xyro
22-05-14, 14:40
Droga Administracjo.
Na początku chciałbym was serdecznie pozdrowić środkowym palcem - gestem moim zdaniem w pełni zasłużonym.
Przejdźmy od razu do sedna czyli do zmian w systemie pvp. Wróciłem niedawno do gry ze względu na zmiany w tym systemie (brak czaszek). Jednak dziś bardzo mnie zawiedliście, nie pierwszy raz zresztą. Dlaczego? Spróbuje to wyjaśnić przedstawiając plusy i minusy obu rozwiązań.
System z czaszkami:
1) Mała (jeśli nie bardzo mała) ilość walk między graczami.
Moim zdaniem nie jest to dobre ponieważ to w końcu serwer PVP.
- Ale dlaczego liczba walk między graczami jest tak mała?
Powodem tego jest Grupa Szlachetnych Wojowników Stojących Na Straży Prawa I Porządku.
- Jak to działa?
To proste! Przypuśćmy że gramy magiem na 20 poziomie doświadczenia i chcemy skorzystać z możliwości walki pomiędzy graczami. Czyli po prostu kogoś zabić. W końcu nie po to wybieraliśmy serwer pvp żeby tylko expić. Udajemy się więc na jakiegoś respa odpowiedniego dla naszego poziomu doświadczenia. Niech to będzie przykładowo resp krasnoludów. Spotykamy tam jakiegoś wojownika na 18 poziomie i zabijamy go. I co dzieje się dalej? Są dwie możliwości:
1. Gracz którego zabiliśmy to była postać gracza z wysokim lvlem lub znajomy gracza z wysokim lvlem. Skutek: Po paru minutach wpada nam na respa gracz na 100+ poziomie doświadczenia i nas zabija.
2. Gracz którego zabiliśmy pojawia się w świątyni. Później udaje się do depozytu i tam informuje że ktoś zabił go na krasnoludach i ma czaszkę. W depozycie na pewno stoi kilku lub kilkunastu graczy na bardzo wysokim poziomie doświadczenia którym się nudzi (Grupa Szlachetnych Wojowników Stojących Na Straży Prawa I Porządku) więc ktoś na pewno bardzo chętnie pobiegnie na krasnoludy nas zabić, ponieważ jesteśmy tymi złymi. Według ich logiki korzystając z możliwości walki pomiędzy graczami działamy na szkodę serwera, ponieważ przyczyniamy się do mniejszej ilości graczy. Skutek: Po paru minutach wpada nam na respa gracz na 100+ poziomie doświadczenia i nas zabija.
Oczywiście wszystko jest trochę przekolorowane ale tak to mniej więcej działa na Altaronie. :)
2) Mniej emocji.
Ze względu na mniej ataków na graczy, szczególnie w mieście. Dlaczego? Ponieważ gracze z wysokimi poziomami 100+ stoją na straży prawa i porządku, uniemożliwiając walkę pvp graczom na niskich poziomach.
3) Od razu wiemy czy ktoś nas zaatakował.
Biała czaszka pojawia się nawet wtedy gdy ktoś nas zaznaczy. Ma to też swoją złą stronę - gdy niechcący zaznaczymy gracza z wyższym poziomem on od razu się o tym dowie i nas zabije.
4)Możliwość nadużyć.(?)
Nie wiem jak to do końca nazwać. Chodzi np o taką sytuację: wyzywamy lub okradamy kogoś, następnie ta osoba nas atakuje lub zabija, a my wtedy wołamy do pomocy jakiegoś wysokiego lvla i on zabija (zupełnie niesłusznie) gracza z czaszką czyli winnego. :)
Opiszę sytuację z mojego doświadczenia:
Pewnego dnia ukradłem komuś lootbaga, którego robił na krasnoludach. Na pewno był to nowy gracz ponieważ zbierał kolczugi i gladiusy itp. Gdy był w mieście ukradłem mu lootbaga i wrzuciłem na dach skąd już nie można go wyjąć. Później go wyzywałem i prowokowałem, ponieważ ja i tak nie miałem nic do stracenia - miałem chyba 15 poziom bez eq itd. W końcu nie wytrzymał i mnie zabił. Ja wtedy pobiegłem do dp i poprosiłem jakiegoś 100+ zwiadowcę o pomoc. Oczywiście pomógł mi i zabił tego noobka ponieważ naczelna zasada mówi: gracz z czaszką jest zawsze winny. Na koniec ten noobek oświadczył że kończy grę i już go nie widziałem w vipie od tamtej pory. :)
System bez czaszek:
1) Duża ilość walk między graczami.
