PDA

Zobacz pełną wersję : Zapowiedź III


Altrel
25-04-14, 19:03
Czołem poszukiwacze przygód!
Dzisiejsza, trzecia zapowiedź będzie ostatnią, ale nie mniej ciekawą od pozostałych! Tematem przewodnim będą nowe czary oraz zmiany w pod-profesjach.


NOWE CZARY
Profesje jak i pod-profesje otrzymają w aktualizacji wiele nowych czarów, które urozmaicą rozgrywkę, przedstawimy póki co jedynie 2. Wojownik pustyni - Shaktaa podzieli się z Nami swą wiedzą odnośnie szermierki. Dzięki odpowiedniemu balansowi ciałem i umiejętnością perfekcyjnego rozłożenia sił będziemy w stanie pchnąć Naszym mieczem raniąc trzech przeciwników stojących naprzeciwko Nas. Nie jest to oczywiście jedyna oferowana przez Niego nowość.

https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=2636&stc=1&d=1398445351

Coraz większa liczba zwiadowców donosiła Robinowi, że nauczany przez Niego "Potrójny Strzał" nie zdaje egzaminu podczas walk, postanowił więc zrezygnować z jego nauczania. W zamian nauczy Nas wielu nowych przydatnych umiejętności. Jedną z nich jest "Ostrzał", który zada obrażenia przeciwnikom na obszarze 3x3 kratki, środkową kratkę wskazywać będzie zaznaczony przez Nas potwór. W zależności od tego ilu przeciwników trafimy - tyle amunicji stracimy (max 9).

https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=2637&stc=1&d=1398445351

AURY
Do gry wprowadzone zostaną aury, które będą działały na zasadzie czarów. Aury są to potężne zaklęcia, których użyć będą mogli jedynie najpotężniejsi magowie. Będą mogły zostać one użyte na sobie jak i na każdym innym Graczu.

a) Aura Życia - Jest domeną najpotężniejszych czarodziejów Duchownych trwa 60 minut, powoduje zwiększenie leczenia o 10% kosztem pogorszenia zadawanych obrażeń o 8%,
b) Aura Śmierci - Jest domeną najpotężniejszych czarodziejów Nekromantów trwa 70 minut, powoduje zwiększenie obrażeń o 15% kosztem zmniejszenia leczenia o 20%,
c) Aura Żywiołów - Jest domeną najpotężniejszych czarodziejów Elementalistów trwa 30 minut, powoduje zwiększenie obrażeń od żywiołów o 8%.

POD-PROFESJE
Spory nacisk w aktualizacji położyliśmy na stworzenie tak zwanych umiejętności pasywnych dla poszczególnych pod-profesji:

a) Alchemik - Alchemicy otrzymają bonus do mikstur. Mikstury uzdrawiające będą przywracały więcej punktów życia, analogicznie działać będą mikstury many (~20%),
b) Duchowny - Duchowni otrzymają bonus do leczenia (~35%), bonus do obrażeń zadawanych ze świętości (~5%), mniejsze obrażenia od śmierci (-25%),
c) Elementalista - Elementaliści otrzymają bonus do obrażeń obszarowych (~15%) oraz do obrażeń zadawanych z żywiołów (~25%),
d) Nekromanta - Nekromanci otrzymają bonus do obrażeń od żywiołu śmierci (~25%) oraz do obrażeń zadawanych punktowo (~15%), mniejsze obrażenia od świętości (-5%).

Połączenie następujących pod-profesji skutkuje zmianami w umiejętnościach pasywnych:

a) Elementalista + Duchowny - Zwiększenie obrażeń od żywiołów jest mniejsze, nie wynosi 25% jak w przypadku Elementalisty, lecz ~7%, oraz bonus obszarowy elementalistów działa tylko na leczenie,
b) Elementalista + Nekromanta - W przypadku tego połączenia bonusy od obrażeń punktowych i obszarowych znoszą się wzajemnie.

https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=2648&stc=1&d=1398472803



BONUSY W DRUŻYNIE
Jak doskonale wiecie stawiamy na grę w drużynie, ale nikogo do niej nie zmuszamy. Z tego względu postanowiliśmy wprowadzić następujące bonusy, w zależności od tego jaki jest skład drużyny (ilu członków posiada pod-profesję uznawaną przez Nas jako "support"):

a) Każdy Duchowny daje +1.5% maksymalnych punktów życia dla każdego z członków drużyny (max 8%),
b) Każdy Alchemik daje +1.5% maksymalnych punktów many dla każdego z członków drużyny (max 8%),

Warunkiem jest oczywiście posiadanie aktywnego współdzielenia doświadczenia.

OBRAŻENIA ZACZAROWANYMI BRONIAMI
Zmieniliśmy zasadę działania zarówno broni zaczarowanych mocą żywiołów jak i amunicji. Od teraz obrażenia zadawane nimi będą w 100% obrażeniami od danego żywiołu, aby uwidocznić jeszcze bardziej wrażliwości poszczególnych stworów na dany żywioł.

https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=2638&stc=1&d=1398445351

UWAGA: W przypadku, gdy Gracz nie posiada pod-profesji Elementalisty obrażenia zadawane zaczarowanymi broniami/amunicją będą wynosiły 0.7 właściwej wartości.


WOJOWNIK 2-RĘCZNY
Wszelkie obrażenia zadawane broniami dwuręcznymi o takiej samej sile ataku co bronie jednoręczne będą zadawać obrażenia o 10% silniejsze. Mamy nadzieję, że w końcu różnica między wojownikiem 2-ręcznym a 1-ręcznym stanie się widoczna.

