PDA

Zobacz pełną wersję : Czy warto dać PN za pokonanie bossa?


dobryziomek
07-06-14, 17:52
W związku z wymianą zdań na temat kursu dla Graczy z MG Altrelem podsuwam drobną sugestię. MG wspomniał, że głównym motorem rozwoju postaci wg. idei Administracji są PN. PN możemy zdobyć wraz ze wzrostem poziomu, a także wykonywaniem przeróżnych zadań. Co więcej, Administracja dodała nieco zadań, których można podejmować się każdego dnia. Natomiast moja sugestia tyczy się PN, które moglibyśmy otrzymywać za pokonanie bossa. Wyobrażam sobie to tak, że PN (sprawiedliwie tyle samo) otrzymywałby każdy aktywy uczestnik drużyny, która stawiłaby czoło trudnemu przeciwnikowi. Rzecz jasna, że ilość PN byłaby dostosowana do tego jak silny jest dany boss. Myślę, że taka nagroda jest zachęcająca do podejmowania takiego wyzwania jakim są altarońskie bestie. Można zresztą dodać potwory, które należałoby pokonywać w drużynie. Nie zdziwię nikogo, jeżeli dodam, że ilość PN mogłaby być stosunkowo duża.

Pozdrawiam i do zobaczenia w grze! :uśmiech:

cewix
07-06-14, 18:33
Przydałoby się, bo aktualnie eq które zdobywa się ze skrzynek jest useless i przydatne jest tylko dla kolekcjonerów.

Walles
07-06-14, 19:39
Świetny pomysł Lewski, w sumie byłaby to jakaś nagroda bo ostatnio te złote itemki ze skrzynek nie za fajne :P

Arkon
07-06-14, 19:54
popieram! nie dostanę itema to chociaż mam parę PN. bo czasami aż szkoda deski na pokonanie bossa dla złotej tarczy. XD

carlcoxxx
08-06-14, 06:02
Jestem jak najbardziej za! :oczko:

Kr92
08-06-14, 10:13
Również za! zawsze to większa motywacja, w tym momencie czasami nie chce się dupy ruszyć

Stros
08-06-14, 10:26
Popieram :ok:

Mcree
08-06-14, 11:13
Co do pomysłu jestem za, chociaż szkoda byłoby mi supli na Khana Czarnego Topora, przynajmniej dopóki nie będzie lecieć z niego skrzynka nie będzie przeze mnie odwiedzany. Ale o nim już ktoś chyba kiedyś pisał, taki boss dla maniaków :)

Altrel
08-06-14, 11:18
Każdy pomysł ma za i przeciw. Byłby to dodatek jedynie dla wysokopoziomowych postaci oraz ewentualnie Licoru, słabsi Gracze na serwerze PVP z tego co udało mi się przeczytać na forum oraz zaobserwować w grze mają zakaz bicia bossów pod groźbą zabicia przez gildię rządzącą, dodanie PN za zabicie bossa jedynie pogłębiłoby tę sytuację.

dobryziomek
08-06-14, 11:37
Każdy pomysł ma za i przeciw. Byłby to dodatek jedynie dla wysokopoziomowych postaci oraz ewentualnie Licoru, słabsi Gracze na serwerze PVP z tego co udało mi się przeczytać na forum oraz zaobserwować w grze mają zakaz bicia bossów pod groźbą zabicia przez gildię rządzącą, dodanie PN za zabicie bossa jedynie pogłębiłoby tę sytuację.

Myślę, że wysokopoziomowi Gracze nie polują na bossy typu: Ostrogrzbiet czy też Piaskal, a na pewno nie są gotowi mordować innych Graczy ze względu na te i podobne bestie. Może istnieje pośrednia droga aby zapewnić niskopoziomowym Graczom wrażenia? - Zapraszam do komentowania! Czy istnieje możliwość utworzyć kilka "słabszych bossów"? Można też (i myślę, że warto) pomyśleć nad utworzeniem bramek poziomowych do finałowych pokojów gdzie czekałyby bossy. Jeżeli rzeczywiście niskopoziomowi Gracze są pokrzywdzeni to bramki mogą uwzględniać również górny próg.
Nie jestem też pewien czy ocena ekipy rządzącej jest do końca obiektywna. Co do ekip rządzących i tych odsuniętych to uważam, że takie są realia PVP i los Graczy biegnie zmiennie tzn. "raz na wozie, raz pod wozem".
Mimo wszystko warto wziąć taką opinię pod uwagę, być może jest coś do zmiany w mentalności Graczy. To taki apel do kolegów ze świata PVP :oczko:

8741531
08-06-14, 11:55
Każdy pomysł ma za i przeciw. Byłby to dodatek jedynie dla wysokopoziomowych postaci oraz ewentualnie Licoru, słabsi Gracze na serwerze PVP z tego co udało mi się przeczytać na forum oraz zaobserwować w grze mają zakaz bicia bossów pod groźbą zabicia przez gildię rządzącą, dodanie PN za zabicie bossa jedynie pogłębiłoby tę sytuację.


A co to ma do tego. To niech się ta słaba gildia wyexpi i ona rządzi i zdobywa pny. My rządzimy i mamy przez to nic nie mieć?

Mervakis
08-06-14, 12:07
A co to ma do tego. To niech się ta słaba gildia wyexpi i ona rządzi i zdobywa pny. My rządzimy i mamy przez to nic nie mieć?

Takie komentarze na bank sprawią, że zastanowią się nad wprowadzeniem tego.

cewix
08-06-14, 12:09
Skoro rządzą na serwerze to powinni mieć z tego jakieś profity, ostatnio dużo nowych graczy dochodzi, więc może "niedługo?" rządząca gildia zostanie strącona ;).

Majkul
08-06-14, 12:53
słabsi Gracze na serwerze PVP mają zakaz bicia bossów pod groźbą zabicia przez gildię rządzącą, dodanie PN za zabicie bossa jedynie pogłębiłoby tę sytuację.

Kurczę, dobrze byłoby wprowadzić nowe tereny z potworami na których będzie można expić. Ale nie, hola hola przecież słabsi gracze na serwerze pvp nie będą mieli dostępu do tych miejscówek, więc dajmy sobie spokój. Taki argument jest po prostu do bani, tym bardziej że:
- jest serwer npvp na którym takie rzeczy się nie dzieją
- ktoś nie chce być gnębiony, może grać na npvp
- na wiele słabszych bossów wpada się przypadkiem, nawet rządząca gildia nie może ich kontrolować w pełni.

Pomysł popieram, zdecydowanie podniesie to atrakcyjność bossów, raczej wątpliwe, by hlvl latali po całej mapie dzień w dzień żeby zabić jakiegoś bossa czerwi.

beta2468
08-06-14, 13:15
Kurczę, dobrze byłoby wprowadzić nowe tereny z potworami na których będzie można expić. Ale nie, hola hola przecież słabsi gracze na serwerze pvp nie będą mieli dostępu do tych miejscówek, więc dajmy sobie spokój. Taki argument jest po prostu do bani, tym bardziej że:
- jest serwer npvp na którym takie rzeczy się nie dzieją
- ktoś nie chce być gnębiony, może grać na npvp
- na wiele słabszych bossów wpada się przypadkiem, nawet rządząca gildia nie może ich kontrolować w pełni.

Pomysł popieram, zdecydowanie podniesie to atrakcyjność bossów, raczej wątpliwe, by hlvl latali po całej mapie dzień w dzień żeby zabić jakiegoś bossa czerwi.

Czytasz mi w myslach, mam dokladnie takie same zdanie jak Ty.

mody189
08-06-14, 13:20
Kurczę, dobrze byłoby wprowadzić nowe tereny z potworami na których będzie można expić. Ale nie, hola hola przecież słabsi gracze na serwerze pvp nie będą mieli dostępu do tych miejscówek, więc dajmy sobie spokój. Taki argument jest po prostu do bani, tym bardziej że:
- jest serwer npvp na którym takie rzeczy się nie dzieją
- ktoś nie chce być gnębiony, może grać na npvp
- na wiele słabszych bossów wpada się przypadkiem, nawet rządząca gildia nie może ich kontrolować w pełni.