To w końcu serwer pvp, chyba po to został stworzony.
2) Jeśli kogoś przez pomyłkę zaznaczymy ta osoba o tym nie wie.
3) Gracze na wysokich poziomach nie wtrącają się w walkę graczy na niskich poziomach.
4)Możliwość nadużyć.(?)
Duża grupa graczy na niskim poziomie mogła by całkowicie bezkarnie terroryzować miasto i okoliczne tereny. :)
Np. dziesięciu magów nekromantów na 30 poziomie mogło by biegać po mieście i zabijać na combo każdego gracza z przedziału 35-50 lvl całkowicie bezkarnie.
Niech każdy sam zdecyduje który system jest według niego bardziej sprawiedliwy.
Moim zdaniem. System pvp opierający się na skulach jest hmm... skurwiały. Przepraszam ale to jedyne słowo które mogę tutaj użyć. Opiera się przede wszystkim na znajomościach. Wystarczy że trochę poliżemy dupę jakiemuś h lvlowi i jesteśmy całkowicie bezpieczni. Dodatkowo gracze z dużymi poziomami wtrącają się w walki graczy na niskim i średnim poziomie, nawet zupełnie bez powodu z nudy. To wszystko sprawia że serwer jest niby pvp ale tak naprawdę przed wbiciem 100 poziomu i bez siatki znajomych nie możemy "spokojnie" zabijać. To nie jest pvp lecz chore-pvp w którym ze względu na chorą, skurwiałą atmosferę bardzo rzadko mamy okazję powalczyć z kimkolwiek przed wbiciem 100 poziomu doświadczenia.
Czekam na wasze wypowiedzi, chciałbym poznać wasze opinie na ten temat.
Ja osobiście ponownie kończę grę, ponieważ nie mogę znieść tej chorej, niezdrowej atmosfery panującej na Altaronie! Cześć.
PS. Przepraszam za błędy i jeszcze raz pozdrawiam serdecznie całą administrację środkowym palcem! :)
Na początku chciałbym was serdecznie pozdrowić środkowym palcem - gestem moim zdaniem w pełni zasłużonym.
Przejdźmy od razu do sedna czyli do zmian w systemie pvp. Wróciłem niedawno do gry ze względu na zmiany w tym systemie (brak czaszek). Jednak dziś bardzo mnie zawiedliście, nie pierwszy raz zresztą. Dlaczego? Spróbuje to wyjaśnić przedstawiając plusy i minusy obu rozwiązań.
System z czaszkami:
1) Mała (jeśli nie bardzo mała) ilość walk między graczami.
Moim zdaniem nie jest to dobre ponieważ to w końcu serwer PVP.
- Ale dlaczego liczba walk między graczami jest tak mała?
Powodem tego jest Grupa Szlachetnych Wojowników Stojących Na Straży Prawa I Porządku.
- Jak to działa?
To proste! Przypuśćmy że gramy magiem na 20 poziomie doświadczenia i chcemy skorzystać z możliwości walki pomiędzy graczami. Czyli po prostu kogoś zabić. W końcu nie po to wybieraliśmy serwer pvp żeby tylko expić. Udajemy się więc na jakiegoś respa odpowiedniego dla naszego poziomu doświadczenia. Niech to będzie przykładowo resp krasnoludów. Spotykamy tam jakiegoś wojownika na 18 poziomie i zabijamy go. I co dzieje się dalej? Są dwie możliwości:
1. Gracz którego zabiliśmy to była postać gracza z wysokim lvlem lub znajomy gracza z wysokim lvlem. Skutek: Po paru minutach wpada nam na respa gracz na 100+ poziomie doświadczenia i nas zabija.
2. Gracz którego zabiliśmy pojawia się w świątyni. Później udaje się do depozytu i tam informuje że ktoś zabił go na krasnoludach i ma czaszkę. W depozycie na pewno stoi kilku lub kilkunastu graczy na bardzo wysokim poziomie doświadczenia którym się nudzi (Grupa Szlachetnych Wojowników Stojących Na Straży Prawa I Porządku) więc ktoś na pewno bardzo chętnie pobiegnie na krasnoludy nas zabić, ponieważ jesteśmy tymi złymi. Według ich logiki korzystając z możliwości walki pomiędzy graczami działamy na szkodę serwera, ponieważ przyczyniamy się do mniejszej ilości graczy. Skutek: Po paru minutach wpada nam na respa gracz na 100+ poziomie doświadczenia i nas zabija.