Mamy nadzieję, że powyższe informacje chociaż w niewielkim stopniu zaspokoiły Państwa ciekawość. Chcielibyśmy również ogłosić, że znana jest już data startu PUBLICZNEGO SERWERA TESTOWEGO, na którym każdy z Was będzie mógł sprawdzić wszystkie nowości. Publiczny serwer testowy ruszy już 2 maja (w przyszły piątek). Wtedy też zostanie opublikowana lista wszystkich nowych czarów, które wymagają testów.

Czekamy na Wasze opinie, chcielibyśmy również życzyć wszystkim w dniu jutrzejszym jak i niedzielę dobrego łupu.



Administracja Altaron.pl

Whisperka
25-04-14, 19:14
Zapowiada się ciekawie :)
P.S. Test serwer chyba wystartuje 2 maja a nie lutego :P

Garok
25-04-14, 19:14
Świetne zmiany, już nie mogę się doczekać :).

Veliothe
25-04-14, 19:18
b) Elementalista + Nekromanta - W przypadku tego połączenia bonusy od obrażeń punktowych i obszarowych znoszą się wzajemnie.

Co oznacza znoszą? Zniesiony zostanie bonus czy znoszą w sensie nie kolidują ze sobą?

Altrel
25-04-14, 19:25
Chodzi o to, ze gdy używamy czarów typu efo owla - bonus wynosi 25%, a nie 25% od Nekromanty + 15% od obrażeń obszarowych Elementalisty, gdyż byłoby to zbyt mocne. Tak samo, wszelkie obrażenia żywiołowe zwiększone są o 25%, a nie 25% + 15% za punktowe.

Veliothe
25-04-14, 19:32
:) Powinno to zatem brzmieć 'bonusy nakładają się na siebie, aktywny jest większy', Fajnie zatem. Czekam z niecierpliwością na testy !

Edit: będą jakieś aury ochronne ? :>

Walles
25-04-14, 19:42
Nowe, lepsze lata Altaronu :)

19960314
25-04-14, 19:47
WOJOWNIK 2-RĘCZNY
Wszelkie obrażenia zadawane broniami dwuręcznymi o takiej samej sile ataku co bronie jednoręczne będą zadawać obrażenia o 10% silniejsze. Mamy nadzieję, że w końcu różnica między wojownikiem 2-ręcznym a 1-ręcznym stanie się widoczna.

??

Ta różnica była widoczna. I to bardzo widoczna. Dmg zadawany przez 1h a 2h różni się kolosalnie a różnicy w dmg otrzymywanym nie ma najmniejszej, więc zmiana chyba nie dotknęła tych co powinna.

Altrel
25-04-14, 19:51
O tym, że zrewidowaliśmy wzory na obronę tarczą pisaliśmy już wcześniej. Redukowane będą również obrażenia magiczne.

Xerion
25-04-14, 19:58
Nie rozumiem zmiany działania czaru "ostrzał" dla zwiadka. Bedzie więcej walic, czy nadal po 50? Wprowadzcie więcej potworow wrażliwych na smierc.. O ile okolo manasy maga będą więcej odnawiac many?

sokoskiiii
25-04-14, 20:03
Up.
Manasy maga? Chyba manasy alchemika jak juz.

Altrel
25-04-14, 21:28
Ostrzał będzie wykrywał potwory na obszarze 3x3 kratki i zabierał tyle bełtów ile celów wykryje. Mikstury będą działały o ~20% lepiej.

sawyerknw
25-04-14, 21:53
jak dla mnie zapowiedź - rewelacja :)

Mastach
25-04-14, 22:03
Czy będzie możliwość zmiany subprofesji w zwiazku z tak znaczacymi zmianami ?

Morvid123
25-04-14, 22:08
No to w takim razie rycerz 2-h nekromanta będzie zadawał konkretne obrażenia :P Wreszcie nacoś się przyda nekro u rycka.

Kr92
25-04-14, 22:49
Czyli w tym momencie rycerz duch alchemik używając wrek tawis + pot leczyć będzie się nie dość, że więcej od maga co jest absurdem, to jeszcze nie będzie w ogóle potrzebował healera, gdzie tu nacisk na grę zespołową, po co czar leczący inne osoby dla maga ducha? nigdy nie ogarniecie porządnie leczenia ;x

Altrel
25-04-14, 22:54
Niech Pan spróbuje zabić mocniejsze potwory, na których pełni się rolę blokera Rycerzem Duchownym i Alchemikiem.

NinjaArabStrateg
25-04-14, 22:56
Zgadza się???
https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=2645&stc=1&d=1398464594

@EDIT
Wersja zweryfikowana i poprawna

Estebano
25-04-14, 23:06
@up dzięki za tabelkę. Jeżeli działa to wojek 2h będzie musiał mieć niezłe pierdolnięcie w zestawieniu z nekromantom. W teorii ok, w praktyce zobaczymy jak to będzie wszystko wyglądać. Proponuje jakieś nagrody za testowanie czy coś, żeby nie było tak jak ostatnio, że tylko beigali i sie napierdzielali, albo poszukali fajnych miejsc, polootali milion talarów ale nikomu nic nie mówili, że leci za dużo tylko po upie robili pareset talarów dziennie - nie kael? Zróbmy normalnego testa na którym dacie się obkupić i wyślecie na respy solo czy w teamie, ogarnijmy to jakoś ludzie żeby znów nie było połowy zjebanego po upie :)

pregusia
25-04-14, 23:11
@NinjaArabStrateg:

1) necro+alch od mroku punktowe nie 125% tylko (125+15)%
2) necro+elem od swietosci nie 115% tylko 110% (bo necro wali mniej od swietosci o to 5%)
3) elem+alch nie leczy sie za 135% tylko za 100%
4) elem+alch mikstur rowniez uzywa na 120%
5) duch+elem od zywiolow obszarowe nie 115% tylko (115+7)%
6) duch+elem od mroku nie 115% tylko (115-25)% bo sie odejmuje mrok poprostu dla duchownego
7) elem+alch od zywiolow obszarowe nie 125% tylko (125+15)%

tomakeo
25-04-14, 23:11
Czyli w tym momencie rycerz duch alchemik używając wrek tawis + pot leczyć będzie się nie dość, że więcej od maga co jest absurdem, to jeszcze nie będzie w ogóle potrzebował healera, gdzie tu nacisk na grę zespołową, po co czar leczący inne osoby dla maga ducha? nigdy nie ogarniecie porządnie leczenia ;x

Powodzenia temu rycerzowi życzę :D

NinjaArabStrateg
25-04-14, 23:44
Poprawiłem. Teraz ok?
https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=2645&stc=1&d=1398464594
I druga, ze sposobem liczenia
https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=2646&stc=1&d=1398464594

@EDIT
Wersja zweryfikowana i poprawna

pregusia
25-04-14, 23:51
Super ze sie starasz, ale dalej nie tak ;p
Nekromanta + elementalista nie ma bonusow punktowych i obszarowych, takze tam nie powinno byc nigdzie 140% w tej kolumnie.

NinjaArabStrateg
26-04-14, 00:09
Nie pójdę spać, póki tego nie ogarnę. Wersja trzecia działa?

https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=2645&stc=1&d=1398464594
PS: Dzięki za wyjaśnienia =]

@EDIT
Wersja zweryfikowana i poprawna

pregusia
26-04-14, 00:13
Tak, teraz wydaje się ok.
btw. nie rozrozniles leczenia na obszarowe/punktowe a to tez ma znaczenie przy duchownym. Obszarowo duch+elem uleczy o (35+15)% wiecej. Ale reszta jest poprawna w tabelce.

NinjaArabStrateg
26-04-14, 00:26
Poprawione, a jakże. Nie planujecie czasem obszarowych mikstur?

https://forum.altaron.pl/attachment.php?attachmentid=2645&stc=1&d=1398464594
Wersja zweryfikowana i poprawna

PS: A punktowe leczenie, nie dostaje czasem bonusu?

pregusia
26-04-14, 00:38
PS: A punktowe leczenie, nie dostaje czasem bonusu?

Nie, punktowe bonusy sa zarezerwowane dla necro, ktory nie otrzymuje bonusow do leczenia, takze u niego z tym jest bez zmian.

sebcio12
26-04-14, 01:07
Czy bonus 1.5% do hp, dla osoby która jest duchwnym lub 1.5 many dla alchemika. Działa też na tą osobę ciągle?

A coś ktoś wspominał o odpornościach. Że duchwny na mrok, czy coś takiego.


Do tabelki:

-Alchemik nekro 40% obrażeń to sory ale przesada.

-Nekromanta alchemik, dlaczego ma bić więcej ze świetości, niż elementalista alchemik. To wydaje się głupie. Wiec nekromana powinien bić mniej o 25% ze świętości żeby wyszło na 0.
Wystarczy spojrzeć na tabelke, że nekro alchemik jest przekokszony względem innych.

-Nekro elementalista ma z fizyczynych chyba plus 15% z punktowych z tego co rozumiem.

-Dlaczego duchowny elementalista ma obszarowe 150%? Myśląc o duchownym alchemiku typu lai. Nie ma dmg i jeszcze mniej leczy niż elementalista? Wtf. Alhmik powinien być bardziej suportem niż ele. Skoro i tak dużo stracił na dmg względem niego.

-Dlaczego nekro alchemik, bije więcej z żywiołów, niż duchowny elementalista. Przecież still elementalista powinien więcej... To samo jak nekro ele może bić więcej ze świętości niż duch???? (punktowo)

-Dlaczego duchowny elementalista z obszarowych fizyczych bije +15% ?

Jeżeli tabela jest poprawna wnioski, co do każdej profesji są inne:

Mag do expienia solo dobry jest nawet ele-alch lub duch-ele. Do leczenia w pt, co dla mnie jest dziwne lepszy jest duch-ele niz duch-alchem. Według mnie powinno być na odwrót. Skoro ele w huncie zada więcej obrażeń to duch-alchem powinien mieć lepsze leczenie. Najlepiej prezentuje się tu nekro,ele. Natomiast najsłabiej według mnie duch alchem (chyba ze zmienią te obszarówki.