Pomysł popieram, zdecydowanie podniesie to atrakcyjność bossów, raczej wątpliwe, by hlvl latali po całej mapie dzień w dzień żeby zabić jakiegoś bossa czerwi.


Ex co?! Expić?! Że normalnie zabijać?! Że tak po prostu zrobi się tam 1kk na 202 lvlu i da się wyjść na czysto?! Stary, ty chyba pomyliłeś forum noo... Wybacz...

Altrel
08-06-14, 13:21
Kurczę, dobrze byłoby wprowadzić nowe tereny z potworami na których będzie można expić. Ale nie, hola hola przecież słabsi gracze na serwerze pvp nie będą mieli dostępu do tych miejscówek, więc dajmy sobie spokój. Taki argument jest po prostu do bani, tym bardziej że:

Dodawanie nowych legowisk nie ma nic wspólnego z przypisywaniem PN do bossów.


- jest serwer npvp na którym takie rzeczy się nie dzieją

Napisałem, że minusy tyczą się serwera PVP, co oznacza, że na NON-PVP ich nie ma.

- ktoś nie chce być gnębiony, może grać na npvp

Ten sam argument w drugą stronę pojawia się tylekroć ile razy pojawiają się tematy o zmianie NON na Optional, a także kwestie kradzieży lootbagów, itp. Nie wszystkie osoby, które grają na PVP chcą się bić ciągle, niektórzy wybierają ten serwer ze względu na mniejszy odsetek ludzi, których zachowanie nie jest powszechnie akceptowane.

- na wiele słabszych bossów wpada się przypadkiem, nawet rządząca gildia nie może ich kontrolować w pełni.

Dzięki swojej wiedzy o ich położeniu i większej prędkości, szansa na odnalezienie bossa jest o wiele większa.

Siupek
08-06-14, 13:30
W mojej opinii jest to bardzo ciekawy pomysł. Dodałbym od siebie tylko tyle, żeby za zabicie danego bossa gracz otrzymywał konkretną liczbę PN (ilość PN zależeć będzie od siły bossa) ale wyłącznie jeden raz.

Wtedy przykładowo, ktoś kto ubił sobie np. takiego Piaskala otrzymał już raz za niego PN, doświadczenie i loota. Każde kolejne zabicie tego bossa da nam już tylko doświadczenie i loota, bo PN przyznawane będą jednorazowo. Wtedy przykładowo na takiego (słabego) bossa będzie można iść nawet w 5 osób i każdy za pokonanie go dostanie jednorazowo nagrodę w postaci danej ilości PN.

Aby nie wchodzić sobie w drogę i żeby każdemu te PN jednorazowo naliczyło wystarczyłoby mieć odpalone party i spełniać warunek taki jak przy dzieleniu doświadczenia.

beta2468
08-06-14, 13:32
Dzięki swojej wiedzy o ich położeniu i większej prędkości, szansa na odnalezienie bossa jest o wiele większa.

Czy Pan naprawde mysli, ze nie mamy nic innego do roboty tylko biegac po respach orkow i zabijac nobkom bossa?

Skoro teraz itemy z bossa sa praktycznie nic nie warte to niech chociaz bedzie nagroda w postaci PN, a z tego co mowiliscie to wlasnie one maja byc glownym celem rozgrywki.
P.s. wybaczcie za brak polskich znakow, ale pisze z kalkulatora.

Altrel
08-06-14, 13:35
W mojej opinii jest to bardzo ciekawy pomysł. Dodałbym od siebie tylko tyle, żeby za zabicie danego bossa gracz otrzymywał konkretną liczbę PN (ilość PN zależeć będzie od siły bossa) ale wyłącznie jeden raz.

Wtedy przykładowo, ktoś kto ubił sobie np. takiego Piaskala otrzymał już raz za niego PN, doświadczenie i loota. Każde kolejne zabicie tego bossa da nam już tylko doświadczenie i loota, bo PN przyznawane będą jednorazowo. Wtedy przykładowo na takiego (słabego) bossa będzie można iść nawet w 5 osób i każdy za pokonanie go dostanie jednorazowo nagrodę w postaci danej ilości PN.