Oczywiście wszystko jest trochę przekolorowane ale tak to mniej więcej działa na Altaronie. :)
2) Mniej emocji.
Ze względu na mniej ataków na graczy, szczególnie w mieście. Dlaczego? Ponieważ gracze z wysokimi poziomami 100+ stoją na straży prawa i porządku, uniemożliwiając walkę pvp graczom na niskich poziomach.
3) Od razu wiemy czy ktoś nas zaatakował.
Biała czaszka pojawia się nawet wtedy gdy ktoś nas zaznaczy. Ma to też swoją złą stronę - gdy niechcący zaznaczymy gracza z wyższym poziomem on od razu się o tym dowie i nas zabije.
4)Możliwość nadużyć.(?)
Nie wiem jak to do końca nazwać. Chodzi np o taką sytuację: wyzywamy lub okradamy kogoś, następnie ta osoba nas atakuje lub zabija, a my wtedy wołamy do pomocy jakiegoś wysokiego lvla i on zabija (zupełnie niesłusznie) gracza z czaszką czyli winnego. :)
Opiszę sytuację z mojego doświadczenia:
Pewnego dnia ukradłem komuś lootbaga, którego robił na krasnoludach. Na pewno był to nowy gracz ponieważ zbierał kolczugi i gladiusy itp. Gdy był w mieście ukradłem mu lootbaga i wrzuciłem na dach skąd już nie można go wyjąć. Później go wyzywałem i prowokowałem, ponieważ ja i tak nie miałem nic do stracenia - miałem chyba 15 poziom bez eq itd. W końcu nie wytrzymał i mnie zabił. Ja wtedy pobiegłem do dp i poprosiłem jakiegoś 100+ zwiadowcę o pomoc. Oczywiście pomógł mi i zabił tego noobka ponieważ naczelna zasada mówi: gracz z czaszką jest zawsze winny. Na koniec ten noobek oświadczył że kończy grę i już go nie widziałem w vipie od tamtej pory. :)
System bez czaszek:
1) Duża ilość walk między graczami.
To w końcu serwer pvp, chyba po to został stworzony.
2) Jeśli kogoś przez pomyłkę zaznaczymy ta osoba o tym nie wie.
3) Gracze na wysokich poziomach nie wtrącają się w walkę graczy na niskich poziomach.
4)Możliwość nadużyć.(?)
Duża grupa graczy na niskim poziomie mogła by całkowicie bezkarnie terroryzować miasto i okoliczne tereny. :)
Np. dziesięciu magów nekromantów na 30 poziomie mogło by biegać po mieście i zabijać na combo każdego gracza z przedziału 35-50 lvl całkowicie bezkarnie.
Niech każdy sam zdecyduje który system jest według niego bardziej sprawiedliwy.
Moim zdaniem. System pvp opierający się na skulach jest hmm... skurwiały. Przepraszam ale to jedyne słowo które mogę tutaj użyć. Opiera się przede wszystkim na znajomościach. Wystarczy że trochę poliżemy dupę jakiemuś h lvlowi i jesteśmy całkowicie bezpieczni. Dodatkowo gracze z dużymi poziomami wtrącają się w walki graczy na niskim i średnim poziomie, nawet zupełnie bez powodu z nudy. To wszystko sprawia że serwer jest niby pvp ale tak naprawdę przed wbiciem 100 poziomu i bez siatki znajomych nie możemy "spokojnie" zabijać. To nie jest pvp lecz chore-pvp w którym ze względu na chorą, skurwiałą atmosferę bardzo rzadko mamy okazję powalczyć z kimkolwiek przed wbiciem 100 poziomu doświadczenia.
Czekam na wasze wypowiedzi, chciałbym poznać wasze opinie na ten temat.
Ja osobiście ponownie kończę grę, ponieważ nie mogę znieść tej chorej, niezdrowej atmosfery panującej na Altaronie! Cześć.
PS. Przepraszam za błędy i jeszcze raz pozdrawiam serdecznie całą administrację środkowym palcem! :)