Zwiadowca. W tym przypadku nie patrze na obszarówki, bo nie ma sensu. Tutaj rzucają mi się w oczy błędy z dmg alchemika jeżeli chodzi o świętość i od żywiołów. Nadal nie rozumiem dlaczego nekro alchem wiekszy ma dmg z żywioły niż duch ele. Dalej ele-alchemik. Nie ma prawie nic. Bo dmg dorównuje w żywiołach nekro ele...... Coś ta tabelka w ogóle sie pieprzy jeżeli chodzi o nekro alchem, z jakiej paki on ma te bonusy do fizycznych, żywiołów a nawet świętość. Kiedy duch alchem tego nie ma?? Jeżeli tabelka jest prawidłowa, najlepszy jest nekro alchem, natomiast najsłabszymi postawiłbym duchowny alchemik na równi z elementalista alchemikiem. Inaczej niż mag. Gdzie duchowny to dobry suport. (-minus ten ?błąd? że ele więcej leczy niż alchemik.) Dla maga ele alh, to może być ciekawe i silne połącznie. Natomiast dla zwiadowca, nic.

O wojowniku, że nie mam zbyt wielkiego pojęcia to się nie wypowiem.




Rozumiem też, że jeżeli chodzi o alchemika, zmieniliście obrażenia z żywiołów, bo mag z racji, że nie bije z fizyczych by prawie nic nie miał. Oke... ale te 140% to przesada jeżeli chodzi o mrok. Mrok powinien się redukować. I nadal wynosić 125%.


Co bym radził. Dla alchemików dodać po +5% z fizyczych i żywiołów dla obszarowych i punktowych. Żadnych bonusów co teraz są. Bo są za duże!


tak powinno wyglądać według mnie
http://vpx.pl/i/2014/04/26/Wedugmnie.png

Wyeliminowałem nielogiczne głupoty alchemika, bo były bez sensu. Niedość że ma większe mikstóry to dostał za duże dmg. Aj widze jeszcze 1 nielogiczność. Tam duch ele z żywiołów. po 125% tak jak nekro ele. (napisałem 110 i zostawiłem 122)

pregusia
26-04-14, 02:20
Ok, jako że powstało wiele wersji to postaram się sprostować jak to wygląda ostatecznie bez uproszczeń z newsa.

Bonusy na płaszczyźnie żywiołowej:

1) Jesli ktos jest nekromanta, to ma bonus do obrazen od mroku 25% i -5% do obrażeń od świętości,
2) Jesli ktos jest elementalistą, to ma bonus do obrażen od żywiołów 25%, albo jeśli jest jeszcze duchownym to ten bonus będzie wynosił 7%
3) Jeśli ktoś jest duchownym, to ma bonus do leczenia 25% oraz do świętości 5%, natomiast obrażenia od mroku są mniejsze o 25%.

Bonusy na płaszczyźnie typu obrażeń (punktowe/obszarowe)

1) Necro - bonus do obrażeń punktowych - 15% (nie dotyczy leczenia),
2) Elementalista - bonus do obrażeń/leczenia obszarowych - 15%
3) Necro + Elem - przy takim połaczeniu bonus na tej płaszczyźnie wyniesie 0%, czyli nie odczuje sie kożyści z obrażeń obszarowych/punktowych,
4) Duch + Elem - przy takim połączeniu, bonus obszarowy elementalisty nie dotyczy obrażeń zadawanych, jedynie leczenia,

Inne:

1) Jeśli ktoś jest alchemikiem, to nie ma żadnych bonusów do obrażeń, jedynie mikstury 20% wydajniej sie używają. Jednak dobierając profesje alchemika do swojej drugiej podprofesji, można ją odpowiednio zmienić z powodów opisanych w pkt 1-4 powyżej.

http://i.imgur.com/48c2SRS.png

Wartości procentowe mogą ulec nieznacznej zmianie przed wersją finalną aktualizacji, po testach publicznych się okaże. Jednakże ich wzajemne relacje i sposób wyliczania pozostaną bez zmian.


Dalej... w newsie widnieje, że


UWAGA: W przypadku, gdy Gracz nie posiada pod-profesji Elementalisty obrażenia zadawane zaczarowanymi broniami/amunicją będą wynosiły 0.7 właściwej wartości.


Czyli, tą tabelke powyżej najlepiej odnosić do obrażeń zadawanych czarami (takimi typowymi dla magów, odes rago, odes kpiro etc nie są traktowane jako czary, gdyż zadają obrażenia z broni).
W przypadku odniesienia do obrażeń zadawanych brońmi 1h, 2h, dystansowymi należy wziąść poprawke z newsa, że jeśli ktoś nie jest elementalistą a będzie próbował zadać takie obrażenia, to będą one o 30% mniejsze.


Przepraszam w imieniu administracji, iż taki zamęt powstał i dezinformacja, ale poprostu stopień skomplikowania wyliczania tego jest duży i nie każdy się w tym łapie na tyle, żeby to przedstawić poprawnie.

sebcio12
26-04-14, 03:01
"Jeśli ktoś jest alchemikiem, to nie ma żadnych bonusów do obrażeń, jedynie mikstury 20% wydajniej sie używają. "


To to skąd te 15% od żywiołów i fizycznych w tabelce, skoro ele ich nie ma. (Patrz nekromanta). To jest bez sensu takie duże bonusy nagle dla alchemika nekro.

To samo duch bije mniej ze świętości niż nekro alchemik. No wtf man? To samo ele,alhemik więcej niż duchowny więcej bije ze świętości? W ogóle tu mag duchowny jest poszkodowany. Przynajmniej tą świętość powinien mieć najlepszą.

Dlaczego nekro alch, ma bić tak dużo więcej z fizycznych niż elemenalista? Miedzy magami nie bedzie różnicy, ale u palka i rycerza, to jest ważne i odrzuca nekro ele na 2 plan miedzy tymi 2 profesjami (duchowny już co innego).