Powyższe rozwiązanie wydaje się sensowne i rozwiązuje problem, o którym wcześniej wspomniałem.

tomakeo
08-06-14, 13:37
Dzięki swojej wiedzy o ich położeniu i większej prędkości, szansa na odnalezienie bossa jest o wiele większa.

Uwierz mi Panie. Nie latam po respach i nie szukam Khana, Ostrogrzbieta czy też Wito.

Rzucałem propozycję rozwinięcia systemu bossów już xx czasu temu, w której to każdy bijący bossa miałby coś z tego. Cóż, altaron ma być trudny, więc nagrodę za bossa dostaję jedna-dwie osoby, a reszta musi się zadowolić w najlepszym wypadku kilkoma talarami.
Pomysł fajny. Może skuszę się i jeszcze raz opiszę moją propozycje odnośnie systemu bossów, ale tym razem rzucę na forum publiczne.

Arkon
08-06-14, 13:46
jednorazowe? to bezsensu, bossy nie pojawiają się tak często, że codzienne mogę zabić jednego, nawet mi się czasem nie chce iść na bossa, a dokładnie wiem, że dam rade samemu. To, że na PVP jest taka a nie inna sytuacja to ze względu, że to PVP i tam trzeba się podporządkować albo jest się zabijanym - proste? proste.
O-pvp by rozwiązało parę problemów N-pvp ale po co? hyh.
PN za bossa jest dobrym pomysłem i trudność zdobycia PNów była by taka, że trzeba go znaleźć jako 1, zebrać ekipe, dotrzeć jako 1, zabić ekipą, przeżyć by zaliczyło nam PN.

Veliothe
08-06-14, 13:51
Kadży potwór/boss ma swój lvl ;] Proponuję zatem system który sprawi, że jeżeli mamy swoją postacią 20%-30% większy lv od bossa nie dostaniemy za niego PN ani expa.
TADAM!!!

Przydałaby się zatem większa liczba bossów o różnych poziomach.

dobryziomek
08-06-14, 14:03
Popieram wypowiedzi kolegów: Arkona i Veliothe. Słuszne uwagi :ok:

RubSon
08-06-14, 14:04
A ja to widzę w systemie dungeonów... :-D Zbiera się ekipa, wybierają się na bossa i za wykonanie dungeona exp, loot oraz PN. Takowy dungeon moznaby wykonać raz dziennie i wybierałoby losowego bossa. Coś ala Dungeon Finder w innych grach. Wiem, ze Altaron nie kopiuje pomyslow dlatego moznaby to odpowiednio zmienic, popiescic i zrobic z tego swoj autorski system. :-)
np. Wybieramy się do Łowcy Przygód, u niego zapisujemy sie jako dps, healer, tank. Kiedy odpowiednia liczba ludzi sie zbierze o odpowiedniej porze dnia rozpoczyna sie losowanie ekip na roznego rodzaju respy bossow. :-) Wiem, ze skrypt bylby trudny do ogarniecia ale bylby to ciekawy pomysl moim zdaniem... :-) Mogloby odbyc sie 12losowan dziennie, kolejno co godzine od 10-22. Mysle ze taki system odpowiednio dopracowany rowniez rozwiazal by problem z grozbami... :-) Ekipa bylaby losowa wiec tez bylby potrzebny ze tak powiem ogar. :-D No i oczywiście wylosowanym moznnaby bylo zostac raz dziennie oraz raz w tygodniu na tego samego bossa, chyba ze inaczej by to rozpracowac... :-)

Pozdrawiam,
RubSon

pan
08-06-14, 15:13
@RubSon
Myślisz, że takiego bossa jak Nessie, Żarłacz, czy też Boruta pokonałaby losowa drużyna?
Śmieszne... Na takie bossy chodzą osoby grające ze sobą długi czas, a nie zawsze im się uda.

