wszyscy są" w Collegium :wąsacz: . A wystarczy wejść na stronę Altaron.pl i wejść w zakładkę klany. Mam nadzieję, że pomogłem, i nie będziesz już pierdolił głupot na forum :uśmiech: .

Mcree
13-06-14, 23:41
Widzę, że jesteś znawcą obu serverów, jeśli wiesz, że rzekomo "wszyscy są" w Collegium :wąsacz: . A wystarczy wejść na stronę Altaron.pl i wejść w zakładkę klany. Mam nadzieję, że pomogłem, i nie będziesz już pierdolił głupot na forum :uśmiech: .

Kup maść na ból dupy, bo byś się zdziwił ^^
A to, że jest kilka podklanów jednego głównego (sam do takiego należę), może być wyznacznikiem do umocnienia pierwotnego.
Selbo kogoś Ty przyjął :smutny:

tomakeo
13-06-14, 23:53
Ej dobra, to nie jest temat o tym kto do jakiego klanu należy, ani o tym który klan na serwie jest główny, a które to tylko pod-klany. Temat jest o propozycji rozwinięcia tego systemu, więc proszę mi tu nie robić offtopa :offtopic:

dobryziomek
14-06-14, 01:22
Offtopic - Przepraszam za dygresję, ale uważam, że należy...

Widzę, że jesteś znawcą obu serverów, jeśli wiesz, że rzekomo "wszyscy są" w Collegium :wąsacz: . A wystarczy wejść na stronę Altaron.pl i wejść w zakładkę klany. Mam nadzieję, że pomogłem, i nie będziesz już pierdolił głupot na forum :uśmiech: .

Obrosłeś nieco w piórka koleszko i myślę, że trafiłeś pod zły adres. :zły3: I poza tym głupoty padły z Twojej strony

@topic

Propozycja jest interesująca i konkretna. Uważam, że warto ją wprowadzić (nie jest konieczna całkowita forma przedstawionej propozycji). Natomiast co do samego kierunku zmian skoncentrowanych na poszerzeniu pozycji klanów na serwerach jest wartym rozpatrzenia wg mnie.

mody189
14-06-14, 05:56
Wątpię też by GTW (grupa trzymająca władzę) z Collegium przyjmowało każdego bo chce mieć bonus, od 3 lat jest jedna praktycznie niezmieniona ekipa, jedynie jednostki odchodzą/dochodzą, obecnie Never Ending po utracie lidera zasłużyło najwidoczniej.




Off top no ale...


Z tego co ja pamiętam, a od początku tej wojny jestem w temacie to:

Never Enging było gildią neutralną, i nikomu się w nic nie wpierdalało, słuchało się zasad exoritów którzy mieli w głowach najebane masłem wymieszane z dżemem polane czekoladą, czyli w skrócie nie dobrze. W pewnym momencie zaczeły się robić dymy, dlaczego?! Ano bo administracja zrobiła update w którym zjebała parę kwestii, Wietrzyk Maestro się zdenerwował na update, i zaczął ganiać Prosza i Bubska. Wtedy Dostaliśmy propozycję (przynajmniej ja) od Zao i Fardona żeby spróbować powalczyć o serwer i dokopać tym Dratewkom szewczykom wietrzystych mastachuff. Zgodziliśmy się bez problemu, i wygraliśmy wspolnymi siłami.


Uwaga!


Nie było tak, że NEnding sie rozpadło, po prostu doszliśmy do wniosku że w razie war moda lepiej być w jednej gildi.


Na temat latania tylko Collegium po serwerze powiem tyle, bo niektórzy mogą się oburzyć po co w ogóle zabieram głos w sprawie gildi która jest od początku serwera, a ja dopiero w niej 3 miesiące ale... Od zakończenia wojny z starą epoką mezoiku skład ten się nie zmienia, nie ma dochodzących do gildi, mało tego, realni znajomi walczących mają problem dostać zaproszenie.
A ludzi na serwerze ciągle przybywa :)

Tak ja to widzę.



Toppic!


Pomysł dobry, tylko czy realny.



Wybaczcie ale muszę zamykam :)

MaciejB
14-06-14, 07:25
no fajna sprawa , troche jak w innych grach przegladarowych ale pomysl na +:uśmiech4:

cwirek
14-06-14, 12:25
Zajebisty pomysł :)
Ja bym dodał właśnie ulepszanie gildi- ze każdy członek gildii musi zebrac ileś tam itemow i talarów. Na początku w gildi by była określona ilość członków, i im wyższy lvl tym więcej osób leader może zaprosić do gildii i trudniejsze zadania wykonywać.
Naprawdę ten pomysł ma potencjał - ale zajebiście czasochłonne : D