150% leczenie obszarówkami u ele duch. Why?

Z resztą napisałem to wyżej nie chce się powtarzać.

Patrz mój post wyżej.


JESZCZE PROSIŁBYM O TE ODPORNOŚCI, BO TO TEŻ WAŻNE PORÓWNUJĄC PODPROFESJE

Altrel
26-04-14, 03:10
15% wzięło się stąd, iż nekromanta ma bonus do wszelkich obrażeń punktowych, niwelują się one jeżeli jest dodatkowo elementalistą, gdyż bonusy byłyby zbyt duże. Duchowny + elementalista posiada 150% do leczenia obszarowego, gdyż nakładają się 2 czynniki - 35% zwiększenia leczenia duchownym i 15% zwiększania mocy czarom obszarowym elementalisty. Nekromanta od zawsze miał być dmg dealerem, a duchowny postacią, która bije mało, ale dobrze się leczy.

Jedyną słuszną uwagą jest fakt obrażeń ze świętości i przyjrzymy się temu.

Z opiniami, że coś jest bez sensu proszę wstrzymać się do serwera testowego, obrażenia wszystkich czarów jak i leczenie zostały zmienione i ustalone na nowo. Nie zna Pan wartości podstawowych.

sebcio12
26-04-14, 04:04
Rozumiem ze nekro dmg, a duchowny leczenie. Nie neguje tego w niczym co napisałem.

Drogi Altrelu, jeszcze popatrz na 1 rzecz uważnie.

Nie chce psuć koncepcji, ale przypatrz się paru kwestiom. Myślę, że moja propozycja może być ciekawa.

Z racji, że alchemik lubuje się nauką. Na pewno zna się też na anatomi. Niech dostanie bonus do indywidualnego lecznie 5% i bonus do dmg z mroku +5%. Z racji, że lepiej wie gdzie skupić energie leczącą i umie trafić lepiej we wrażliwe punkty fizyczne. ( to tak fabularnie, ale zamiast dodawać jakieś redukcje, po prostu +5 i -5 w całej tabeli)

Dalej że nekromanta ele nie ma bonusu do dmg z fizycznych (100%), trochę to nie fer, skoro alhemik ma 115%. Daję propozycje że alchemik ma +5% do fizycznych. (bo zna się na anatomii :P). A za podstawę nekro dałbym 15% do obrażeń fizycznych . Co da:
nekro ele 115% fizyczne, nekro alhem 120%, duch alhem 105%

ZPropozycja niewielkich zmian.


I jeżeli przyznałeś mi już rację ze świętością spójrz na żywioły. Duch ele powinien wiecej bić więcej, a przynajmniej tyle samo z żywiołu co nekro-alchem.

Moje propozycje zmian:

http://vpx.pl/i/2014/04/26/Mojepropozycjezmian.png

Proszę się zastanowić. To nieduże zmiany a mają pewną logikę. Pragnę tylko pomóc. :)

ps. na tabelce nie zmieniłem tych dmg ze świętości.

Wicked
26-04-14, 09:17
Ślicznie, ładnie, tyle dyskutowania o zmianach w dmgu itp profesków, o ich balansie, ale ja mam jedno zasadnicze pytanie (zanim jakaś sierota z bólem dupy się wtrąci, to nie jest hejt czy narzekanie zaś na wszystko):
Czy będzie możliwość wymiany profesji czy tak jakby co już jest, to na amen, a jedynie tabelka może pomóc nowym?

Catthon
26-04-14, 09:20
:sebcio12
Zostało wyżej napisane. Obrażenia na serwerze zostały odwrócone do góry nogami. Wygląda to inaczej niż wyglądało, dlatego ciężko jest w ogóle porównywać z obecnymi.

Alchemik bonus do leczenia i mroku? To jest skrajnie bez sensu. Alchemik zna się przede wszystkim na miksturach. Nawet, jeśli zna się na anatomii, to pomaga mu to jedynie lepiej dobrać mikstury, by zwiększyć leczenie.

Mrok? Skąd tam mrok?

Generalnie - wartości podane przez Pregusie zostały wyliczone i ustawione na podstawie testów, dość żmudnych. Na podstawie tabelki ciężko stwierdzić, czy to działa. Proponowane zmiany zaś są nieadekwatne. Otwarte testy i wtedy propozycje zmian będą jak najbardziej na miejscu.

Tak mi się wydaje.

Pozdrawiam,
Catthon

Veliothe
26-04-14, 09:26
Faktycznie nekro ele powinien mieć 115% dmg punktowych FIZYCZNYCH co wynika z bonusu nekro. (obr punkt)

Pytanie jeszcze mam. Czy będzie jakiś czar zdejmujący aurę kiedy już jej nie potrzebujemy?

Arkon
26-04-14, 09:46
jak była aura na poprzednich testach wystarczyło powtórzyć inktancje czaru ;d

NinjaArabStrateg
26-04-14, 10:07
Faktycznie nekro ele powinien mieć 115% dmg punktowych FIZYCZNYCH co wynika z bonusu nekro. (obr punkt)

Pytanie jeszcze mam. Czy będzie jakiś czar zdejmujący aurę kiedy już jej nie potrzebujemy?

Nekromanta elementalista jako taki nie posiada 15% punktowych, ani 15% obszarowych . Wobec powyższego nie posiada 15% obrażeń punktowych, fizycznych.