RubSon
08-06-14, 15:18
@Pan, dlatego mówiłem jak moim zdaniem mogłoby to wyglądać. :-) I jakbyś doczytał to jasno napisane jest, że jest to przykład oraz kwestia odpowiedniego dopracowania... to o co chodzi? :-)
Przyklad byl przedstawiony tak jakbym ja to widzial. :-)

Pozdrawiam,
RubSon

Mcree
08-06-14, 15:19
@RubSon
Myślisz, że takiego bossa jak Nessie, Żarłacz, czy też Boruta pokonałaby losowa drużyna?
Śmieszne... Na takie bossy chodzą osoby grające ze sobą długi czas, a nie zawsze im się uda.

Co do Żarłacza ^^
http://vpx.pl/i/2013/10/18/zarlaczsolo.jpg
Po aktualizacji co prawda już tak się nie da, ale cóż :>

Kr92
08-06-14, 19:10
Każdy pomysł ma za i przeciw. Byłby to dodatek jedynie dla wysokopoziomowych postaci oraz ewentualnie Licoru, słabsi Gracze na serwerze PVP z tego co udało mi się przeczytać na forum oraz zaobserwować w grze mają zakaz bicia bossów pod groźbą zabicia przez gildię rządzącą, dodanie PN za zabicie bossa jedynie pogłębiłoby tę sytuację.

To tak jak zabrać exp za potwory bo zabijamy i wyganiamy ludzi z respa, proszę...
Osobiście nie mam nic przeciwko, żeby jakiś gracz za drobną opłatą uderzył tego bossa, nie róbcie z nas tyranów.
Tak jak ktoś wyżej pisał "raz na wozie~"
Argument jest totalnie nie trafiony, a sam pomysł bardzo ciekawy bo w tym momencie nie opłaca się ryzykować lvla dla nic nie wartych itemów. Chyba tylko po to by urozmaicić rozgrywkę i skompletować zestaw chaosu dający -% od ognia idealny na smoki ;)

Bubsko
08-06-14, 19:19
@Rubson
Tak dodajmy jeszcze raidy 10 i 25 osobowe.
Chcesz takie rozwiazanie to idz pograj w wowa bo tutaj to sie w ogole nie sprawdzi.

Co do propozycji to jestem jak najbardziej za,bo większości bossów tak naprawdę nie opłaca sie na dzień dzisiejszy bic.
Jednorazowe otrzymanie pnów rozwiąże problem bossów tylko do momentu jak kazdy za bije wszystkie bossy i co?I sytuacja sie powtórzy,także co do tego pomysłu jestem na nie.

Garok
08-06-14, 19:38
Każdy pomysł ma za i przeciw. Byłby to dodatek jedynie dla wysokopoziomowych postaci oraz ewentualnie Licoru, słabsi Gracze na serwerze PVP z tego co udało mi się przeczytać na forum oraz zaobserwować w grze mają zakaz bicia bossów pod groźbą zabicia przez gildię rządzącą, dodanie PN za zabicie bossa jedynie pogłębiłoby tę sytuację.

Panie Altrel.
Czy naprawdę Pan uważa, że Gildia Collegium bądź inna Gildia rządząca zabrania bić bossy minotaurów, czerwi, żółwi itp.?
Przecież bossy zabijamy po to, żeby mieć z nich łupy. A z tego, przynajmniej jakiś czas temu wypadało max. 10K . Zaś na poziomach takich, żeby bić bossy silniejsze, zawsze jest się po stronie jednej z dwóch głównych gildii (pomijając wyjątki).
Dlatego jak dla mnie argument z dupy :uśmiech2:

Bubsko
11-06-14, 18:10
Po wprowadzeniu itemow z wnękami,najlepsze sety straciły bardzo na wartości,bo nie oszukujmy sie nikt nie patrzy na pancerz tylko na ilosc wnek.
Taka sytuacja jeszcze bardziej pogarsza obecna sytuacje i sprawia,ze bicie bossow staje sie nieopłacalne(przykład z wczoraj,spadły przeklęte buty-1 wnęka,kiedyś rare,teraz bezużyteczny item)

dawidees
19-08-14, 05:50
Bardzo za. Może w końcu jeden 30 poziom z drugim 30 poziomem zamiast iść każdy w swoją stronę expić powiedzą sobię, słyszałeś, że Wito się zrespił? Chodź, co nam szkodzi, będzie te kilka PNów.