PS: Proponuję dopisać w newsie, że obrażenia i leczenie zostały odpowiednio przeliczone, by uwzględnić w.w. zmiany.

sebcio12
26-04-14, 10:11
:sebcio12
Mrok? Skąd tam mrok?

Generalnie - wartości podane przez Pregusie zostały wyliczone i ustawione na podstawie testów, dość żmudnych. Na podstawie tabelki ciężko stwierdzić, czy to działa. Proponowane zmiany zaś są nieadekwatne. Otwarte testy i wtedy propozycje zmian będą jak najbardziej na miejscu.

Tak mi się wydaje.

Pozdrawiam,
Catthon

Stary, ogar. Tam w tabeli Pregusi mrok jest bardziej zwiększony, niż ja napisałem. Wiec nie mów że nie adekwatne, po prostu nawet tego nie doczytałeś.

Zauważ, że już altrel przyznał mi racje ze świętością. Zauważyłem jeszcze 2 zasadnicze błędy: Nekro alchem więcej bije z żywiołów, niż duch ele oraz obrażenia fizycznie u nekromany są takie same jak u duchownego, czyli też coś jest nie tak. (te dla zwiada i ryca są najważniejsze i redukując te obrażenia nie pomyślano o nich). Tam zaproponowałemy parę zmian bo te czynniki się nie zgadzały

Więc doczytaj i wtedy odpisz.

Veliothe
26-04-14, 10:12
Nekromanta elementalista jako taki nie posiada 15% punktowych, ani 15% obszarowych . Wobec powyższego nie posiada 15% obrażeń punktowych, fizycznych.

PS: Proponuję dopisać w newsie, że obrażenia i leczenie zostały odpowiednio przeliczone, by uwzględnić w.w. zmiany.


d) Nekromanta - Nekromanci otrzymają bonus do obrażeń od żywiołu śmierci (~25%) oraz do obrażeń zadawanych punktowo (~15%), mniejsze obrażenia od świętości (-5%).

sebcio12
26-04-14, 10:44
Tak w ogóle wygląda wasza tabela jeżeli chodzi o żywioły rozumiem? Z tymi 30%, pregusia?

http://vpx.pl/i/2014/04/26/aaaaaaaacb57b.png

"Jeżeli teraz jest dobra tabela duch, alchem jest niczym w takim wypadku. Przede wszystkim mag. Kto ma takie profesje może pszetać grać. PZD :P "

NinjaArabStrateg
26-04-14, 11:58
@Veliothe
c) Elementalista - Elementaliści otrzymają bonus do obrażeń obszarowych (~15%) oraz do obrażeń zadawanych z żywiołów (~25%),
d) Nekromanta - Nekromanci otrzymają bonus do obrażeń od żywiołu śmierci (~25%) oraz do obrażeń zadawanych punktowo (~15%), mniejsze obrażenia od świętości (-5%).
Z czego wynika że Nekromanta Elementalista posiada bonusy:
25% do żywiołów
25% do mroku
15% obszarowych
15% punktowych
-5% od świetości

Ale został wprowadzony warunek nadrzędny (ze względu na balans)
b) Elementalista + Nekromanta - W przypadku tego połączenia bonusy od obrażeń punktowych i obszarowych znoszą się wzajemnie.
Co prowadzi do poniższych bonusów:
25% do żywiołów
25% do mroku
0% obszarowych
0% punktowych
-5% od świetości

Altrel
26-04-14, 12:49
@sebcio12 - Jak już pisałem - proszę się z tego typu komentarzami wstrzymać do test serwera. Nadal jedynym słusznym argumentem jest żywioł świętości, z pozostałymi się nie zgadzam. Proszę policzyć liczbę żywiołów, których obrażenia są zwiększone w każdym z przypadków, a nie skupiać się na pojedynczych.

Rayo
26-04-14, 13:01
Wiem, że to tylko kwestia kosmetyczna, ale w tabelce jest błąd, który mnie trochę drażni.
Chodzi o czary obszarowe. Nekromanta nie ma czarów obszarowych świętości, tak jak duchowny nie ma czarów obszarowych mroku, w odpowiednich rubrykach powinny być zwyczajne "-", lub wpis "brak", żeby nie wprowadzać ludzi w błąd.
Resztę zobaczymy w praktyce na serwerze testowym.
Chociaż wydaje mi się, że zamiast balansować alchemików i elementalistów, lepiej byłoby dodać możliwość posiadania 3 subprofesji, co z pewnością uprościłoby balans, który ograniczyłby się tylko do różnicy między nekro i duchownym + plusy z posiadania elementalisty. A alchemia niech pozostanie do robienia mikstur, wydajniejszych niż kupione.

Siupek
26-04-14, 13:48
lepiej byłoby dodać możliwość posiadania 3 subprofesji, co z pewnością uprościłoby balans...

Możliwość posiadania trzech subprofesji spośród czterech dostępnych w grze to słabe rozwiązanie (moim zdaniem). W ogóle wybranie dwóch z czterech dostępnych to już i tak bardzo dużo. Ja przykładowo jestem zwolennikiem wybierania tylko jednej subprofesji (przy dostępności czterech w grze) i wcale nie płakałbym jakby można było dołączyć wyłącznie do jednej gildii :P.

beta2468
26-04-14, 13:51
Będę rozpier***ać. Hihihi :owca2:

sebcio12
26-04-14, 14:03
Janela zostaną wprowadzone nowe czary. Skad wiesz że nie bedzie gfb świętości.

leon
26-04-14, 14:48
no coś coś się dzieje tu :)

Wicked
26-04-14, 14:58
Ponawiam pytanie, gdyż utonęło w odmętach spamu.

Czy będzie możliwość zresetowania/ponownego wyboru profek, czy wszystko to będzie raczej dla nowych ludzi, a starzy muszą żyć ze starymi profkami no matter what?

Stary Uzdrowiciel
26-04-14, 15:06
Bardzo fajny pomysl z Aurami na prawde podoba mi sie :oczko:

Co do pod profesji osobno elementalista i duchowy dosc ciekawia wygladaja, ale juz jako razem, polaczenie traci urok :smutny:

100% obrazenia od zywiolow - dobra mysl !!! :uśmiech4:

Veliothe
26-04-14, 15:21
@Veliothe

Z czego wynika że Nekromanta Elementalista posiada bonusy:
25% do żywiołów
25% do mroku
15% obszarowych
15% punktowych
-5% od świetości

Ale został wprowadzony warunek nadrzędny (ze względu na balans)

Co prowadzi do poniższych bonusów:
25% do żywiołów
25% do mroku
0% obszarowych
0% punktowych
-5% od świetości

Altrel napisał:

Chodzi o to, ze gdy używamy czarów typu efo owla - bonus wynosi 25%, a nie 25% od Nekromanty + 15% od obrażeń obszarowych Elementalisty, gdyż byłoby to zbyt mocne. Tak samo, wszelkie obrażenia żywiołowe zwiększone są o 25%, a nie 25% + 15% za punktowe.

Sądziłem, że chodzi o TYLKO o czary, które będą miały bonus od obu profesji. Obrażenia typu fizyczne punktowe, na które subprofesja elementalista nie ma wpływu powinny zostać z bonusem od nekromanty.

Yooshi
26-04-14, 20:30
A ja zapytam o to samo co Kael + dodam coś swojego.

Moje subki na wojach wyglądają tak:

Alchem-ele (1h)
oraz
duch-ele (2h)

Z tego co czytam w tabelce mój woj jednoręczny powinien zadawać większe obrażenia- ale to przecież 1h czyli jego broń jest słabsza od wojownika posługującego się bronią trzymaną w 2 rękach----ERROR----

Natomiast mój dwuręczny wojownik posiada subke wspierającą leczenie (duchowny) oraz bonus do obrażeń (ele) ale świętość osłabia żywioły i tak ze 140% obszarowego dmg dostaje 107%. Co z tego, że moje leczenie jest większe jak to wojownik 2h jego ideą było zadawanie obrażeń, a teraz dostaje tanka 2 ręcznego z 7% większym dmg'em -----ERROR----


Wiem, ze czary mogą się zmienić, ale magiczne cięcie (mam na myśli odes rago) będzie zadawać obrażenia od żywiołów. Co za tym idzie czuje się na straconej pozycji bo mam wojownika 2 ręcznego tanka oraz wojownika 1h z dmg.

Przy czym chciałbym zaznaczyć, ze kiedyś duch-ele 2h sprawdzał się w swojej roli.

Teraz czekam na hejty.

Pozdro
~Dune

Xerion
26-04-14, 20:54
A ja nie rozumiem dlaczego brałeś dla 2h woja jako subprofke duchownego.. To Ci powiem, zeby dobrze sie leczyć i dobrze bic. Niestety, albo dmg, albo leczenie.. Nie wiedziałeś, ze DUCHOWNY dla rycka 2h to zły pomysł, to teraz masz. Ta gra wymaga myślenia.. Przecież DUCHOWNY to wiadomo, ze administracji bedzie chodziło o to by dobrze leczył, gorzej bił. Ale nie chciało sie walczyć z nekromata, tylko na skróty..

Wicked
26-04-14, 21:10
A ja nie rozumiem dlaczego brałeś dla 2h woja jako subprofke duchownego.. To Ci powiem, zeby dobrze sie leczyć i dobrze bic. Niestety, albo dmg, albo leczenie.. Nie wiedziałeś, ze DUCHOWNY dla rycka 2h to zły pomysł, to teraz masz. Ta gra wymaga myślenia.. Przecież DUCHOWNY to wiadomo, ze administracji bedzie chodziło o to by dobrze leczył, gorzej bił. Ale nie chciało sie walczyć z nekromata, tylko na skróty..

Chciałoby się rzec, że cóż to za niezrozumiałeż pierdolenież, aczkolwiek powstrzymam się od takiego komentarza. Postaram się odpowiedzieć na poziomie.
Widzisz, mocium panie, w czasach, kiedy my grywać zaczynaliśmy, był tylko jeden słuszny wybór. Duchowny-alchem. I tyle. Nic innego grywalnego nie było, a jakakolwiek "przyszłość" profesji, była tak odległa, że nawet nikt o tym nie wspominał. Opisy subprofek były skąpe, jednozdaniowe niemal i na podstawie tego gracze mieli wyciągać wnioski 3 lata naprzód, przewidując jak się to rozwinie? Cóż. Nie wiem jak szanowny mój rozmówca, ale ja zdolności przewidywania przyszłości nie posiadam.

Dziękuję, pozdrawiam.

Yooshi
26-04-14, 21:11
@UP
Duchowny to alternatywa dla alchemika który nic nie wprowadza, gdybym wiedział, ze za 2 lata wprowadzą zmniejszenie obrażeń dla ele tylko dla tego, że jego 2 subką jest duch to co bym wybrał.. hm.. dobre pytanie.

Xerion
26-04-14, 22:05
Kael - zamiast streszczac histori rycka, mogłeś zobaczyc datę rejestracji mojego konta.. Mogłeś zrobic na tym n-pvp rycka 1h, jak nie chciałeś necro ale nie - wolałeś leczyć sie dobrze i bić.. Wiem i rozumiem, ze necro był do dupy, jednak jak ktoś chciał to nim grał. Taki Agri.. Jakby wprowadzili zmianę subprofek, to On by był najbardziej poszkodowany. Graj tym co lubisz, a nie jak najwygodniej. No chyba, ze dla Was najważniejsze są cyferki..

Altrel
26-04-14, 22:16
Nie będzie możliwości zmiany pod-profesji, nie jest Naszą winą, że wybierali Państwo to co w danej chwili było najlepsze, nie biorąc pod uwagę głównych założeń każdej z pod-profesji.

Yooshi
26-04-14, 22:24
(tylko pytam, nie czepiam się)
Czyli zmieniamy wszystko o 180 stopni i nie dajemy opcji wymiany? Teraz moje profesje będą useless nawet do expienia z drużyna ( po co komu 2h bloker.. no naprawdę...)

Gratuluje.
Za rok też będzie up, wtedy woj zostanie odwrócony na lewą stronę....
Dziękujemy administracji, za ich czas poświęcony tej aktualizacji!

Wicked
26-04-14, 22:40
Nie będzie możliwości zmiany pod-profesji, nie jest Naszą winą, że wybierali Państwo to co w danej chwili było najlepsze, nie biorąc pod uwagę głównych założeń każdej z pod-profesji.

Może gdyby takowe były i ktokolwiek się tego trzymał, to by ludzie brali pod uwagę. Hahs. No, ale nic to, dzięks Altrel. Teraz wiem, że mogę już całkiem machnąć ręką na Altarony.

Jak ktoś chce jakieś rzeczy na non-PvP to pisać, mam do rozdania wszystko z maga i rycerza. Szałó nie ma, ale eq całkiem niezłe.

Xerion
26-04-14, 22:54
Kael, ale poważnie sie pytam.. Naprawdę nie wiedziałeś, ze duchowny 2h to nie jest dobry pomysł? I tak wrócisz.. Wyślij mi też coś na sheroev'a ^^ :p

Veliothe
26-04-14, 23:11
Nie ma co narzekać. Czekamy na testy. Kael co się zmieni teraz w Twojej postaci? Miała być blokerem co potrafi przy*ebać 2 re]ęcznym mieczem czyż nie? Tak też przecież zostanie...

Yooshi
26-04-14, 23:22
@up
2h bloker... Tak! To jest to! Jeszcze jeb.... Ma... (względem ele-alch).

Teraz flam, że płacze razem z Kael'em ale tak to jest, jak grasz postacią, która nagle zmieniają Ci o 180 stopni.

Veliothe
26-04-14, 23:25
Co zmieni się w prowadzeniu tej postaci? Możesz wyjaśnić? bo z tego co widzę poprawione zostanie leczenie, picie potionów i dmg ze świętości. Coś innego ulegnie zmianie?

Pizmak
26-04-14, 23:26
Niektórzy placzą jakby im się świat zawalił. Wszystko wskazuje na to że w większości przypadków obrażenia będą większe niż obecnie, ale ktoś inny będzie miał lepiej to juz tragedia... Kazda podprofesja ma swoje wady i zalety, widać ze zostało to dobrze przemyslane. Nie wszystko kręci się wokól wielkości obrażeń, może w niektorych przypadkach zrekompensuja to nowe czary? Trzeba czekać na testy i zobaczyc wtedy czy to się wszystko trzyma kupy

Siupek
26-04-14, 23:27
A ja mam pytanie czy może rycerz nekromanta wzbogaci się o nowy czar pozwalający na "jakiejś" zasadzie przywracać trochę więcej punktów życia niż za pomocą tawisa? :P Pytam rzecz jasna z ciekawości, gdyż posiadam rycerza nekromante 2h.

Altrel
26-04-14, 23:48
Będą czary typu "wampiryzm". Więcej dowiecie się na test serwerze.

cewix
27-04-14, 00:16
A ja mam 2h ducha-ele i powiem, że mi to nie przeszkadza, bede dałej potrafił jebnąć nie mało, a do tego bede sie leczył nie mało, taka solo-style prof.

begar321
27-04-14, 09:37
Jeste Tanke !

Estebano
27-04-14, 12:54
Pamiętajcie że Pan Altrel wcześniej pisał o tym, że zmienią się całkiem przeliczniki tego ile tearz będziemy bili, więc może i wyjść tak, że mimo 140% będzie to będą to mniejsze hity.

Siupek
27-04-14, 13:20
Będą czary typu "wampiryzm". Więcej dowiecie się na test serwerze.

Dziękuję za odpowiedź :).

tomakeo
27-04-14, 13:50
Pamiętajcie że Pan Altrel wcześniej pisał o tym, że zmienią się całkiem przeliczniki tego ile tearz będziemy bili, więc może i wyjść tak, że mimo 140% będzie to będą to mniejsze hity.

O to to to to

Wymiatacz788
01-05-14, 15:17
Tak patrzę na ten balans i wydaję się po raz 1 idealny. Oby to tak ładnie wyglądało w grze :)